Ah peetje, wat een rot nieuws.... Denk eraan babytjes van dit forum... we gaan geen rare fratsen uithalen he!! We komen allemaal gezond ter wereld! Wel lief van je cadeautjes voor bijna-moederdag!
Wat ontzettend verdrietig Peetje! Zeker als je zelf zwanger bent hakt dat er enorm in. Weten ze waarom het kindje overleden is? Gruwelijk he? Sterkte... Lief dat je zo verwend bent voor Moederdag! Net als zo'n bijna-Moederdag boeket! Super leuk! En een Pooh-groeimeter! Zeker als je het niet verwacht! Lief van jullie mannen! Zeester! Wat een end op weg alweer! Hoe voel je je? Ik moet ook nog aan de lijstjes beginnen en hoop dan ook niet voor de 40 weken te bevallen... Fijn dat je zo genoten hebt tijdens het Plopsa weekje! Succes bij de groei echo! Hier vandaag ook heerlijk gemoederdagt. Uitgebreid ontbeten, prachtig knutselwerkje incl versje van mijn meneertje en erna met kids naar opa en oma. Mooi oleander plantje gekregen, lekker samen gegeten en ukkies daar in bad gedaan. Nu nog heel even op de bank en dan naar bedje toe. Morgen controle bij vk en erna start van laatste werkweek! Na donderdag echt afbouwen en toewerken naar de komst van dit schatje. Eigen bh's zitten hier ook niet meer lekker, ik ga straks ook aan de voedings bh's. Nog even op zolder zoeken (net als zoveel ) Geen lekkages gelukkig. Welterusten voor straks lieve mama's! X
Ha dames, Hier ook een drukke maar leuke dag gehad. Nu nog even snel met de laptop op de bank maar zo mijn bedje in! Wat leuk dat alle moeders ontbijtjes en zelfgemaakte cadeautjes gekregen hebben! Echt even genieten. Wat een rot nieuws peetje! Zo iets hakt er echt even in he, echt verschrikkelijk! Alle kindjes hier moeten zich gewoon maar netjes gedragen!! Lekkende borsten, hier helemaal nog geen last van. Denk dat ze weten dat ze niet voor borstvoeding gebruikt gaan worden haha. Beugelbh's kan ik nog gewoon dragen, wel een maatje groter maar zit prima. Perineumolie; weet nog niet of ik dit ga doen. Geloof er niet ontzettend in en ben bang dat ik het daarom toch niet trouw ga doen. Maar wie weet loop ik morgen wel de winkel in en koop het alsnog. ML ga ik het niet laten doen, hou hem ook altijd buiten dit soort dingen, blijft de rest hopelijk wat leuker door Heb hier vandaag op stuitlig.nl instructie-dvd en moxasticks besteld. Kindje ligt hier namelijk nog steeds dwars of in stuit en ben zo bang dat hij nu echt niet meer gaat draaien(ligt namelijk al weken lang in deze positie en kans op draaien wordt steeds kleiner). Hoop dat dit helpt, en anders baat het niet dan schaad het niet.. Morgen even trakteren op mijn werk omdat mijn verlof is begonnen. Daarna komt de kraamzorg voor de intake op bezoek en dan nog even naar de vk voor controle. Druk dagje dus. Slaap lekker allemaal, kruip er zelf snel in!
Goeie morgen lieve mama' s! Jullie zijn goed verwend gisteren las ik al, helemaal leuk! Ik was gisteren helemaal gesloopt van bezoek schoonmoeder en oma. Heb gewoon een uur geslapen toen de hormonsters zich aan gingen melden .. Peetje, wat een naar bericht! Dat moet echt zo vreselijk zijn! verliep de zwangerschap wel goed? Jojo, fijn dat je verlof begint! Uhm.. wat zijn maxasticks? Die kleine van mij ligt ook nog dwars maar heeft zich gisteren wel 100x gedraaid (auw!) dus weet niet hoe zij/ hij nu ligt. Donderdag gaan we het zien tijdens de echo. Voedingsbh's; draag ik ook al maanden. Mijn cup groeit niet meer echt (was van een kleine b naar een goede c gegaan) maar mijn omvang wel. Ik ga vandaag van die tussenstukjes kopen bij de hunkemoller zodat ik geen nieuwe bh hoef te kopen maar dus wel wat extra haakjes kan plaatsen voor de breedte. Ze adviseren inderdaad pas een bh te kopen na de bevalling maar die voedingsbh's zijn best rekbaar in de cup hoor. Hebben jullie nog tips tegen onwijs beweeglijke baby'tjes in de buik? Gisteren ging het echt uren door, trappen, draaien etc. Moest echt af en toe gaan staan en gaan wiegen om de kleine weer rustig te krijgen. Wel heel gezellig maar ook wel pijnlijk. Ik las nog over een nieuw bed en goede nachtrust; fijn! Zeker fijn dat je nu nog lekker kunt slapen, geniet er van! Verder, iedereen die ik vergeet; dikke knuffel!
Peetje wat een verschrikkelijk nieuws! Was het zomaar gebeurd? Echt een van moijn grootste angsten dit! Perineum olie ga ik niet gebruiken. Zag een instructie filmpje op YouTube en ik denk niet dat ik dat zelf voor elkaar krijg en ik wil dat manlief nog iets overhoud van zijn goede beeld daar beneden. De bevalling doet daar al genoeg inbreuk op denk ik haha jojo hopelijk werkt het met de moxasticks! Kan me voorstellen dat al dsy gedraai niet zo lekker is. Wordt hier af en toe ook gek van die kont die van de ene kant naar de andere kant van m'n ribbenboog schuift hihi Ik vind trouwens de prijs van de voeding bhs erg mee vsllen. Mijne kostte 22 nig wat dus mocht hij straks na de bevalling te kleine zijn koop ik gewoon een nieuwe
Ha meiden, Peetje, inderdaad vreselijk nieuws zeg! Helaas ken ik ook 2 van deze situaties uit onze omgeving, heel naar. Jossie, rot dat je zo'n last hebt van de kleine druktemaker! Helaas geen tips.. Jojo, succes en plezier vandaag! Alle mama's zijn dus goed verwend, leuk hoor!! En zelfs sommige bijna mama's Ik ga denk ik ook niet aan die perineumolie. En mijn borsten zijn helaas niet echt gegroeid (heb al zo'n kleine cup,dus had gehoopt dat een zwangerschap eindelijk eens verandering zou brengen haha), wel iets in omvang, maar draag nog steeds mijn gewone bh's. Wel al voedingsbh's aangeschaft. En ook geen lekkende borsten hier! Ik heb wéér erg last van menstruatiepijn. Gisteren ook weer een grote slijmprop verloren. Niet écht geruststellend, al ben ik blij dat ik morgen al 35 weken ben Lig nu lekker in bad, zo maar eens eruit.. En voor één van de dames die de lijst altijd zo mooi aanpast.. zouden jullie mij op hoofdje volledig ingedaald willen zetten? Heel erg bedankt alvast! Fijne dag allemaal!
Meiden, sorry wilde jullie niet ongerust maken. Beetje naïef van mezelf, want natuurlijk maken we ons dan ongerust. Maar.... Onze baby's blijven braaf zitten tot minimaal 37 weken en komen dan allemaal gezond ter wereld!! Jossie, ik heb helaas geen tips. Ik heb een uitslaper. Hij wordt zo rond 11 uur eens wakker en dan voel ik hem soms eens schoppen. Niet echt een druktemaker dus.. Linie, balen dat je weer zo'n last hebt. Morgen alweer 35 weken. Nou ik had niet verwacht dat je dat zou halen. Maar baby'tje blijft nog 2 weken zitten hoor ! Als je zo doorgaat beval je nog een week te laat (geintje)! Hoop dat de pijn afneemt!! Hier komt zo een collega op de koffie ! Gezellig even bijkletsen.
Goedemorgen allemaal! Hier net op controle geweest. Ons meisje groeit gestaag, groot zal ze ws niet worden. Niets ingedaald. Wil iemand op de lijst zetten: controle vk 29 mei; nu cbbbi Jossie, hopelijk is het tijdstip van bewegen niet voorspellend voor na de bevalling Jojo, bij mij had het bestellen alleen al van de moxasticks goed effect 6 jaar geleden! Ik duim voor je! Linie, hopelijk wordt het toch nog een keer rustig bij jou. Lijkt me ook vermoeiend, zowel lichamelijk als mentaal! Iedereen fijne dag! Hier de eerste van 4 laatste werkdagen
Fijn Kaatje dat het goed was bij Vk!! Succes met de laatste werkdagen!! En ja, Peetje ik grap ook al steeds dat ik misschien moet worden ingeleid! Alleen ga ik er op dagen als deze met die buikpijn en slijmprop weer aan twijfelen!! Hier ook een flinke druktemaker, maar gelukkig niet hinderlijk, soms wat pijnlijk, naar vooral leuk juist. Ik probeer straks nog even wat fotootjes van de babykamer op het privéforum te posten denk ik!
Goedemorgen allemaal! Hier lekker aan het genieten van het verlof nog steeds. Ik heb wel het gevoel dat het hoofdje ook al aan het zakken is, heb donderdag de groeiecho dus we zullen zien. Ik heb alles gewassen en gestreken vorige week dus ik ben er klaar voor moet alleen de tas nog inpakken. Ik heb er zo zin in eigenlijk maar aan de ene kant ook erg spannend , voor mij nog 3 weken ongeveer wat niet te beseffen is. Volgende week word gekeken of mijn baarmoedermond rijp is anders krijg ik een ballonkatheter of gel als ik naar het ziekenhuis moet en dat kan 3 dagen duren voordat je dan word ingeleid. Maar ja dat hebben we er allemaal voor over natuurlijk! En na de bevalling kan ik maximaal 5 dagen moeten blijven vanwege de zwangerschapssuiker die op orde moet komen bij de kleine. Morgenavond nog een informatieavond over borstvoeding. TIP: nieuwe voedingbeha's nodig? Bij Bonprix 2 voor 19,99! Ik vind ze heel erg lekker zitten. Peetje: Dat is nooit leuk nieuws....Ik had van de week een collega die had 20 weken echo en daarbij zitten de kleppen en ductus ofzo van het hartje verkeerd en die moet gelijk na de geboorte geopereerd worden. Linie: zo'n slijmprop verliezen kan toch ook de eerste tekenen zijn van dat het gaat beginnen? Maar omdat jij het meer hebt gehad zoals je zegt geld het voor jou dan weer niet? Lijkt me wel vervelend al die pijn.
een hoop mama's en bijna mama's mooi verwend zo te lezen. pff Peetje rot nieuws zeg.. Linie rustig aan, hopelijk blijft je baby toch nog min 2 weken zitten. morgen ben je al 35 weken. bij vriendin van mij werd de baby spontaan met 34 weken geboren, en een koorlid beviel met 36 weken beide kindjes zijn een weekje in het ZH gebleven. verder gaat het goed met beide. een is alweer 10 mnd oud en de ander 3 mnd. ik ben nu op mijn nichtje aan het passen dus ga weer gauw verder knutselen met haar.
Hallo lieve mama's, Geen nachtbrakers afgelopen nacht hier zo te lezen... In ieder geval niet op het forum. Ik hoop daus dat iedereen een goede nacht heeft gehad. Linie, Tja daar zeg je me wat... Straks moet je inderdaad worden ingeleid... Ach eruit komen zal ie, tis alleen te hopen dat ie blijft zitten tot minimaal 37 weken. Maar je bent al goed op weg!! Strijkertje: Hopen dat de baarmoedermond rijp genoeg is. En natuurlijk dat je eerder naar huis mag achteraf dan 5 dagen later. tnx voor de tip trouwens! Hier is baby ook druk maar niet de hele dag. Ik heb ook een uitslaper in mijn buik. Nu hopen dat ze dat vol blijft houden na de bevalling haha maar dat zal wel niet. Gelukkig zijn bij mij de bewegingen van de baby niet pijnlijk afgezien van beurse ribben en bekken, dus ik vind het wel gezellig. Wensdroom: Veel plezier met het passen op je nichtje!
Goede morgen!!! Hier ook goed verwend met ontbijt op bed,zelf gemaakt kadotjes en een nieuwe föhn,die van mijn van kapot dus...super leuk!!! Vandaag onverwachts vrij,dus ben als een idioot dooe het hele huis wezen stofzuigen,dweilen,afstoffen, 2 wassjes gedraaidt,1 gestreken boven binnen ramen gelapt,zo de kleine van school halen en vanmiddag boodschappen doen en koken pffff,word moe van mezelf... laterrr
Strijkertje, dat is ook zeker spannend zeg dat je weet dat je de kleine met 3 weken in je armen gaat houden!! Inderdaad hopen dat je baarmoedermond rijp genoeg is. En als je moet kiezen, ik heb van meerdere mensen begrepen dat een balonnetje dan fijner is! En het klopt inderdaad dat het een teken kan zijn die slijmprop, je baarmoedermond is dan aan het verweken. Helaas is dit bij mij met 21 weken zwangerschap al begonnen. Dus ik hoef niet bij een nieuwe slijmprop meteen aan de bel te trekken, ze remmen een eventuele bevalling nu ik over de 34 weken heen ben toch niet meer. Maar wel als het er weer meerdere vlak achter elkaar worden en/of deze buikpijn ook blijft aanhouden. Meiden, I need your help! Ik wilde mijn babykamer foto's op het priveforum zetten, maar hij geeft steeds aan dat het bestand te groot is?? Terwijl ik toch echt maar één foto tegelijk probeer.. Wat doe ik verkeerd??
Bah peetje wat een *piep*nieuws! vreselijk voor die ouders linie: kalm aan he.. je bent bijna bij de 37weken! hier is mijn hoofd echt een zeef.. het zit er in dat mijn zoontje misschien volgende week zijn eigen kamer heeft en dat we eindelijk alles goed kunnen klaarzetten voor de baby! verder doe ik het vandaag rustig aan en heb al mijn afspraken afgezegt en verzet.. mijn buik is erg onrustig.. doe ook wel erg veel laatste dagen.. gister op mn kop gehad van vl daardoor.. dus vandaag maar de verstandigste spelen
Linie: Ik zat met het zelfde probleem met die foto's. Ik wilde foto's van onze shoot op privé zetten maar kreeg ook de melding dat ze te groot zijn. Ik probeer er ook 1 tegelijk! Die ene foto die ik hier gepost heb is evne groot en dat lukte wel...
Zo nu eindelijk even rustig zitten en naar iedereen reageren. Heb wel telkens gelezen, maar geen puf om uitgebreid te reageren. En nu.... nu dus een pagina of 15 te gaan haha De foto´s van de shoot komen binnen 3 weken en dan zal ik er zeker wat op het pf plaatsen! Hoe doen jullie dat eigenlijk? De foto moet dan toch ergens online gezet worden zodat je door kunt linken? Of kan het ook op een andere manier? @Pooh balen he dat het weer nu zo slecht is nu je verlof begonnen is! Vind dit ook niks hoor.... zit liever buiten met een goed boek! Heb zelf geen rompers met lange mouwen. Hoor zoveel verschillende verhalen of het nu wel of niet nodig is. Heb wel lekker warme eerste pakjes en daarbij van die knuffeljasjes dus de kleine hoeft zeker niet te koukleumen. En heb ook een lekker warme wikkeldoek en daarnaast nog een badcape liggen dus hij gaat er vast warmpjes bij liggen. Perineumolie ga ik woensdag even aan de vk navragen. Lees zeer verschillende verhalen en genoeg mensen die nog een totaalruptuur hadden ondanks gebruik. En dat weegt me dan niet op tegen het risico van eventuele infecties daarbeneden ivm aangetaste zuurgraad.... En om heel eerlijk te zijn weet ik ook niet zeker of ik wel zo vaak zin heb in een massage daar beneden, . Las trouwens ook nog iets over framblozenbladthee, dit zou de spieren sterker maken en je lijf ook voorbereiden op de bevalling. En toen kwam ik ook de epi no nog tegen.... ergens wil ik er gewoon niet over nadenken, dat lijkt me de makkelijkste keus hoe verzinnen ze dat alles toch.... Vluchttas.... als ik zo kijk wat ik alleen al voor de baby heb klaarliggen dan kan ik volgens mij mn vakantiekoffer wel klaar gaan zetten . Een ochtendjas alleen al vult al behoorlijk. Naja kijk wel even. Voor de baby ligt iig alles al klaar, voor mezelf moet ik het allemaal nog compleet maken. Maar aangezien mijn buik sinds 3 dagen heel erg aan het zakken is, vond vl dat ik dat toch deze week maar even in orde moet maken, just to be sure Qua krampen daarn beneden wordt hier ook steeds erger. Ook vaak brandend gevoel in de onderbuik. Denk dat het ook veel met het indalen te maken heeft. De bikinilijn kan ik nu sinds 2 weken echt niet meer zien. En de haargroei gaat steeds sneller..... Doe het nu maar op de tast, vlwil wel helpen maar dat vind ik zelf nog wwat eng. Maar goed... heb ook het idee dat ik bij de eerste wee nog wel even alles in orde kan maken (alhoewel ik me afvraag of je daar dan echt nog bij stil gaat staan?) Waxen van de bikinilijn doe ik niet. NOoit gedaan en nu lijkt me niet het moment voor een eerste keer. Wel de benen, dan blijft het lekker lang weg ideaal! @Maggi wat een goed idee om al t eoefnene met de draagdoek. Hier moet ik nog een halen, zit telkens marktplaats af te speuren want vind ze nieuw zo duur... @Kaatjesbaby je bakt tijdens de eerste weeen nog een appeltaart? Ow wauw.... is dat een extreme uiting van de nesteldrang of gewoon hele goede afleiding? De rennies gaan hier nu ook in sneltreinvaart... eind van de middag begint het en gaat de hele avond door. Dus nu heb ik het snoepen maar naar de ochtend verplaatst Gisteren met moederdag onwijs verwend. Ontijtje op bed, bloemetje en grote zak snoep. De waterlanders vloeiden uiteraard weer rijkelijk. Had het niet verwacht maar voelde me heel bijzonder Ik draag nog steeds gewone voorgevormde beugelbh's. Maja... mn voorgevel is datn wel gegroeid maar heb nog steeds een subtiel maatje. Ben van 70B naar 70D gegaan. Niet heel makkelijk te krijgen helaas.... Wat dat betreft wel bijzonder, de 10 kilo die ik aangekomen ben zit echt alleen op de buik. Mn heupen beginnen nu iets mee te krijgen maar verder nog nergens anders lichamelijke veranderingen. Naja... 10 kilo + zal het nu wel zijn, woensdag weer wegen bij vk. Maar heb voor na de bevalling wel gewone voedingsbh's in 75C hier liggen. En ik heb zo'n bh top. Wordt veel reclame voor gemaakt op tv maar kan uiteraard niet op de naam komen. Zit iig wel lekker. Hier ook geen lekkende borsten... @Peetje wat een naar nieuws en heel confronterend lijkt me ook omdat je zelf hoogzwanger bent. Sterkte! @Strijkertje, wat komt het dichtbij zeg.... spannend! Voor dfegenen die deze week hun laatste week hebben op het werk, succes met de laatste loodjes!
Hmm jammer zeg... Ik durf ze hier niet te plaatsen, want het is met de kleurtjes van het geslacht en aangezien het geheim is voor onze bekenden vind ik dat openbaar niet zo handig. Er zijn er toch een hoop zwanger in mijn omgeving en zul je net zien dat ze eens meelezen ook al is die kans maar klein haha!
Effe snel vanaf telefoon voor Linie; open de fotos in paint en wijzigen het formaat naar 25% en sla ze onder andere naam op (zodat de originele foto behouden blijft). De verkleinde foto zou hij zeker moeten accepteren. Reageer straks va de laptop op de rest!
Foto's privé forum: even aanpassen in microsoft office picture manager of paint. Ze moeten gecomprimeerd worden. Heel fijn in het office programma kun je hem automatisch aanpassen naar webdocumenten formaat. In paint moet je een beetje hannesen zodat je uiteindelijk wel de goede maat hebt!