Sorry weer een zindelijkheids topic Ik ben vanaf vorige week begonnen met de pamper uit te laten. Daarvoor op vast tijden op de toilet en dit ging goed. Hij plast elke keer als ik hem op het toilet zet en kan soms best even droog blijven. Zelf aangeven dat hij moet plassen doet hij echter niet, of pas op het moment dat hij het aan het doen is. Ontlasting idem, dit heeft hij 1 of 2x aangegeven en een enkele keer op toilet gedaan omdat hij er toevallig zat voor de plas. Hij vind plassen en poepen op de wc en leuk en heeft er geen angst oid voor. Maar goed opzich houd ik hem nu op 1a3 ongelukjes na droog, maar goed die poep broeken zijn niet fijn natuurlijk zo. En hij geeft het gewoon niet aan in de zin van 'mama ik moet plassen'. Moet ik nu doorzetten en komt het herkennen vd plasprikkel aankomende weken, of nu gewoon doorgaan met op toilet zetten maar wel weer het pamper broekje aan? Dus ervaren mama's tips welkom
Hier hielp het thuis in de blote billen lopen heel goed. Dan had hij geen ongelukjes en deed hij alles toen netjes op het potje. Met kleding aan was in het begin een ramp. Maarna 2 keer 1 week blote billen snapte hij het en ging hij het ook in kleding netjes aangeven.
Maar in blote billen lijkt me nogal verwarrend voor hem. Heel de dag wel/geen kleding aan.. naar psz wel kleding,bij gym, bij fysio,met boodschappen en dan thuis weer bloot elke keer.. of vergis ik me daarin?
in t begin moest ik t elke keer vragen of hij moest en moest ik hem er af en toe opzetten. op een gegeven moment gaf hij t ook aan. moet m nog wel eens helpen herinneren om te gaan als hij druk aan t spelen is bijvoorbeeld.