16-jarig meisje vermoedelijk gestorven aan de M-Griep..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door meidenhuis, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou ik weet niet of het overdreven is, maar wat ik zo vreemd vind is dat niet duidelijk is waaraan ze is overleden. Ja, 'de mexicaanse griep'. Maar was de koorts fataal, of misschien uitdroging??

Als je jezelf niet goed verzorgt tijdens een 'gewone' griep, kun je ook dood gaan.. Deze is misschien een stuk heftiger, maar ik ga me echt geen vage inenting laten geven!

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ze was volgens mij ook gezond hoor, het enige wat ze niet deed was uitzieken (van watik gehoord heb). Ze ging gewoon de hort op en dat lijkt me niet al te gezond als je lichaam aan het vechten is tegen een virus.

Vind het ook eng. Heb een oproep gehad voor de gewone griepprik voor mijn zoontje maar zelfs daar twijfel ik al over of ik dat moet laten doen...

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat dacht ik dus ook
    dus bosi kun je je verder erover uitwijden eventueel?

ik ben niet bang voor de griep.maar ben me natuurlijk wel bedacht op de situatie ik heb in de laatste 10 jaar niet een keer griep gehad maar nu met die kleine is alles anders.

4. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    dat eerste meisje hannah was wel ziek
    staat op haar hyves door haar zusje geschreven
    iets over longontsteking bloedvergiftifing, virus

5. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Longontsteking is één van de gevaarlijke gevolgen van de mexicaanse griep, een onbehandelde longontsteking kan een bloedvergifiting veroorzaken.

en de griep is een virus..

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja inderdaad en als je dan ook nog gewoon gaat winkelen etc ja dat is niet echt goed voor een ziek lichaam

7. meidenhuis

Klopt, maar de eerste verschijnselen zouden op een verkoudheid kunnen duiden: zere keel, snotneus, algehele malaise... tsja en in dat geval denk je : gaat vanzelf wel weer over. En dan blijkt opeens dat je de M-griep hebt en ben je te laat :)

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik ken er 1 die de mexicaanse griep heeft gehad afgelopen weekend (uit mijn familie) en dan heb je echt geen lichte verschijnselen in het begin hoor ;)

Hij werd gewoon met griep wakker (koorts en de hele reutemeteut)

Maar mensen onderschatten een griepje tegenwoordig, dan wordt er gezegd: ach... het is maar een griepje, je bent nog jong gaat wel weer over. Terwijl je gewoon moet uitzieken als je griep hebt.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

michien een domme opmerking van mij maar als ik goed verkouden ben in en heb last van mijn keel ga ik echt niet de stad in ofzo dan blijf ik echt wel thuis.

wat me nu opvald de een is 14 de ander 16 alle2 op een punt in de puber tijd dat je gaat stappen en jezelf niet echt rust gunt mischien dat dat er ook wat mee te doen heeft.

die thomas bergen die was ook veel wezen stappen op vakantie en die had het ook. niet dat daar het velband ligt maar moeheid etc is natuurlijk wel een aanslag op je weerstand.

10. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Mexiacaanse griep schijn je in 1x te krijgen. Mijn zus heefthet ook gehad, die moest ook echt in quarantaine in dr huisje gaan zitten. Morgen mag ze weer naar buiten, maar ze is goed ziek geweest.

11. Ik vraag me dan af, hoe kan je het zeker weten of je het hebt. Ik bedoel, ik had een paar weken geleden een flinke griep, dus ik de HA bellen. Maar die doen niets.. Ja ik moest 1 week binnenblijven, en goed uitzieken. Verder helemaal niets. Vorige week mijn zoontje net zo..
    Testen ofzo is er nieteens bij. JA omdat ik niet zeker wist of we in aanraking gekomen waren met mensen die het wel hebben. Tja, er hangt momenteel zoveel in de lucht, dat weet je toch niet..

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Huisarts bellen en die kunnen door middel van vragen kijken of je het hebt. Volgens de huisarts gingen er op dit moment maar twee griepen rond, de buikgriep en de mexicaanse griep, dus als je griep hebt met koorts, keelpijn ed dan kun je er volgens mij al wel vanuit gaan dat het de mexicaanse is. Maar er zullen vast ook mensen zijn die het hebben maar zich alleen een beetje ellendig voelen.

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Zonder koorts dus? Want ik lees over het algemeen dus wel dat je koorts moet hebben wil het de M. griep zijn...

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

vind het knap dat je er dan na een aantal vragen vanuit kan gaan mijn broertje hoeste wat en had wat keelpijn en verder niets na een bloed test ( risico) had hij toch echt de m griep

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik vind het ook dom dat ze geen testen doen mijn moeder is ook ziek, droge hoest, koorts, keelpijn en last van haar buik en de dokter luisterde naar haar longen het het KLONK! niet als de m-groep??!! Maar ze vroeg om verder te testen omdat ze bij haar kleinkids was geweest (6 mnd en 2 jaar mijn kids dus) dat was uiteraard voordat ze koorts kreeg maar toen was ze al wel verkouden) en hij test gewoon niet, ik moest mijn kids tempen en zodra ze koorts kregen maar langs komen, echt vaag!

16. meidenhuis

Dat bedoelde ik ook te zeggen, de eerste symptomen kunnen duiden op een verkoudheid waardoor dat 14 jarig meisje gewoon ging stadten etc.... terwijl ze eigenlijk had uit moeten zieken.

Op Wikipedia wordt ook gezegt dat de meeste maar een paar lichte verschijnselen hebben, maar je kunt ook ineens hevige koorts krijgen met alle normale symptomen van de griep.

Er valt dus niets te zeggen over het begin/verloop van de ziekte.

De een heeft krijgt het mild de ander krijgt hem meteen ernstig...

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Er zullen vast mensen zijn die hem in lichte mate hebben ;)

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als je een lichte versie hebt en bv alleen maar verkouden bent ga je daar vast niet dood aan ;)

Dat meisje zal vast wel ziek geweest zijn maar toch doorgegaan zijn ipv uitzieken.

19. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hmmm als ik dit zo lees begin ik ook wel angstig te worden, en dat ben ik niet zo snel!
    Hier een man met verkoudheid, droge hoest, grieperig gevoel, misselijkheid, moeheid. Klinken toch al als veel symptomen.
    Maar hij gaat gewoon door, ziekt bijna niet uit.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als je gewoon verkouden bent hoef je echt niet plat te liggen hoor als je normaal gezond bent.

Maar als je echt koorts erbij hebt, dan gewoon even uitzieken ;)

Maar ik ben geen arts hoor!

Er is natuurlijk verschil tussen een griep en een verkoudheidje. Met een griep moet je gewoon uitzieken.

Deel Deze Pagina