16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

Maggi Niet meer actief

Haha Linie lees het stukje nu pas van die kramp.. En knapperd van een gyn ;) Ja dat is wel een dilemma, maar vraag het hem toch maar hoor, hij zal nog wel meer van je te zien krijgen :D
    Herken het trouwens niet, maar zal inderdaad met het indalen te maken hebben. Misschien helpt de tip van FB?

2. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ik heb dat ook steeds die venijnige steken bij mijn schaambeen Beertje, denk toch dat dat ook met het indalen te maken heeft!
    Inderdaad hele charmante kwaaltjes allemaal haha!

3. Maggi

Maggi Niet meer actief

Dankje! Ach wie vindt die kleine dat ook wel hartstikke leuk! Klinkt in ieder geval erg gezellig zo lekker mee op de fiets.. Heb regelmatig van die romantische beelden erover waar ik dan helemaal bij wegdroom.. En wie weet krijg ik een gigantisch moeilijk kind!! haha!

4. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hij heeft laatst ook al inwendig onderzoek gedaan hoor whahaa! Dus je snapt ook mijn dilemma over het bijhouden van de bikinilijn toch ;):D?! Hihi!

5. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Nee joh, jij krijgt gewoon een heel gezellig en lief mannetje :)!! Je hebt je portie wel gehad!

6. Maggi

Maggi Niet meer actief

Aah! Ja ik vind hem nu al de liefste, hoe dan ook!

Hahaha ja begrijpelijk!!Over die bikinilijn gesproken... Groeit dat haar bij jou/jullie ook ineens als een gek?? Normaal zag het er na een totaalbeurt nog wel een week of 2 netjes uit. Nu is het na een paar dagen alweer rimboe!

Iemand had het laatst over waxen maar weet niet meer wie? Is dat wat.. Blijft het dan echt lang weg?

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Bekijk bijlage 324138

dames hier alvast 2 foto's van de tekst die ik op de muur in onze slaapkamer heb gezet. op de 2de foto is de kleur van de muur beter te zien zoals dat het werkelijk is.

Bekijk bijlage 324137

8. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Heel mooi Wensdroom, toepasselijk!!

Maggi, het groeit idd wel wat sneller helaas. Volgens mij had Roodje het over de wax!

9. Maggi

Maggi Niet meer actief

Mooi Wensdroom! Inderdaad toepasselijk! En ook een prachtige kleur op de muur :)

Oke Roodje dus van de wax. Roooodje heb je het al laten doen?? Ben benieuwd!

Ik heb even geoefend met de Tricot Slen (draagdoek), na een paar keer gaat het nu heel snel. Lijkt me heerlijk om mijn kindje zo te dragen. Foto van de oefensessie met Zetje Zebra ;)

10. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Haha Maggi nog niet laten doen ;)
    Heb begrepen dat het 4 tot 6 weken wegblijft na het waxen, dus ik dacht ik wacht nog even zodat het er bij de bevalling ook nog enigszins schappelijk uit ziet ;)
    Bij mij groeit het daar ook heel snel, terwijl het haar op mijn benen dus heel lang weg lijkt te blijven! :(

LOL@ zetje zebra in de draagdoek
    Bij ons zit ie in de maxi cosi :D

11. Maggi

Maggi Niet meer actief

4 tot 6 dat is nogal wat! Vergeleken met die 2 dagen nu.. Ga eens kijken waar ze het hier in de buurt doen! Zal maar niet zeggen dat ik toch wel een beetje bang ben voor de pijn ;) Want een paar weken later zal het nog veel pijnlijker worden :D
    Op mijn benen blijft het ook veel langer weg dan normaal!! Alleen oksel-, schaam- en hoofdhaar groeit als een gek! Zo raar!

Haha ja die Zetje is multifunctioneel :) Vind 'm stiekem erg schattig!

12. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kletskousjes! Lekker kopje thee erbij en een stuk chocola en ik ben weer bij.
    Mooi geworden wensdroom! Inderdaad mooi kleurtje en prachtige tekst! Een keer in de zoveel tijd komen dromen uit...
    Strakke inpaklijst Maggi!
    Mijn vorige meissie, ook geboren in juni en bijn 8,5 pond, was aanvankelijk ook in een rompertje met lange mouwen gestoken. Scheelde haar weer energie blijkbaar, kon daarmee mooi op temp blijven en groeien. Lijkt dus geen overbodige luxe (al had ik zelf een te schattig rompertje met spaghettibandjes klaar liggen...) Dank voor de tips!
    Grappig van die haargroei he? Je ziet het zelf niet meer zo, af en toe word je dan verrast door een mooie bos die je nooit had willen hebben :$ Maar voor mij geen Brazilian hoor... Ik ga er tijdens de eerste wee nog wel even overheen met een mesje en lak de nageltjes even bij. Ik bak dan ook altijd een appeltaart, mooie traditie om in stand te houden :D Gingen er nog meiden aan de microlax?? Zelf geloof ik niet in die perineumolie en ik wil voor mijn lief ook nog een enkele illusie in stand houden dus betrek hem wat minder bij dit soort zaken, net als kraamverbanden en netonderbroeken of stolsels zo groot als eieren. Effect van olie of massage is nooit bewezen ook. Bij nr 1 had ik weliswaar een knip en een vacuüm, maar die bleef gewoon in de bekkenbocht steken, daar had geen olie geholpen (hij: 4330 gram; ik: 1.68... wie heeft dat bedacht!) De bevallingen erna waren een ( relatief) eitje. Relaxen en goed luisteren naar de vk of gyn tijdens de uitdrijving.
    Kijken jullie er ook zo naar uit? ;)

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kaatjesbaby: nou ik kijk echt uit naar de bevalling:D NOT!!!!!

1e bevalling was drama en echt zwaar...
    Ik zit mezelf nu elke x moed in te praten dat het nu een "makkie" word vergeleken met de vorige keer!

Afgelopen vrijdag in t zh (voor controle) waren alle kamers bezet, en kreeg ik alle testen op een bevallings kamer.
    Ik werd steeds zenuwachtiger, geiiriteerd, emotioneel en zelfs 'ruzie' met vriendlief...
    Later ging kwam ik er achter dat dit toch weer een soort angst en onzekerheid was voor de bevalling :( werd me even teveel

14. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    Goed hier te lezen dat er nog dames last hebben van steken (druk) in de schaamstreek bij mij is dit sinds een 3 dagen steeds erger aan het worden :( mr moet wel toegeven dat ik heel veel wandel

Het word super spannend allemaal ik probeer niet te veel te piekeren over de bevalling want dat helpt toch niets we zullen wel zien wat komt

15. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maggi, wat een complete lijst! Ik heb m even gekopieerd en opgeslagen in word. Kan ik m van de week uitprinten als ik mijn koffer in ga pakken.

Steken in mijn schaambeen/ anus heb ik ook al enige dagen. Ik denk ook dat het door het indalen komt. Zal het vrijdag eens aan de gyn vragen als ik erheen moet voor controle.

Hier de hele dag goed gegaan en eerder deze avond kwamen de hormonsters weer even laten weten dat ze er toch nog zijn.
    Ik was boos op vl over iets waar ik me normaal niet druk om maak maar nu zo boos dat de waterlanders weer kwamen....
    Nu weer wat gezakt maar hoop toch niet dat ze elke avond even terug komen...

16. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ff korte reactie hier op de ipad zonder toetsenbord typt het niet echt geweldig haha

Weeer veel geschreven ff zo proberen te volgen.
    Hier wat rare dagen achter de rug. Ben nu toch behoorlijk onzeker, terwijl ik dit normaal niet heb. En vorige zwangerschap ook geen last van gehad.
    Gisteren enorm overstuur mijn man op zijn werk gebeld , zag even door de bomen het bos niet meer.
    Buur die weer kwam zeiken over mijn stukje tuin waar twee hondendrolletjes lagen van mijn hondjes.
    Kon de door de harde buik ze ff moeilijk buiten helemaal uit laten.
    Af en toe waar is de tijd gebleven dat mensen wat meer van elkaar tollereerde.
    Maar goed na de hele dag ook pijn in de boven buik bij lichtelijke lichamelijke inspanning, koken of was op vouwen moest ik alweer gaan liggen
    En dan zwakte het pas weer af. Mjah deur overstuur dichtgeooit maar was niet goed dicht gegaan , dus later was de kleine op zn sokken en in zn pyjama buiten aan de wandel, grrrrr
    Manlief gelukkig door men huilbui kon die eerder weg en heeft me ff geholpen.
    Nu maar het hele weekend bij mijn moeder en smiddsgs was ik ff met men schoonmams naar verjaardag van schoonzus.
    Ff rust !
    Raak er erg onzeker van en weet dus nou absoluut niet meer wanneer ik vk moet bellen. Maandag maar ff men beklag doen.
    Maar ja vandaag dus iets meer rust en geen stress dat ik alleen ben mocht er iets zijn... Merk dat het gelijk scheelt in de buik
    Gelukkig voel ik de kleine wel steeds goed :) het belangrijkste haha

Verder wens ik jullie morgen allemaal fijne dag en ga morgen middag ff rustig voor hetnforum zitten haha

Oh over het gewicht van de baby die werd vorige echo op 1500gr geschat dus denk hier geen 2300 gram nu haha

17. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hallo meiden... ik leef ook nog hoor!

Heb alles doorgelezen en ga verder nergens op reageren. Fijn om te lezen dat alle kindjes nog steeds lekker warm binnen zitten en goed groeien. Vervelend dat iedereen steeds meer last van kwaaltjes krijgt, schijnt erbij te horen zo naar het eind vd zwangerschap.

Hier gaat alles verder ook nog steeds goed, nog 2x 2dgn werken volgende week en dan begint ook eindelijk mijn verlof met een weekje vakantie. Heerlijk, ben er inmiddels erg aan toe! Zal niet heel veel meer uit m'n handen komen aankomende week verwacht ik. ;)

Dat de laatste loodjes het zwaarste wegen merk ik hier behoorlijk... Ik heb sinds een aantal dagen flinke last van steken rechtsonder bij m'n schaambeen, pijn in m'n onderrug en de overgang van been naar schaamstreek. Ook voel ik de kleine overduidelijk laag in m'n bekken draaien waardoor ik het zelfs in m'n onderrug en in m'n vagina voel als hij beweegt, en ook weer steeds vaker naar het toilet moet. ('s nachts ook standaard 4x wakker voor toiletbezoek)

Zou mij dus niets verbazen als ik woensdag bij de vk te horen krijg dat de kleine man geheel is ingedaald. Hij doet me flink vaak pijn iig... Vorige week op het werk meerdere malen voorovergebogen op m'n bureau gelegen vd pijnlijke steken en ook thuis nog een aantal keer gehad. Dus ja... moet haast wel dat hij is ingedaald, weet niet waar die pijntjes anders vandaan komen, hij ligt ook overduidelijk heel laag in m'n buik.

Heb ook standaard elke avond vanaf een uurtje of 6 last van vreselijke misselijkheid, de Antagel en Rennies vliegen er hier dus weer lekker doorheen en ik lig eigenlijk elke avond vroeg in bed. Nu nog niet... is een laat avondje voor mij maar ik wilde persé weer even eigenwijs zijn en nog hier op het forum reageren. ;)

Onze slaapkamer is inmiddels trouwens helemaal opgeknapt, slapen sinds vorige week zondag weer in onze eigen kamer. Heerlijk! Kamer is helemaal bevallingsklaar... althans... klossen zijn er nog niet maar verder is de kamer er klaar voor. Ik nog niet, moet m'n vluchttas nog in elkaar flansen aankomende week ofzo en moet ook alle kleertjes van de beeb nog wassen en nog de laatste aankleding op de babykamer doen. Dus wat mij betreft blijft de kleine man gewoon nog een paar weken lekker zitten, ondanks dat ik het flink zat aan het worden en mega nieuwsgierig naar hem ben. :D

Zetje Zebra ligt bij ons trouwens op het aankleedkussen op de commode, zag dat hij echt multifunctioneel is! :D

Ik zal zo nog even de lijst aanpassen met de laatst doorgegeven afspraken die nog niet verwerkt zijn. Dan zijn we weer up-to-date en ik ga proberen weer vaker te reageren en hem weer bij te houden. :)

18. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Bevallingslijst Mama's 16-30 Juni 2013
    Privé voor deze mama's (alleen voor meekletsers)

12 juni
    ♥ Veetje83(29) - 1e kindje - BV - ZKH - Verlof begonnen :cool: - Cbibi

16 juni
    ♥ Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - ZKH
    ♥ Snoeppie(26) - 1e kindje - BV - ZKH
    ♥ Strijkertje(29) - 1e kindje (★) - BV - ZKH
    ♥ Tiempje - 1e kindje - FV - ZKH (geplande keizersnede) - Cbbbi

17 juni
    ♥ KaatjesBaby(34) - 4e kindje (JMM) - BV - ZKH - Cbbbi
    ♥ Maggi(30) - 1e kindje - Cbbbi
    ♥ Peetje2012 - 1e kindje - FV of BV- Thuis - Cvibi

18 juni
    ♥ Linie (30)- 1e kindje (★) - BV - ZKH - Cbbbi
    ♥ PirateMommy (?) - 1e kindje - BV - ZKH met M.I.

19 juni
    ♥ Wensdroom(31) - 1e kindje via draagmoeder - FV - Thuis/ZKH - Cbbbi

20 juni
    ♥ Ingeltje(32) - 3e kindje (JJ) - BV - Zkh - Verlof begonnen :cool: - Cvibi
    ♥ Masami - 3e kindje (MM) - BV - Thuis
    ♥ Liesjuh1977(36)- 1e kindje - BV - Thuis
    ♥ Zwangernr2 (23) - 2e kindje(J) - BV - ZKH

21 juni
    ♥ Leo85(27) - 1e kindje - BV - Geboortecentrum
    ♥ Pinkster(26) - 2e kindje (J) - BV - Thuis - Cbibi

22 juni
    ♥ Jojo12 (27)- 1e kindje - FV - Thuis/ZKH

23 juni
    ♥ Kleinmonster(26) - 1e kindje - BV - Thuis - Cbibi
    ♥ Jeszss (29) - 1e kindje - BV - ZKH

24 juni
    ♥ FB1984 (28)- 2e kindje(J) - FV - ZKH

25 juni
    ♥ Bl0empje(21) - 1e kindje - BV - Thuis
    ♥ Kimmey(25) - 1e kindje - BV - ZKH
    ♥ Madchen30 - 3e kindje (JM)(★★★★★) - BV - ZKH (KS)
    ♥ Malaika(37) - 2e kindje (J) (★) - BV - ZKH
    ♥ Pooh85 (28) - 1e kindje -

26 juni
    ♥ Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - ZKH
    ♥ Beertje1987 (25)- 1e kindje -BV- ZKH - Cbbbi

27 juni
    ♥ Grumpy(32) - 1e kindje (★)
    ♥ Jossie81(31) - 1e kindje (★★)- BV - ZKH

29 juni
    ♥ Pindakoek(30) - 1e kindje - BV - Thuis
    ♥ RooDje(31) - 1e kindje (★) - ? - ZKH - Cbibi

30 juni
    ♥ Kh82 (30) - 1e kindje (★) - BV - ?
    ♥ Doowspenniej (25) - 2e kindje (J) - BV - Thuis - Cbbbi

31 juli (illegaal erelid :D )
    ♥ Zeester (30) - 3e kindje (JJ) (★)- FV - ZKH

(13) Meisjes (15) Jongens (7) Verrassing/Geheim!

Afspraken

Mei:
    13 Doowspenniej VK, Ingeltje extra groeiecho ivm voorlopen in groei
    14 Pooh85, Liesjuh1977 infoavond borstvoeding, Veetje83 extra groeiecho ivm achterstand groei, Tiempje afspraak zkh
    15 Kimmey, Bl0empje start verlof! & Belly Paint, Zeester infoavond bevallen, Liesjuh1977 VK
    16 Beertje1987, Grumpy start verlof!, Zwangernr2 Liggings echo,
    Kimmey VK, Masami VK
    17 RooDje VK, Liesjuh1977 start verlof!
    18 Bl0empje Fotoshoot
    20 Pinkster start verlof!
    21 Kaatjesbaby start verlof!, Kleinmonster Groei echo
    22 Beertje1987 VK
    23 Wensdroom Gyn, Bl0empje Liggingsecho, Leo85 VK en liggings-/groeiecho
    24 Pinkster Bevalgesprek
    27 Maggi 37wkn echo
    30 Pinkster echo
    31 Jossie81 start verlof!, Doowspenniej Liggingsecho

Juni:
    3 RooDje infoavond bevallen
    19 Zeester start verlof!

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling ♥ = goeie echo gehad! ★ = kindje verloren...
    Cbbbi = Caput (hoofdje) bewegelijk boven bekken ingang: hoofdje is nog niet ingedaald.
    Cbibi = Caput bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald.
    Cvibi = Caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald.
    CIF = Caput in Fundo : het hoofdje ligt boven = stuitligging

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★
    sterretje van Zeester (6 wk)
    sterretje van Carientje78 (6 wk)
    sterretje van Vlinder1309 (8 wk)

Om de lijst overzichtelijk te houden, schonen we de lijst af en toe op. Na circa 1½ maand afwezigheid (of 1 dag posten en niet meer terugkomen) ga je weer van de lijst. Er weer op? Geef maar een gil!

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (zoek in dit onderwerp op 'lijst'), klik op quote en haal in de tekst dan de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft

19. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Goede nacht dames
    Kan niet slapen :( zo irritant !!!
    Zat te lezen over jullie Zh tas,hoe netjes sommige hebben ! Ik heb nog helemaal niks klaar gemaakt ,maar zal toch moeten doen hè voor geval dat,fijn dat jullie de lijstjes ff door geven kan ik wat van mee paken :)
    Fijn liesjuh dat je kamer klaar is...heerlijk hè ! We hebben ook geknapt en is ook klaar alleen bedklossen moet er onder,we hebben ze al maar wacht nog ff mee.
    Nu toch proberen te slapen,straks hopelijk ontbijt in bed :)
    Voor jullie die al moeder zijn wens jullie heeeeel veel plezier,geniet lekker van,laat je zelf lekker verwennen en de rest die NOG geen mammies zijn,wel een beetje ook veel plezier bij moeders,schoonmoeder!!
    Omdat mijn mama helaas in Brazilie is kan ik haar niet knufllen ,maar ga haar zeker een belletje geven!!!
    Fijne dag Xxx

20. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    Hoeveel wegen en meten jullie kleintjes in de buik?

Deel Deze Pagina