16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    FB succes, hopelijk komt er meer duidelijkheid

Linie ook succes bij het zh, hoop dat alles nog hetzelfde is en de beeb nog langer blijft zitten, vervelend van die pijn.

Hier afgelopen nacht voor t eerst in de nieuwe slaapkamer geslapen.
    op zich goed geslapen. alleen had ik vocht en laat gister avond een plastablet genomen en wel een aantal keren eruit geweest om te plassen. met resultaat 1,5 kilo eraf. Verder merk ik ook wel dat we nog geen gordijnen hebben, t is vroeg licht, maar ik heb ook een hele periode gehad dat ik ook overdag ging slapen dus heb er niet heel erg veel hinder van. maar toch straks na 10 uur op pad voor gordijnen.

manlief is al weer bezig met het schilderen van de laatste plafond plinten zodat die er ook tegenaan gemaakt kunnen worden..
    elke dag komt het een beetje meer af. maar alles is nu iig zover af dat het gebruik klaar is. de rest is afwerking enz..

2. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Sjeetje wensdroom! 1,5 kilo aan vocht?! :$
    Ik heb ook last van vocht in mijn handen en voeten, maar kan me niet voorstellen dat het zo veel is!
    Nu neem ik af en toe een kopje brandnetelthee en zit veel met mijn pootjes omhoog of in een emmer water

Grumpy en Linie hier ook bekend met het gevoel. 2 jaar geleden op moederdag aan mijn familie bekend gemaakt dat ik zwanger was. Helaas op 22 juni een curretage moeten ondergaan ook omdat het niet goed zat. Sinds het begin van deze zwangerschap heb ik het idee dat ons meisje op 22 of 23 juni geboren gaat worden...
    We hebben altijd hoop gehad dat we toch een kindje mogen krijgen, maar ik had ten tijde van de curretage niet bedacht dat ik precies 2 jaar later toch moeder mag worden :)

Verder alles rustig hier. Gisteren was VL gelukkig wel vrij en hebben we een beetje gelanterfantert :D
    Vandaag werkt hij een halve dag, dus straks lekker samen lunchen en daarna gaan we naar de stad want ik mag eindelijk een nieuwe telefoon uitzoeken! Heb al dik een half jaar ellende met mijn oude telefoon, dus ik ben erg blij dat ik een nieuwe mag!

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Klinkt absoluut als indalen. Kan erg venijnig zijn... knuff! Succes in het zkh vanmiddag

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Knuffels aan de meiden die verdrietige dingen hebben meegemaakt.... gelukkig nu allemaal in het verleden en een stralende toekomst tegemoet volgende maand!

Volgende maand... de eerste baby's gaan zich waarschijnlijk al aankondigen in de laatste week vanmei! En ook een paar in juli..dat is dan weer minder leuk.
    Ik ben echt heel benieuwd. Ik begin het elke dag een beetje zwaarder te vinden nu. Ik heb geen zin om nog 7/8 weken te moeten wachten eigenlijk.. maar ja.. die kans is er toch echt.

Fijne dag! Tot later.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ben net weer thuis.
    Alles zelfde als gister.
    Wel 2x harde buik gezien op ctg...
    Volgende week vrijdag weer terug, en alles weer opnieuw!

Gelukkig is de pijn in mn bovenbuik weg sinds vanacht

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Even update en valt gelukkig mee.

Nou meiden er is weer een andere uitslag (gelukkig) deze is wel goed.
    Ik moest vandaag naar het zh aan de ctg en een echo en ze hebben gekeken of ik vruchtwater verloor. 11.15 weg en 15.00 uur thuis..
    Nou blijkt dat D. dus helemaal niet te klein is, gewoon 34 weken en al bijna 2500 gram :$ ook is er niet te weinig vruchtwater zoals de vk dacht het zat op 10 cm, ruim voldoende, de gyn zei wel dat ze in eerste instantie op het oog dacht dat het inderdaad te weinig was, maar meten is weten zei ze en het is helemaal prima :) wel vochtverlies maar is geen vruchtwater.

Wel moet ik morgen terug aan de ctg en weer een echo, want D. beweegt wel opmerkelijk weinig en ik heb continu harde buiken:(.
    Harde buik ong. 30 sec en dan minuutje niks dan weer harde buik 30 sec. enzovoort. erg vermoeiend. Ook moet ik mijn temp in de gaten houden anders moet ik meteen weer bellen of wanneer ik vermoed dat de harde buiken overgaan in weeën en de bevalling zou starten.
    Nog wel iets onzekerheid dus, maar de ergste angst is weg gelukkig.

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    RooDje 1,5 kilo is echt nog niks hoor. voor de operatie in 2009 had ik soms wel 10 kilo vocht. zal bij jullie ook echt niet zoveel zijn vermoedelijk. wat je doet voor de beentjes omhoog zitten en ik water is goed. ( doe je dan wisselbaden? dus lauw en dan later warm en dan weer lauw?)

fb afwachten dus.. gelukkig houden ze je nog steeds goed in de gaten en gaan ze vrijdag weer kijken.

gordijnen hebben we gevonden, ze komen woensdag meten omdat we ook een rolgordijn willen en niet precies weten hoe dat te doen.
    en daarna worden ze dan gemaakt dus met een weekje of 3 hanger en hopelijk ook gordijnen.

nu weer verder met de kasten inrichten.

8. Maggi

Maggi Niet meer actief

Hee!

Net terug uit ziekenhuis voor controle; bloeddruk was weer goed; 130/75. Uitslag voor blaasontsteking word ik pas maandag voor gebeld.
    Echo was allemaal perfect; mannetje is aan het indalen!! Ligt al met zijn hoofd in het bekken maar nog niet vast. Dus mijn status mag veranderd worden in cbibi geloof ik? Hij was flink aan het trappen tegen het echo apparaat! Ik kreeg normaal geen foto maar heb nu gezegd dat ik graag met moederdag een foto voor mijn moeder wil meenemen of dat ze een uitzondering kon maken ;) En dat kon gelukkig. Zal 'm even bijvoegen.. De verloskundige zei het toen ze de foto maakte; hij heeft flinke voeten.. Oeps! Het is een beetje onduidelijke foto, hij ligt er niet goed meer voor. Maar links zijn voet en rechts hoofdje; hij heeft zijn voet bij zijn mond. Hahaha die voet lijkt even groot als het hoofd? Nouja, kunnen we over 5 jaar schoenen van elkaar lenen...

FB fijn dat de pijn in je buik weg is! Nu elke week op controle dus? Wel fijn, voor de zekerheid.

Linie hoe was het bij jou?

Masami fijn dat je wel iets gerustgesteld bent! Gelukkig houden ze ook jou goed in de gaten. Altijd naar die onzekerheid :(

Ziekenhuiskaart ipv verzekeringspapieren; heb ik! Had daar niet aan gedacht.. Staat in al die vluchttaslijstjes verzekeringspapieren meenemen, maar ik sta natuurlijk al lang en breed in geschreven ;)

Kleertjes; Zoals het er nu uit ziet wordt het een iets bovengemiddeld kindje 3500-4000 gram, dus niet heel extreem. Daarom toch maar in eerste instantie 2 setjes 50 en 1 56 mee. Als dit niet blijkt te passen hebben mijn ouders snel zat extra 56 gehaald. Woon nog geen km van het ziekenhuis, dus das makkelijk!
    Misschien moet ik wel extra grote sokken voor hem meenemen :| Heb nu echt het idee dat er een knul met maat 38 uit gaat komen ;)

9. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Haha Maggi; zie gelijk allemaal beelden voor me van baby's met echt enorme voeten :)
    Gelukkig was de controle verder helemaal goed, kun je daar dit weekend lekker van genieten!

Wensdroom: fijn dat jullie huis steeds verder afkomt! En zijn de kasten al een beetje ingericht? Rustig aan hoor, beetje bij beetje komt het ook vanzelf af!

Masami; fijn dat je deels gerust gesteld bent, maar blijft toch ook nog wel even spannend als ik het zo lees. Sterkte en hopelijk is de kleine morgen gewoon lekker bewegelijk tijdens de echo!

Fb: fijn dat alles goed was in het ZH, nu maar gewoon even rustig aan doen! Hopelijk verdwijnen de laatste klachten dan ook gewoon weer vanzelf..

Ingeltje: vind het ook wel lang duren hoor! Aan de andere kant heb ik komende 4 weken echt nog wel even nodig voor mezelf om de laatste dingen in huis te doen die ik wil(maar heus niet perse nodig zijn ;)) en om me nog even voor te bereiden op de bevalling enz. Kan me voorstellen dat het voor jou ook echt zwaar is omdat je al kleintjes in huis hebt, heb ik het nu nog maar makkelijk :)

Roodje; wat lekker dat VL maar een halve dag hoefde te werken vandaag, leuke telefoon uitgezocht?

Linie; hoe was het in het ziekenhuis??

Vluchttas: nog niet ingepakt, komende week maar eens beginnen. Voor de kleine leg ik ook rompers met lange mouw klaar!! Hoor van vriendinnen dat hun kindjes ondanks dat het zomer was zichzelf echt nog niet genoeg warm konden houden de eerste daagjes en dat ze dan van de kraamzorg 2 lagen met lange mouwen aan moesten. Zal denk wel erg per baby/gewicht? wisselen dus leg ze ook met korte mouw klaar. Kan ik gewoon op dat moment zelf kiezen.

Hier verder van echt ENORM moe, zal wel door de te drukke dag van gisteren komen. Was heel even in de winkel en voelde me direct zo beroerd/idee flauw te vallen, doe het dus maar gewoon even rustig aan vandaag.
    Verder wel een druk weekend, vanavond verjaardag schoonouders, morgen op kraamvisite in Twello(is voor ons anderhalf uur rijden) en zondag meerdere bezoekjes voor moederdag. Maandag even voorlopig afscheid nemen op mijn werk omdat mijn zwangerschapsverlof is begonnen en daarna komt de kraamzorg voor intakegesprek, vervolgens ook nog controle bij de verloskundige..
    Wordt al moe als ik eraan denk :)

Vocht vasthouden; hier al wel een paar weken last van, trouwring past niet meer en mijn enkels bestaan ook niet meer :p

Nou, ga nu nog even snel plat voordat ik moet gaan koken. Fijn weekend allemaal!

10. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hoi!!

Bedankt voor je lieve woorden Ingeltje!!

Masami, gelukkig wat fijn nieuws vandaag! Je wordt nu dus goed in de gaten gehouden, succes morgen!

FB, fijn dat het bij jou ook goed was vandaag!

Roodje, ook heftig zeg.. zou wel bijzonder zijn als jullie kindje op die datum komt!!

Maggi, gelukkig alles goed dus!! En helemaal niet té groot dus, net als onze uk ongeveer dan. Weet je het geschatte gewicht van nu? Ook rond de 2500 gr? Grappig die grote voeten haha! En wat een lief plaatje!

Wij zijn net terug. Er is niet gemeten om prikkels down there te voorkomen. Wel moet ik eerder aan de bel trekken als ik weer meerdere dagen die buikpijn heb.. Voor de 37 weken willen ze nog heel voorzichtig zijn. En de kleine is al helemaal ingedaald! Daar kwam de pijn dus waarschijnlijk inderdaad van Ingeltje! Wil iemand de code daarvoor veranderen op de lijst? Alvast bedankt!
    Volgende vrijdag weer controle.
    Op de terugweg langs de Mcdrive voor de lang gewenste, dankzij jullie, mcflurry;)

Fijn weekend!

11. Maggi

Maggi Niet meer actief

Linie; dat verklaart de pijn inderdaad! Logisch dat ze niet teveel willen rommelen daar. Zo blijft die kleine nog wel een paar weekjes zitten :)
    En lekker genoten van de McFlurry. Ben jaloers nu ;)
    Ja inderdaad, hij wordt ook rond de 2500 geschat nu! Over 2 weekjes uitgebreide groei- en liggingsecho dus dan zal dat wat nauwkeuriger bekeken worden. Ben benieuwd!

Jojo wat een drukte ondanks dat je verlof is ingegaan! Ik heb het ook regelmatig, dat gevoel van flauwvallen. Als ik dan wat eet en drink gaat het snel weer goed. Uitkijken daarmee hoor, lekker je rust nemen. Niet dat je in de winkel keihard tegen de vlakte gaat. Beetje eng idee!

Nou hier zo maar aan de kook en dan genieten van een heerlijk rustig avondje met makkelijk vertier op tv :)

12. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Oh over 2 weekjes weer een groeimeting! Hier niet meer, alleen ff spieken tijdens de controles. Ja sorry, ik ben hier ook zo vaak lekker gemaakt haha, hij smaakte goed:)
    Kookze en lekker genieten van het bankhangen:)

Jojo, inderdaad goed oppassen met die flauwtes! Rot zeg, maar het hoort er inderdaad wel een beetje bij. Misschien ook een lage bloeddruk of Hb?

13. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Hee lieve dames!

Hier een super druk dagje gehad; ramen wassen, verven, bloemetjes planten, lunch verzorgen, weer verven en ga zo maar door....
    Nu echt bek-af!!!!!

Ff snel een reactie wat betreft rompers met lange/korte kouwen. Als het kindje net geboren is maakt de omgevingtemperatuur niets uit wat betreft de temperatuur van het kindje. Je moet het zien als een "systeempje" dat nog op gang moet komen of een kacheltje die nog moet zoeken hoe de temperatuurregeling werkt. Ik heb zelfs in de zomer nog wel kindjes gehad met een ondertemp waar de kruiken bij moesten.... Dit alles heeft natuurlijk wel met verschillende factoren te maken; zwangerschapsduur bij de geboorte (kindje van 41 weken heeft het "systeempje" sneller op gang en continu dan kindjes van 37 weken bijvoorbeeld) en ook inderdaad het gewicht, hoe lager het gewicht, hoe langer het vaak duurt!
    Maaaar... Als de kindjes de temperatuur op een gegeven moment zelf op peil kunnen houden is dit alles vaak niet meer nodig hoor! Vaak de eerste dagen. Dus ik zou adviseren; neem altijd ook een romper met lange mouwen mee...! ;) hihi.

Hier laat ik het even bij voor nu, zal zsm weer proberen te reageren op de rest.

Knuffel voor iedereen!!!!!

14. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Wensdroom 10 kilo aan vocht??? :$
    Wat verschrikkelijk! Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen...
    Ik heb eigenlijk geen wisselbaden gedaan, meestal pak ik koud water in een emmer of douche ik mijn enkels en voeten koud af. Niet ijskoud, maar dat lijkt de zwelling wel iets te verminderen. Is een lauw en warm wisselbad beter?!

Jojo had de nieuwe Samsung Galaxy S4 op het oog, maar die hadden ze hier niet meer op voorraad :( Gelukkig is een vriend van ons storemanager bij een mobiele telefoonzaak in R'dam. Hij zou er een voor mij reserveren. Volgende week zaterdag gaan we die kant op voor zijn verjaardag, dus als we iets eerder gaan kunnen we van te voren mijn nieuwe tel ophalen in de stad! :D

Vluchttas staat nog niet klaar en ik ben nog niet eens begonnen met wassen! :$

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hoi RooDje

10 kilo wil je ook echt niet hebben.. dat is vreselijk pijnlijk. zoveel is het nu nooit meer hor sinds ik ben geopereerd. gelukkig. hieronder wat info gevonden betreft vocht vast houden tijdens de zwangerschap
    een wisselbad is goed omdat dat je bloedsomloop stimuleert en dan pompt alles meer rond in je lijf en dus kan het vocht beter uitgescheiden worden

Wat is oedeem?

Oedeem is het vasthouden van vocht in het lichaam. Vooral tijdens de laatste zwangerschapsmaanden en tijdens warm weer kan een vrouw er wel last van krijgen. Oedeem is niet gerelateerd met een verhoogde bloeddruk ( = hypertensie ). Is dit wel het geval, dan kan dit wijzen op een toxicose (vergiftiging), ook wel (pr)eclampsie of zwangerschapsvergiftiging genoemd.

Op welke meest voor de hand liggende plaatsen komt oedeem voor?

handen
    vingers
    onderbenen
    voeten
    enkels

Is oedeem gevaarlijk of houdt dit gezondheidsrisico's voor mijn baby of mezelf in?

Zolang er geen verhoogde bloeddruk is, is er geen reden tot paniek. Er zijn geen gezondheidsrisico's voor je baby of jezelf.

Tips

véél water drinken. Het lichaam is dan beter in staat vocht af te voeren.
    dagelijks een moment inlassen (vb een halfuurtje) waarbij je met je voeten hoger gaat liggen dan de rest van je lichaam. Ook kan je je matras aan het voeteneinde wat hoger maken.
    wisselbaden met koud en warm water (bevordert de bloedsomloop)
    op tijd de ringen en dergelijke van je vingers doen! Indien je vocht zou beginnen vasthouden en het is te laat, moeten de ringen mischien doorknipt worden. Ook bij ringen die je toch laat zitten maar wel knellen, kan er geen bloedtoevoer meer zijn naar je vingers toe.

Is er medische hulp nodig?

Indien de vochtophoping heel plotseling toeneemt of je hebt last van één van onderstaande kwalen, maak je best zo vlug mogelijk een afspraak met de vroedvrouw of gyneacoloog. Zij onderzoeken je dan verder en kijken na of er een verhoging van de bloeddruk is. Ook indien je niet echt zeker bent, kan een extra onderzoek nooit kwaad.

hoofdpijn
    pijn bij kijken of kijken in het licht
    misselijk, overgeven
    verminder zicht
    maagpijn

Zijn er bepaalde zaken de ik niet mag doen indien ik last heb van oedeem?

Neem in geen geval vochtafdrijvende middelen, ook niet als ze homeopatisch zijn. Een te plotse afname van het vocht kan problemen met de placenta teweeg brengen

16. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Thanks! Ik ga dan ook wisselbaden doen voor mijn enkels en voeten!
    Ringen heb ik idd sinds een week af.
    Ik drink wel af en toe een kopje brandnetelthee, maar dat zal toch geen kwaad kunnen? :( Ik drink er geen liters van of zo!

Gelukkig dat je het niet meer zo erg hebt wensdroom als voor de operatie wensdroom!

17. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    linie en maggi: fijn dat alles goed was :) en dat verklaart inderdaad de pijn linie.. en lekker een mcflurry :p ik ga zo ook denk maar aan het ijs;)

masami: wat fijn dat de kleine helemaal niet te klein is :D maar sterkte morgen aan de ctg :(

roodje: wat een verdrietig verhaal! en bijzonder dat je 2jaar later alsnog moeder word :)

rest ben ik vergeten.. sorry! ben ongelovelijk moe vandaag.. dus ik hou het kort en duik na gtst mijn bed in.. slaap lekker alvast!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik houd gelukkig nog geen vocht vast en kan ook mn ringen nog om :)
    Vorige keer wel aardig wat vocht!!
    Misschien komt t nog?

Geshopt: net nog bij babydump geweest :D
    Had ik ff zin in
    Heb een nijntje lamp, monddoekjes en kruikenzak gekocht.

Nu heb ik echt alles... (Denk ik hihi)

19. Tiempje

Tiempje Actief lid

24 okt 2012
    454
    0
    0
    Paardrijden
    Oost Groningen
    Vandaag overdracht gehad bij de VK. Vanaf nu naar martini in Groningen. As dinsdag 14 mei om 10:00, eerste afspraak. donderdag 16 mei mag eraf. Ook wordt het geplande keizersnede, weet niet of we dit ook op de lijst vermelden. Als iemand het erop wil zetten, alvast dank!

Vandaag veel pijn aan wond, waarschijnlijk omdat de kleine aan het indalen is... Dit voelt alles behalve fijn. Net of er een mes ingezet wordt.

Mocht de kleine zich niet eerder melden, dan word ik tussen week 38 en 39 mama! Spannend hoor.

20. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden.
    Ik heb verlof!!! Jippie, 18 weken niet hoeven werken, heerlijk!
    Verder kom ik alleen ff zwaaien naar iederen. Sorry maar heb een verschrikkelijke hormonster dag vandaag. Het ene moment ben ik blij dat ik verlof heb en het andere moment huil ik tranen met tuiten en ik weet niet waarom.

Dus ik ga maar lekker mijn bedje in en hoop dat mijn hormonsters morgen wat rustiger zijn.

Sorry voor ego bericht

Deel Deze Pagina