16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    @Grumpy woon in het oosten en hier lijkt het wel avond en de regen en onweersbuien zijn al flink bezig :( ik hou niet van onweer.... en wat een benauwdheid zeg poeh poeh

@Zwangernr2 he bah.... kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om Irisa al mee te geven, ze is nog zo klein. Het lijkt me sws fijner voor je om een extra persoon erbij te hebben. Je zit zelf nog vol hormonen en denk dat je alle steun kunt gebruiken.

@kaatje t wil nog niet doorzetten bij je he.... slaap je nog wel?

Pinkster dat klinkt echt heel goed allemaal, wat fijn! En wat een hoop haar zeg:)

Fb heeft je zoontje vannacht wel goed kunnen slapen?

Wat een timing Bloempje dat je ventiltor juist nu kapot gaat. Wij hebben er een van 19 euro bij de blokker gehaald, doet t prima....

Oh Linie nog steeds niks, had toch wel gedacht dat het wat meer zou doorzetten bij ej vannacht na het strippen. Tsja als de kleine nog goed zit bij mama.... ;)

INgeltje hopelijk gaat het snel beter met de tepelkloven, met pijn voeden lijkt me erg naar.

@Beertje gefeliciteerd mte je 39 weken ;) spugen tijdens het tandenpoetsen, naja is weer eens wat anders he:p

Ik blijf voorlopig heel stil op de bank zitten, de hitte is hier echt niet te harden en dat terwijl de zon nog niet geschenen heeft. Buik is ook weer rustig sinds gisteravond.

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Oh Linie maak je niet druk hoor ik ben ook gewoon benieuwd wat het beleid is bij ons en ze laten je natuurlijk niet zonder extra controles doorlopen tot 42 weken :)

Nog steeds een beetje misselijk en weer die menstruatie rugpijn. Bah

3. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Dank jullie wel...jaa veel haar hè aahhhh
    Hij heeft bijna de hele nacht wakker gelegen Pfff,maar ik vond echt niet erg haha ,nu slaap ie sinds 9 uur, om 11 uur gaan we hem wakker maken en de eerste badje geven :) verder doet ie super goed hoor,hij drinkt lekker regelmatig en zuigt heeel goed,het is gewoon een schat,ben de pijn al weer vergeten als ik hem zie..
    Nou Linie voor jou ook spannend meid...ik duin hier voor je..meiden ik les echt mee hoor,en reageer zoveel en snel mogelijk,nu zit ik lekker alleen op de bank,de KZ is bezig boven,ml is de kleine aan het aangeven bij de gemeente, zl is op schoolreis ..dus ff rust en op al me berichten ff reageren :)

4. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ingeltje , vervelend dat je nu zulke tepelkloven hebt, misschien een tepelhoedje en bepanthenzalf er tegen aan ? lijkt me pittig vaak aanleggen kolven en dan ook nog eens bijvoeden. zet hem op hoor :)

zwanger2, lijkt me idd moeilijk om zon jonge baby zonder mama op stap te laten gaan.. zou niet weten wat ik eigenlijk doe in jou situatie :(

Beertje vervelend dat je zo misselijk bent, had ik van de week ook, maar denk ik meer door de warmte..

linie, idd gek dat juist nu jij idd overtijd gaat lopen. maar denk dat ze je goed in de gaten zullen houden hoor :)

wensdroom, hoe gaat het met de kleine?

Jezs , oh jeetje dat het bij jou al zo tekeer gaat met het weer, hier nog niks gezien in flevoland

Nou ja hier gaat het aardig, heb ondanks de warmte redelijk goed kunnen slapen. wel tig keer naar de wc maar slaap meestal weer redelijk goed in. hoop dat dat straks ook met de nachtvoedingen is haha
    maar ja zal wel dat nog even moeten uitvinden haha..
    kan eigenlijk niet wachten tot morgen, manlief is dan vrij en ik moet naar de verloskundige.
    vind het nou toch wel spannender als vorige zwangerschap, toen was het allemaal wat meer aan het rommelen. en nu op een dag na niks...
    en voel de kleine minder krachtig als eerst,
    hij is nog wel aanwezig maar de harde trappen krijg ik niet meer.
    morgen maar even aangeven.

en verder verveling slaat toe zeg, de boeken die ik heb heb ik allang uit dus veel op het forum hangen en met de kleine bezig mjah dan best lastig als je van 10 tot 10 verder alleeen bent met de kleine.. ach ja

fijne dag allemaal verder ,

@ pinkster, lekker dat de kleine ff op schoolreisje is :) geniet van je kraam periode he, nou straks dan maar lekker een dutje doen als de kleine je zo wakker heeft gehouden ? hih

5. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen iedereen..

Ik heb nog even een gat in de ochtend geslapen! Het duurde gisteravond even voordat ik mijn draai te pakken had. Maar ik heb van ongeveer 00-06u geslapen. Even naar de wc geweest, Sultana gegeten die ik in mijn nachtkastje had liggen HONGER! En daarna van 7-11 weer geslapen. Temperatuur is hier goed te doen, heb deels onder mijn laken gelegen en deels bloot. Zo maar eens een ontbijtje scoren. Manlief is vandaag een uur eerder gaan werken. Het was om 7u al 26 graden op de werkplaats, pfff... voordeel is wel dat hij om 15:30u al weer lekker thuis is. Als de buik rustig is en het weer redelijk willen we nog even een paar baantjes trekken. Of ik kijk toe, net hoe ik me voel vanmiddag haha.

Ik reageer zo nog ff op jullie! X

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @doowspenniej : met Elize gaat het goed, ze is weer lekker thuis en drinkt goed. flesjes van ong 60 ml gaan prima op. vannacht en gisteren had ze wat last van de warmte en leek het ritme wat van slag. (kwam vaker om te drinken) maar nu ligt ze lekker te slapen.

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Zo, ik ben ook net weer wakker, zo fijn om weer even in slaap te vallen:) Valt hier ook mee met warmte en heeft al een beetje geregend! Verder bewolkt.
    Ben nog beetje duf, dus reageer later even verder...

Marjolein: zou heel goed kunnen dat hoe het vroeger bij je moeder gegaan is onbewust toch bepaalde spanning geeft. Heb alleen je hele verhaal niet meegekregen... (Sorry...). Dikke knuffel iig en succes bij de vk!

Linie: snap je gevoel wel hoor. Ik heb een collega die haar kindje is verloren tijdens de bevalling en ken 2 mensen in m'n omgeving waarbij de baby is overleden in de buik op het einde vd zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik af en toe die angst in ene ook heb, als de kleine in ene veel rustiger is... Zal je maar overkomen... Hopelijk zet het eindelijk eens door bij jou!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ja vreselijk als je dat overkomt grumpy daarom bij twijfel gewoon bellen dan maar extra controle is nooit verkeerd hoor!

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo, ik ben ook wakker.. In slaap komen was drama hier.. Uiteindelijk beneden gezeten, rond 3u weer naar boven, ramen open gezet (ML sliep toch al, dus die kon er niet over zeuren :p) en toen rond haf 4 in slaap gevallen.. Wel tot net half 12 geslapen dus al met al wel goed.. Nu lekker de boel open zodat het wat afkoelt.. Hier regent het af en toe en het waait dus op zich wel lekker..

Vanavond krijgen we eters, wel gezellig :) Alleen komen alle voorbereidingen op mij neer omdat ML moet werken.. Maar goed, heb de hele dag de tijd :p

Oh ja Tiempje moet ook nog aangepast op de lijst he, die is ook bevallen!

Fijne dag allemaal!

10. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Oh getsie bij jou ook al van die nare verhalen in de omgeving Grumpy:( Het is helaas allemaal niet zo vanzelfsprekend dat het goed gaat...

Bedankt voor de reacties meiden. Ik houd het nog wel even uit met de kleine binnen hoor, gezellig:)! Het is meer dat ik liever niet word ingeleid volgende week, daarnaast het bekende verhaal hiervoor over geschreven en daarom hoop ik toch wel dat uk zich eerder aandient! En al dat gerommel is ook best vermoeiend ;) Zometeen maar weer een powernap proberen.

Hier is het al wel weer aardig heet en benauwd hoor, ondanks wat regenbuitjes vanochtend!

Doowspenniej, ik denk niet je je zorgen hoeft te maken hoor. Mijn kleine was ook een paar dagen wat rustiger, volgens de vk is dat normaal doordat ze minder ruimte hebben. Als je de kleine maar rond de 10 keer voelt.

Jeszzs, lukt het met stil zitten een beetje?! En hopelijk niet al te heftige onweersbuien bij jullie! Hoorde wel dat het oosten de ergsten krijgt inderdaad. Sterkte!

Snoeppie, lekker zwemmen! Geniet ervan!

11. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

En dat is zo Linie, dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Maar gelukkig gaat het beter goed dan fout! Lijkt me vervelend als het zo rommelt maar er niet echt iets gebeurd... Hopelijk helpt de powernap!

Doowspenniej: hier ook andere bewegingen hoor, minder geschopt meer soort geschuif... Maar altijd goed om met je vk te bespreken. De mijne is vaak in de avonduren meer actief, in de ochtend doet ie niet zoveel. Net m'n man: is ook meer avondmens;)

12. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hey hallo allemaal,

Wat een uitslapers hier :) lekker hoor! Was zelf blij dat ik om 9u wakker werd. Net nog zwanger zwemmen gedaan, ging nog prima. Misschien volgende week nog wel een keer.

Autsj van de tepelkloven Ingeltje!
    Wensdroom, wat fijn dat jullie kleintje zo goed drinkt en nu lekker slaapt!
    Zwanger2, wat een rot situatie. Schakel echt je begeleiding/ hulp in want jij hebt genoeg voor je kiezen gekregen de laatste rijd! Sterkte en luister goed naar je moeder gevoel. En de verhuizing zal ook nog wel spanningen geven dus take it easy! Sterkte!

M'n lief heeft nieuwe boeken op de iPad gezet dus ga lekker bankhangen de rest van de dag :)

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zwangernr2 idd laat je moedergevoel maar spreken.. en zorg ook voor begeleiding. trouwens als je bv geeft is het sowieso nog niet handig als je ex je dochtertje al meeneemt lijkt mij , succes ermee

14. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Jullie zijn lief :).... net terug van de vk, en had me zo voorgenomen me in te houden (qua huilen dan) maar ja. Ze zei dat het vaker voorkomt, dat je toch op je einde loopt, met alle hormonen, en als je dan ook nog slecht slaapt. Ik zei al dat het vaak is als ik slechter heb geslapen dat ik het minder positief inzie. Ze heeft me een rustgevend middel aangeraden voor de dagen dat het slapen niet lukt. Ze heeft ook een inwendig onderzoek gedaan, en kijken of ze al kon strippen, dat lukte helaas niet. BM was al wel aan het verweken, maar zat nog wel een tuutje. Zag er nog niet naar uit dat baby komende dagen komt :(. Verder heeft ze wat info gegeven over inleiden, maar daar wil ik toch nog even mee wachten.. Volgens mij wordt je dan ook helemaal medisch en komt vk er niet meer aan te pas. Dat zou ik wel jammer vinden. Mocht ik de afspraak van komende maandag nog halen, dan misschien wel.

@snoeppie, woow. lekker lang geslapen, Heerlijk

@ wensdroom, als ik gerommel lees moet ik steeds denken aan voortekenen voor bevallingen... Hihi, kan nu dus ook over onweer gaan. Fijn dat het nu beter gaat met Elize

@grumpy.. Volgens mij wel eens mijn verhaal hier gedaan, of op het prive forum (misschien ook helemaal niet, weet het niet meer). Mijn vader is door een bouwongeval overleden toen mijn moeder hoogzwanger van mij was. Kortgezegd.

@jossie, veel plezier met lezen. Ik ga zo weer quilten. Zei al voor de gein op fb misschien komt die ook wel af voor de kleine er is.. (tis een 10-jaren project, op zijn minst)

Iedereen een fijne dag, en doe niet te veel met die hitte

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier net ook even een mental breakdown gehad bij de vk. Kleine is nog steeds niwt helemaal ingedaald en ze zei dat als dat volgende week nog zo is ik naar de gynaecoloog moet voor verder onderzoek. Dit kwam even rauw op m'n dak en er gingen gelijk allemaal ramp scenario's door m'n hoofd heen dat er iets mis zou zijn met de baby of mij en keizersnede noodzakelijk is etc. etc. Dt in combinatie met de hormonen en er een beetje doorheen zitten zorgde voor flink wat waterlanders...

Maar de vk drukte me op het hart dat het protocol is en dat er waarschijnlijk niks mis is maar evengoed maak ik me zorgen. Ziekenhuis associeer ik namelijk gelijkmet onraad :'(

16. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dikke knuffel voor alle mama's met pré-baby-blues!
    Goed dat jullie het hier zo bespreken! Kanjers! Nog heel even volhouden...

Hier rustig buik dagje. Had anders gehoopt maar verder eigenlijk niets te klagen (behalve dat onze favo kraamhulp nu ws vandaag naar een ander gezin mag...) Nu verplichte middagrust ;)

Kom vanavond uitgebreider terug!
    Liefs

17. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    Proficiat met je kleine man

Puf puf wat een warmte ik hoop echt dat de kleine zich snel meld, ben het echt beu! !!!

18. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Balen beertje! Precies hetzelfde als bij mij.. Achteraf viel het mee en kon de gyn niets geks zien. Maar z'huis klinkt niet fijn en logisch dat je je zorgen maakt! Maar kleintje kan met de weeën of met breken van vliezen nog indalen hoor (hoop ik ook!) sterkte en dikke knuf!

Marjolein, goed dat je het hebt aangegeven hoor! Anders blijf je je maar rotter voelen.. Sterkte!

Benauwd he? Net heerlijk slaapje gedaan met poes 1, was poes2 kwijt, had hij zich verstopt achter de box.. Liefffff

19. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    dat heb ik vandaag met irisa.. inplaats van 3uur komt ze om het anderhalf uur.. achja van mij mag ze :) extra drinken kan met dit weer geen kwaad

20. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    snap best dat je je zorgen maakt.. maar wie weet daalt jullie kleine deze week nog wel in.. ik duim voor je

Deel Deze Pagina