16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Oh Grumpy sorry, zie nu dat kolven ook nog niet heeft geholpen. Maar bij mij kwam het ook pas de zesde dag echt op gang. Maar snap dat nu je eenmaal de beslissing hebt genomen te stoppen dit ook lucht geeft..
    Sterkte!

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Hallo lieve mama's. Ik heb jullie schandelijk verwaarloosd. Ik heb zelfs al een paar honderd pagina's niets bijgelezen. Dus ik probeer zo weer een beetje in te springen.

Ik begrijp dat bijna alle baby's er nu zijn, op twee(?) na. Gefeliciteerd allemaal.

Hier gaat alles goed. In het bgein was het even spannend omdat Lotte erg geel zag en 10% was afgevallen. Ze dreigde dus terug te moeten naar het ziekenhuis. Maar met extra kunstvoeding en kolven naast de borstvoeding hebben we haar kunnen laten groeien. En nu zit ze al een kilo boven haar laagste gewicht en dat in minder dan 4 weken. De borstvoeding loopt goed (iets te goed zelfs), maar ze wil nog wel zo'n 9 a 10 voedingen per dag, waaronder 2 's nachts, behoorlijk intensief vind ik het. Ook zijn mijn tepels naar de haaien. Ons meisje wil maar niet goed aanhappen, zelfs niet na een consult met de lactatiekundige. Ook lek ik erg 's nachts waardoor ik dus uren met natte kleding in bed lig. Ik merk dat niet altijd en mijn tepels raken dus geïrriteerd door het vocht. Heel pijnlijk. Lotte is verder heel tevreden. Ze huilt alleen als er iets is, bv krampjes of reflux. Voor de reflux hebben we nu Nexium en dat helpt overdag heel goed, alleen de nachten zijn soms nog wat onrustig.
    Ik geniet met volle teugen van haar en kan regelmatig volschieten dat ik haar zo geweldig vind. Ook haar grote broer is helemaal verliefd op haar, super schattig.

Ik ga proberen vanaf nu weer alles bij te houden en op jullie te reageren.

Fijne dag allemaal.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Malaika hier ook problemen met aanhappen. Tepelhoedje is echt de oplossing hier! Al geprobeerd?
    Ik slaap met bh met compressen in. . Anders ook nat hier

4. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Ik slaap ook met bh op advies van kraam.. Met pads

5. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Nee, ik heb nog geen tepelhoedje geprobeerd. Is echt mijn laatste optie. Ik heb net Lilypadz besteld voor het lekken, vond ik na wat googlen. Dat zijn siliconen compressen die je opplakt zodat je ze zonder bh kunt gebruiken, zijn herbruikbaar. Lijkt me ideaal voor 's nachts. Overdag gebruik ik wel een bh met gewone compressen.

6. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Knuf kh , hopelijk mag je snel je babytje in je armen hebben , niks zo de laatste zijn !

Grumpy , vervelend dat het niet wil lopen , maar idd keuze maken waar jij en de baby je het happiest bij voelen hoor !

Lees van meerdere dames die snachts lekken,
    dat doe ik ook alleen draag nu strakke topjes met de compressen zodat ze blijven zitten, ook wel zon stomme Ah bra ( die van de reclame )
    maar dat werkt goed en zo wordt ik niet nat :D

Vanacht gelukkig een betere nacht gehad, de infacol lijkt te helpen
    24 uur laaste voeding om 4 uur kwam hij weer en om 8,30
    waarna om 10u en nu moet ik zo ook voeden weer :)
    hij slaapt nog dus ga eens proberen te kolven ( heb nu ineens stuwing o_O )
    dat lukte gisteren niet

ben gelijk weer wat vrolijker :)

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    En Kh al naar de vk geweest?

Grumpy je hebt het geprobeerd en helaas, rot dat het niet wil, maar zou idd zoals de anderen ook al zeggen de keuze maken die voor jou en je baby goed voelt.

Malaika heeft Lotte erg last van de reflux? dat je Nexium hebt? helpt Johannesbroodpitmeel niet of heb je dat niet geprobeerd? Hier heeft Elize mogelijk ook reflux, maar jbpm lijkt te helpen iig zijn een aantal dingen waar ze last van leek te hebben stukke minder sindsdien.

wel vind ik het lastig om de juiste hoeveelheid toe te voegen. de ene keer is hetzelfde schepje te dik en de andere keer weer dunner.. weet iemand hoe dat komt, waar dat aan ligt? morgen moet ik met Elize naar het cb dus daar ook maar eens navragen.

ingeltje en jossie hadden het erover.. ik ben ook voor troosten huilen is de enige manier waarop een baby je iets duidelijk kan maken. maar soms vind ik het wel moeilijk dat ik de juiste oorzaak voor het huilen niet weet.

8. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ohh wat ben ik jullie vreselijk aan het verwaarlozen :( Sorry!!!!

Pindakoek gefeliciteerd met jullie prachtige meisje! Wat een mooie naam zeg :)

Kh nog niets gebeurd dus :( Hoopte het zo toen ik het forum opende! Je geduld wordt wel enorm op de proef gesteld zeg! Pff :(

Mooie woorden van zwangernr2 las ik :)
    En vervelend zeg dat er geen budget is voor de verhuizing.. Is niet echt over nagedacht door degene die daarover gaat? Wel fijn dat je moeder wat hulp biedt. En fijn dat het goed gaat tussen jou en je ex! Wie weet...?

Fijn alle tips over en weer over de borstvoeding! Is een prachtig maar soms oh zo lastig iets merk ik wel.

Hier wat lastige daagjes met mijn kleine man. Veel huilen en willen plakken. Maar alleen overdag, want 's nachts slaapt hij de laatste dagen als een roos! Gisteren 7 uur en vannacht 7,5 uur aan één stuk. Dus met die energie die ik dan op doe kan ik de huildagen ook weer wat beter aan!
    Na 3 kuurtjes Nystatine is de spruw niet weggegaan dus maandag zijn we weer naar de dokter gegaan. Die heeft een heel ouderwets middeltje voorgeschreven (met inkt?!) waar ze in de apotheek heel moeilijk over deden, omdat ze het niet kenden! Nu hebben ze er wat informatie over opgezocht en hebben ze het toch voor me besteld. Ze moeten het zelf dan weer mengen met water. Dus een heel gedoe. Hopelijk kan ik het vandaag ophalen en zorgt het ervoor dat het nu eens helemaal weggaat.

Vandaag is T heerlijk rustig en ligt alleen maar te slapen. Hij is in slaap gevallen in zijn wipstoel wat natuurlijk niet ideaal is maarja.. als ik hem eruit haal wordt hij weer wakker en hij kan die slaap zo goed gebruiken. Stoel staat wel helemaal plat :)

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    maggi hoop dat het middeltje gaat werken. en wat betreft slapen in de wipstoel Elize valt ook weleens in de wipstoel in slaap en idd las je haar er dan uithaalt wordt ze weer wakker dus ik laat haar dan ook tot de volgende voeding liggen daarin.

10. Maggi

Maggi Niet meer actief

Wensdroom fijn dat jbpm helpt voor Elize, hier werkt het ook perfect!
    Volgens mij ligt de dikte aan de temperatuur van de fles. Als je het flesje met de poeder erin nog laat afkoelen dikt het heel erg in!

11. Maggi

Maggi Niet meer actief

Wensdroom fijn te horen, voelde me al een ontaarde moeder haha! Maar inderdaad slapen is momenteel belangrijker dan wel of niet in de wipstoel.. en het ligt vrij comfortabel!

Heerlijk trouwens die hitte een beetje weg.. Ben helemaal aan het bijkomen ervan!

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank je maggi ga er eens op letten. we maken meestal eerst het flesje klaar ( laten het idd nog even afkoelen) in de tussentijd het verschonen voor we de fles geven.. wat voor speen en fles soort gebruik je daarvoor? wij hebben difrax flessen en nu de 123 speen, lastig daarvan is weer dat zodra er melk in het speentje zit je de streepjes van de 1 2 of 3 niet goed meer ziet. eerst had ik de s speen maar daar is het dus soms te dik voor en krijgt ze het niet eruit gedronken.

13. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ja klopt dan wordt het dik. Beter eerst het water laten afkoelen tot de juiste temperatuur, dan voeding en jbpm erbij, schudden, fles even opendraaien om lucht eruit te laten en dan gelijk geven!
    Ik gebruik mijn gewone fles en speen 1 nr 1 van avent. Hij moet dan wel wat moeite doen om het eruit te krijgen maar het lukt wel. Is ook beter want hij heeft de neiging heel snel te drinken en heeft enorme zuigkracht!

14. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wensdroom, ik geef borstvoeding en dan is jbpm bijna geen doen om te geven. Daarbij hebben we dat gebruikt bij mijn zoontje en vonden we het niet geweldig, dus nu dus tijdelijk nexium. Ze heeft er idd flink last van. Vooral 's nachts als ze slaapt kreunt en steunt ze en kronkelt met haar hele lijf van de pijn. Zo zielig. Overdag is ze nu met de meds een stuk rustiger. Ze spuugt er niet minder om, maar het maagzuur wordt minder zuur, dus minder pijnlijk.

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    maggi ik ga het uitproberen dank je wel..
    en malaika ja dan lijkt me jbpm ook niet handig. zielig dat ze er echt zo veel last van heeft. Elize kreunde en steunde ook erg veel maar dat is nu bijna niet meer. maar ik geef haar flesvoeding en kan het er dus bij in doen..

16. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik kolf al even zonder resultaat. En we voeden via finger-feeding. Daarbij heb ik van mezelf al cup 70G en nu nog veel erger, dat ik amper normaal in bed kon liggen... Ben erg blij met m'n keuze. Zei vanochtend tegen de kraam dat ik vandaag alleen maar leuke dingen wil doen! Dus dat hebben we ook gedaan. In de tummytub, dat vond ze fijn! (Badje was niet zo haar ding) en leuke kleertjes uitgezocht van een lieve vriendin gekregen om aan te trekken. Daarna flesje gegeven en lekker geknuffeld, nu ligt ze nog lekker te slapen. Wat een ander meisje zeg! Weg met de strijd, heerlijk!

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Super meid!

Wensdroom je hebt ook kant en klare voeding met jbpm. Van de kruidvat is die niet duur.

18. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Bedankt voor al jullie lieve reacties!!!

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Maggi is dat dat paarse spul tegen spruw? Veel vriendinnen van mij zijn daar erg over te spreken

20. Maggi

Maggi Niet meer actief

Heerlijk Grumpy!!

Ingeltje klopt! Dat paarse inderdaad! Nou ben benieuwd dan, klinkt veelbelovend :)

Deel Deze Pagina