tiempje wat vreselijk zeg voor je vriendin hopelijk kun je haar op afstand toch wat steunen ook vreselijk wat jullie over dat jochie schrijven .. linie wat rot dat je bloedingen blijft houden, gelukkig nog alles goed met de kleine die moet nog even blijven zitten hoor. sterkte maggi mooi gedaan dat naaiwerk leuk. ik ga de luiermat met mijn moeder samen maken gister dus naar de film geweest. man mocht kiezen en we houden wel van een beetje flauwe humor en zijn naar Usi must Marry geweest. heb wel genoten.. daarna thuis Voice kids en moordvrouw.
Ouderschapsverlof: Mijn man gaat 1 dag p.w. onbetaald verlof opnemen per 1 september ongeveer. Je hebt recht op 26x je werkuren per week. In zijn geval dus 2,5 jaar lang. Misschien dat tegen die tijd nr 2 zich meldt of anders hij een nieuwe baan heeft... We zien wel. Ik blijf 32u werken, dus zijn we beiden een papa/mama dag, 1 dag naar mijn schoonmoeder en 2 dagen KDV. Ik zelf zou mijn ouderschapsverlof er niet aansluitend aan willen vast knopen. Dan zou ik al met al bijna een jaar thuis zitten. Ben bang dat ik dan nooit meer in het ritme kom. Daarnaast vind ik mijn werk en collega's echt heel leuk en ben ik denk ik ook blij als ik dan gewoon weer aan de gang mag. Ik werk (hopelijk) tot 36w door en neem nadien mijn zomervakantie op. Ik heb dan op 17 mei laatste werkdag en start op 1 oktober weer. Met kerst kan ik dan nog een weekje vrij nemen. Vanuit mijn CAO bouw ik PLB uren op (persoonlijke levensfase budget). Ik ben even kwijt om hoeveel uren het inmiddels gaat, maar mocht ik per 1 oktober nog niet klaar zijn voor 32u kan ik daaruit nog altijd wat uren betaald afsnoepen. Al spaar ik die het liefste door voor een sabbatical over enkele jaren. Heftig verhaal over dat kindje, ik krijg er ook de bibbers van! Ben dan altijd wel nieuwsgierig naar de doodsoorzaak, weten jullie die? Hopelijk overkomt het ons geen van allen. Ik ben nog flink aan het hoesten en krijg er echt pijnlijke harde buiken van. Zal ook wel spierpijn zijn! Maar zou dat kwaad kunnen? Maandag heb ik weer afspraak bij de VK. Ik voel ons meisje wel gewoon flink trappelen dus in die zin maak ik me geen zorgen. Ik hoop alleen dat ze nog wel een week of 15 blijft zitten. Stomme griep! X
Mijn man neemt 1 dag per week ouderschapsverlof op, hij krijgt dit deels vergoedt door de werkgever, lang leve de cao van het onderwijs Hij kan 1 jaar lang 1 dag per week opnemen. Ik ga van 32uur-> 24 uur/week. Ik heb ook wat reistijd op een dag en we hebben beiden de familie ver weg wonen en ik wil de kleine max 2 dagen naar de opvang brengen. Na een jaar maken we de balans op, om te kijken of m'n man weer 5 dgn gaat (financieel beter) en ik misschien naar 2 dgn (wat mij heerlijk lijkt!, ik vind werken leuk hoor, maar ben geen carrièretijger) M'n man is sowieso door al z'n vakanties in het onderwijs veel vrij en die ziet de kleine dan iig 11 weken per jaar fulltime Ik denk dat je toch pas kan kijken hoe je het allemaal vind als onze spruit er is... Maggi: mooi gedaan met wat je geknutseld hebt, netjes hoor!
Snoeppie: het kan geen kwaad voor je kleintje hoor, alleen voor jezelf vervelend die harde buiken/spierpijn! Wensdroom: leuk gezellig naar de film saampjes!
linie: naar dat je bloedingen blijft houden.. idd wat de andere zeggen.. de kleine moet toch nog ff blijven zitten wensdroom: fijn dat je een gezellige avond hebt gehad snoeppie: beterschap! die griep is helemaal niks ouderschapsverlof kan ik niet over meepraten.. wil jullie bedanken voor de tips over het eten.. weet ff niet meer zogauw wie de tip gaf om mn zoontje er helemaal bij te betrekken.. we zijn net klaar met ontbijten.. en mn zoontje heeft gewoon 2 broodjes achter de kiezen.. hij vond het heerlijk om te mogen smeren en te plukken voor herhaling vatbaar dus! vanmiddag ff naar mn ouders toe heb ik al 2weken niet meer gezien dus het word tijd om weer eens langs te gaan fijne dag allemaal!
@Wensdroom: een avondje Wendy van Dijk dus gezellig! hier gisteren ook the voice kids gekeken. Vind de winnaar goed alleen die van vorige jaar vond ik beter @Linie: wat naar die bloedingen ! Ik had ook veel bloedingen in het begin en met ongeveer 12 weken dus snap hoe je je voelt pfff!! Sterkte meid en hopelijk blijft de kleine nog lang bij je zitten! @Zwangernr2: veel plezier bij je ouders! @Privé gedeelte: Heb ik wat gemist??
Klopt Zeester! Echt vreselijk. Nog geen jaar geleden is er bij onze achterburen een kindje overleden van 9 maanden. Echt verschrikkelijk. Mn man en ik zijn er helemaal ontdaan van! Wij wonen in die huizen met dezelfde steen als de huizen bij de bocht aan t water. Kun je dat ook plaatsen !
Dat begreep ik ook, maar m'n belastingadviseur had het over 70%! Zij zijn het aan het uitzoeken. Als ik hier meer van weet, laat ik t jullie ook weten!
Vraag tussendoor: weten jullie al waar de bevalling plaats gaat vinden? zit erg te twijfelen tussen thuis/ziekenhuisbevalling....
Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Heb in mijn omgeving tot nu toe alleen maar meegemaakt dat ze thuis begonnen en alsnog naar het ziekenhuis moesten. Vind ook thuis te veel afleiding, paarden en katten. Daarnaast zou ik dan in de woonkamer meten bevallen, omdat het niet op de slaapkamer wil... Ik heb me expres bij ikzorg laten verzekeren, dan krijg je het 100% vergoed. Ook de kraamhulp trouwens.
Ik wil graag thuis bevallen. Het ziekenhuis is hier 10 min vandaan, mocht ik daar heen moeten. Vind het een lekker idee dat ik thuis ben en kan doen en laten wat ik wil. Lekker weeën opvangen met m'n hondje erbij haha!
Ja daarom leek thuis mij ook zo fijn, je eigen spulletjes bij de hand etc. Al is het zh wel fijn, mocht je toch een ruggenprik nodig hebben dan kun je die krijgen.
Ooh ja en ik wil graag een ruggeprik . Maar omdat ik op een gegeven moment een BMI van 18 had, moet ik waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen. Mooi buikje bloempje! Ik ga morgen weer een kiekje maken, dan precies 23 weken! Nog 17 te gaan,ha ha. Kan niet wachten. Vandaag bikini binnengekregen van de Wehkamp. Ipv een cup E is het een D cup geworden. E was er helaas niet in maat 36. Heb nu wel een aardig bos hout voor de deur, ha ha. Maar hij zit verder super. Beachwave - Damesmode - wehkamp.nl Met een bijpassend broekje met omslag. Bij mij vliegen de kilo's er ineens aan.... Deze week 2 kilo aangekomen
Het linkje werkt niet... Het is de halter met streepjes blauw wit en de bloemetjes cups.Beachwave beugeltop? Bestel nu bij wehkamp.nl
Oh daar heb ik een heel verhaal bij met de vraag thuis of zkh Eerste kindje wilde ik eigenlijk in zkh bevallen, geen rotzooi thuis op de goede plek mocht kindje toch wat hebben. Toch een beetje angst voor het open ruggetje. Maar na conflict met zorgverzekeraar helaas nog steeds niet vanaf ben ik alleen basis verzekerd. en bleek dat ik dit dus voor een heel groot deel zelf moest betalen, omdat ik geen medische indicatie had. Die bedragen liegen er echter niet om, dus toen het idee beetje laten varen van de zkh bevalling. Ook omdat het zkh nog geen 5 minuten rijden is. Vk vertelde me mocht het niet lekker lopen hoef ik maar om pijnstilling te vragen en dan werd het alsnog medisch Ach ja uiteindelijk toch lekker thuis bevallen, had lekker mijn eigen spulletjes , douche en bad wat betreft de rotzooi , niks van gemerkt de kraamzorg had keurig alles direct opgeruimd. wat ik super fijn vond is dat ik lekker kon douchen na de bevalling in mijn eigen douche en lekker mijn eigen bedje kon inkruipen en de volgende ochtend gelijk de nieuwe kraamzorg kwam. maar ja het is dus echt een gevoelskwestie, wat zijn jou voor en nadelen.
@ tiempje , hoezo met een bmi van 18 in zkh bevallen dan ? is toch een hele normale bmi alleen iets lager als gemiddeld ? heb hier een bmi van 16,8 trouwens niet gereageerd maar mooi buikje hoor
BMI Berekenen - Bereken uw BMI BMI onder de 19, dan heb je ondergewicht. 16,8 is best laag volgens mij.
@pindakoek. in het onderschrift van ingeltje staat een link naar een besloten forum. moet je alleen even aanmelden onder je naam hier.. wat heftig peetje dat dat zo dichtbij moet gebeuren... pfff. snap dat je van slag bent.. woensdag was het ook raak hier.. woningbrand in de buurt, meerdere brandweerautos en een traumaheli... mooie buik bloem... zelf willen we in het ziekenhuis bevallen.. in de gezinssuite... we hebben er woensdag een infoavond over...