Tot wanneer kan abortus

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Silly me, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly me

Silly me Lid

12 dec 2008
    8
    0
    0
    Hai,

Ik was in de veronderstelling dat een abortus kon tot de 12e week.
    Maar zag op de site van fiom staan dat dit tot de 20e week kan.
    Ook belde ik om een afspraak te maken (omdat ik dacht dat weghalen toch niet meer kon) vroeg ze aan mij en wil je het houden?
    Ik schrok in eerste instantie van de vraag (omdat ik eerst het aantal weken moest aangeven dat ik zwanger ben) dus heb het niet direct duidelijk gevraagd, weet iemand dit toevallig?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij kan een "gewone" abortus tot 12 weken, dus een curretage. Van 12-16 weken is er een aangepaste methode voor en daarna is het ook nog wel mogelijk maar op een andere manier. Dan wordt het kind echt uit je gesneden (sorry ik ben niet tegen abortus maar ik weet geen ander woord).

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja HELAAS kan het tot ergens in de 20ste week, persoonlijk vind ik het dan echt niet meer kunnen maar dat is off topci

4. 4days

4days Niet meer actief

Besef je wel dat een baby van 14 weken en zo uitziet?

Dat zijn hartje klopt?
    Dat je al kunt zien of het een jongetje of meisje is?
    Dat hij of zij al wekenlang lekker ligt te spartelen en groeien in jouw buik?
    Dat je binnen nu en een paar weken het kindje voelt bewegen?

Abortus in de eerste weken vind ik onder omstandigheden nog wel kunnen, maar jij hebt al een echt babytje in je buik!

Jij bent al mama!

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Naar mijn weten was het altijd tot 12 weken en daarna moest er een medische reden voor zijn of dusdanig gevaar voor de moeder of het kind zelf zijn dat het kan.

6. 4days

4days Niet meer actief

In Nederland is abortus volgens de wet toegestaan tot 24 weken.

Tot 12 weken kan zuigcurettage, daarna wordt de bevalling kunstmatig opgewekt en moet je echt bevallen van een dode baby.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    24! :confused: Jemig.... dat is erg zeg...

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

24 weken is echt alleen als het kindje geen overlevingskans buiten de baarmoeder heeft. Dan zullen ze alleen abortus doen als bij de 20 weken echo blijkt dat het kindje bijvoorbeeld een openruggetje heeft, waterhoofd, open schedel, noem maar op.

TS: waarom heb je een banner, hou je bij hoe ver je zwanger bent als je een abortus wil? Dat snap ik niet....
    Wat zou jouw reden voor abortus zijn?

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben niet voor of tegen maar na 10 weken vind ik het wel heel zwaar om te lezen....het is al helemaal af, alleen nog heel klein.
    Denk er goed overna!

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb je vorige berichten even gelezen en ik kan daar niet uit opmaken dat je een abortus wou. Lees zelfs dat je blij was dat de echo er goed uitzag.

Nu wil je wel een abortus?

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    ja of ze is nieuwschierig naar hoe lang t kan? :S

12. 4days

4days Niet meer actief

Ohw haha ja dat zou een giller zijn, als ze helemaal geen abortus wil maar gewoon nieuwsgierig was. :) :)

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik kijk tegenwoordig nergens meer raar van op hahaha

14. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Wat is dat nu weer allemaal?

15. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Nou dit lijkt me niet aangezien ze ervoor gebelt heeft zijn er volgens mij wel hele serieuze plannen ervoor,maar of het kon wist ze niet

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Volgens mij kan het nog wel, maar het babytje is nu al een echt minimensje met innieminiie vingertjes enzo.
    Eerlijk gezegd snap ik niet dat je het dan nog wel zou kunnen/willen laten halen.

@cossy: vind het heel goed dat je een plaatje hebt gezet om te laten zien hoe het kindje er nu uitziet. En hoe ver het al is in ontwikkeling.

17. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Abortus (legaal) kan tot 24 weken.

Ik heb een paar jaar geleden filmpjes gezien van abortus en ik moet je zeggen dat ik volledig in shock was.. :confused:

Hoe klein het kindje ook is het wordt wel helemaal in stukken gereten en ik kan je zeggen dat is geen prettig gezicht. Ik zag filmpjes van 10 weken oude baby's met hun hoofdje, beentjes en armpjes erafgerukt van het curreteren. Ook wat oudere kindjes waarvan de darmpjes eruit lagen.

Ik heb zelfs een babytje van 16 weken gezien wat geaborteerd was en niet gewenst was..... :cry:

Sorry dat ik dit hier zo neerschrijf, maar ik maak me echt terecht boos over abortus. Ik snap niet dat sommige meiden hierover denken alsof het anticonceptie is. Het zijn kinderen die zo aan de kant worden gepleurd alsof het niks is. Zo hupakee met het medische afval mee.

Ik snap echt niet dat mensen abortus kunnen doen....Wat ik heb gezien op die filmpjes...! ik was er echt kapot van!

18. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    :cry: wat afschuwelijk :cry:

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als je geen kinderen wil zorg dan voor goede anticonceptie of hou je benen bij elkaar!

sorry als ik het zo zeg hoor maar kan niet tegen dit soort berichten en dan idd een banner bijhouden een echo gehad en alles
    en dan nog vragen tot hoelang het kan

20. 4days

4days Niet meer actief

Ja idd, het klinkt hard allemaal maar het is wel zo.... Weet je waarom ze na 12 weken niet meer kunnen curetteren? Omdat de losse lichaamsdeeltjes van de baby dan niet meer door het slangetje passen... :evil:

Deel Deze Pagina