16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Kan niet slapen :(
    35 weken en 35 dagen te gaan, nu gaat mijn hart tekeer :0 klinkt zooooo dichtbij

2. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    rot pinkster dat je niet kon slapen.. hopelijk toch een beetje uitgerust?

dankje liesjuh voor het bijwerken van de lijst :) ben sowieso benieuwd of ik die afspraak ga halen.. vl verwacht van niet :p

wensdroom: leuk dat het zo gezellig was :) altijd leuk om nieuwe vriendschappen te maken :) en wat de kinderwagenbak betreft.. ik heb mijn zoontje een keer bijna 3weken lang erin moeten slapen omdat het op dat moment niet anders kon.. voelde me wel vreselijk rot eronder maar hij is nog steeds gezond :) en weet van een vriendin dat haar kleine bijna 5maanden lang in de bak heeft geslapen omdat hij niet anders wou.. die had al gelijk een aardig willetje.. gelukkig is dat ook weer goed gekomen.. dus die eerste nachten zullen echt niet veel kwaad kunne

hier een redelijke nacht geslapen.. heb alleen een vraag... ik schrok gister toen ik mijn armen zag.. ze zien bovenaan gewoon groen van de aders.. heb ik normaal niet. hebben jullie dit ook dat jullie aders beter zichtbaar worden?

3. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hey!
    Bloempje, wat fijn dat we jou hebben! Echt hele handige tips!
    Liesjuh, fijn dat je ook verlof hebt!! Welverdiend!!
    Aders, hier vooral op buik ook goed zichtbaar maar niet groen :)
    Pinkster, wat een leuk truitje was dat! En rot dat he niet kon slapen.. Komt echt dichtbij nu he!
    Wensdroom, fijn dat je een contact in de buurt hebt opgedaan via zp!

Wat gaat er eigenlijk met dit forum gebeuren na alle zwangerschappen? Zou het niet leuk zijn om elkaar in september bijvoorbeeld een keer te zien met de baby's? Weet ook niet hoe maar lijkt me leuk!

Fijne dag allemaal!

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    jossie zeker leuk. we kunnen het privé forum toch aanhouden en daarin kletsen of een nieuw topic bv mama's juni of zo?

dames dank voor jullie reacties op mijn vraag. we laten het gewoon zoals het is en de baby zal de eerste nacht en misschien 2 in de kinderwagenbak slapen daarna thuis in het wiegje

5. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    haha jossie.. een babymeeting :D ik vind het idee wel leuk maar volgens mij woont iedereen behoorlijk ver van elkaar af dus hoe gaan we dat doen?

6. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ha meiden,

Bloempje, super zeg die tips!! Bedankt!!

Tiempje, wat een eikel in het Martini ZH.. Dan maar lekker in Winschoten, is ook dichterbij toch?

Wensdroom, fijn dat het klikte met je 'date'! Gezellig hoor.

En Jeej, Liesjuh ook verlof!! Geniet ervan!

Jossie, vind t een leuk idee hoor! Centraal in het land afspreken moet t misschien te doen zijn toch?En verder kletsen op t forum kan sowieso, baby ervaringen uitwisselen:)

Aders: Yep hier ook duidelijk op mijn buik en borsten.

Maggi, haha gelukkig waren veel buren aan het werk! Expres niet savonds of in het weekend gedaan;)

Hier erg veel harde buiken en buikpijn gehad gistermiddag en avond. Pff vind t dan zo spannend! Voor het slapen gaan ook nog wat bloedverlies, dus echt weer een onrustige nacht. Het lijkt nu weer wat rustiger, maar word er erg onzeker van hoor getsie. Lig nu nog lekker in bad.
    Fijn weekend!!

7. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Heeey net wakker, voel me wel best.ml en zl zijn op voetbal ik wacht tot me tosti klaar is en aanvallen :)
    Bsbymeting lijk me ook wel leuk..im in :)vanavond lekker uit eten met me jerels lekkeeer

8. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    bah linie :( zou daar ook ongerust van worden.. ik word al ongerust als ik de kleine op mijn blaas voel.. ben telkens bang dat de vliezen breken.
    maar je doet het goed :D bijna de 36weken gehaald :) toppie!

pinkster: fijn dat je toch nog wel uitgerust voelt :) en lekker hoor dat je vanavond gaat uiteten :) lekker van genieten!

ik zou vandaag naar vl gaan.. maar had gister weer last van wat hormonen wat leidde tot een woordenwisseling/discussie tussen mij en vl.. dus ik heb gezegt dat ik vandaag niet kom en sindsdien heb ik hem niet meer gesproken :( vandaag dus maar hier de babyspullen klaar zetten en straks even met zoonlief het dorp in gaan en nog een thermometer,tepelhoedjes gaan halen.. en dan geloof ik dat we praktisch alles hebben. maar hoop toch wel dat ik uiterlijk rond de 38weken ben bevallen.. ben die hormonen meer dan zat :p en ben heel erg benieuwd naar de kleine meid :)

9. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    @wensdroom hier werd ook gewoon door vk, lactatiekundige en kraamzorg de kinderwagenbak geadviseerd om op de kamer te zetten. Een apart wiegje kopen wij ook niet, het kost allemaal al zo veel. En daarnaast ben ik een ontzettend lichte slaper, dus geloof ik ook niet dat wij een wiegje echt 3 maanden bij ons op de kamer zouden zetten.

@Grumpy ow zo spannend als je het nog niet weet. Achteraf gezien zou ik het een eventuele volgende keer denk ik ook niet willen weten. Ik kies voor kleuren van kleertjes ed toch de hele tijd voor neutraal wit/grijs en dan kan ook niemand iets per ongeluk verklappen.

@Linie raar hoor als je nu weer meer mag gaan doen. Ik merk zelf dat ik voor mijn gevoel ook weer actiever kan gaan zijn, echter lichamelijk werkt dat totaal niet. Conditie is echt 0,0 door het vele stilzitten, zal bij jou nog wel erger zijn?

Wat gaan jullie eigenlijk doen met het kraampakket als je het niet gebruikt? Hoor je wel eens van mensen die het dan weggeven?

Oja bij mag er ook verlof achter hoor op de lijst, ben al weken thuis en officieel was vorige week mijn verlof ook ingegaan. En heb op 30 mei volgende controle met liggingsecho.

Vwb verlofdames, ik word af en toe best eenbeetje jaloers als ik lees over jullie afscheid en trakteren enzo. Ik heb sindsdat ik in maart plotseling de ziektewet in moest nog niks van mn collegá sof het werk gehoord. Er kon blijk,baar nog niet eens een kaartje vanaf. Kun je wel weer merken dat ik normaal dat soort zaken regel. Had het al wel verwacht, maar het voelt toch wel heel k** af en toe.

@zwangernr2 hierook heel veel aders zichtbaar. En het wordt steeds erger! Je bloed stroomt ook gewoon heel snel dus zou me er zelf geen zorgen over maken. Ik heb bv sinds ik zwanger ben ook heel veel van die spiders (en dan bedoel ik er ook echt heel erg veel:(, hoort erbij)

@Jossie dat is idd een heel leuk idee, vooral omdat we dan allemaal baby's in dezelfde leeftijd hebben! En daarnaast idd een forum aanhouden. Mijn voorkeur gaat dan naar of het priveforum of deze, aangezien ik niet heel goed ben in 2 fora bijhouden merk ik:)

Vl zei gister ineens: Ow ik kan niet wachten tot ik die lieve babykreuntjes en geluidjes kan horen als de kleine straks gaat drinken. Nu heb ik de hele tijd die geluidjes in mn hoofd en geen zin meer om te wachten :D.

Hier worden de ochtenden steeds zwaarder merk ik. Als ik wakkeer ben zit ik even een uurtje vol energie en daarna keldert het echt mega naar beneden. Benauwd, harde buik, buikband gevoel en heel erg moe. Pas na 13 uur krabbel ik dan weer wat overeind.

Vanmiddag komen vrienden van vl langs, wel zin in! Hopelijk dan droog weer en beetje energie over!

10. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    oja en zojuist draagdoek binnen gekregen via mp, gewoon neutraal antraciet, dus maar gaan oefenen met knopen. En morgen als het goed is de minimonkey ophalen ook via marktplaats. Heerlijk om op deze manier te shoppen!

11. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Ow zwngr2 ik weet het precies hoe het is meis, soms kan ik de kop van mijn man eraf trekken ,ik wil m af en toe heel ver van vandaan,maak ruzie om alles en niks,hij moet veel geduld met me hebben hoor,ik kan ook niet wachten tot dat die rot hormoon weg is...soms heb ik wel medelijden met ons kerels,maar soms denk ik ook van..ja daaaag,wij hoeven niet alleen zwaar te hebben,laat ze ook maar voelen,Miss niet lichamelijk maar geestelijk :)

12. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Zwangernr2 Ik herken dat van die aderen gelukkig niet, niet op m'n armen maar ook niet ergens anders.

Jossie81 Ik vind het idd ook wel leuk om door te blijven kletsen op een forum zodra de beebjes er zijn. Denk zelf dat het pv daar dan het meest geschikt voor is. En een baby meeting centraal in het land lijkt mij best een heel leuk idee.

Wat voor draagdoek heb je gekocht, ben vooral benieuwd naar het merk. Wij willen er ook eentje gaan aanschaffen (via Marktplaats) en hebben begrepen dat die van LifeTree goed zijn maar ook die van ByKay. Of heb jij nog weer een andere?

Hier vandaag het besef aan het krijgen dat m'n verlof is begonnen en ik vanaf volgende week m'n wekker voorlopig iig voor m'n werk niet meer hoef te zetten.

Afgelopen nacht niet zo goed geslapen waardoor ik nu erg moe ben, niet veel fut en veel last van maagzuur aanvallen heb weer. :( Ach ja, ik hou maar in m'n achterhoofd dat ik er met max 7wkn weer vanaf ben als ik de kleine man in m'n armen houdt. :D

Jullie nog "wilde" plannen voor het Pinksterweekend?
    Wij zitten morgen middag in de kroeg, wij spelen beide mee in de kroegencompetitie van electronisch darten en morgen is de afsluiting van het seizoen. Ik zal niet gaan spelen waarschijnlijk, dat hou ik echt niet meer vol, maar ga wel mee om te kijken en voor de gezelligheid. Hopelijk slaap ik een btje aankomende nacht, anders hou ik het niet eens vol. Haha

En maandag gaan we wrs even naar de Babydump in Almere, zag dat die open is en we moeten nu natuurlijk wel op zoek naar lakentjes e.d. voor het wiegje. En moet nog steeds de gratis babydoos vd Babydump ophalen (is die eigenlijk de moeite waard?) dus dan kunnen we dat ook gelijk doen. 'S avonds komen er vrienden op bezoek en dan zit het weekend samen er ook alweer op.

Kan ik wel eindelijk gaan toegeven aan m'n vermoeidheid en m'n nesteldrang. Ik hoop dat het volgende week weer btje knap weer wordt, dan kan ik de babykleertjes ipv op zolder lekker buiten laten drogen.

Oja... en ik kan beginnen aan het schrijven vd enveloppen voor de geboortekaartjes, want die zijn gisteren vast afgeleverd. Wel super service van heyboyheygirl.nl dat ze die al van te voren afleveren.

En nu... ga ik lekker even een uurtje plat voordat ik weer wat actiefs ga doen. Ik ben me toch een partijtje moe!

13. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    hahahahaha denk dat de mannen qua hormonen het inderdaad ook erg zwaar hebben :p haha achja vl en ik zijn beiden te koppig om iets tegen elkaar te zeggen vandaag dus het is lekker rustig hier..

net even het dorp ingeweest met zoonlief.. op zoek naar tepelhoedjes maar geen enkele drogist verkoopt ze.. zijn hier dames die ze gekocht hebben? zo ja waar? weet wel dat de prenatal ze verkoopt maar die zit jammer genoeg in het dorp hier naast..

14. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Even vlug @Zeester;

Wij hebben het besteld bij Cat's kids.
    Maar ik wil je niet aanraden daar ook te bestellen......
    Wij hebben op 31 maart de factuur betaald en tot op heden nog GEEN spullen ontvangen!!!!!!
    Baal echt enorm, want was voor een hoop geld. In de tussen tijd moeilijk contact met haar gekregen, ze is ziek geweest plotseling op vakantie etc. Het kan allemaal natuurlijk... Maar ik ben pas gerust al de spullen hier bij ons in huis zijn. Ik kan er niks aan doen maar na zoveel "toevalligheden" vertrouw ik hethelemaal niet meer!!!
    Ze zou de spullen donderdag opsturen of als ze dat niet haalde ivm werk uiterlijk vrijdag. Nou dan zou het vandaag aan moeten komen... En aangezien de pakketpost hier altijd tussen 12;00 en 14:00 komt zie ik het donker in!
    Vanaf woensdag ook weer niets van haar gehoord, na meerdere mails!
    Mochten we echt opgelicht zijn laat ik het hier natuurlijk niet bij zitten. Ik ga aangifte doen bij de politie en zal alles in het werk stellen wat ik kan!!!
    Maargoed... Hoop dat mijn gevoel onterecht is!!!!!

Vanochtend trouwens de fotoshoot gehad: super leuk! In de loop van de week krijgen we de foto's al, ben eeeeeerrrgg benieuwd!

Xx

15. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    @Bl0empje, bedankt voor alle tips... Erg fijn.
    Ben ook wel benieuwd naar foto's van de shoot ;)

Is het echt zo dat je de kleine de eerste week in de wandelwagenwieg bij je op de kamer kan leggen?

Mmmm.. niet helemaal mijn dagje. Vanmorgen even de stad in geweest om het e.e.a (zoals voedingsbh) te halen.

Nu weer bruin bloedverlies *zucht*.
    Gelukkig voel ik de kleine nog wel, maar het is toch altijd weer naar en onzeker.
    Was eindelijk sinds week 24 van bloedverlies af en krijgen we het nu weer? :S

Als er verder niks geks gebeurd gaan we maandag m m'n schoonfam. naar Soldaat van Oranje. Ik ben benieuwd.

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hier eigenlijk geen plannen tot de draagmoeder belde omdat ze met vk had gebeld ze voelde de baby niet bewegen. moest toen zo maar aar de praktijk voor echo en hartje luisteren en daarna naar zh voor monitoring en langere hartmeting. dus besloten ook naar het zh te gaan. gelukkig was alles goed , maar ons meisje was niet zo beweeglijk las anders iig niet op de echo bij de vk. in het zh werd ze weer meer wakkerder en ook daar nog een echo gehad. toen bleek ze gedraaid te zijn t.o.v. de ochtend bij de vk. ze was ietsje ingedaald maar nu weer niet meer. de vk zei dat dat bij een 2de kan omdat ze meer ruimte hebben. ze weegt nu 2250 gram en lag ong 1 weekje achter in de groei. geschat geboortegewicht met 40 weken is ong 6 pond.

nu weer thuis. en weer geruster , en mooi nog weer een keer mogen kijken naar ons meisje.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo wat veel geschreven! Ik probeer een beetje bij te komen hoor :p

Pinkster Haha die vind ik echt ge-wel-dig!!

Lief bedje hoor zwangernr2! En wat leuk dat je toch een bellypaint kan doen! :D Hier wel aders op borsten, maar verder gelukkig niet..

Leuk wensdroom, nieuwe mensen leren kennen is altijd goed :) Wij gaan toevallig volgende week eten bij een stel van de cursus.. Hopelijk houden we daar ook leuk contact aan over :) Fijn dat alles toch nog goed was met jullie meisje!

Hier ook Natalis babyproducten in het kraampakket :)

Hmm goed dat je toch in Winschoten gaat dan Tiempje, die ervaring lijkt me beter zo te lezen.. Wordt je in ieder geval serieus genomen!

Maggi ook mooi bedje!

Pff bloempje, diegene die dat zegt had ik ook een mep willen verkopen! Hier ook steeds meer last v flauw gevoel.. Moet soms echt ff gaan liggen.. Maar niet zo vaak als jij gelukkig..

Vandaag lekker rustig dagje, vanavond gezellig vrienden op bezoek.

Lijkt me erg gezellig om na de baby's door te blijven kletsen hoor.. Kan hier of op privé forum, maakt mij niet uit :) Dit leest wel makkelijker zonder allerlei onderwerpen ;)

Jeszss ik heb ook bijna niets gehoord van collega's hoor.. Heb er een aantal op facebook, die reageren soms toevallig als ik wat post, maar uit zichzelf niet.. 1 waar ik wel goed mee kan die appt nog wel eens. En van mijn bazen heb ik al helemaaaal niks gehoord.. Maar goed, ik had dat ook niet verwacht dus mij boeit het eigenlijk niet zo.. Ik geniet lekker van mijn verlof en verder zoeken ze het maar uit ;)

Fijne dag allemaal!

18. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Wensdroom da's schrikken! Gelukkig is alles goed..... Mooie is dan wel dat je jullie meisje weer even hebt kunnen zien!!!

Nou moet even wat van mijn vorige bericht terugnemen: kreeg net bericht van de maker van onze spullen via fb. Dat ze me al 2x enaild had maar dat die mails dus schijnbaar niet aankwamen of in de spam. (In mijn spam zit niks, maar kan misschien toch ergens anders aankomen ofzo.....).
    Ze heeft de spulletjes opgestuurd dus we zullen ze dinsdg of woensdag wel krijgen neem ik aan. (Ivm weekend en Pinksteren. )
    Heb gevraagd voor de track&trace code zodat ik kangen waar het pakket is....! Ben benieuwd.
    Duss..... Gelukkig klopte mijn gevoel niet. (Nog ff afwachten totdat de spullen hier zijn hoor... Dan ben ik pas echt gerust...! ;) )

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Shit zeg... deze lijst staan de codes er wel weer allemaal bij :( grrrr stomme browsers....

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    In principe ga je hierna met de hele club over naar 'de mama's' in een ander topic.
    Met mijn 2008 mama's zijn we begonnen in dat topic toen de 1e is bevallen, de eerste mama had toen de eer om daar een topic te openen. Even lastig, twee topics, maar binnen een dikke maand is iedereen wel over!

Deel Deze Pagina