16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh wat erg dat die vrouw zegt dat je maar abortus had moeten plegen. Dat zeg je toch niet?
    Hopelijk krijg je, ondanks dat de regels anders zijn, toch de urgentie!!

2. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben zo blij dat ik de kleine man eindelijk voel. Het is wel erg raar om het aan de buitenkant te voelen en dan van binnenuit niks te voelen :)!

3. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Bewegende buik, heb ik nog niet echt last van, de kleine is wel flink druk op sommige momenten, maar heb m'n buik nog niet zien bewegen vanaf buiten. Lijkt me wel een heeeeel bizar moment.

Tiempje Voor zover als ik het kan zien, de keuze van je man linksonder snap ik wel, vind ik wel heel vrolijk, zou ook mijn keuze zijn in deze. Ik ben niet van de klassieke kaartjes dus dan vallen er al wel een paar af... Ben meer van de wat stoerdere kaartjes. Eens kijken waar ik die kan vinden...

Zijn dit trouwens gewoon voorbeeld kaartjes die je hebt aangevraagd? Wij zijn nog helemaal niet bezig met het geboortekaartje, is dit onderhand wel slim om te gaan doen? Ik heb echt geen idee...

Snoeppie & Zwangernr2, harde buiken kun je idd wel krijgen van een groeispurt, ik vernam dat afgelopen woensdag van mijn verloskundige. Net zoals bandenpijn... ook iets wat bij een groeispurt past

Peetje2012, leuk dat jullie de kleine nu voelen. Mijn vriend vindt het ook geweldig dat hij de kleine af en toe vanaf buiten ook kan voelen.

Beertje1987 Doe je wel een btje rustig met jezelf en voor de baby. Rust pakken is ook belangrijk hoor!

Leo85 Dat is een mooie deal voor een Joolz zeg! Wauw!!! :$ Wij willen ook een Joolz zien te vinden via Marktplaats, wel een Joolz Day, weet niet of die van jou dat ook is? Die worden over het algemeen voor rond de 600 euro aangeboden, de Joolz Bloom (een eerder model met een golvende lijn over de kinderwagenbak) worden soms wat goedkoper aangeboden. Jaja... ze heeft er een btje 'verstand' van. :p Maar als ik het zo hoor maar snel weer Marktplaats in de gaten gaan houden, ze zijn echt zo weg zodra ze er op staan, daar ben ik inmiddels wel achter.

Tuurlijk ben je welkom om mee te komen kletsen! Als je in de tabel erbij wilt... heb je dan wat meer gegevens voor ons? Je leeftijd, of je een jongen/meisje/verrassing verwacht, wil je borstvoeding/flesvoeding gaan geven, bevallen in ziekenhuis of thuis en ook eventuele geplande afspraken bij verloskundige/ziekenhuis/3d echo die gepland staat. Dan nemen we dat er gelijk allemaal in mee. :D

Zwangernr2 Wat een verschrikkelijk lomp dom w**f zeg van de gemeente, zo reageer je toch niet naar iemand toe? Hopelijk gaat het allemaal goed komen voor je, maar zo'n mens zal je toch... :x

Hier gisteren niet gereageerd, we hebben lekker het hele weekend in de babykamer geklust, het is echt supermooi geworden. Als de overzet plinten liggen kunnen de meubeltjes er al in. Toen we zaterdag hadden behangen was het al mooi, maar toen gisteren de behangrand er ook op zat en het rolgordijn hing leek het al veel meer op een (beginnende) babykamer. :)

Gisteren ook nog even een box opgehaald die we via Marktplaats hebben gekocht, hebben we die iig vast binnen. Nu nog een kinderwagen!

Ik zal straks even de tabel aanpassen en de afspraken van Kaatjesbaby erin zetten en Jeszss er tussen zetten.

En dan ga ik daarna maar weer netjes aan het werk... ;)

4. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    #1164 Liesjuh1977, 18 feb 2013
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
    Bevallingslijst Mama's 16-30 Juni 2013
    Privé voor deze mama's (alleen voor meekletsers)

12 juni

♥ Veetje83(29) - 1e kindje - BV - ZKH

16 juni
    ♥ Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - ZKH
    ♥ Snoeppie(26) - 1e kindje - BV - ZKH
    ♥ Strijkertje(28) - 1e kindje (★) - BV - ZKH
    ♥ Tiempje - 1e kindje - FV - ZKH
    ♥ Nath88 (24) - 1e kindje - BV - ZKH

17 juni
    ♥ KaatjesBaby(34) - 4e kindje (JMM) - BV - ZKH
    ♥ Maggi(30) - 1e kindje -
    ♥ Peetje2012 - 1e kindje - FV of BV- Thuis
    ♥ MaMa (24) - 1e kindje - BV - ZKH

18 juni
    ♥ Linie (30)- 1e kindje (★) - BV - ZKH
    ♥ Cookie (43)- 1e kindje - ? -?

19 juni
    ♥ Wensdroom(31) - 1e kindje via draagmoeder - FV - Thuis

20 juni
    ♥ Ingeltje(31) - 3e kindje (JJ) - BV - Zkh
    ♥ Masami - 3e kindje (MM) - BV - Thuis
    ♥ Liesjuh1977(36)- 1e kindje - BV - Thuis

21 juni
    ♥ Leo85(27) - 1e kindje - BV - Geboortecentrum
    ♥ Pinkster(26) - 2e kindje (J) - BV - Thuis
    ♥ Zwangernr2 (23) - 2e kindje(J) - BV - ZKH

22 juni
    ♥ Jojo12 (27)- 1e kindje - FV - ZKH
    ♥ Juliave (28)- 1e kindje - FV - ZKH

23 juni
    ♥ Kleinmonster(25) - 1e kindje - BV - Thuis
    ♥ Jeszss (?) - 1e kindje - ? - ?

24 juni
    ♥ Fas30(29) - 1e kindje - ? - ? -
    ♥ Mama15 - 5e kindje - FV - Thuis -
    ♥ Mangoo - 3e kindje - ? - ? -

25 juni
    ♥ Bl0empje(21) - 1e kindje - BV - Thuis
    ♥ Kimmey(25) - 1e kindje - BV
    ♥ Madchen30 - 3e kindje (JM)(★★★★★) - BV - ZKH (KS)
    ♥ Malaika(37) - 2e kindje (J) (★) - BV - ZKH
    ♥ Pooh85 (28) - 1e kindje -

26 juni
    ♥ Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - ZKH
    ♥ Nonma (30)- 1e kindje - ? - ?
    ♥ Beertje1987 (25)- 1e kindje -BV- ZKH

27 juni
    ♥ Grumpy(32) - 1e kindje (★)
    ♥ Jossie81(31) - 1e kindje (★★)- BV - ZKH

29 juni
    ♥ Pindakoek(30) - 1e kindje - BV - Thuis
    ♥ RooDje(31) - 1e kindje (★) - ? - ZKH

30 juni
    ♥ Kh82 (30) - 1e kindje (★) - BV - ?
    ♥ Elfrieda (39) - 3e kindje (J)(★) - BV - ZKH
    ♥ Doowspenniej (25) - 2e kindje (J) - BV - Thuis

31 juli (illegaal erelid :D )
    ♥ Zeester (30) - 3e kindje (JJ) (★)- FV - ZKH

(14) Meisjes (18) Jongens (6) Verrassing/Geheim!

Afspraken

Februari:
    18 Jojo12 VK, Zeester geslachtsbepaling, Tiempje VK
    19 KaatjesBaby VK
    20 Kimmey VK
    21 Strijkertje Suikertest ZKH
    24 Doowspenniej VK
    26 Wensdroom Controle echo ZKH
    27 Masami Pretecho
    28 Zeester VK, Grumpy VK

Maart:
    4 Maggi echo (25 weken)
    5 Strijkertje VK
    7 Pinkster VK, Wensdroom VK
    6 Kaatjesbaby 3D echo
    11 Jossie81 VK, Pooh85 VK12 Koesterhoop pretecho
    13 Bl0empje VK, Beertje VK, Masami VK, Leo85 VK, Ingeltje VK
    14 Zeester 20w echo
    20 Wensdroom 3D echo
    21 Liesjuh1977 VK
    22 Zwangernr2 Pretecho

29 Kleinmonster Pretecho

April:
    27 Ingeltje start verlof!

Mei:
    21 Kaatjesbaby start verlof!
    24 Liesjuh1977 start verlof! (onofficieel al op de 20e)

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling
    ♥ = goeie echo gehad! ★ = kindje verloren

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★
    sterretje van Zeester (6 wk)
    sterretje van Carientje78 (6 wk)
    sterretje van Vlinder1309 (8 wk)

Om de lijst overzichtelijk te houden, schonen we de lijst af en toe op. Na ca. 2 maanden afwezigheid (of 1 dag posten en niet meer terugkomen) ga je weer van de lijst. Er weer op? Geef maar een gil!

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (zoek in dit onderwerp op 'lijst'), klik op quote en haal in de tekst dan de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft

5. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    nee dat begrijp ik tiempje.. was er al een beetje bang voor.. maar goed ik laat me niet door haar afwijzen.. dus ik zet sowieso mijn aanvraag door.. en probeer het gesprek nu van me af te zetten..

ingeltje: beterschap voor jou!

roodje: zag er trouwens heerlijk uit!

6. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat een reactie zwangerenr2. Degene die dat zeggen kunnen zich slecht inleven in andermans situatie of hebben zelf nog nooit een abortus of kinderwens gehad. Een alcoholist wordt in het ziekenhyis ook geholpen, ondanks alle meningen daarover. Denk maar zo: het is maandag, ze heeft vast een doodsaaie vent thuis zitten en is echt geen verdriet waardig! Negeren die tante en blijven strijden meid!

Ik hoor dat sommige van jullie op zomervakantie gaan. Waar gaan jullie dan heen? Toevallig kwam dat hier ter sprake van het weekend maar manlief leek het nog niet zo'n goed idee om haar dan al mee te nemen. We willen wel volgend jaar met carnaval gaan skieen en dan gaat ze zeker mee haha.

Vanavond ook weer even naar de verloskundige. Kijken of hartslag alweer iets gezakt is. Zal dan ook de nieuwe afspraak weer in de lijst verwerken.

Gaan jullie allemaal voor een 3D echo trouwens? Eigenlijk zie ik dat helemaal niet zitten. Maar als ik dat tegen iemand zeg kijken ze me aan of ik niet helemaal spoor... :$

X

7. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    zie trouwens dat de eerste zwangerschapsverloven bekend zijn :D
    we komen steeds dichterbij de bevalling:D

8. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens over Joolz gesproken.. Ik ben echt nog steeds aan het twijfelen. Eigenlijk hadden we onze zinnen gezet op de Stokke Crusi. Maar deze is gewoon nooit in de aanbieding, er zitten geen extra's bij en kost kaal dus 1300,-. Normale Maxi Cosi kan ook niet op dat onderstel dus zou je eigenlijk een autostoeltje moeten kopen van Stokke.

Nu is de Joolz Day 2013 in de aanbieding bij de Babydump voor 900,-. Daarbij krijg je een Maxi Cosi twv 100,- een tas twv 40,- en een voetenzak twv 100,-. Zonder deze extra's dus eigenlijk 660,- voor een nieuwe Joolz.

Scheelt vergeleken met de Stokke dus 640,- op alleen de basis kinderwagen. Wat ik hoor is Joolz ook een goed merk en kan ik die nadien nog altijd schappelijk verkopen. Nu twijfel ik dus wat ik moet doen. Echt nadelen vd Joolz heb ik niet gehoord op klein boodschappenvakje na.

What to do? Haha

X

9. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Jaja nog steeds op een roze wolk. Ze is goed gegroeid en lag lekker met haar teentjes in haar mondje hihi. Meiden ik mag in de lijst ook oficieel op roze vind ik, hihi!! Wat heerlijk een meisje. Ik begin haar ook goed te voelen wat ook logisch was zei jan dd koning. De placenta ligt helemaal achter namelijk. Ze speelde trouwens met haar handjes met de navelstreng, gekke meid! Ik ben verliefd hihi.....zweeft nu verder op roze wolk....

Oja zwangere2 wat een naar mens daar bij de gemeente!! Bah!!

Ik reageer vanavond wat uitgebreider hoor...loop nu in de ikea...maar wilde even mijn roze wolk delen

Liefs

10. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat super zeester!! Gefeliciteerd!! Ik ga eens in de gaten houden welke auto bij mij in de straat parkeerd en welke zwangere vrouw erdan over t leuke verlichte pad naar een huis aan de overkant loopt :)!

Snoepie, wij weten het nog niet met de vakantie. Willen wel graag weg, maar wachten eerst af hoe het met de baby gaat. Kunnen dan altijd nog boeken.

11. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Snoeppie, ik zou voor de Joolz gaan, maar dat is voor mij makkelijke keuze aangezien die voor mij op nr. 1 staat en ik de Joolz echt lelijk vindt.... (sorry als ik iemand kwets nu)

Zeester je staat op roze in de lijst hoor! Ik kon hem gelukkig nog aanpassen.

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zeester wat super gefeliciteerd en nog steeds op de roze wolk, lekker zweven

13. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    De Stokke Xplory vind ik ook niet mooi, maar de Crusi is een totaal ander model. Die kan ik niet echt lelijk noemen want lijkt eigenlijk heel veel op de Joolz :$ De afwerking van Stokke is wel echt het mooist qua textiel, maar of me dat dan zoveel extra waard is...

@Zeester: Jippie!! Gefeliciteerd meid, wat een heerlijk bericht! Blijf lekker genieten op die roze wolk..

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ Liesjuh het is wel een Joolz bloom, maar dat maakte ons niet zoveel uit.. Inclusief maxi cosi cabrio :) Mijn moeder dacht dat ie nieuw was toen ze hem zag staan.. Die mensen zijn er echt zuinig op geweest met 2 kids.. En echt alles zit erbij, regenhoes, paraplu, voetenzak, enz.. Bij de maxi cosi ook regenhoes en slaapzak enz..

Tijd terug ook gekeken en toen stond er niet zoveel bruikbaars op MP.. Je moet het echt in de gaten houden ja :)

Zwangernr2 wat schandalig van dat mens zeg.. Kan je geen klacht tegen haar indienen? Dat ze zegt dat je urgentie ws. niet lukt oke, maar uitspraken in de richting van dat je maar abortus had moeten plegen vind ik echt niet kunnen!!

Hier laatste dingetjes geschilderd op de babykamer.. Nu zo goed als af.. Manlief is nu de radiator aan het doen, maar daar blijf ik even weg vanwege de dampen..

Zal ff fotootje bijvoegen :D Is wel in het donker.. Maar tis dus zilver met wit.. Ben zo blij met ons pootjes-behang hihi :)

15. Maggi

Maggi Niet meer actief

Zeester, gelukkig nog steeds een meid! Dus heerlijk op je roze wolk blijven!

Leo wat een ontzettend leuk behangetje! Het kleurtje op de muur is ook leuk, ziet er heel fris uit zo met elkaar. Gaaf! Ben benieuwd naar de rest van het kamertje :)

16. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Leuk Zeester!!! Lekker verder zweven op de roze wolk....

Leo wat een ontzettend mooi behang!

Het zwembroekje voor jongens met de aapjes die ik voorbij zag komen wat is die ongelooflijk leuk, is die verkrijgbaar bij de hema in babymaat?

Mijn zwangerschapsverlof is 6 mei.

Morgen komt me moeder uit Maastricht een nachtje logeren zodat we woensdag met mijn zussie nog naar de negenmaanbeurs kunnen. Ben nu bezig met de voorbereidingen bezig voor me verjaardag dit weekend, zaterdag voor de vrienden en zondag voor de familie. Heb ook een pretecho(bonnen) gevraagd voor mijn verjaardag, lijkt me ook heel mooi.

17. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Weet niet meer wie het vroeg, maar hier geen pretecho's meer.
    De 20 wkn echo was de laatste en als het medisch gezien niet noodzakelijk is hoeven wij ook niet perse nog een (3d) echo.
    Ik voel de kleine elke dag meerdere keren en ben natuurlijk regelmatig bij de VK en hoor dan ook het hartje, dus dat is voor mij genoeg zekerheid dat het goed gaat.

Wat betreft de zomervakantie, wij gaan een week of hooguit 10 dgn naar Spanje eind augustus. Mijn moeder huurt daar een villa met zwembad en mijn zusje en haar vriend komen daar ook heen. Ik las ergens en hoorde ook van bevriende stellen met kinderen, dat een vakantie in de eerste 3 maanden prettig zou kunnen omdat baby'tjes dan nog veel slapen. Het moet zich allemaal tzt uitwijzen natuurlijk, maar ik kijk er wel naar uit.

Schattig zwembroekje Maggi! Ik kon de link van Ingeltje wel zien!

18. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ingeltje klopt, dat broekje bedoel ik!
    Strijkertje ja die is verkrijgbaar vanaf maat 62, heb 'm hier in de kast liggen, erg schattig!

Klinkt goed die vakantie Roodje! Zo kun je toch nog een beetje van de zomer genieten.

Pretecho; Ik neig naar niet. Inderdaad, ik voel het kindje nu al zo duidelijk en ik heb veel controles. Over 2 weken alweer, dan over 5 weken en dan alweer om de 2 weken. Het geeft natuurlijk al heel veel weg van het uiterlijk van het kindje. Anderzijds is het wel erg gaaf en bijzonder om het kleine zo in zijn eigen omgeving te zien. Ik denk van niet maar het zou zomaar kunnen dat ik het toch laat doen tussen de 25 en 30 weken.

Zo lekker een zelfgemaakt tomatensoepje eten met stokbrood en smeersels. Hmm! Wat eten jullie vandaag?

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Leuk behangetje Leo85!

Ik zit ook nog een beetje te twijfelen over de 3d echo. Ten eerste vind ik het heel veel geld. Bij ons in het echocentrum kost een 3d 120 euro. Ten tweede wil ik eigenlijk niet weten hoe ons manneke er uit ziet. Dan zit er nog iets van een verassingselement in haha. Dus ik denk dat wij het niet doen.

Lekker maggi, tomatensoep! Dat hadden wij gister. Lekker makkelijk altijd. Wij hadden vandaag rode bietjes, aardappelen en een zelfgedraaide gehaktbal. Lekker hollandse kost dus :)

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hier kip kerrie met rijst :p Lekker makkelijk!

Deel Deze Pagina