Vooroordelen!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door shirley125, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Ik moet dit effe kwijt hoor, ik ben het zoooo zat, al die vooroordelen!
    Vandaag hoorde iemand voor het eerst dat ik zwanger ben, en hij
    begon met; "Het is maar beter dat je het weg laat halen, je kan er niet voor zorgen, geloof me nou maar ;)" En vorige week zei iemand van "Waarom laat je het niet weghalen, je hebt tog geen geld en geen huis.." Wat weet diegene nou over hoeveel geld ik heb..? :S

Ongelofelijk dat mijn kindje over 3 maanden komt en dat mensen nog steeds het lef hebben om te zeggen dat ik het 'maar weg moet laten halen' omdat ik niet weet wat ik doe, en hun wel. Ik vind het echt belachelijk die vooroordelen, al vanaf dag 1 dat ik bekend heb gemaakt dat ik zwanger ben, geen felicitaties, nee hoor, alleen maar gezeik, eerst snapte ik het nog wel, maar ik heb er echt schoon genoeg van! Alsof je geen moeder kan zijn als je wat jonger bent :S

Whahah sorry hoor maar het irriteerde me echt even! :p Meer meiden hier last van..?

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    ach maakt niet uit welke leeftijd je hebt. perongeluk zwanger worden kan schijnbaar niet meer.

geniet er maar van.

3. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik ken het , ook hier was het zo en nog steeds soms.
    Al waren de meeste mensen dan wel wijs genoeg om niet tegen mij te zeggen dat ik '' het maar beter weg kon halen''.
    Volgens mij straalde dat wel van me af dat als ze dat zouden zeggen ze ruzie zouden krijgen.
    Ik heb opdat gebied (ff grof gezegd) schijt aan wat de mensen er van denken en vinden , mijn leven , mijn toekomst , mijn kind !

En der zijn ook 30+ die het niet goed doen of kunnen , dat ze daar maar eens gaan over vooroordelen.

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hey meid,

zoals gevalletje al zegt maakt leeftijd tegenwoordig niet meer uit comentaar krijg je helaas toch ik was 20 jaar toen in zwanger raakte en ook beviel (inmiddels 21) en ook bij ons kwamen vaker reactie zo van het zal ver een foutje zijn geweest (en nu nog vaker hoor). maar ik ben er super trots dat ik een 'jonge' mama ben.

meid geniet ervan en heb maar gewoon sch**t aan die mensen het komt allemaal wel goed met jou en die kleine hummel.

5. 4days

4days Niet meer actief

Jah bij ons hetzelfde hoor!

Zelfs nu het kind al geboren is (!?!) zeggen sommigen nog: goh, heb je er geen spijt van dat je het hebt gehouden? :confused: Net alsof er ook maar 1 moeder is die een beetje normaal is in haar hoofd, die haar kindje niet helemaal super en geweldig en het mooiste kindje ooit vindt?!? Het doet me soms echt pijn dat mensen blijkbaar denken dat ik niet zo van mijn kindje kan houden als iemand rond de 30 die getrouwd is ofzo...

En nou ben ik al 21, dus nog wat ouder, dus ik kan me al helemaal voorstellen hoe dom mensen doen als je 16 bent.. :( Belachelijk!

Achja, als wij maar weten dat we van ons kindje houden en goede moeder zijn he!

Groetjes, Cossy

6. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hey meid,

Zelf was ik 17 toen ik zwanger raakte van ons 1ste spruitje....
    Mijn ouders vonden het hartstikke leuk, maar zijden wel we vinden je nog jong maar we weten dat je het kunt!
    Mijn schoonouders daar in tegen, hebben 2 dagen niets tegen ons gezegt.
    Een week later werden we pas gefeliciteerd, en weet je waarom? omdat het niet hoort! je moet eerst trouwen en dan mag je pas aan kinderen gaan denken :confused: Nou sorry hoor maar dat was vroeger zo, en dan nog moeten mensen dat zelf weten!
    Al mijn vrienden hebben me late barsten. de vrienden van mijn man vonden het super en helpen ons waar nodig. :D zo kom je er achter wie je echte vrienden zijn!

Enne meid, luister niet naar andere, doe wat je hart je ingeeft!
    Je zult een super mama zijn!

Liefs

7. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Hej meis....
    Ergens kan ik me wel indenken dat mensen zulke dingen kunnen denken... Maar ik denk dan hou het voor jezelf..

Verder zou k me er gewoon niets van aantrekken en lekker voor je kindje zorgen!.

Ik zelf heb nog nooit commetaar o.i.d. gehad op dat ik zo jong was....

8. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik ben nu ook zwanger van de eerste,
    heb er veel moeite voor moeten doen om zwanger te raken, maar het is uiteindelijk wel gelukt naar de 2ICSI behandeling,

en toch hoor je nog van veel mensen je bent nog zo jong waarom begin je er nu al aan
    grrrrrr moet ik toch zelf weten laat me met rust is dan vaak me reactie,
    ook bij bekende mensen zeg ik dit,
    dan wordt er gereageert waarom doe je zo,
    nou dan zeg ik al helemaal niets meer kan dan alleen maar bozer worden,
    hahhahah
    sorry moest dit ff kwijt

liefs joanita

9. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Ja, ik ken je gevoel!
    Sommige mensen grrrr!

Liefs

10. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Ik was 17 toen ik zwanger werd en ik heb gelukkig heel weinig negatieve commentaar gekregen, maar ik ken die vooroordlelen wel, en zijn de mensen nu echt zo dom, als je al met een buikje rond loopt dat je het gaat laten weghalen :s:s

11. 4days

4days Niet meer actief

:confused: lekker dan...

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik vindt het zo erg dan mensen zo iets kunnen zeggen.
    Waar halen ze het gore lef vandaan om tegen jou te zeggen dat jij je kindje weg moet laten halen, het is al erg maar vooral dat ze zeggen terwijl je nog maar 3 maanden moet.
    Niet te geloven ik kan dat gewoon niet geloven.

Je bent misschien jong, maar waarom zou jij in godsnaam geen goeie moeder kunnen zijn.
    Jij kan het net zo goed doen als moeders van onze leeftijd of nog ouder.
    Als je er 100% voor gaat, gaat het helemaal goed komen.
    Ik weet dat je het vervelend vindt dat mensen zo tegen je praten.
    Maar luister er niet al teveel naar.
    Jij weet zelf het beste wat je wel of niet kunt.
    En je hebt vast familie die ervoor je zijn.

Meisje geniet er lekker van en laat het niet verpesten door die mensen die geen verstand hebben.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Och mij hebben ze bij mn eerste ook een miskraam toegewenst omdat ik 19 was en alleen.

Maargoed, ik kan t gelukkig naast me neerleggen nadat ik mn zegje heb gedaan :)

14. 4days

4days Niet meer actief

En terecht! :confused: Wat denken ze wel niet?!?

En er zijn zo veel kinderen die gewoon in een gezin van middelbare leeftijd zitten en die worden mishandeld of verwaarloosd... Ik denk dat die kinderen heel erg blij zouden zijn met een alleenstaande tiendermoeder die goed voor ze zorgt!

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik was 24 toen ik per ongeluk zwanger raakte. En heb toen samen met mijn vriend besloten dat we er voor zouden gaan. Ook al waren we nog maar 2 maanden bij elkaar. Hij heeft een baan, huis e.d. (even situatieschets he ;) ) En ik studeer(de) nog. En dan zijn er nog heel veel mensen die zeggen dat ik niet wist waar ik aan begon en dat het onverantwoordelijk van me was dat ik het kindje wilde houden.

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ten eerste: Hartelijk Gefeliceerd met je zwangerschap!
    Ten tweede: Hoe durven ze dat te zeggen!

Ik snap dat er misschien zorgen zijn omdat je situatie misschien niet helemaal 100% optimaal is voor een kleine. Maar om dan te zeggen dat je het kindje dan maar weg moet halen in plaats van hulp aan te bieden als je het nodig hebt... wat een stelletje onbenullen!

Bij ons was het ook een beetje een verrassing dat ik zwanger was, ik studeer namelijk nog (nu even een jaartje er tussen uit), maar in plaats van commentaar krijgt ons kleintje heel wat kleding aangeboden. Ze heeft inmiddels een grotere garderobe dan ik, hehe.

Heel veel succes en geluk met je kleintje toegewenst!

17. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Laat al die mensen maar lekker praten. Jij bent straks 40 en kun je alles weer doen. Al die oude taarten kunnen nu nog niks. Zo denk ik dan altijd maar weer. Een jonge mama kan zelfs nog beter voor een kindje zorgen. Die hebben tenminste energie.

18. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    ik heb nog nooit zulke reacties gehad en ze zouden dat ook niet moeten doen ook want dan zouden ze toch de wind van voren krijgen!

Je weet zelf het beste of je ervoor klaar bent en de 1 is er pas aan toe als die 35 is en de ander als die 17 is.
    Ieder voor zich toch?!

19. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Als eerst gefeliciteerd met je zwangershap.

Ik vind dat mensen soms erg ver gaan met opmerkingen waar je andere heel erg mee kan kwetsen. Op je 16e een kind krijgen is zogenaamd niet goed, maar het weg laten halen ben je een moord gepleegd! Ik snap nooit goed wat mensen van je willen op zo'n moment!

Ik heb heel veel respect voor mensen die heel jong zwanger zijn en ik merk zelf ook dat die mensen vaak lekker fit zijn en heel veel tijd in hun kind steken dus zeker niks mis mee lijkt me!

Ik vind zeker dat er verschil zit tussen een 13 jarig meisje die zwanger is of een 20 jarige vrouw, maar iedereen moet z'n hard volgen en als het kind niet de dupe wordt van jou jonge leeftijd wens ik iedereen al het beste toe!

20. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    @laila88 ik vind er ook zeker een verschil tussen zitten 13 of 20 jaar!

Ik vind het namelijk wel onverandwoord als iemand van 13 zwanger is!
    Ik vind op die leeftijd moet je nog niks met sex hebben of dergelijke op mijn 14de had ik daar iig geval niks mee te maken en was ik nog echt kind.

Moet er trouwens niet aan denken dat mijn kinderen later op die leeftijd er al mee bezig zijn ofzo!

Wat ik me wel afvraag wat jullie ervan zouden vinden als je eigen kind op 16 jarige leeftijd (bv) zouden komen met ik ben zwanger?

Deel Deze Pagina