Bloedverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Minie79, Nov 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minie79

Minie79 Lid

Sep 8, 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ik ben ruim 9 weken zwanger. Vanaf de vijfde week heb ik bijna iedere dag wat last van bloedverlies; bruin of een beetje roze. Ik heb mijn vk hier al over gebeld en het enige wat zij zegt is dat ik moet afwachten. Als het geen helderrood bloed is en ik geen pijn heb, zou er niet veel aan de hand zijn. Volgende week krijg ik een echo.

Ik maak me hier toch wel zorgen over. Zou het echt geen kwaad kunnen en waar komt dat bloed dan vandaan?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Minie79,

het klopt wat je verloskundige zegt. Het is nog zo pril dat er niets is te zeggen over je bloedverlies. Het kan er heel goed bijhoren, want in de zwangerschap is je baarmoeder heel goed doorbloed en kan er gemakkelijk een dun vaatje knappen. Dat kan absoluut geen kwaad, maar je kunt er af en toe wel wat druppels rood/bruin bloed van krijgen. Dit zie je wel vaker en die kans is het grootst. Maar omdat het nog zo'n jonge zwangerschap is kun je niet uitsluiten dat het mis kan gaan. Daarom zeggen wij altijd dat het een kwestie van afwachten is. Zolang je geen buikkrampmen hebt en geen bloedverlies hebt als een menstruatie moet je je geen zorgen maken. Wacht de echo maar af (misschien heb je die intussen al wel gehad), die kan je een heleboel duidelijkheid verschaffen.

Groetjes Brigitte

3. Minie79

Minie79 Lid

Sep 8, 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ik deze week de echo gehad. Helaas was het niet goed. Er was alleen een lege vruchtzak te zien. Dus ondanks dat ik geen krampen had en geen helderrood bloedverlies, is het toch een miskraam.
    In ieder geval bedankt voor je antwoord.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Minie,

wat vervelend voor jullie zeg. Waarschijnlijk is het al vroeg in de zwangerschap misgegaan en heb je daarom niet die duidleijke symptomen gehad... Heel veel sterkte.

Groetjes Brigitte

5. Minie79

Minie79 Lid

Sep 8, 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ja dat vertelde de gyneacoloog inderdaad ook.
    Bedankt!

Share This Page