16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Van harte gefeliciteerd Linie met Maud,super stoere,leuke naam :)

Marjolein....spannend meid..zet m op :D :D

Snnoepie,fijn dat bv goed gaat hè :)

Beterschap Jossie en ik kan de lijst niet aanpassen,niet dat ik niet wil,maar ik heb al 2 keer verpruts hahhahahah

Jammer hè jojo al de onzerkerheid,pijntjes en er gebeurt niets :( ..probeer maar je hoofd ergens bezig te houden..good luck

Wensdroom neem je rust meid,je kan wel wat hulp gebruiken van vrienden mis? Familie? Zo te lezen probeer/ doet je man zijn best,het is even wennen zo'n nieuwe mensje,maar met de tijd word ze wat ouder en kan je ook meer van genieten...ga lekker naar bed meid..wil je hier komende uren niet zien :p

Fb,ja ze kan idd komen :D ..succes vandaag, we horen het wel ..:)

Itempje en Leo,wat een scheetjesss :D helemaal verliefd hè :D

Hier niks bijzonders te melden eigenlijks...Luuk sliep gister van 00:21 tot 05:40 :eek: best veel hè hahha heeeerlijk jong,buiten vond ie ook wel lekker( denk ik ) :D ,zijn broer helemaal trots op school....en ja ja vandaag alles alleen weer doen,gelukkig is er niet veel,bijna niets te doen,maar ik ga wat bij houden....
    Weet jullie nog dat Rick een hamster heeft en een keer weer was geweest???? ..nou dat stomme beest is weer pleite:x
    Is even kijken of ie terug komt

2. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Spannend marjolein zet m op meissie. Gek idee dat ze in hetzelfde ziekenhuis gaat bevallen als ik hopelijk. Vanmiddag als de oudste moet zwemmen kom ik er langs. Ik zal aan je denken.

Vind het sowieso een eng idee om er langs te komen met de gedachte dat over uiterlijk 7 weken ik daar zal bevallen.

Net intake gehad van de kraamzorg. Leuke vrouw! Het is voor ons een nieuwe organisatie. Hebben twee keer yunio gehad, maar de laatste keer was zo,n drama dat we nu zijn overgestapt. Het voelt erg goed dus ik ben benieuwd.

Ga nu even het kraamdossier lezen. Maakt het zo echt...leuk!

Fijne dag meiden!

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier is inmiddels D-day ook aangebroken! Al verwacht ik niet dat ie vandaag geboren gaat worden. Had vanmorgen trouwens wel flink harde pijnlijke buik en werd in ene super misselijk dus moest even een sprintje trekken naar de badkamer. Nu heb ik dat wel vaker dus beschouw dat niet als evt voortekenen haha. Gister avond was beeb super, maar dan ook echt super druk! Hij was me toch aan het wroeten daar beneden. Af en toe zeer pijnlijke steken bij m'n blaas. Dus ik vermoed dat ie wel achter m'n bekken komt maar er gewoon niet blijft zitten.

Straks weer op controle naar de verloskundige. Ben benieuwd of die eigenwijs nou goed ligt haha. Hebben jullie trouwens ook op sommige dagen het volste vertrouwen dat de bevalling goed gaat lukken en op andere dagen een gevoel van angst? Dat heb ik bij me zelf gemerkt de laatste week. Ik hoop dus dat uk gaat komen op een 'positieve' dag haha.

Liesjuh ik kan me voorstellen dat je er af en toe ff doorheen zit omdat jullie man blijkbaar nog lekker zit bij je maar aan de andere kant denk ik dat de juni dames een uitzondering zijn wat betreft bevaldatum, zoveel mensen voor de uitgerekende datum bevallen is wel uitzonderlijk denk ik. Maar gezien jouw situatie zou ik hen af em toe ook knijpen. Hopelijk komt ie gewoon deze week en kun je lekker thuis bevallen.

Ik ga zo ff op een bakkie bjj m'n schoonzus, haar oudste is vandaag op mijn dday 2 geworden en aangezien we afgelopen zondag toen ie het vierde nogal abrupt vertrokken ivm niet gebroken vliezen :)() ga ik nu op herhaling haha.

Knuffel voor jjullie allemaal!

4. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Marjolein: zet hem op meid!!

Pinkster: succes met het zoeken van je hamster!

Beertje: hier gisterenavond ook enorme pijnlijke steken, heb dit al wel eerder gehad en steeds gedacht dat hij dan nu wel ingedaald zou zijn... maar helaas alleen de pijn en niet het indalen :( Veel plezier bij je schoonzus.

Hier ook de ene dag veel meer vertrouwen in de bevalling dan de ene dag. Sowieso voel ik me de ene dag veel beter dan de andere dag dus ik hoop idd dat de kleine een 'goede' dag uitzoekt!

5. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes Marjolein!

6. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Marjolein succes!!

7. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    lieve linie, ontzettend gefeliciteerd met maud :) wat een heftige en nare bevalling heb je gehad.. hopelijk herstel je snel en gaan de wonden snel minder zeer doen..
    en wat balen dat je kahteter zolang moet blijven zitten.. hopelijk zijn die 6dagen snel om wat dat betreft. beterschap! :)

marjolein: spannend meid :D zet hem op :) !

8. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Voor sommigen mss een gekke vraag maar hij kwam ineens in me op...

Mocht het toch zo zijn dat ik ingeleid ga worden volgende week en dus in het zkhs ga bevallen... In hoeverre ga ik dan rondom/na m'n bevalling mijn eigen verloskundige nog zien?

Komt die daarna wel gewoon nog thuis langs in de dagen na de bevalling zoals het ook zou zijn na een thuisbevalling en/of poliklinische bevalling. (Of mss valt inleiden ook onder poliklinisch?)

Ik zou het namelijk heel jammer vinden om dan ineens volledig over te zijn naar het zkhs en daar ook de nacontroles enzo te krijgen.

9. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Helemaal geen gekke vraag hoor!
    Inleiding is altijd een indicatie waarbij je overgedragen wordt naar de gynaecoloog. Waarschijnlijk zal je eigen vk hier niet bij aanwezig zijn. Maar doet een VK uit het ziekenhuis de bevalling met ondersteuning van de verpleegkundige. Dit alles onder supervisie van de gynaecoloog!
    Ik heb wel eens gehoord dat de eigen VK uit de eigen praktijk er wel bij zijn in het ziekenhuis, maar deze mogen dan offcieel geen handelingen verrichten.

Als je na de bevalling weer thuis komt zal jullie eigen VK gewoon de kraamvisites doen, zoals ook bij een thuisbevalling of poliklinische bevalling!!! :)

10. Maggi

Maggi Niet meer actief

Lieve Linie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie lieve Maud!! Inderdaad, wat een superleuke naam zeg!
    En jee wat een enorm heftige bevalling.. Erg he, ben je zo hard je best aan het doen, wordt het alsnog een keizersnede én daarbij nog eens allerlei andere complicaties.. Neem echt goed je tijd voor herstel en doe heel rustig aan! Nu kun je nog niets maar over een paar daagjes zul je zien dat het snel gaat en dan is het echt de kunst om niet ineens teveel te gaan doen. Maar voorlopig zit je toch nog vast aan de katheter (ook al zo'n naar iets, maar het is echt heerlijk als ie uiteindelijk eruit mag :)). Dikke knuf en geniet lekker van de bezoekmomenten overdag dat jullie lekker met zijn drietjes bij elkaar zijn. En natuurlijk alle momenten samen met Maudje!

Marjolein, succes!!

Beertje succes bij de Vk, hopelijk ligt de kleine er goed voor :) en helemaal klaar om te komen :D

Pinkster wat een lekkere luilak heb je, heerlijk hoor!

Wensdroom neem je rust hoor, echt slapen op de momenten dat je kunt! Fijn dat je man zo goed zijn best doet. Knuf!

Hier een fijn nachtje gehad, T heeft voor het eerst 5 uurtjes tussen zijn voeding gelaten en had dus een beetje een hele nacht idee (voor nu ;)). Daarna weer lekker doorgeslapen tot 10u! Heerlijk.
    Zo even oefenen met een nieuwe knooptechniek voor de draagdoek (T was eigenlijk al gelijk te groot om horizontaal te dragen, dus we gaan nu de kikkerhouding proberen!) en dan even naar de apotheek voor een cremetje voor zijn acne en johannesbroodpitmeel (voor zijn voeding 's nachts, als ik hem niet een half uur overeind houd geeft hij heel wat terug in zijn bedje..).

11. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hoi Lieve Meiden!

Houd het even kort, ben niet zo in de klets-stemming vandaag, merk ik... (Er is niets hoor;)) Dus houd het even algemeen, voor nu;)

Marjolein: heel veel succes voor jou! Wat fijn dat er een plekje is vandaag voor jou! En wat lief dat je ons via Liesjuh, nog even op de hoogte stelt;)

Lieve Mama's: neem jullie tijd om te wennen aan de kleine en het nieuwe ritme. We horen wel weer van jullie, als jullie er aan toe komen!

Lieve nog-niet-Mama's: succes met wachten e.d. Lijkt me best pittig om al langer over de datum heen te lopen (en dat terwijl ze het pas na 2 wkn overtijd lopen noemen, schijnbaar...) Ik heb m'n D-Day nog niet eens gehaald en voel me vandaag een beetje raar... In ene komt het allemaal zo dichtbij...

12. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Dat gevoel heb ik ook..... Het duurde altijd nog "zooooveel" weken, en nu ineens is het al zover, binnen nu en 12 dagen! Zo gek en zo snel gegaan! Iedereen zegt; jaja aan het einde van je zwangerschap praat je wel anders, dan wil je dat het zo snel mogelijk voorbij is en duurt het wachten allemaal veel te lang... Nou, laat ik het zo zeggen; we zijn vooral heeeeeeel benieuwd naar hoe ons wondertje eruit ziet etc. Maar de zwangerschap helemaal moe ben ik echt nog niet hoor. Tuurlijk zijn alle kwaaltjes die ik heb super irritant, maar het gevoel van ons kindje in mijn buik te dragen overheerst toch wel hoor. En het is me tot nu toe nog allemaal heeeel snel gegaan!!

Xx

13. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Heel herkenbaar. Vorige week had ik dus even zo'n week met alleen maar slechte dagen. Gelukkig zie ik het nu weer wat positiever in, maar het wisselt ook echt per dag. Het helpt bij mij niet mee dat ik nu gisteren en vandaag een migraineaanval krijg, terwijl ik bijna de hele zwangerschap migraine vrij was...

Misschien toch onbewust (want ik voel me er vrij rustig onder) de spanning omdat het ieder moment kan gebeuren, maar ook nog rustig 2 weken lang kan duren en dus echt de hekkensluiter van de geplande junimama's word... Ik voel helemaal geen gerommel meer, dus dat was maar 1 dagje :(. Maar bevallen met migraine lijkt me niet de meest ideale combinatie... Eerst maar eens kijken hoe vrijdag mijn bloeddruk is en of ie dan weer gedaald is.

Linie; wat fijn om wat van je te lezen. De inhoud van het berichtje is wel pittig. Jeetje meid, ook hier niet zoveel geluk bij gehad. Maar inderdaad wat de anderen zeggen. Wees maar enorm trots op jezelf, wat ben jij sterk zowel lichamelijk als mentaal!
    Nu tijd om te gaan genieten en ik wens je een snel herstel toe.

Tiempje, wat een lekker ding
    Dat wordt zoeken Pinkster, hahaha. Hoop dat ie snel terecht is.
    Lekker bijslapen Wensdroom. Fijn dat je vriend hierin ondersteunt. Zijn er nog meer mensen die jullie kunnen helpen?
    Marjolein; go girl.. Ik hou het hier in de gaten ;)

Ohhh jeee... de rest ben ik vergeten. Sorry dames.
    *Allemaal een knuffel*

14. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hoe zou het met Marjolein zijn...;)

@Grumpy en Bloempje: de zwangerschap is zeker snel voorbij gegaan...kan me als de dag van gisteren herinneren dat ik in de behandelkamer lag om ons 8 cellig embryo te ontvangen...en nu bijna moeder...volgens mij als ik haar straks in mijn armen heb dan kan ik het nog steeds niet geloven en blijf ik huilen...!!

Gisteren alles schoongemaakt dus vandaag even chillen...vanavond bij mijn schoonouders eten en ga ff recept zoeken voor een lekkere taart te maken , nu mag het nog hé straks moeten alle pondjes er weer af hihi :p

15. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Mijn internet doet het gelukkig weer goed :) zal wel gewoon een rare storing geweest zijn want hij ging het uit zichzelf weer doen.

Had vanmorgen een dipje; was ontzettend moe en had nergens zin in. Maar toen toch wat in huis gaan doen en eigenlijk voel ik me nu een stuk beter! Zo wel even lekker een uurtje slapen en dan daarna hopelijk nog even wat dingetjes doen in huis

Grumpy; zo'n dagje hebben we dus allemaal wel eens hoor! Lekker aan toegeven en gewoon alleen maar doen waar je zin in hebt!

Hier hetzelfde gevoel als anderen al beschrijven. Ben ontzettend benieuwd naar onze kleine man; hij zal hij eruit zien, hoe is zijn karakter en eindelijk alle aangeschafte spulletjes en kleertjes gebruiken :) Maar aan de andere kant ben ik het zwanger zijn nog niet zat(het niet goed kunnen bewegen wel, maar dit zal door mijn bekken toch ook na de bevalling nog niet direct goed gaan), ik geniet ontzettend van de bewegingen in mijn buik en het idee dat er een leven groeit in me.
    Heb het idee dat anderen in mijn omgeving het meer zat zijn dan ik zelf :D

Nou ik kruip even mijn bed in. Voor iedereen die aan het bevallen is of iets nuttigs aan het doen is: succes!

16. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
  17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Halloo dames!

Zo net terug van de vk en helaas... uk ligt nog steeds tegen de bekkeningang aan maar niet er in :( dus gelijk een afspraak gemaakt bij de gyn voor aanstaande vrijdagmiddag. Vk zei dat ze dan ff een echo maken om naar de grootte van kindje te kijken en eventueel een plan maken. Ze gaf zondag al aan dat ze het niet ziet zitten om me 2 weken over tijd te laten gaan en ze had het over eventueel inleiden met een ballonnetje als ik dan 41 wk ben of als de boel al rijp is gelijk met infuus beginnen. Dus ik ben benieuwd! Ik hoop natuurlijk dat het voor vrijdag al zover is maar ik denk het niet...

18. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linie, gefeliciteerd!! Jeetje wat een nare bevalling heb je gehad zeg!! Hopelijk gaat t snel beter met je en kun je volop gaan genieten van de kleine meid!!

Marjolein, succes!!!! Ik ben in t zelfde ziekenhuis bevallen, misschien zelfs wel in t zelfde bed :)!

Wat een mooie man pinkster :)!

Hier niet veel te melden. Gaat heel goed. Deze week is manlief weer werken en ook alleen gaat t heel goed. Pim heeft soms wat krampjes, maar slaat zich er goed door. Moet wel ( van t consultatebureau) proberen wat te rekken met de fles. Hij drinkt 120 ml, maar komt wel om de 3, 3,5 uur. Dan krijgt hij een fles teveel. Maar hij heeft echt weer trek na 3 uur. Even kijken hoe we dat gaan doen en anders krijgt ie lekker een flesje teveel ;)!

Heb de hele ochtend gepoetst, lekker op de foute 500 van Q-music :)! En ga nu knuffelen met Pim :)

Fijne dag meiden!!

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Beertje: balen hoor dat hij nog steeds niet goed ingedaald is...
    Succes vrijdag bij gyn :)

20. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook controle gehad. En wat denk je? Nog totaal geen tekenen van een bevalling. Baarmoedermond is nog niet eens een klein beetje kleiner geworden. Dus alles zit nog potdicht. Zaterdagochtend belt de vk om te kijken hoe ik me voel en of ze dit weekend ms nog langskomt om te kijken of er dan al wel wat gaande is. De kleine heeft het ook hier nog veels te goed bij mama :). Gelukkig heeft de vk aangegeven dat er genoeg vruchtwater is dus die zorg mag ik van me af zetten (nu hopen dat ik de 10 liter ook kan vergeten :D)

Wel gek hoor, ik ga er nog steeds vanuit dat beeb zich ergens dit weekend vast wel aankondigt maar dat er echt nog helemaal niks gebeurt is, is best een vreemd idee.

Verder vandaag een rustig dagje, vl werkt thuis omdat hij mee was naar vk dus das altijd wel gezellig en fijn. Wanneer zal frummel zich laten zien? Spannend hoor.....

Deel Deze Pagina