aaah, wat schattig van je kleine mannetje peetje Zwanger2, wat vervelend dat je zoveel spanning met jouw vent hebt gehad.. gelukkig lijkt het weer beter te gaan nu! idd niet goed voor jullie meissie die stress! Maagzuur, hier alleen gehad na een pak koekjes haha Lief wiegje! verder geen bijzonderheden hier. Vandaag visite gehad van mijn zus met 3 kids, krabt mijn ene kat mijn neefje van 2,5.. Vroeger verstopten zij zich onder de bank maar nu dus aanvallen. Straks met kraamvisite gaan ze mooi naar buiten want dit is niet leuk. hou heel veel van mijn katjes maar hoop maar dat ze straks de kleine wel kunnen 'handelen' .. Las ook over bed beschermen tegen de plonzen vruchtwater. Wij hebben een waterbed, net ff 2 matrassen er opgedaan voor de hoogte maar dat is niks zeg. Voorlopig slapen we dus laag en als de kraamzorg komt kunnen de matrassen er nog op. Beschermers doe ik ook niet hoor, straks gewoon een (vrucht)waterbed whaha Iedereen houdt zich nog mooi aan de strenge regel van Ingeltje, heel goed! Hoe is het met de verlofdames trouwens, hebben jullie een beetje een ritme gedurende de dag? Ik ben bang dat ik me kapot ga vervelen. Heb dat nu vaak al met een avond bankhangen terwijl ik weet dat ik niets actiefs meer kan doen. Benieuwd naar jullie dagritme. Fijne avond!
Ik zit dus te twijfelen tussen nestle groeie start (bij zoontje gegeven, en goeie ervaring mee) en tussem kruidvat huismerk! Scheelt per pak (800gr) bijna 3,00 Vind ik best veel verschil...
@zwangere2: pff heftig hoor zo'n ruzie. Ik kan me voorstellen dat je er onrustig en gestrest van was. Wel fijn dat jullie nu hebben kunnen praten en dat het nu rustig lijkt! @wensdroom. Balen van de oppas. Ik hoop dat je nog zo snel iemand anders kunt vinden. @tiempje: lief zeg die weg @Linie: ik vind het zo heerlijk dat je nu gewoon al bijna 36 weken bent. Wauw!! Hopelijk houd jullie kleine uk het nog minimaal een weekje vol! @Ingeltje, hihihi zo leuk jouw berichtjes!! (en nu hopen dat alle babytjes luisteren!!) @de rest....ik weet het niet meer.....zwangerschapsdementie pfff Hier is het even minder wat mijn lijf betreft. Ik kan bijna niet meer lopen van de bekkenpijn en heb morgen een lange vergaderdag voor de boeg, terwijl ik normaal gesproken op dinsdag vrij ben. Ik moet dan woensdag nog weer werken en ik ben gewoon heel bang dat ik dat niet ga redden. Even morgen afwachten en overleggen met mijn duo/directeur. Wellicht kan zij woensdag voor mij werken...dan kan ik even rust pakken. Vandaag met manlief babyspullen gekocht! Zo leuk. Ik had dit dingetje een beetje naar mij toegetrokken en mijn man voelde zich een beetje buitengesloten. Hij heeft vandaag dus heerlijk allemaal knalroze dingen uitgezocht en ik heb het maar even zo gelaten. Hij had helemaal schik en ik dus ook! De babykamer is klaar en mijn zwager moet nu nog zijn spulletjes ophalen en dan kunnen de meubels weer in elkaar gezet en schoongemaakt. Dan is het nog (denk ik) een weekje wachten op de muursticker en twee weekjes op de gordijnen en dan is het echt helemaal af! Ik heb er zo'n zin in. Ik zal foto's plaatsen als het klaar is. Nu ga ik slapen! Trusten!!
ow ja nog even een vraagje voor bloem (als onze 'huis'kraamverzorgster hihi) Het wassen van de kleertjes, moet dat nu echt met neutral of kan het ook gewoon met normaal wasmiddel? En met of zonder wasverzachter/azijn? Thx!! Liefs
Jossie: ik verveel me absoluut niet. Heb ook nog wel een zoontje van 2 jaar... Alleen ik wil zo veel, maar mn lichaam kan t gewoon niet meer aan Daar baal ik zo van!! Alleen het dagelijkse huishouden is soms al te veel. Ik heb nu ook voorgenomen sinds vorige week dat ik eerst de laatste dingen ga doen die ik nog wil (babykamer, babywasjes, keuken uitruimen, speelgoed uitruimen enzo) En voorlopig t huis even simpel en met de franse slag. Als ik klaar ben met alles wat ik wil (nesteldrang) Dan ga ik t huishouden weer écht goed bijhouden Maar ik ben al een heel eind met mn nesteldrang
Zeester: ik was alles met onze eigen wasmiddel en zonder wasverzachter. (Bij sommige wasjes een heeel klein scheutje) Zo kan de kleine meteen aan je eigen wasmiddel wennen en hoef je niet alles apart te wassen. Mocht je baby er last van hebben/krijgen dan kan je altijd nog over op neutral
Ik heb alles met gewoon wasmiddel gewassen. Kleertjes e.d. zonder wasverzachter. Maar het boxkleed en lakentjes enzo heb ik een klein scheutje wasverzachter bij gedaan. Het is voor iedereen persoonlijk, maar ik ga niet nu al op voorhand Neutral gebruiken. Het is natuurlijk wat anders als er heftige allergieen zijn in het gezin of de familie. Maar mocht je kindje écht zo allergisch zijn heb je dat gauw genoeg door. Maar nogmaals; er zijn hier veel verschillende soorten meningen en ideeën over... Het is in ieder geval niet "verplicht" met Neutral. En dat advies geef ik in de gezinnnen ook niet. Gewoon lekker wasmiddel wat aanwezig is. Met wasverzachter dus wel beetje voorzichtig zijn! Liefs.
Haai Nog kunnen slapen meiden?? Ik heb van 10 tot 15:00 uur geslapen en ik moest eruit omdat we visite kregen van me schoonzusters en de mannen ze kwamen een kado brengen een babyfoon,super mooi ding,een luvion grand elite!! Erg blij mee en we hebben ook alvast de kaartjes besloten en "besteld" we krijgen eerst de envelopen ,heb er 60 besteld voor 94,95 ik krijg de foto niet hier https://www.kaartje2go.nl/index.php?module=usercard&f=detail&id=10309543# als het goed is kunnen jullie het zien,als jullie leuk vinden
Ow ja en me bed staat nu hoog ,echt vet bizaar,komt amper er op ,ik begin echt zenuw te worden hoor,en me schoonzus heeft ook alvast mijn zh tas klaar gemaakt voor geval dat hé,super lief
Ingeltje Ik zal op Marktplaats een bod uitbrengen, gaan we het via daar even verder regelen. Leuk, om het van een "bekende" over te kunnen nemen. Pinkster Ik kan het kaartje helaas ook niet zien. Wat een gaaf cadeau hebben jullie gehad zeg, wij moeten ook nog een babyfoon en de Luvion staat bij ons wel hoog op het lijstje... Hier vanavond gezellige avond gehad met vrienden, doordat ik me de hele dag vrij rustig heb gehouden hield ik het goed vol tot ongeveer 23u toen ze weer naar huis gingen. Kleine man heeft ook weer een cadeautje gehad. Een heel schattig tutdoekje, volgens mij komt onze man straks om in de tutdoekje en stoffen rammelaars... Haha Op dit moment lig ik dus wakker in bed maar nu niet omdat ik naar het toilet moet, maar doordat vl ontzettend ligt te snurken...
Bedankt voor de tip. Merkte vannacht dat ik veel op m'n handen en polsn lig, dus moet mezelf eraan gaan wennen dat niet meer te doen.
probleem met oppas opgelost. kende hier in de buurt een jonge dame waar we onze hond weleens voor oppas heen brengen. ze is ook inval leerkracht basisschool en poos terug ( aantal maanden al) vroeg ze me of we nog oppas nodig hadden, ze zocht nog een adresje naast de andere oppaskindje het invalwerk. Toen hadden we het rond met de eerst oppas die nu is afgehaakt. dus ik de jonge dame in kwestie gemaild of ze nog interesse had in een oppas kindje en gelukkig had ze op de dage waarvoor wij zochten nog ruimte en wilde ze dat wel. daarna gebeld met haar en kort besproken.. dus ik heb weer een oppas.. heel blij want soms best lastig om een fijne oppas te vinden, nu kunnen we straks ons kindje daar brengen en soms in combinatie met de hond (als we bv eens een keer uit willen, want bij dat soort dingen of bv feest brachten we onze hond ook al bij haar) pinkster leuk cadeau, wij hebben die babyfoon ok gekocht.maar cadeau krijgen is veel leuker ! fijn liesjuh dat je een gezellige avond had en goed kon volhouden zeester heb alles gewoon met het wasmiddel gewassen dat we normaal zelf ook gebruiken, maar geen wasverzachter gebruikt. wat vervelend dat je zoveel last van je bekken hebt. FB lastig hé dat je zoveel wil maar niet lukt.. draagmoeder heeft dat ook. zwangernr2 goed dat jullie gepraat hebben. kaatje jij hebt nu ook al verlof.. zin en tijd om een keer af te spreken of gaat dat niet meer lukken voor de bevalling?
Allemaal fijne pinksterdagen gehad? Fijn Wensdroom, kan me voorstellen dat zoiets op het laatst nog weer onrust met zich mee brengt. Fijn dat het nu weer geregeld is. Bloempje, mooie foto's, Wow! Peetje, dat is niet fijn. Hoop dat het niet erger wordt en dat je het liggen erop want kunt vermijden. Liesjuh, handig om het zo van elkaar over te nemen. Dit voelt toch een stuk 'vertrouwder' aan dan een willekeurige advertentie via MP. Iedereen blij Pinkster; mooi kaartje. Beetje dezelfde stijl als wat wij hebben. Maar vind deze ook wel erg mooi. Ga stiekem (voor het eerst in maanden) twijfelen.... Zie dat deze ook van kaartje2go komt. Lees dat jij eerst enveloppen krijgt? Hoe doe je dat dan? Op de site staat nl dat ze dat niet doen (eerst enveloppen versturen). Gisteren een lange zitdag achter de rug. Veel rijden en naar Soldaat v. Oranje en uit eten geweest. Was een leuke dag. Ik schrok tijdens de pauze wel even. Voelde bij het opstaan wat vocht verliezen en bij het toilet was het doorzichtig en rook het wat zoetig. Heb best last van afscheiding, maar dat voelde, rook en ziet er anders uit. Waar denk je dan aan? Ik dacht aan vruchtwater. Was best spannend, maar gewoon weer de zaal in. Na de voorstelling leek het alsof er niks bij was gekomen. Toch voor de zekerheid even met de VK gebeld en kreeg als tipje er een zakje in te leggen. Als je dan wat verliest is het makkelijker in te schatten wat het is. Dat dus gedaan, maar de uren erna niks meer verloren en alles rustig gebleven. Zal dus wel vals alarm zijn geweest, hihi. Gelukkig maar. Vandaag mijn 1e (echte) verlofdag. Eens kijken of ik een balans kan vinden tussen rust en toch wat doen. Gewoon even offtopic: Joepie, we krijgen deze week ons nieuwe bankstel. Eindelijk een vloer en bank (na 2,5 jaar hier wonen met nog oude spullen omdat er iedere keer iets gebeurde). Het kan nu echt ons huisje gaan worden
Pinkster: leuk kaartje!! Wij hebben een beetje dezelfde Maar ben ook benieuwd hoe jij de enveloppen al krijgt ....
Zo, ff meelezen is niet gemakkelijk, want jullie gaan als een tierelier! Kh82 wat super al die kleertjes! Goed gescoord! Peetje, hier ook heel benieuwd wie er als eerste gaat bevallen. Ik merk dat mensen verschrikt kijken als ze vragen hoe lang ik nog moet en ik zeg dat ik nog ongeveer 6 weken te gaan heb! Sommige denken blijkbaar dat ik ter plekke ga bevallen! Pinkster hier ook last van maagzuur! Zit inmiddels aan mn 3de fles Antagel sinds de zwangerschap. Af en toe overdag stiekem een Rennie (kan moeilijk die fles overal mee naartoe slepen!) ook al heeft de dokter gezegd dat ik dat beter niet kan nemen Schrikken van die bloeding, maar gelukkig heeft het niet doorgezet! Nu lekker van je verlof genieten en een beetje rustig aan doen! Linie 36 weken alweer! Wie had dat gedacht?! Goed hoor meis. Wel vervelend dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Dat maakt die laatste loodjes er niet makkelijker op! Bloempje fijn dat je je weer wat beter voelt. Kan me voorstellen dat de familie dag zn tol heeft geëist. Zon dag is top, maar daarna is het extra heftig allemaal. Zwangernr2 L Wat verdrietig dat je zon last hebt van je hormonen en dat de communicatie met je vriend weer wat stroef verloopt. Die horrormonen zijn ellendig he? Ik hoop dat je vriend er begrip voor kan opbrengen dat je niet helemaal jezelf bent door de hormonen en dat jullie er toch gauw weer uitkomen samen. Voor je zoontje en de kleine prinses in je buik. *knuffel* Liesjuh ben je geslaagd bij de baby-dump? En wat vond je van de doos? Wij zijn nog even bij de Prenatal geweest gisteren en hebben een wipstoeltje en een luiertas gekocht. Ik had nog een kadobon van mn verjaardag en nog een kortingsbon uit een tijdschrift, dus kwam op 11 euro uit. Dat is leuk shoppen! Ik ga deze week ook maar eens beginnen met de babywas Tiempje wat een schattig wiegje zeg! FB bij de intake heeft de kraamzorg aangegeven dat ik het beste hypoallergeen flesvoeding kan geven, omdat ik als baby zelf last heb gehad van astma en bronchitis. Heb alleen nog niet echt gekeken naar merken. Leo ook al zon last van maagzuur. Dat Losecosan is alleen op recept verkrijgbaar? Jossie LOL@ vruchtwaterbed Mijn katten gaan kinderen voornamelijk uit de weg. Gisteren kwam mijn peetkindje iets te dichtbij en toen ging ze blazen. Arm kind durfde de bal niet meer onder de eettafel vandaan te halen! Ik hoop ook dat ze de kleine kunnen handelen straks! Zeester wat heftig van je bekkenpijn! Heb je oefeningen? Wat schattig dat je man alles knalroze koopt! Wensdroom fijn dat je toch nog een oppas hebt kunnen vinden!