ja ik denk niet dat deze griep zo dodelijk is dat je binnen 2 dagen en ziek word en dood gaat dan is er toch meer aan de hand geweest.
Ik heb het nu waarschijnlijk ook. Sinds vorige week woensdag ziek. Begon met spierpijn en hoesten,vanaf donderdag ook steeds koorts erbij. Normaal als je verkouden bent dan heb je 1 a 2 dagen een belabberd gevoel maar dit bleef. Zaterdag HAP gebeld om te vragen wat ik kon doen,want ik kreeg heel erg last van mijn longen. Moest nog 1 dag wachten om te kijken of de koorts zou zakken. Dit was zondag niet zo, dus weer gebeld en toen moest ik komen. Hij zei dat ik zowiezo bronchitis had, en alle sympthonen van de M-griep. Hij zei alleen kunnen we het niet met zekerheid zeggen want we testen niet meer. Dacht ook dat is lekker dan, heb hier wel 2 kinderen van 1 jaar. Maar hij zei ook als je het zeker weten hebt kunnen we er nu niks meer aan doen met je kinderen want de mensen in je omgeving heb je waarschijnlijk al besmet. Tja en dat klopt, mijn moeder begint ook al. Heb nu antibiotica gekregen. Gaat wel iets beter maar ben nog wel erg benauwd.
AB helpt toch helemaal niet bij de m-griep, mijn zusje en moeder kregen dat ook al en ik vond het echt nergens opslaan na de kuur hadden / hebben ze nog steeds last. Ik vind het zo vaag dat artsen niet testen maar wel een diagnose geven op basis van wat dan wel?
Isabella kreeg een week geleden ineens hele hoge koorts, moest erg hoesten, had keelpijn, moest overgeven en snotterde enorm. Na anderhalve dag was ze helemaal weer beter. Zou best de M griep geweest kunnen zijn. Ik heb er geen moment bij stilgestaan. Ze was ziek dus moest ze thuis op bed blijven.
Iedereen die een (gewone of M) griep heeft moet gewoon goed uitzieken. De één krijgt gemakkelijker koorts dan de ander, maar keelpijn, hoesten snotteren en je rot voelen duidt o.h.a op griep. Wie zichzelf niet in acht neemt, loopt het risico dat de griep (gweoon of M) zich ontwikkelt tot iets heftigers dan we gewend zijn. De H1N1 is geen dodelijke griep, als je er goed mee omgaat en verder gewoon gezond bent. Een HA kan wel testen, maar hij kan er uiteindelijk niet veel mee/aan doen. Iedereen die zich grieperig voelt wordt al weken geadviseerd binnen te blijven, weinig contact te zoeken en vooral uit te zieken. Als we dat met z'n allen blijven doen, hoeft het echt niet uit de hand te lopen. Ik ben het met de meiden eens die zeggen dat het allemaal zo eng wordt, doordat iedere griepdode nu ineens in de media komt, en normaal gesproken geen enkele. Voorzichtig zijn en uitzieken meiden. Geen paniek AUB! Pas als ze meer weten en zorg noodzakelijk is, zullen we vast meer info krijgen.
Het helpt bij mij wel hoor. Ik had verschrikkelijk last van de longen maar dat word nu wel iets beter. Ben nog steeds benauwd. Had je zusje en moeder ook zo'n last van hun longen?Ik kon zaterdag avond niet eens op mijn zij liggen want toen kreeg ik bijna geen lucht.
Ja het begon met druk op hun longen daarna pas droog hoesten, ja mijn moeder gaat met alles eigenwijs door dus die heb ik niet zien liggen haha maar mijn zusje wel (die heeft de: ik-ga-eigenwijs-door-moeder-gen nog niet denk ik ) Maar volgens de arts was het geen mexicaanse griep ik ga straks effe aan hem vragen of ie dat zo zeker is, hij zegt het dus te horen (knappe dokter he )
Het meisje had geen griep Geen zevende Mexicaanse griepdode | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik kom uit die buurt in zeeland en stel ze had de griep gehad was ze echt niet naar Rdam gebracht maar in de buurt naar een ziekenhuis. Ze maken de mensen echt bang. Gelukkig laat ik me er niet gek door maken.
Mijn man heeft het ook gehad 2 weken geleden. Nou je moet gewoon goed uit zieken. Meer niet. Als gewone gezonde hollander moet je er tegen kunnen. Dat er nu misschien jonge mensen aan sterven lijkt meer te zijn als anders maar dat gebeurd normaal ook met de gewone griep. En dat er in mexico verschillende mensen aan zijn overleden is opzich niet gek als je daar in het binnen land bent geweest weet je hoe de medische voorzieningen daar zijn.... Wij waren daar toen de griep uitbrak, die mensen leven in het binnen land in hutjes enzo.... Niet al te veel doktoren in de buurt, ja wat wil je.... Niet te veel ophef over maken dus. En over het enten, ik doe het niet want ze hebben geen idee wat het op de lange termijn met jou en je ongeboren kindje doet... En ik heb samen met een mexicaanse grieper in bed gelegen....nou heb er geen gekke dingen van gekregen.
Ik las het op AD.nl inderdaad. Ze weten niet waar ze wél aan overleden is, maar niet aan een griepvorm in ieder geval.
Zo ik heb mijn enting al binnen (als ik klachten krijg zal ik ze hier neerzetten...) oja had mijn arts gevraagd voor de kindjes, hij wist er nog niets vanaf maar als dat gaat gebeuren krijg je een oproepje via je CB want huisartsen hebben het daar een beetje te druk voor (was zijn uitspraak)
Oh ja joh Isademi? heb je hem nu al? Ik krijg de mijne pas 12 november of zo. Laat maar weten of je iets merkt. Groetjes, C
Ik had al een vermoeden dat dit meisje geen M. griep had en ja hoor net hoor ik dat dat inderdaad niet het geval is. Inderdaad, breng berichten pas naar buiten als er 100% zekerheid is.