16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiempje

Tiempje Actief lid

24 okt 2012
    454
    0
    0
    Paardrijden
    Oost Groningen
    Welkom nieuwe dames!

2. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ingeltje wat naar dat je wakker hebt gelegen van je werksituatie.
    Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt.

Kaatje fijn dat je bijna door je nachtdiensten heen bent! Vind het nog knap dat je het zo lang volgehouden hebt! Iedereen weer beter bij jou thuis?

Zwangernr2 wat een domper dat je het huisje niet hebt gekregen. Hopelijk ligt er gauw iets NOG mooiers voor je in het verschiet!

Pinkster welkom en wat een prachtig buikje!

Doowspenniej van harte met je zoon!

Pinda ook een meisje ben zo benieuwd of we idd op dezelfde dag bevallen van onze mini pindaatjes! Misschien worden het wel BFF's ;)

Jojo bijzonder gevoel he?

Gisteren de commode opgehaald. Hij's prachtig en we zijn er superblij mee! Als het kamertje een beetje op orde is zal ik eens een fotootje posten!
    Vannacht wakker geworden en pyjama broek uitgetrokken omdat de band op m'n buik drukte :( was geen prettig gevoel! Heb ook het idee dat m'n buik flink gegroeid is!
    Heb ook af en toe een venijnig steekje in mijn vagina die ik tot in mijn lies voel. Zou dat ook bandenpijn zijn?
    Nu nog ff wat in huis doen en vanmiddag om 15:15 de 20 wkn echo!
    Ben benieuwd! :)

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zwangernr2: wat balen van dat huisje zeg :( gelukkig nog een paar maanden de tijd, moet wel heel gek lopen als je voor die tijd niks krijgt toch? Ik duim hoor!

Kaatje: fijne dromen!

Masami: respect meid! Twee kinderen rondlopen, zwanger én verhuizen!? :$ Let je op jezelf meis?

Leo85: oef... ook al minderen met werken, niet leuk he?

Nath88: welkom hier! Wat een spanning voor jou zeg... gezellig dat je aansluit.

Jojo: he jakkes.. ook al een moeilijk besluit dus voor jou in het verschiet... niet te lang doorgaan hè?

*zwaait naar de rest*

Ik heb inmiddels mijn besluit genomen... vertel wel meer wanneer ik alles op het werk rond heb, het blijft natuurlijk een openbaar forum en dan is het niet netjes om hier eerst op te schrijven en dan pas mijn werk in te lichten.
    Maar ben benieuwd wat er voor reactie komt...

4. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Leuk dat jullie de commode hebben!! Ben erg benieuwd naar een foto!
    Heb af&toe ook een steek in mijn vagina-lies, dit is volgens mij idd bandenpijn.
    Las ook ergens dat de baarmoeder deze periode erg hard groeit en dat bandenpijn daardoor veel voorkomt. Lekker rustig aan doen dus!

5. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Succes, goed dat je voor jezelf kiest! Zodra je er meer over kwijt kunt horen we het wel. Knuffel vanaf hier!

6. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Hey...nee zoals op mijn profiel foto staat,ik kom uit Brazilie,woon hier al 7 jaar!
    Jaa,met de centimeters deed bij Rick ook,vanaf begin,bij deze ben ik laat mee begonnen,vind wel grappig om de verschil te zien van de vorige zws en nu,bij deze is mijn buik op dit moment wel wat grotter dan bij de vorige,met 20 weken had ik bij Rick en buik van 82 cm...vind wel leuk! ;)

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Jojo jij herkent het dus ook! Dan zal het idd wel bandenpijn zijn.
    Ik had gisteren een klein schrik momentje toen ik las dat de baby de komende 20 weken zal verdubbelen qua grootte :$ Dat wist ik natuurlijk wel al, maar leek net of het kwartje pas echt viel HaHa!

8. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    zo ff kijken wat ik weer onthouden heb :D

kaatje: slaap lekker :)

wensdroom: fijn dat jij ook redelijk hebt geslapen en mijn duimen draaien nog steeds voor je!

masami: daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor.. begrijpelijk dat je het gigantisch druk hebt.

roodje: leuk dat je een commode hebt :) ben benieuwd naar de foto:D

ingeltje: goed dat je voor je zelf kiest! :)

bedankt voor jullie reacties.. doet me toch erg goed :) maar ben dr bang voor dat het volgende huis voor ons is.. dit was een lotingwoning en huizen op inschrijfbasis moet je wel een paar jaren voor ingeschreven staan. en dat staan we jammer genoeg niet.. heb me pas begin vorig jaar ingeschreven. maar we gaan nu een urgentie aanvragen en nadrukkelijk erin benoemen dat ik moeilijk een slaapkamer kan delen met 2kinderen.. lukas zou totaal niet meer aan zn rust komen en ik daardoor ook niet. dus ik hoop dat de urgentie om die reden er door heen zal komen.

9. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hoi meiden,

Allereerst welkom voor de nieuwe meiden! Gezellig!
    En Nath, wij kennen elkaar al een klein beetje! Wat heftig zeg wat jullie de afgelopen weken hebben moeten doormaken, wat een onzekerheid! Hopelijk kunnen jullie dan nu wel weer een beetje genieten en gewoon goed dat ze jullie zoontje goed in de gaten houden de komende maanden! En hoe doet je rug het nu?

En weer goede echo's gezien, fijn :) En mooie buikjes!

Goed dat je een besluit hebt genomen over je werk Ingeltje! Aan jezelf denken. Succes!
    Leo, jij moet dus ook rustiger aan gaan doen. Succes met het regelen op jullie werk.
    En jij ook Jojo, vervelend dat het helemaal niet meer gaat :( Snap dat je dat zelf ook nog even moet accepteren.

Wensdroom, fijn dat je goede afleiding hebt! Succes alvast voor morgen.

Roodje, fijn dat het beter met je gaat! En wat lief van je vriend! Benieuwd naar een foto van de commode!

Zwangernr2, balen zeg van het huisje, hopelijk is het gauw prijs, nu zo dichtbij!

Masami, sterkte met de drukte! Wel goed om jezelf denken hè?!

Kaatje, succes met je allerlaatste nachtdienst! En lief dat je naar mijn sollicitatie vraagt.

Helaas geen goed nieuws. Ze belden me gistermiddag dat ze me met pijn in het hart moesten afwijzen. Het gaat echt puur om de verlofperiode, ze krijgen dat niet rond in het project wat eigenlijk meteen goed van start moet gaan. Heel jammer, maar ik verwachtte dit natuurlijk al wel een beetje. En het is misschien ook beter voor mijn lijf nu, krijg ook steeds meer pijn en mijn rug krijgt het ook maar zwaarder. Nu kan ik de komende maanden gewoon mijn rust pakken wanneer het nodig is. Ga me nu waarschijnlijk deze maand nog wel aanmelden voor een opleiding!
    Vriendlief is hier uitgefeest en is vandaag nog gezellig vrij. We gaan straks nog even langs de bouwmarkt om verf uit te kiezen voor de babykamer. Vanochtend trouwens voor het eerst mijn buik ook echt zien bewegen bij schopjes :)
    En vanavond heb ik weer zwanger&fit.

Fijne dag allemaal en veel sterkte met de pijn(tjes)!!

10. Tiempje

Tiempje Actief lid

24 okt 2012
    454
    0
    0
    Paardrijden
    Oost Groningen
    Wat jammer van je solli linie.

Zwanger2, balen van het huisje.

Roodje, maar ook de rest, ik ben benieuwd naar de eerste kiekjes van de kamertjes.

Mijn buik is vannacht ontploft! Ik heb ineens een echte buik, haha.

11. Maggi

Maggi Niet meer actief

Hoi hoi!

Nieuwe dames, welkom! Leuk dat jullie komen mee kletsen!

Goed zeg Ingeltje, voor jezelf kiezen! Ik herinner me dat je ooit zei niet zo assertief te zijn op het werk. Nou dan heb je daar goed aan gewerkt!

Roodje wat leuk van de commode! Ben erg benieuwd ernaar :) Vrijdag ga ik trouwens je luiermatje/tasje maken, het lukt kennelijk makkelijk met de engelse tutorial dus voor mij hoef je geen moeite meer te doen om het in het Nederlands te typen. Maar wel heel lief dat je het wilde doen!
    Zal een foto uploaden als ie af is :)

Linie wat jammer dat je het uiteindelijk toch niet geworden bent! Maargoed ze waren over jou als persoon goed te spreken en je was zonder de zwangerschap zonder meer aangenomen! Wie weet hebben ze na je verlof weer een leuke vacature? Ze zullen dan misschien als eerst aan jou denken, scheelt weer een hele sollicitatieprocedure opstarten!
    Nu kun je inderdaad wel gewoon lekker uitrusten, ook wel fijn met je pijn nu.
    Wat leuk dat je je buik hebt zien bewegen! Kon je ook al voelen of zien of het een armpje beentje of billetjes waren?

Zwangernr2 jammer dat het niets geworden is. Het volgende huis moet gewoon voor jullie zijn! Duim duim duim! En dat die urgentie maar gauw geregeld is. Jullie hebben het echt verdiend. Ze zouden er echt niet zo moeilijk over mogen doen in jouw geval!

Hier een onrustige nacht achter de rug! Ukkie wilde vannacht maar niet slapen, was zoooo druk! Mijn hele buik ging heen en weer in een soort golfbeweging. Hij bleef maar draaien en draaien. En als ik dan door de pijn in mijn ribben op mijn andere zij ging liggen, begon het weer overnieuw. Zo hebben we elkaar een hele tijd wakker gehouden. Voel nu echt heel duidelijk hoe hij ligt. Voelt soms nog heel onwerkelijk! Maar ook zo heerlijk. Wat dat betreft is de placenta die onder ligt (en dus niet goed...) fijn en zal het wel even wennen zijn (maar beter voor de bevalling!) als hij verschuift en aan de voorkant zit. Heel tegenstrijdig :)
    Soms als hij zo druk in de weer is en het heen en weer beweegt probeer ik een filmpje van mijn buik te maken. Maar als ik dan mijn handen van mijn buik afhaal stopt hij gelijk met bewegen. Jammer hoor :)

12. Maggi

Maggi Niet meer actief

Wauw tiempje inderdaad een echte babybuik! Fijn dat ie ontploft is :D Prachtig!

13. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Maggi wat goed dat je 'm gaat maken! Ik heb de beschrijving wel al af dus zal 'm voor de zekerheid al mailen. Het enige wat mist zijn de foto's/tekeningen, maar misschien kan je in combinatie met die foto's van de engelse beschrijvingen er wel wijs uit worden! Ben heel benieuwd!

14. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Maggi, nee dat voel ik niet duidelijk genoeg hoor! Jij wel dus?!! Jeetje, wat leuk! Mijn placenta ligt voorin (maar wel heel laag), misschien ligt het daar ook aan...? Grappig als je een keer een filmpje kunt maken haha! Ik kom soms ook wel eens moeilijk in slaap, omdat uk dan zo druk is. Maar vind dat ook wel weer grappig :)

Goed bezig zeg dat je nu ook zo'n leuk tasje gaat maken. Daar ga ik me niet aan wagen, kan maar net een knoop aanzetten hihi en heb niet eens een naaimachine ;)

Tiempje, wat leuk dat je buik opeens tevoorschijn is gekomen!

15. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    @ Wensdroom, het is bijna zover. Kom op!
    @ nieuwe dames, allemaal van harte welkom. Gezellig.
    @ Ingeltje, hoop dat je al wat meer rust in je koppie hebt zodat je de komende nachten wel kunt slapen ;)
    @ Zwangernr 2, het kan vast niet lang meer duren. Duim mee.
    @ Masami, sterkte
    @ Jojo, jeetje zeg. Wat naar zoveel pijn! Knap als je die beslissing kunt nemen, maar hou het goede doel voor ogen ;)
    @ beertje, pffff... Volgens mij zou ik er nu ook niet teveel energie in steken.op voor de herkansing!
    @ Linie, toch een compliment dat dat de enige reden is. Jij hebt een goede indruk achter gelaten.
    @ echo's gefeliciteerd allemaal.
    @ steekjes, die voel ik hier ook al sinds het weekend

Lieve meiden, meer heb ik niet onthouden. Ik ben hier al een tijdje niet geweest... en heb ook nog niet alles terug gelezen. Ik gunde jullie al die mooie echo's, maar werd er zo onzeker door.

De afgelopen tijd begon ik weer met bloeden, voor en achter!!
    Allemaal onderzoeken, spoedbezoeken, inwendige onderzoeken, uitstrijkjes, darmonderzoeken e.d. Er is uiteindelijk niks gevonden, al wacht ik nog wel op uitslagen van kweekjes uit mijn baarmoeder en darmen.... Geen kindje dat ik voelde en geen buik die ging groeien :(

Ik had gisteren de 20 weken echo en werd de afgelopen week ineens zo bang door al die berichten hier, dat het overal goed was, dat ik het idee had dat het bij mij dan helemaal mis zou zitten. (gek he?) Vandaar dat ik mij even terug getrokken heb....

Wij hebben ondertussen ook onze droomcommode en ledikant binnen en gaan dit weekend de (kleding)kast die ook bij deze serie hoort ophalen. Dat moet ook wel met de ontzettend overdreven veel kleertjes die ik al voor onze kleine meid heb gekocht (als afleiding?)

Hier nog steeds geen buik, nou ja, een kleintje. Er was vandaag voor het eerst een kind op mijn werk dat er een opmerking over maakte.... Ze weten het pas sinds deze week en nu kunnen ze het zien..

Helaas krijg heb ik nu sinds 2 dagen ook mijn misselijkheid en vooral maagzuur terug. Heb er al sinds week 6 last van en was er net 2 weken vanaf, maar te vroeg gejuicht. Nu in de gaten houden, misschien dat daar de bloeding van achteren vandaan kwam...

Ik stop met mijn werk op de BSO en heb nog ontzettend veel verlof... Deze uren heb ik ingezet en de week van 14 maart heb ik daar mijn laatste week. Ik werk 's ochtends in het onderwijs en daar is 18 mei (6 wkn van te voren) mijn laatste werkdag.

Ben wel blij, over een maandje draai ik dus alleen nog de ochtenden, ik begin mijn rug en banden nu ook een beetje te voelen, dus ben al iets voorzichtiger met bukken e.d. bij de kids...

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    roodje ik zou nog wel graag de nederlandse beschrijving van het matje krijgen als het lukt.. dat de foto's er niet bijzitten is geen ramp

kh was wel alles goed met de 2o weken echo? wat een onderzoeken heb jij gehad zeg.. pff

linie jammer van de baan maar je hebt zeker een goede indruk achter gelaten

17. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    kh82: wat een heftige periode zeg! hoe was de 20weken echo? en kleine buiken betreft.. mensen geloven hier vaak niet dat ik al bijna 22weken ben omdat ze vinden dat ik een bescheiden buik heb.. heb vandaag van een vrouw gehoord dat kleine buiken makkelijke bevallingen zijn? laten we het hopen :p maar snap dat je je onzeker voelt.. sterkte ermee! en hoop dat je snel je kleintje mag voelen :)

18. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    linie: echt jammer dat je de baan niet gekregen hebt :( wel goed dat je wel een opleiding gaat opstarten :) dat staat wel goed gemotiveert :) succes! :)

maggi: bedankt voor je lieve woorden.. ik hoop dat de gemeentelui het ook zo zien.. en me een urgentie geven.. dat zou naast de geboorte van onze kleine meid het meest geweldige van 2013 zijn!

19. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #839 kh82, 12 feb 2013
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
    De 20 weken echo was goed!!! Het bijzondere was dat ik haar daar op de stoel voor het eerst (heel zacht) gevoeld heb. Het grappige was dat ik dit dus ook in actie zag, hahaha. Ik ben dan ook weer heel erg opgelucht. Al is het alle uitslagen van de onderzoeken afwachten... Komt vast goed!

Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus ik voel daardoor minder :(.
    Met 32 weken terug voor een andere echo, want de placenta lag ook wel een beetje laag....

Volgens de VK hier is een kleine buik juist niet per definitie een makkelijke bevalling :-S
    Hierbij het buikje en de 20 weken foto..
    Dit zie je met strakke kleren, als ik gewoon een spijkerbroek en een blouse o.i.d. aan heb, zie je helemaal niks :(

Bijgevoegde bestanden:

20. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Mijn buik met 21 weken, een week geleden ...
    Wat een ding he pfoe .. En had normaal altijd een strak buikje ;)

Deel Deze Pagina