Bij de eerste ging ik ook nog voor Nutricia, bij de tweede keer was ik al wijzer hahaha! Kruidvat werkte prima voor ons. Wat ik ook wel een echte commercie-actie vind, zijn die Aerosleepmatrasjes. Er wordt slim gebruik gemaakt van de angst van veel ouders. Natuurlijk ademt dat spul allemaal heel goed, maar ik ben daarin vrij nuchter, ik ga niet een boel geld er tegenaan smijten als het niet nodig is. Ik ben niet zo bang dat er iets mis gaat. Wél zou ik het aanschaffen als mijn baby een buikslaper zou zijn vanaf het begin. Want dát vind ik wel eng.
Nou, hier gisteren helaas een zwaar dienstje gehad, mag daar nu weer voor boeten. Mijn bekken doet erg pijn. Nouja, rustig aan maar dan. Helaas is mijn man vandaag niet thuis, dus heb 2 schatjes die ik mag vermaken hopelijk zijn ze een beetje lief voor me! Matras heb ik gewoon een vrij goedkope gekocht. Bij Prenatal, niet de allergoedkoopste maar net een matrasje duurder geloof ik. Kamertje ben ik niet echt mee bezig nog. Bedje hoeft nog lang niet in elkaar (staat er al wel uit elkaar) en verder is de commode nog dagelijks in gebruik. Wél heb ik meteen na de echo alle rompertjes erin gelegd en in de kast hangen nu al de babykleertjes van de eerste maten. Dat was wel erg leuk! Over een weekje of 15 ga ik de kleertjes weer even wassen, hebben bijna 3 jaar op zolder gelegen Misschien dat ik straks eens ga kijken of ik het wiegje in elkaar kan zetten.
Goedemorgen allemaal, Wensdroom, 2x flauw gevallen, gestie!! Gaat t weer beter met je? Poeh, wordt wel moeilijk qua voeding, haha! M'n man wil eigenlijk alleen maar nutrilon, haha. Het is de eerste hè, dan is niets goed genoeg. Maar als merk x ook goed is en goedkoper, dan moeten we daar ook maar eens naar kijken !
Overigens is dit wel een hele nuttige site waar je de inhoud van verschillende merken babyvoeding kunt vergelijken met elkaar: Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs Je ziet dan dat de inhoud vaak erg op elkaar lijkt. Ik weet nog dat Nutricia een rechtzaak heeft aangespannen ooit omdat Kruidvat een oudere versie van Nutrilon zou hebben gekopieerd. Wat dus bevestigt, dat het allemaal niet zo verschillend is.
Goh Ingeltje, bedankt voor de tip over die babyvoeding. Alleen ben ik bang dat ik vl niet kan overtuigen om voor een huismerk te kiezen.... Hij zegt inderdaad dat alleen het beste goed genoeg is voor ons meisje. Ach we zien wel... ik heb nog even de tijd om hem te overtuigen dat alle merken wel goedgekeurd zijn.....
He Peetje ik heb een hele lage bloeddruk en gebruik ook nog eens medicatie voor mijn hart soms ( niet vaak hoor) doe ik dan wat dingen te snel en da gaat alles draaien ( te snel en te vaak omhoog komen of plots je hoofd draaien enz.. ) en dan voel ik dat het niet goed gaat.. mijn man kon me nog opvangen want kan vaak dan nog net aangeven dat het mis gaat. komt maar sporadisch voor maar gister dus zo'n dag en nu nog wat last van mijn hoofd maar gaat la wel weer beter bedankt voor de tip betreft baby voeding maar de Kruidvat zit bv hier niet in de buurt wel Etos
Wensdroom: rustig aan voor jou! Hopelijk voel je je snel weer beter! Ingeltje: bedankt voor de voedingtips ook wbt flesjes (ook thanks van de andere mama's!) Jojo: hier altijd vroeg wakker... Is mn ritme. Hopelijk helpt de sauna: lekker hoor!!! Linie: mooi de Verso! Lekker ruim+hoog, wij hebben de Corolla, daar past alles nu ook in, gelukkig! (hebben hem al paar jaar), maar zou graag in de toekomst Verso rijden (alleen weer wat duurder in aanschaf+belasting), en nu niet praktisch hier midden in de stad... Maar goede aankoop! Tiempje: leuk dat er vriendinnen om je heen zwanger zijn! Gezellig zo'n etentje! Peetje: hoop ook dat je het snel voelt!
Dank je Grumpy! Wij zijn ook blij met onze degelijke aankoop haha! En ik had geschreven, hoog is handig met kindje achterin zitten, maar ik bedoel natuurlijk 'zetten' ipv 'zitten' haha! Vervelend Wensdroom dat het niet zo lekker gaat en je bent flauwgevallen. Rustig aan doen! En fijn dat jullie de echo nu ook bijna hebben! En Ingeltje, vervelend dat je pijn hebt! Pas op met het wiegje in elkaar zetten dan hè, niet nog meer pijn krijgen... Ik zat te me in te lezen in matrasjes en koudschuim of latex lijkt het beste te zijn. Bij de Ikea hebben ze een koudschuim matrasje voor 39,95, iemand hier ervaring mee? Ben in ieder geval benieuwd wat jullie hebben gekozen of willen kiezen. En is een aerosleep dekje er overheen misschien slim...? Pff, vind het erg lastig. En ben helaas ook wel gevoelig voor de gevaren die ze benoemen bij sommige soorten matrasjes..
Ingeltje: erg handig! Ik denk dat wij hem van kruidvat gaan halen.. Ben sowieso van kruidvat.. De kruidvatluiers zijn ook erg goed en als beste uit de consumententest gekomen! Wensdroom: rustig aan doen he! Linie: die ligt op het bedje van mn zoontje moet zeggen dat ik er goed tevreden mee ben.. Als het goed is ga ik binnenkort naar de ikea en dan wil ik hem voor deze kleine ook gaan halen! Jojo: erg he dat zoveel eten.. Van de week was ik gelukkig nog 57kilo.. Zal me morgen weer eens opnieuw wegen Grumphy: ik weet het geslacht nog niet.. Zit ook best in grote zenuwen haha.. Hoop dat de kleine goed mee werkt want ben echt nieuwsgierig!
@Wensdroom: jeetje rustig aan meid!! Morgen 20 weken echo...ben echt zenuwachtig...vanochtend flinke buikpijn gehad...van de groei of door de zenuwen..?
morgen lady's hier ook lekker uitgeslapen voelde me gister ook erg ziek en ml ook waardoor we lekker vroeg onder de wol zijn gegaan en lekker laat op en resultaat voel me stukken beter gister ml de kleine uk goed gevoeld merk dat deze weer erg druk is vandaag wensdroom hopelijk voel je je weer wat beter bah zal wel schrikken zijn ik had vorige week ook een vrij lage bloeddruk met controlle vk kwa voeding wilde ik ook eerst nutrilon pakken omdat ik die bij de andere kids ook had gebruikt toen was er nog niet het goedkopere merk zoals kruidvat ah enz maar idd het moet voldoen aan de standaard eisen anders mag het niet verkocht worden dus wij gaan ook gewoon voor eigen merk voeding ook de luiers van kv vind ik echt wel goed heb nooit door lekken gehad dus die gaan we dit keer ook gebruiken tuurlijk proberen ze je het dure aan te smeren maar als je budget het niet zo toe laat moet je creatief en goedkoop en goed zijn hier heb ik strat pakket avent flessen want had via een vriendin al advent flessen gekregen ik ga deze gebruiken bij m n vorige kind ook gebruikt samen met difrax flessen de advent flessen zijn ook heel goed tegen krampjes ik hoop dat de kleine zonder problemen hieruit drinkt want ik vind juist een wat grotere fles fijn in de hand liggen wij mogen morgen ook voor de 20 wkn echo wij mogen om 11.20 uur morgen is ook mijn mama alweer 2 jaartjes dood voor ons altijd een dag om de kids wat te laten doen sinds dat mijn moeder overleden is hebben de kids bedacht om de dag dat ze overleden is en op haar verjaardag een witte ballon op te laten met een tekst op een kaartje zelf geschreven aan oma zodat ze deze boven in de hemel kan lezen zoals de jongste dat zo mooi zegt de ballon gaat ook netjes om 15.25 uur ( tijdstip dat ze overleed ) de lucht in 2 jaar alweer en nog blijft het de dag van gister alleen het verdriet slijt wat maar het gemis blijft sterk
Wat een lieve manier om zo'n moeilijke dag door te komen mama! Sterkte! Bijzonder dat je dan juist naar het nieuwe leven in je mag kijken. Wensdroom, let je goed op jezelf? Rustig aan hè! Pindakoek, alles is vast prima morgen! Nog heeeeeel eventjes! Zwangernr2, bijzonder dat je morgen weet wat het wordt hè! Ben je zelf alweer opgeknapt? Ingeltje, lukt het een beetje met de boefjes vandaag? @matrasjes: wij hadden ook prenatal, mijn broer Ikea. Allemaal prima, zo zwaar zijn ze nou ook weer niet Aerosleep is inderdaad geldklopperij! Niet doen! Ook geen alarm matjes! Die zorgen voor veel onterecht alarm en daardoor verstoorde slaap voor de baby met juist een hogere kans op ellende! @luiers: wij zijn inmiddels op Aldi over gegaan! Super fijn en goedkoop! Vond de Kruidvat altijd een beetje stug worden, pampers zijn fijn maar reuze prijzig! Al koop ik voor de eerste week wel de newborn met urine indicator, wel zo makkelijk bij bv.
Mama15: Wat een mooi gebaar om die balonnen op te laten met briefjes eraan. Mijn vader is op de dag dat ik uitgeteld ben precies 11 jaar geleden overleden. Wij gaan dan normal samen met mijn zusje en haar man uit eten maar dit jaar moeten we dus ff kijken wat we doen... Aan de ene kant vind ik het heel raar dat ik op die dag uitgeteld ben, aan de andere kant heel mooi. Wensdroom: Let goed op jezelf he!! Lekker rustig aan doen! Pindakoek: Wij morgen ook 20wk echo. We gaan er van uit dat we morgen allemaal goed nieuws kunnen melden hier!
Zooo morgen veel echo's! Spannend! Wens iedereen alvast veel succes en plezier en hopelijk allemaal gezonde babytjes erbij Ook hoop ik dat er weer wat geslachten onthuld worden. Leuk! Mama15 wat een prachtig zeg! Tranen in mijn ogen Zal een emotioneel dagje worden, knuff!! Linie mooi auto! Daar kun je wel een paar jaartjes mee vooruit. En dus ook een paar kinderen extra Leuk! Over de matrasjes, wij hebben de Vyssa Vinka van ikea, 34.95. Dit is een binnenveringsmatras dus het ademt ook. Daarnaast zit er een wasbare hoes omheen zodat je bij ongelukjes deze eraf kunt halen en wassen in plaats van dat gelijk het matras verpest is. Maar wellicht heeft de versie van 5 euro duurder dit ook. Volgens mij zijn ze van ikea allemaal wel prima, zo een zwaar gewicht komt er niet op. Behalve dat die van 9,99 euro, daar twijfel ik een beetje aan Succes met het maken van een keuze! Zieken; rustig aan hoor! Grumpy wat gaaf dat je de kleine gevoeld hebt!! Zeker dat de anderen die het nog niet gevoeld hebben het nu ook snel gaan voelen! Pooh wat bijzonder zeg! Ook wel erg mooi als het kindje precies op de die dag geboren zou worden. Zo toevallig dat het bijna geen toeval meer kan zijn.. Ja gisterenochtend even weer in de twijfel hier maar inmiddels volledig gerustgesteld. Regelmatig schopjes die nu duidelijk van buiten te zien zijn en ook op vriend zijn hand reageert ukkie heel duidelijk. Als hij een drukke bui heeft en schopt dan druk ik er tegenaan en schopt ie weer. Dan is het stil en als ik dan weer duw krijg ik weer een schop terug. Een spelletje dat gisteren wel 5 minuutjes zo doorging. Ik voel het nu ineens een heel stuk hoger, daarom voel ik de trapjes en duwtjes nu ook heel anders dan onderin mijn buik. Minder gekriebel ofzo. Als het een beweging is is het nu ook echt een schopje, het "gevlinder" is er niet echt meer. Sja dat is dan ook het enige voordeel van de placenta onder.. Verder hoop ik alleen maar dat ie nog verschuift! Zo even naar praxis; zag op de reclame dat er op alles 20% korting is. Dus maar even kijken bij de rolgordijnen. Wat vriend overigens nog steeds onzin vindt. Tsja.. ik niet