16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Prachtig zwangernr2! Echt heel mooi! Goed dat je het gedaan hebt!
    Vervelend dat de situatie nu ook nog op scherp komt te staan met je ex. Bah, zo rot, zeker nu! Knuffel voor jou!

Super controles FB en Pinkster!

Wensdroom, fijn dat het nu iig afgerond is... Wat een gedoe!
    Dinsdag is trouwens prima. Ik mail je nog, maar ga er nu snel vandoor: personeelsuitje van man's werk. Kids zijn bij de buren frietjes eten.

Fijne avond allemaal!

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Kaatje vele plezier op het personeelsuitje en ik zie je mail wel verschijnen.

zwangernr2 mooie belly paint en goed dat je het hebt laten doen.. rot van de spanning tussen jou en je ex nu.. knuffel

3. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Mooi gedaan die bellypaint Zwangernr2!!! Goed gelukt!
    Kaatje: veel plezier vanavond!
    Wensdroom: fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen met het pakketje!
    Iedereen een fijne avond!

4. Maggi

Maggi Niet meer actief

FB en Pinkster fijn dat de controles goed waren!!

Zwangernr2 wat een superschattige bellypaint, echt leuk en mooi :)

Wensdroom wat een rare gang van zaken, gelukkig is het nu opgelost.
    Gezellig dat jij en Kaatje wat gaan afspreken :)

Ik was net nog maar net op tijd binnen voor de regen en hagel met bakken uit de hemel kwam! Wow wat een weer!
    Even een stukje gelopen naar de winkels en wat cadeautjes gewinkeld voor jarige familie binnenkort. Laatste dagboeken voor het predict onderzoek van het erasmus waaraan ik meedeed op de bus gedaan. Dus dat is afgerond. Moest elke week uitgebreid een dagboek invullen vanaf week 6! Maar omdat ik nu zo kan gaan bevallen wordt het voor week 37 afgesloten. Zo komt het allemaal heel dichtbij :)

Nu koken en de hele avond op de bank hangen!

5. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bijna 37 wk Maggi! Spannend!
    Hier scheen de zon! Heerlijk weer! Met kids een ijsje gegeten buiten, klinkt als een heel verschil. Hopelijk mogen we nog wat zonnestraaltjes vangen voor de bevalling...

6. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    dankjullie :) ben er ook erg blij mee haha.. kon redelijk goed ontspannen gelukkig :)

mijn ex ook weer gesproken.. heb er een keiharde buik van overgehouden..
    zo stom dat hij de ene dag nog zegt ie van mij houd en daarna zo ongeveer een hekel aan mij heeft :( we gaan maandag afspraken op papier zetten zowel financieel als de omgangsregeling.. maar wil toch wel wat dingen uitzoeken van te voren omdat hij beweert (heeft hij van zijn moeder) als hij schulden heeft niets hoeft te betalen.. dus ga uitzoeken of dat inderdaad waar is.. want zou zijn moeder wel goed uitkomen volgens mij.. begin haar ook steeds minder te mogen want als het om financien voor de kleine gaat zit zij heel negatief te doen. dus ik ga maar even wat informatie winnen hierover

7. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Zo na al die korte berichtjes nu op de iPad even een lang bericht .

We zijn woensdagnacht rond half 3 binnen gekomen. Met het idee nou even alles na kijken en naar huis. Om 6 uur zouden ze aangeven of ik naar huis mocht ja of te nee, maar ze vonden de harde buiken toch wel heftig (heb snachts een party overgegeven, maar daar knapte ik wel iets van op) dus wilde ze het nog even afwachten tot half 8. Rond 7 uur zei ik tegen m'n vriend ik geloof dat ik lek ben . Toen ik in badkamer mm broek naar beneden deed liep ik leeg. De zuster keek me een beetje vreemd aan maar niet veel later kwamen ze er toch echt achter dat m'n vliezen gebroken waren en mocht ik dus echt niet meer naar huis..
    Ze hebben me op verschillende dingen getest en dachten even dat ik zeangerschapsvergifitigig had, wel waren m'n bloedwaarden niet helemaal goed, dus was ie vanacht niet geboren hadden ze hem vandaag een handje geholpen.

M'n ouders kwamen S avonds even langs vriend is toen even naar bed gegaan thuis want we hadden beide nog niet geslapen en ik had z'n voorgevoel dat die kleine echt niet zo blijven zitten tot vandaag.
    Op een gegeven moment heb ik bij de verpleging aan gegeven dat ik met deze pijn toch ecru niet zo kunnen slapen. Ik zou iets tegen de pijn krijgen, maar toen ze om 10uur aan m'n bed stonden voor controle's vonden ze het toch wel serieuze "harde buiken". Ik bleek 3 cm ontsluiting te hebben en had dus gewoon weeën!!!!

Om 12 uur had ik het niet meer ik wist niet waar ik het zoeken moest en vroeg om pijnstilling maar dat ging niet meer lukken ik had al 8 cm! Om 01.07 mocht ik persen en na een knip is hij om 1.25 geboren, m'n bekkenbodem was te strak. Ondanks een maand te vroeg ziet ie er goed uit bij weegt bijna 3 kilo en heeft een lekker kleurtje. Maar toen begon de ellende.

Hij was erg huilerig en proesterig en is vanacht na een longfoto opgehaald uit Harderwijk en naar Zwolle gebracht. Hij ligt daar op de intensivecare, omdat zijn longetjes niet goed gerijpt zijn en hij een klap long heeft. Ik mocht zou om half 9 opgehaald worden om naar hem toe te mogen en om half 10 werd er gemeld dat er geen ruimte was voor in zwolle, maar!!!!!! Als het goed is wordt ik vanavond nog door de ambulace opgehaald en ben ik vanavond bij hem

Zo en nu ga ik even bij lezen :D want er was me er 1 voor las ik :D

8. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Kleinmonster, fijn van je te horen!! Maar wat rot dat je nu niet bij je zoontje kunt zijn en dat het niet goed gaat met zijn longetjes!! Hopelijk zijn jullie vanavond weer samen en gaat het gauw beter met Wessel! Dikke Knuffel!!

Voor de rest even een zwaai!

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    kleinmonster hopelijk mag je gauw bij Wessel en gaat het ook snel beter met zijn longetjes. zodat hij lekker bij jou mag en van de ic af. digitale knuffel van mij

10. Maggi

Maggi Niet meer actief

Jee kleinmonster wat vreselijk dat je nu al de hele dag je kleine mannetje hebt moeten missen :( Hopelijk kunnen ze je echt vanavond overbrengen! Hopelijk gaat het snel beter met de kleine Wessel en mag hij over niet al te lang gewoon lekker met jullie mee naar huis. Knuffel!!

Zwangernr2 wat een vreselijke situatie. En het klopt; met schulden of laag inkomen hoeft geen alimentatie betaald te worden. Van een kale kip kan men niet plukken en schulden moeten eerst afbetaald worden wanneer dat mogelijk is.
    Maar vind het superlaf dat hij daar zelf mee schermt! Zo van ohhh, maar ik heb toch schulden, dus krijg lekker alleen de rechten niet de plichten. Dat gaat er bij mij niet in. Dikke knuf meisje!

11. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    pffff wat erg kleinmonster! hopeljk helen zijn longetjes snel en mag hij snel met jullie mee naar huis. sterkte voor jullie drietjes!

maggi mooi balen dan.. vind het vooral laf van zijn moeder om hem daar mee te gaan ondersteunen terwijl ze weet dat ik ook niet veel geld heb en alleenstaand met mijn zoontje ben.. maarja maandag met hem om de tafel gaan zitten en zal wel zien hoe het afloopt.. kan nu alleen nog maar hopen op een goeie afloop

12. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Kleinmonster: Wat rot dat het niet goed gaat met de longetjes van je zoontje. Hopelijk ben je nu bij hem! Veel sterkte en hopelijk knapt hij snel weer op!

13. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    kleinmonster wat een schrik zeg. Zo denk je dat je ter controle gaat en dan ineens ben je mama. Tjonge zeg! En dan nu een klaplong. Arm klein mannetje en dan zijn mama niet bij hem. Wat moet dat naar voor jullie zijn geweest. Ik hoop dat je inmiddels lekker bij hem bent!

Zwangere2: wat een k*t situatie voor jou nu. Gatsie wat een nare kerel plus schoonmama die op deze manier denken er 'gemakkelijk' vanaf te komen. Bah echt niets aan zulke mensen. Ik weet wel zeker dat jij sterk genoeg bent om het straks te redden met z'n drietjes. Misschien niet heel breed, maar met genoeg liefde!! En dat is wat kindjes (groot en klein) het hardste nodig hebben!! Sterkte meid!
    Ik vond je bellypaint trouwens prachtig!

@ all: het voelt voor mij dus nu een beetje 'vanaf de zijlijn toekijken' hoe jullie bijna allemaal startklaar zijn om te bevallen. Ik bedoel dat niet negatief hoor, maar juist positief. Het lijkt me super leuk om (het liefst vanaf de 37 wekengrens) 'onze' babytjes geboren te zien worden. We kletsen al zo lang en dan nu is het al zover! Al twee ukkies die er zijn en de rest die zich snel zal gaan aandienen. We worden gewoon echt (weer of voor het eerst) mama! Hoe zal het gaan en hoe zal het zijn? Hoe gaan al die lieverds heten en wegen en hoe gaan we het vinden? Zo spannend!
    Het klinkt voor mij (logischerwijs) nog zo ver weg!!

Vandaag werd ik gebeld dat de gordijnen binnen zijn. Die ga ik dus morgen lekker ophalen. Mijn zwager heeft zijn spullen opgeruimd en de kasten in elkaar gezet. 1 muur is niet zo mooi geworden met schilderen en die doet hij volgende week even opnieuw. Het is alleen wel de muur waar de muursticker ook op moet. Hoe lang moet ik dan wachten met plakken na het verven? Weet iemand dat?
    Nou ja. Ook het ledikantje staat nu, dus ik kan nu poetsen, wassen, kasten inruimen en afronden....heerlijk!!!!
    De sticker verwacht ik aankomende week. De blokken op de muur en de wandplank dan nog 6 juni en dan is het klaar....joepie!!

Heb ook een nieuwe hobby gevonden, denk ik. Haken! Ik kan het nog niet zo goed, maar ik ga maar eens oefenen. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn dus...met naald en draad en youtube aan, aan het freubelen! Hihi!

Fijne avond!

Liefs

14. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Wat heftig klein monster!!! wat moet dat vreselijk zijn als je gelijk wordt gescheiden van elkaar... hopen dat je hem nu fijn in je armen mag houden! Heb je steun van de papa? Pfff... heeeeeel veel sterkte met alles!

15. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kleinmonster: Wat een vervelende situatie, ik hoop dat je nu bij Wessel bent en dat hij maar snel mag opknappen en met jullie mee naar huis mag! Heel veel sterkte! Dikke knuf!

Zwangernr2: Eerst maar positief: Wat een geweldig mooie bellypaint!
    En wat een rot situatie! Ik vind het ook een beetje vreemd van hem dat hij 180 graden is gedraaid in de laatste dagen naar jou toe en dat hij nu zijn schulden probeert te gebruiken als excuus om alleen de rechten te krijgen en niet de plichten.
    Mijn tip: Neem maandag iemand mee als je met hem rond de tafel gaat zitten, zodat je emoties niet de overhand krijgen en er iemand zonder hormonsters bij is om jou te steunen... ik heb namelijk zo'n gevoel dat hij zijn moeder ook meeneemt en dan is het 2 tegen 1. En met zijn 2en onthoud je mer dan alleen! Ik zou het namelijk rot vinden als je door emoties straks dingen toe gaat zeggen of juist niet waar je later misschien spijt van krijgt! Dikke knuf!

Zeester: jammer dat de muur opnieuw geschilderd moet worden. Maar dan is straks wel alles naar wens! Enne als wij onze kleintjes in onze armen hebben kunnen wij nog uitkijken naar jouw bevalling! Ook super leuk om te lezen hoe het bij jou gaat! En zeker na alles wat we hier samen met jou op het forum hebben meegemaakt.
    Succes met haken, leuke hobby!

Wensdroom: Tjee wat een gedoe met die koerier en dat bedrijf zeg!
    Blij dat je nu het juiste hebt en hoop dat je dat bedrijf nooit meer nodig hebt!

Meiden, bedankt voor de felicitaties! Vl en ik hebben heerlijk gegeten en vl is nu weer de nachtdienst in.

16. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Pfff... weer een hoop bij te lezen en te reageren sinds m'n laatste post van gisteren. Wilde eigenlijk naar bed, maar zit nu nog achter de laptop, dan kan ik tenminste wat makkelijker op iedereen persoonlijk reageren dus ga ik dat toch nog maar ff doen voordat ik onder de dekens kruip... :)

Zwangernr2 Ik vind je een hele sterke vrouw! Volgens mij kom jij er wel met je zoontje en de kleine meid erbij straks...

Dat ga ik morgen ook vast doen... gewoon voor het geval dat! Moet toch het bed verschonen kan ik gelijk wel vast die hoeslakens er omheen doen. Maandag komen m'n klossen dus dan wilde ik het toch al gaan doen, kan ik het net zo goed morgen vast doen.

Kimmey Hoe voelde dat nou... je eerste nacht als MAMA? En wauw, je banner, hoe gaaf is dat dan!

Kleinmonster Jaaaah... jullie kleine man is er ook al, wauw... nog een mama in ons midden! Gefeliciteerd met de geboorte van Wessel. Alles goed gegaan, voel jij je goed en gaat ook alles goed met de kleine man?

Strijkertje Zal voor jou idd wel gek zijn... we dachten allemaal dat jij de eerste zou zijn, maar zo zie je maar weer hoe gek het kan lopen. Nu gewoon al 2 kindjes op de nieuwe lijst...!

Pooh85 Gefeliciteerd met jullie 11 jarig samen zijn!

Peetje2012 Ook al zo aan het uitkijken naar de 37wkn en dus thuis beval termijn... heel herkenbaar. Ik vanaf volgende week donderdag!

Beertje Ik moest ook wel even 2x kijken bij de bananen hapjes... ;)

Jojo Wat fijn dat de kleine niet meer in stuit ligt! Hopen dan maar dat hij lekker gaat indalen nu zodat hij niet meer terug gaat draaien...

Wensdroom Wat een gedoe en een slechte service zeg!
    Dan had ik vd week een betere ervaring, 2 1p dekbedhoezen besteld bij de Wehkamp voor ons bed, alleen woensdag 2 verschillende ontvangen. Gebeld, wel 3x excuses gekregen en gisteren werd de foute al omgeruild voor de nieuwe. Service zoals het hoort dus...

Fijn FB dat de kleine het zo goed doet en nu volledig is ingedaald!

Zwangernr2 Wat een geweldig leuke bellypaint! Schattig!!! En succes met de voorbereidingen voor het gesprek met je ex. Idd maar goed alles uitzoeken...

Jeetje Kleinmonster wat een verhaal die bevalling van jou! Hopelijk knapt de kleine man snel op en mag hij van de ic af.

Zo... ik ben bijgelezen en bij-gereageerd!

Hier vandaag een lekkere dag gehad, ben naar DoeMere geweest, eindelijk het gratis pakket opgehaald bij de Babydump en nog bij de Babydump en de Prenatal gekeken voor beddengoed voor het ledikantje. Ben bijna geslaagd, morgen nog even de hoeslakentjes ruilen bij de Hema hier en dan kan ik het wassen en kan het ledikantje opgemaakt worden.... Zo super schattig gaat het worden!

Heb ook een heel leuk boek gekocht voor de kraamtijd, het kraamvisite boek van Pauline Oud: bol.com | Kraambezoekboek, Pauline Oud | Boeken

En bij de Zeeman nog 2 geweldige shirts gescoord voor de kleine man die ik echt niet kon (en mocht) laten hangen, waren net binnen. Ze hebben er ook nog eentje in het rood van Elmo, mss dat ik die morgen toch ook nog maar ga halen, hij was wel erg leuk!
    Bekijk bijlage 327055

En dan nu... ga ik echt een tukkie doen! Morgen wil ik verder met het schrijven vd enveloppen en een begin gaan maken met het wassen vd baby kleertjes. Wil ik de hele week al doen, maar verder als 1 wasmand met rompers naar zolder brengen ben ik vooralsnog niet gekomen... haha

Meiden, weltrusten! Enneh... ik wil niet morgen weer lezen dat er een beebje geboren is hoor.

17. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jee kleinmonster, wat verdrietig! Hopelijk kunnen jullie gauw weer samen zijn!

Zwangernr2: ik vind het een goede tip om iemand mee te nemen. Lastig zeg! Ook afspraken toezeggen of op de inhoud ingaan zou ik proberen niet te doen. Zo te horen gaat hij (z'n moeder?) van alles tegen je gebruiken.
    Rechtshulp raadplegen?
    Sterkte meid! Je gaat hoe dan ook een geweldige mama zijn voor Lukas en zijn zusje!

18. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Hallo allemaal,

Wat fijn om jullie berichtjes te lezen dat doet echt goed !!

Kleinmonster wat is dat schrikken zeg ! Hopelijk ben je nu bij je kleine man en heeft hij snel geen last meer van zijn klaplong.

Zwangernr2 jeetje wat een gedoe met je ex !!! Heel Beel suc6 meid !!

Hier gaat het gelukkig hartstikke goed met Roan. Hij heeft geen ondersteuning meer nodig voor het ademen. Hij heeft nu dus alleen nog een maagsonde en allerlei draadjes om hem in de gaten te houden. Wel ligt hij nog in de couveuse.
    Ik doe lekker vaak buidelen en als ik ga is dat meestal voor gelijk 2 uur ;) en dat gaat prima.

Zag dat er vraag was naar morfine en borstvoeding... Ik heb 24 uur maar morfine gehad als pijnstilling en nu paracetamol en diclofinac. Hier werd gezegd dat het geen probleem was..Vanochtend om 5 uur heb ik voor het eerst gekolft maar toen kwam er nog niet echt melk...nu heb in inmiddels al 5 keer wel met kolfen 10 ml gekolft..hij krijgt dit ook en dat gaat heel goed...dit is dus ook meer dan genoeg voor mijn kleine man. Het begin is er inieder geval :D

Verder heb ik weer een flinke dobber vandaag gehad. Mijn moeder zou vandaag geopereerd worden aan staar. (1 oog was al gedaan en dat was goed gegaan) nu dus afspraak voor haar 2 de oog en nu heeft ze met de narcose toedienen een hartstilstand gehad. De operatie is toen ook gestaakt. Maar met mijn moeder gaat het dus niet goed want haar korte termijn werkt niet... Ze weet niet meer dat ze een kleinzoon heeft en vraagt nu dus steeds of hij al is geboren...Vl. Heeft mijn broertje van 15 opgehaald en die is nu dus bij hem.. Maar mijn broertje van 19 zit dus daar in het ziekenhuis en nu alleen thuis en probeert alles een beetje te regelen... Ik heb het zo met hem te doen maar er is niemand anders meer aan familie...en ik mag echt nog niet we uit het ziekenhuis...dus ga nu mezelf beraden dit weekend...

Sorry voor weer het lange ego bericht... Hoop dat ik nu wel kan slapen vannacht ...

Even foto spannen van Roan :D foto is van vandaag en hier heeft hij dus alleen die maagsonde en apparatuur draadjes nog...en allemaal doeken om hem warm te houden want meneer gaat moeilijk doen na het buidelen in de couveuse omdat hij niet terug wil

19. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach Kimmey, wat erg! Machteloos sta je dan he?
    Gelukkig heb je een kanjer van een zoon!
    Wat een plaatje!!!

20. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Zwangernr2, wat een gedoe zeg... sterkte! En idd een goed tip om iemand mee te nemen.

Kleinmonster, wat verdrietig dat je gescheiden was van je zoon, hopelijk ben je nu dichter bij hem in de buurt en gaat het snel beter met hem.

Kimmey, fijn dat het met de kleine goed gaat, maar wat ene vervelende toestand met je moeder. Heel veel sterkte en hopelijk gaat ook dat snel beter.

Hier weer wakker vanaf half 4. Ml schrok wakker omdat hij het gevoel had dat hij stikte en maakte daarbij mij wakker. En tja, dan slaap ik dus niet meer. Om 5 uur maar naar beneden gegaan en een tijdje zitten candy crushen. Zl gaat vandaag logeren en wij gaan dan vanavond op bezoek bij vrienden, hopelijk ga ik het volhouden na deze nacht. Vanmiddag ga ik toch nog maar op pad voor wat rompers en pakjes, ik heb ineens het gevoel da tik niet genoeg in huis heb, dus dan maar verplicht shoppen. He wat rot :)
    Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina