16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

Maggi Niet meer actief

Zo na een bezoekje van ouders en zusje even beide fora goed bijgelezen en gereageerd op het privedeel :)

Ingeltje goed van de rolstoel zeg! Laat jezelf maar lekker rondrijden, het is voor het goede doel! Verstandig hoor :)

Gezellig dag gehad met familie. Helaas stopte kleintje met schoppen telkens als mijn moeder voelde! Op het eind bij het afscheid wilt hij haar gelukkig nog wel een trap verkopen, dus iedereen blij. Nog een leuk pakje gekregen van mijn ouders. Blauw broekje met witte sterren erop met daarbij een truitje met auto's erop. Ben blij met mijn lieve familie :)

2. Maggi

Maggi Niet meer actief

Pff hoe respectloos kunnen mensen zijn he? Een 'rolstoel'. Ik zou zo kwaad geworden zijn!!

3. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Heel verstandig ingeltje! Wanneer ga je? Ik ga as woensdag!

Maggie dat luiermatje wat gaaf! En je hebt nog nooit genaaid? Dan moet ik het ook kunnen toch? Bij wie kon ik de beschrijving krijgen :) ?

Peet, ja dan weet ik waar je woont. Ik parkeer mijn auto vaak daar...misschien wel voor je deur hihi. Voor mij rijd het daarvandaan makkelijker de rondweg oost op naar rhenen. Ik woon aan de overkant van het kunstgrasveld en dan het rechtse appartementencomplex en dan de huizen met oranje daken ;) dus het kan zijn dat je al wel eens hebt zien lopen ,s ochtends of ,s middags!

Ow bij mijn grote nicht is een derde meisje geboren gisteren. 4400 gram....respect voor haar hihi al was mijn oudste eigenlijk even groot met 4360 gram. Gauw bij haar kijken en roze snuffelen hihi.

De zenuwen voor maandag beginnen te komen, brrr nog maar twee nachtjes en dan on 12.00 uur de afspraak...

Ik zal me ook eens proberen aan te melden bij het prive stukje.

Sorry meiden wie ik ben vergeten! Ik hoop dat het gauw weer beter gaat met de meiden die vloeien. Niks is zo vervelend en onzeker als dat denk ik ook al weet je dat het goed zit, toch...sterkte!

Goed weekend nog allemaal!

4. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Marjolein, die brand in het j.r. Plantsoen toch? Dat was op hetzelfde moment als dat kindje hier in oost...

5. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Heb me aangemeld voor het prive deel!

6. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hi meiden,

Wat leuk zeg (eh niet alleen leuk natuurlijk, ook heftige dingen) om al die achtergronden en echte namen van iedereen te lezen op het andere forum :)

Maggi, fijn dat je zo'n lieve familie hebt en een leuke dag hebt gehad! Je was vast dichtbij dan vandaag ;) Heb net nog even gereageerd op je laatste stuk.

Heftig meiden uit Veenendaal over die jonge kindjes, pff..:(

Marjolein, leuk die ooievaar! En al begonnen met de boom dus, leuk :)

Ingeltje, wat goed van die rolstoel! Groot gelijk hoor!

Wij zouden eigenlijk volgende week een weekend weggaan met de schoonfamilie, maar dat is uitgesteld. Maar fysiek gaat het hier nu ook toch niet, dus ga nog steeds niet naar de 9 maanden beurs. Maar ik hoor hier vast de verhalen wel, over wat ik allemaal heb gemist ;)

Hier dus rustig aan ;) Gisteravond net voor het slapen gaan weer een bloeding, zo naar word ik ervan :( Gelukkig stelt de kleine me wel steeds gerust met de schopjes! Maar ja, ik probeer dus echt niets te doen wat mijn buik belast en tussendoor steeds even rusten met een boekje. Gelukkig zijn de harde buiken in ieder geval iets minder vandaag. Vanmiddag zouden we op verjaardag gaan, maar dat heb ik overgeslagen. Vanavond gaan we nog wel even op kraamvisite bij een vriendinnetje, dat kan rustig aan toch??;)
    De nieuwe auto is gearriveerd, dus dat is dan ook wel weer leuk!

Fijn weekend allemaal!

7. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Halllo dames!!!
    Heb gister avond een foto gemaakt van me buik..het gaat zooo snel..heb gemeter en het is nu 92 cm ,laatste keer was met 18 weken en het was 89 ,groie hard dus..Gaan jullie vanavond wat leuks doen?? We gaan op visite bij vrienden !

8. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt!

9. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buik pinkster.

Linie, ik snap dat je daar naar van wordt. Gelukkig neemt de baby de ongerustheid iets weg door te schoppen. Ben zo onderhand ook wel benieuwd hoe dat schoppen aanvoelt.

Zeester, spannend nog 2 nachtjes slapen!!
    Ik woon bij jou vandaan in t 2de blok. Dus ik denk niet dat je de auto bij mij voor de deur zet. Wat grappig dat we zo dichtbij wonen.
    Heb een zwarte Jack Russell, dus als je iemand met zo'n hondje ziet len met een jas aan die een beetje strak staat, haha, dan ben ik het :)!

Was vandaag bij Aldi en zag dat ze daar nog en matrasje hadden staan. Deze stond pas in de folder. Heb m meteen meegenomen. Heb voor jou nog gegeken zwangernr2, anders had ik er voor jou ook een meegenomen, maar was helaas de laatste.

Straks naar de verjaardag van m'n zus en neef(je). Hij wordt alweer 17 morgen. Weet nog zo goed dat hij geboren is, als de dag van gister.
    Morgen gaan we een boekenkast in elkaar zetten. Deze hebben we vandaag gekocht bij ikea. Het zijn 4!!! Dozen. Pffff. Als dat geen echtscheiding wordt ;)!

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Tiempje, wat erg voor je vriendin. Sterkte ermee!

Peetje, wat een verhaal van dat jongetje zeg, hier pas geleden ook al zoiets soortgelijks gebeurd, krijg er de kriebels van als ik het hoor...

Ouderschapsverlof, ik heb me er een beetje in verdiept maar ga er niets mee doen. De teruggave vanuit de belastingdienst vervalt sowieso per januari 2014 heb ik begrepen, dan is het volgens mij niet meer zo voordelig, en ik wil ook niet enorm veel langer uit het werk zijn. Wel neem ik na m'n verlof 3 weken zomervakantie op, en nog wat vrije dagen ervoor en erna, al met al heb ik dan op 17 mei m'n laatste werkdag en moet ik 7 oktober weer aan het werk. Best een lekkere tijd "vrij" dan denk ik.

Pindakoek, ik wil proberen thuis te gaan bevallen. Als dat lukt in vertrouwde omgeving lijkt me dat toch wel heel erg fijn, zowel tijdens de weeën, de bevalling en zeker ook direct na de bevalling. En als ik toch nog naar het ziekenhuis zou moeten, tja, dat zit hier zo'n 10 minuten vandaan, dus dat valt best te doen.
    Ik ben er overigens wel volledig voor verzekerd, dus als ik me nog bedenk kan dat alsnog gelukkig.

Bloempje, is al een lekkere flinke buik hoor!
    Ik merk dat mijn buik ook lekker aan het groeien is, ik denk elke keer dat het wel meevalt, maar als ik mezelf dan in de spiegel bekijk is hij toch al wel groter als dat ik dacht.
    Ik draag overigens wel volledig naar voren, verwacht ook dat daar niet heel veel verandering in gaat komen, mijn moeder en zus hadden dat ook.

Hier vandaag een hoop gebeurd in de babykamer, m'n ouders hebben de hele dag staan behangen, en het wordt mooiiii! Kunnen wij morgen als het behang een btje droog is de behangrand erop doen. Een dezer dagen de overzet plinten erop, rolgordijn ophangen en de meubeltjes in elkaar zetten. Nog even naar de Ikea voor een lamp, offertje voor de gordijnen is al aangevraagd en dan begint het echt al op een babykamer te lijken. Zo super stoer!

Morgen een box ophalen die we gisteravond op de valreep nog even 'gescoord' hebben via Marktplaats. Een hele mooi witte met een lade eronder.

Dan hoeven we eigenlijk alleen nog op kinderwagen jacht, willen een Joolz Day zien te vinden via Marktplaats, een matrasje, aankleedkussen + hoes en lakentjes e.d. en dan zouden we zo goed als 'klaar' moeten zijn. Echt leuk dat het inrichten nu al bijna kan gaan beginnen.

Ingeltje, ik zag dat je het begin van het verlof ook in de lijst aan het zetten was, mijn verlof start dus op 20 mei.

11. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Zwangernr2 wat een super schattige kleertjes!

Maggi, ik heb je deel ook gemist, maar begrijp uit de reacties dat het heftig is.. Sterkte. Ik heb me ook net aangemeld voor het priveforum, dus krijg dan misschien iets meer mee om wat gepaster te reageren.
    Goed gelukt, je luiertas, erg mooi

Roodje, mooie jurk hoor. Staat je geweldig! Veel plezier op de bruiloft!

Linie, wat vervelend zeg, dat het iedere keer terug komt... Ik snap en herken je gevoel erg goed. Sterkte...

Tiempje, heftig van je vriending. Sterkte

Zag mooie buiken voorbij komen! Zelf snap ik er niks van. Ben nog niet in gewicht aangekomen, bijna geen buik. Maar mijn 1e broek die ik altijd droeg, past al wen week niet meer. Had nog een broek een maat groter liggen, die slobbert langs mijn benen, maar gaat in de taille nog net. Toch zien we niks groeien??

We hebben net de kledingkast opgehaald van de Genova serie. Vorige week het dressoir en het ledikant. Gisteren zijn mijn vriend en zijn vader bezig geweest met een verlaagd plafond in de badkamer en morgen een tripje naar de andere kant van het land voor een verjaardag. Dan zit het weekend er al weer op!

Volgende week wat minder tijd om te reageren. Dan werk ik weer dagen van 10,5 uur! (laatste keer)

12. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verlof zou 13 mei starten. 5 weken voor m'n uitgerekende datum, maar las net dat ik waarschijnlijk 6 weken van te voren verlof op moet nemen van te UWV, omdat ik 10 uur per week in de ziektewet zit. Dit wist ik helemaal niet.

13. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Klopt Peetje, als je deels in de ziektewet zit ben je verplicht om 6 weken voor je bevallingsdatum met verlof te gaan...

14. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat ik het weet grumpy. Ga ik maandag maar eens doorgeven dan :)!
    Vind ik wel jammer, wilde na de bevalling graag 11 weken, maar dan neem ik wel een weekje extra vakantie op :)!

15. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    kom hier nog ff gauw meegluren.. drukke dag gehad.. maar wel heel gezellig :)
    heb alleen sinds gisteravond last van harde buiken.. misschien krijgt mijn buik nu een groeispurt :p ik ga morgen weer ff op iedereen reageren.. duik nu lekker mijn bed in :) slaap lekker allemaal :)

16. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Iedereen een hele goedemorgen!!!
    Een hele fijne zondag allemaal:)

17. Tiempje

Tiempje Actief lid

24 okt 2012
    454
    0
    0
    Paardrijden
    Oost Groningen
    Jippie!!! 23 weken vandaag :)

Pinky heeft feest op mijn blaas. En mijn buik beweegt zo erg dat ik het bijna eng vind.

Fijne zondag voor alle mama's!

18. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Tiempje: Mijn buik beweegt ook de hele week al van links naar rechts. Gisteren avond had ik mijn handen op mijn buik en leek het net alsof ik er een ballon werd opgeblazen in mijn buik. Zo vaag! BM zit ook boven de navel en ondanks dat placenta voor een deel linksvoor zit, voel ik haar daar nu ook duidelijk. Door het hoesten nog wel last van harde buiken, maar laatste 3 dagen heb ik ongeveer 20u p.d. in bed doorgebracht. Hoeveel rustiger aan kun je het doen?

Zwangernr2: zullen die harde buiken bij een groeispurt horen denk je? Want dan zou dat bij mij ook een deel kunnen verklaren.

Kh: Zal zo eens vragen of ML een fotootje maakt. Echt een indrukwekkende buik heb ik ook nog niet haha. Draag ook alleen van voren tot zover! Maar moet zeggen dat ik rond 21/22w wel echt verschil ging merken. Misschien komt dat deze week bij jou wel. En anders een beetje meer rust nemen, dan komt de buik ook vaak te voorschijn :)

Peetje: van het verlof klopt, zodra je in de ZW zit moet je 6 weken van te voren met verlof. Wel jammer, maar ergens ook wel vegrijpelijk. En als baby 1 wk te laat komt heb je nog steeds hetzelfde verlof haha.

Fijne zondag iedereen. Wij (lees mijn man) gaat vandaag weer aan de klus in ons huis. En ik... Ik hou het nog maar ff rustig met dat gehoest en die harde buiken

X

19. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hihii, moet hierr erg om lachen... Heb soms ook filmpjes op youtube gezien van buiken... brrrr.. heel eng... Gefeliciteerd met je 23 weken...

20. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Iedereen een fijne zondag!!!..

Ik wacht op mijn ouders die straks de meubels komen brengen. Joepieee....

Deel Deze Pagina