Uhm algemene stemming hier? Bagger. Moe, moe, moe, moe, moe Ben helemaal afgebrand en wat heb ik gedaan....niks... Volgens een moeder op het schoolplein begin ik te tekenen en duurt het geen week meer. Heb ik net bedacht dat ze nog wel een poosje blijft zitten, krijg ik door zo,n opmerking toch weer hoop. Grrr. Meisjes succes vandaag en hopelijk weer wat baby'tjes. Ik kruip even met mijn hoofd onder een kussen hihi
Ben het met Zeester eens...moe, moe en mijn rug en voeten willen niet meer nu aan het vervelen...huis is van onderen tot boven schoon dus hoef gewoon niks te doen... vanavond ook eten bij schoonouders dus hoef lekker niet te koken Vervelend die spruw bij jullie en de kleintjes...dacht dat het alleen kon komen als je bij de bevalling schimmelinfectie had en het zo overdraagt aan je kleine...
Spannend voor de laatste dames! Grumpy ik zou toch wel de vluchttas inpakken voor het geval dat Hier braken uit het niets de vliezen en moesten we door naar het ZH.. Was niet handig geweest als we dan alles nog bij elkaar moesten zoeken.. Die lakentjes e.d. kunnen wel ff wachten nog hihi.. Bloempje klinkt als serieus voorwerk bij jou, succes met de laatste loodjes! Kan me voorstellen dat je er af en toe doorheen zit hoor.. Hopelijk zet het door en mag je nog lekker thuis bevallen! Hier vandaag lekker dagje.. Kleine dame slaapt steeds beter 's nachts (kwam vannacht om de 4u ipv 3 ) en heb zelf tot 10 uur kunnen slapen vanochtend.. Alleen het is vandaag wel ik-maak-alles-vies dag.. E. plaste net op het moment dat ik de luier onder haar vandaan haalde.. Aankleedkussen nat, kleertjes nat.. Hup, schone kleren aan, toen de andere borst.. Daarna spuugt ze mij onder met boertje laten haha.. Dus toen kon ik ook een schoon shirt aan.. Zo maar vast de was uitzoeken en weer wat aanzetten.. Da's wel het enige.. Ik heb echt het idee dat de wasmachine non-stop aanstaat Maar dat is ook wel een beetje zo Vanavond gaan we voor het eerst weer met de kleine prinses op stap met de auto.. Ff koffie drinken bij schoonouders. Zondag gaan we naar mijn opa en oma voor het eerst, en dat is meer dan een uur rijden, ben benieuwd hoe dat gaat.. Maar heb er erg veel zin in dat ze hun 1e achterkleinkind kunnen zien Fijne dag allemaal! En fijn weekend
dames met ctg succes. spruw lees ik he wat rot.. en slechte nachten bij moeders met bv. ik kan helaas ook niet goed tegen de nachten, maar man lief gaat met haar naar beneden voor de fles zodat ik kan doorslapen.( wat soms wel en soms niet lukt) doordat ik daar de slaap mis ( nou ja steeds wakker wordt 2x per nacht) merk ik dat ik overdag toch te weinig energie heb ( had al minder energie door het hartprobleem maar heb er meer last van dan gedacht en gehoopt) manlief werkt nu thuis zodat ik tussendoor kan rusten en hij Elize kan verzorgen.en we willen toch al zeer binnenkort gebruik gaan maken van de oppas in de buurt hier. ondanks dat ze zo klein nog is. in de hoop dat dat positief is voor mijn energie pijl.
Hmmm...ik voel nu toch wel erge ongesteldheidskrampjes..zelfs mijn rug voel ik...hopelijk zet het door straks bij de ctg...
Hey meiden, Meiden met een ctg, heeeeeel veel succes!! De nachten vallen mij ook zwaar. Ml moet weer werken, dus ik laat hem slapen. Pim komt om de 4 uur en heeft de afgelopen nachten bedacht dat hij liever niet wil slapen. Overdag trouwens ook niet. Pff dat breekt me wel op hoor. Ben een zombie, terwijl er in huis ook vanalles gedaan moet worden, dus relaxen kan ik niet. Pim ligt nu wel even te slapen, dus ga snel in huis aan de slag. Fijne dag!!
Heb vanochtend toevallig m'n vluchtkofffertje gepakt hoor Ondanks ik thuis hoop te bevallen, leek het me toch een verstandig plan... Nog een paar dingen, maar die zijn zo te pakken. Spannend Pindakoek! Succes zo! Benieuwd hoe het met Kh is en hoe het was bij de vk.
Ik doe na de voeding steeds mijn borsten met lauw water schoon maken en dan dep ik daar met een wattenschijfje ook wat van dat spul op (ff naam kwijt). De hoedjes probeer ik iedere keer uit te koken maar moet toegeven dat ik daar midden in de nacht geen zin in heb. Wel hou ik ze onder de hete kraan en maak ze schoon met een drupje afwasmiddel. Verder heel vaak mijn handen wassen, iedere ronde borstcompressen vervangen en hydrofielen verwisselen. Geen fiepjes in mijn mond, geen kusjes op haar lippen etc. Ik heb wel het idee dat de aanslag al stukken minder is. Straks nog even goed bekijken maar ze ligt nu net zo lekker te slapen. Waardoor ik ons bed al heb kunnen verschonen, was heb opgevouwen en opgeruimd en zelfs op mijn gemak heb kunnen lunchen. Ik loop nog wel met coupe goeiemorgen rond in mijn tokkie kostuum hihi. X
Bv komt hier aardig op gang maar het aanleggen is nog last II g. Hij maakt zijn mond niet goed groot dus zuigt 9 vd 10 x allee aan tepel. En dat doet au! Ml is nu kolf halen op aanraden van de kraamverzorgster omdat ze nu door stuwing zo groot zijn dat hij er ook niet lekker aan kan happen. En aangezien hij wel tegen de marge van gewicht verlies aan zit moeten we even aanpoten. Verder was vannacht weer heerlijk! Meneer slaapt heerlijk en komt rond 3en en vervolgen om 7 uur pas weer. Het is zo'n tevreden kereltje! Geen tijd om op ieder te reageren, maar ik wens alle zwangere dames nog veel succes en de rest geniet van jullie spruitjes!
Stom zeg. Ik heb sinds vandaag dat ik echt niks meer onthou! Bij de VK moest ik een nieuwe afspraak maken en kon kiezen uit 2 tijden. Ze heeft het werkelijk waar 3 keer moeten herhalen. Ik ben nu 2 keer jullie verhalen aan het lezen geweest, maar het blijft gewoon niet hangen. Sorry!!! Bloempje; en, en, zet het door? Pindakoek; hoe was de ctg? Las dat bij jou ook ineens iets ging rommelen? Vanmorgen controle gehad... Mijn bovendruk lag nu (voor de verandering) op de grens, onderdruk was mooi 80. Er was vorig weekend idd geconstateerd dat vruchtwater 'matig' was. Ze heeft naar het zkh gebeld of ik weer moet, maar alleen als ik weer minder leven voel. Voor nu is het dus even goed zo! Maandag heb ik weer een afspraak (41+1). Dan kan ze, als ik dat wil, een inwendig onderzoek doen. Alleen als de bmm volledig soepel is, willen ze een poging doen om te strippen. Is ie grotendeels (maar dus niet helemaal) verweekt, dan doen ze t niet. Dan evt woensdag weer een poging en waarschijnlijk vrijdag afspraak met de gynaecoloog en evt dan laatste strippoging. Ik mag t/m volgende week zaterdag bij de vk blijven, vanaf zondag word ik evt overgedragen aan t ziekenhuis. Nu maar hopen dat die kleine toch echt nog uit haarzelf komt. Fijn weekend allemaal, met veel zon!
hoi, hier weer even een reactie van mij na een paar dagen aller eerste moeders: gefeliciteerd met jullie prachtige zonen! had de meeste ook al op facebook gefeliciteerd linie wat fijn dat je weer thuis bent en ik snap dat je blij was dat de katheter eruit mocht.. ik werd er ook echt radeloos van toen ik hem had.. en dan moest jij hem nog langer in leo: ik vind dat je een leuke banner hebt! hier weer even een paar verwarde dagen achter de rug... de laatste ruzie tussen mij en mn ex is alweer bijna 3weken geleden... het contact gaat nu verrassend goed.. ik ben woensdag ook zelf even alleen met irisa naar zijn vader geweest omdat hij irisa nog niet had gezien en vond dat best sneu omdat hij altijd klaar stond in de zwangerschap als het moest.. het was gezellig en heb goed met zijn vader kunnen praten. en ben vandaag bij mijn ex geweest voor de bezoeksregeling.. het ging erg goed en was zowaar gezellig het ging zo goed dat hij irisa nu vaker gaat zien en ik hier nu met een bigsmile op de bank zit
Kh: iig duidelijk beleid, fijn wel toch? Benieuwd hoe het met Bloempje en Pindakoek is gegaan... En wel pittig mama's met voeden en alles wat bij zo'n kleintje komt kijken, denk ik... Succes!
Hoi dames, Kort berichtje van mij. Hele middag in het zkh geweest. Half uur aan de CTG; vonden de hartslag van de baby niet variabel genoeg, dus op de zij liggen en nog eens 40 minuten meten. Daarna door naar de gynaecoloog. Echo gemaakt voor vruchtwater; meer dan genoeg vruchtwater. Zelfs nog veel voor deze termijn. Maar dat was geen probleem! Besproken hoe nu verder: gynaecoloog wilde niet strippen. Hij zegt dat de kans zo kleinis dat het werkt en dat de meningen van verloskundige en gynaecologen daar nogsl over verschillen. Dus ook geen inwendig onderzoek. Dat was wel even balen! Morgen en maandag moest ik terug komen voor CTG. Omdat de gynaecoloog deze niet goed maar ook niet slecht vond. Daarnaast afgesproken om dinsdag in te leiden. Toen moest ik weer terug naar de verloskamers om nogmaals een CTG te maken. Weer eerst op de rug, 30 min later op de zij. Ook nog een heel fijn gesprekje gehad met de verloskundige van het zkh. Deze wilde mij wel strippen, maar wilde het even overleggen met de Gyn. Ondertussen hadden vl en ik bedacht dat we toch liever de inleiding maandag wilden. Iedereen verwacht dat ik dinsdag ingeleid wordt, en dan kunnen we maandag toch nog iedereen verrassen. En ja.... Om het echt tot de allerlaatste dag af te wachten..... Verloskundige ging alles overleggen met de gyn. Kwam terug; ze mocht NIET strippen van de gyn... . Vk vond het zo jammer en wilde het zo graag doen voor mij. Maarja. Niks aan te doen. Verder was de inleiding maandag ipv dinsdag ook prima. Vk uit het zkh raadde me aan om eigen praktijk te bellen om te vragen of ze wilde komen strippen. Aangezien ik toch mijn eigen vk moest bellen om door te geven wat er afgesproken was belde ik haar dus op. Ik gaf aan dat de gyn niet wilde strippen. Mijn eigen vk zei; ik ben toevallig nu op de praktijk. Kom maar langs!! Dan strip ik. Zo gezegd zo gedaan. 2 cm ontsluiting en ze heeft "flink!!! Gestript", Zei ze. Dat was ook te voelen, hihi. Maar ik had 't er voor over. Ze zei ook nog dat de bmm er helemaal klaar voor was en het kindje heel mooi voor de uitgang lag. Ik had echt nog maar 'n klein zetje nodig om te starten. Sinds we thuis gekomen zijn 'n gevoelige buik. Nu 'n uurtje aant timen en de pijnlijke (!!!) harde buiken komen zo om de 7, 6 en soms 5 minuten! Nu afwachten of het doorzet of dat het alleen even reactie op het strippen is geweest. Dan mogen we ons morgen weer melden om 08:45 in het zkh! Sorry als m'n verhaal wat onsamenhangend is... Moest af en toe even afschakelen! Xx
Spannend Bl0empje! Fijn dat je uiteindelijk nog gestript kon worden. pff wat een gedoe zeg! Mooi dat het gunstig leek volgens je eigen vk! Ik duim heel erg hard voor je! En weet je, ik was 's ochtends om 11 uur gestript en merkte om 18 uur voor het eerst iets, om 24 uur pas echt een wee, dus.... Zet m op meis! Het is je zo gegund!
Ja Bloempje, ik heb er een goed gevoel bij Hoop echt dat dit nu doorzet... Wel flauw dat het zkh het niet wil... Maar toch gedaan door eigen vk. @ Grumpy, heb nu idd duidelijkheid en merk dat dat weer heel wat rust geeft. Samen met het zonnige weekend voor de deur. Dat weekend ga ik wel door komen en dan zijn we er bijna (als ze nog niet gekomen is). Hoe is het met jou. Dat klinkt fijn zwanger2, misschien zelfs nog een verzoening of zit dat er niet meer in? Pindakoek, waar ben je? Ben je bezig?
Hahah nee helaas niet bezig... Ctg was goed en op de echo had ze nog voldoende vruchtwater. Vroeg aan de vk van het zh of zij me niet kon strippen, zij mijn vk weer gebeld maar het mocht niet. .ze hadden al twee bevallingen en anders werd het te druk als ik er ook nog bij kwam... beetje raar vind ik het! Morgen ochtend komt ze langs...maar heb nu best last van mijm onderkant...onderbuik, liezen, schaamlippen. ..kan gewoon niet normaal zitten...beetje kramperig....begon bij iemand van jullie de bevalling ook zo? Pfff
Balen Pindakoek... Zelf herken ik de symptomen niet zoals jij beschrijft, maar vraag 100 vrouwen hoe het begon en ze zullen allemaal iets anders zeggen, dus wie weet! Alle hoop op morgen dan!
Bloempje spannend zeg!!!! Ben zo benieuwd of het nu dan echt gaat gebeuren je echt alleen nog maar een klein laatste zetje nodig had Wie weet vandaag of morgen..! In ieder geval komt het nu écht dichtbij! Zwangernr2 wat fijn dat het contact nu zo goed is zeg! Komen hierdoor gevoelens voor hem weer terug of is dat echt helemaal weg en uitgesloten? Wel super voor Irisa in ieder geval!! Ah Pindakoek He dat het nu mag opschieten voor je!!