16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Schattig!!

Sorry dat ik steeds kort reageer, maar lees steeds bij op mijn mobiel tijdens het voeden en typ dus met 1 hand ;)

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    typen met 1 hand en dan voeden.. Ingeltje jij kunt ook alles tegelijk :)

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    KHtje! Waar ben je?!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahahahahaha :D
    Gijsje ligt altijd lekker op een kussen voor mij op mijn arm, de andere hand is vrij :):)

6. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Klinkt herkenbaar. Ik zit 's nachts tijdens het voeden altijd met mijn gsm in mijn vrije hand op internet. Ik moet toch iets doen om wakker te blijven.

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Goed bezig Ingeltje:) Ja waar is Kh...
    Man, ik heb tijd over... Net alle geboortekaartjes door ML op de bus gedaan:)

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat fijn Grumpy! Ik heb ook zó lopen vechten de eerste week, voelde mezelf ook echt afzakken in een bijna-depressie. Gelukkig waren de tepelhoedjes het einde van deze nare gevoelens. Ik genoot enerzijds echt van de kraamweek maar de pijn en stress van het voeden waren echt niet leuk.

Ik snap dus helemaal hoe opgelucht je je voelt! Jammer van de BV, maar zo gaat het toch ook prima! Als het hier weer moeilijk gaat worden en met een boel stress, dan ga ik ook op de fles over hoor. Maar ik hoop dat ik eigenlijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang mag voeden!

9. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zwaai ook even met 1 hand (en hoop dat ondertussen niemand over de iPad heen spuugt...)

Kh idd, je bent verdacht stil! Ik hoop het voor je!

Peet, heb je bericht gestuurd over de evt tickets.

Grumpy, je bent de beste mama! Ook met de fles!

Hier gelukkig iets beter dan gisteren. Voed nog wel a 2 uur...

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oja daar ging ik ook nog een knuffel voor uitdelen! Jouw post is zo herkenbaar... er zijn goeie dagen maar als het 1 nacht moeizaam gaat (of een dag) dan stort je heel vlug in een enorm zwart gat, huilen, moe en alles even niet meer zien zitten.
    Dag later schijnt vaak het zonnetje weer en loopt het weer beter. Hormoonschommelingen, vermoeidheid... heftig toch die eerste weken!
    Knuff dus Kaatje!

(en het lijkt mij ook wel leuk een keer een date te doen! Als we dat mét de kids doen, kunnen we beter een speeltuin afhuren :p )

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat typ ik lang hè, zit op de laptop hahaha :)

(nouja ik zit ervoor.. niet erOP natuurlijk)

12. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Typen met 1 bil... Knap hoor!

13. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lief Ingeltje!

Lijkt me super! Gezellig toch, in de speeltuin...
    Ik kom al lang nergens anders meer (behalve dan de ballenbakken van intratuin of Ikea dan ;) )

14. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Ff kort; (ook met 1 hand, tijdens voeden, via mobiel... ;) )
    Mijn bevallingsverhaal staat op het privé-forum! (Niet metb1hand, tijdens voeden getypt hoor, hihi!!! ;) )

Knuff

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    spruw: ik denk dat onze kleine meid spruw heeft!
    Heeft iemand dit al meegemaakt?
    Ze heeft een witte tong, ook paar uur na de fles
    Het trekt niet weg
    Gehemelte en wangen zit niks
    Ze drinkt ook wat moeilijker en is onrustiger en huileriger...

Morgen even ha bellen

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    leuk, gezellig.. hou wel van speeltuinen :p

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Je kunt er even met een gaasje overheen vegen geloof ik. Dan zie je of het weg te vegen is

18. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #3778 kh82, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    Nee dames, KH loopt nog gewoon rond. hahah

Moest om 12.00 op controle bij de vk, maar kwam pas om 15.45 het ziekenhuis uit.
    Even voor de duidelijkheid, de praktijk/ geboortecentrum zit in het zkh...

Ik wist al dat dit een lang dagje zou worden. Had de kleine de hele dag nog niet gevoeld en ivm met matig vruchtwater zou dat dus weer een ctg en echo opleveren.

Maar eerst nar de vk... Was erg benieuwd of de bmm verweekt was en of er meer ontsluiting was, maar daar is niet naar gekeken. Ook dat had ik wel verwacht, ik bloed nog steeds van het toucheren van maandag!
    Ze zag het dus niet zo zitten om een inwendig onderzoek te gaan doen, zeker met de wetenschap dat ik toch naar de afdeling gynaecologie zou gaan voor een ctg en echo. Als alles goed was moest ik daar maar vragen om een inwendig onderzoek....

Dus standaard riedeltje.... hartslag, klonk goed. Bloeddruk, weer 90... Dus weer een reden om extra gecontroleerd te worden..

Ik mocht dus eerst naar het lab, bloedprikken en urine inleveren, maar de uitslagen waren goed. Vervolgens aan een ctg... Daar bleek de kleine goed beweeglijk, maar omdat ik de placenta ervoor heb, voel ik dat dus echt niet.

Wel bleek (hoorden we achteraf, dat er 3 dipjes in zaten), de echo was verder in orde en ook mijn bloeddruk was nu 85... Daarbij zagen ze al wel weeënactiviteit (wat ik overigens bijna niet voel) maar zonder ritme.
    Na overleg werd mij verteld dat ze mij morgen in het ziekenhuis wilden gaan inleiden!!

Maar ik wil helemaal niet in het ziekenhuis bevallen en zag daar het nut ook niet van. Men had mij verteld dat mijn bloeddruk goed was, dat de kleine goed bewoog en de echo was ook in orde.

Maar omdat ik maandag al 3 cm ontsluiting had en men nu nog geen regelmaat zag en ik bijna niks voelde en dat i.c.m.weinig leven voelen, 3 piekjes, bloeddruk te hoog) maakte dat hij dat besloten had. Sterker nog, het liefst vanavond! De VK van het ziekenhuis en echoscopiste waren het niet helemaal met hem eens..
    Dus dat werd een paar keer overleggen.

Slik... We hebben aangegeven dat ik daar de noodzaak zelf niet van in zag:
    - ctg was goed
    - minder leven heb ik de hele zwangerschap door gehad door mijn
    placenta voor (stond daar ook in de computer)
    - bloeddruk was nu in orde
    - ik begin pas sinds kort wat harde buiken te krijgen en zou zondag
    'pas' op 42 weken zitten.

We hadden het bij de vk ook al gehad over evt. vliezen breken om alles op gang te brengen. Dus ik gaf hem aan dat ik dat liever eerst wou proberen, dat zou dan in het geboortecentrum kunnen/ mogen.

Toen de gynaecoloog onze argumenten hoorde en hoorde over mijn voorliggende placenta, vierde hij al iets en hadden we afgesproken vanavond weer aan de ctg en dan evt morgen vliezen laten breken in het geboortecentrum.

Ik vertelde hem dat ik wel vaker van deze (niet voelende) dagen heb gehad, maar omdat het vruchtwater 'matig' was ik dit wel moest laten checken. Dat lag vandaag nog net boven het minimale dus daar hoefde nog geen aktie op. Alle andere gecontroleerde dingen, dopler (=bloeddoorstroom navelstreng), groei buikje was helemaal goed.

Toen hij dat hoorde hoefde ik niet al bij voorbaat meer vanavond aan de ctg, alleen als ik de kleine nog niet voelde of mij zorgen maak... Maar morgen moeten dus wel de vliezen gebroken worden in het geboortecentrum en heb ik afgesproken daar ook te blijven. Ik weet dat de kans altijd bestaat dat ik alsnog naar boven moet (ziekenhuis bevalling) maar voor nu, de aanloop ernaar toe is dit toch beter/ rustiger voor mij.

Ik heb nu dus geen idee of de bmm verstreken is en of er ondertussen meer ontsluiting is, maar daar komen we morgen bij het breken van de vliezen wel achter... Hoop wel dat het bloeden van het onderzoek van maandag dan al wel gestopt is ;)

Gelukkig heeft de kleine zich nu al een paar keer laten voelen, dus kunnen we deze avond nog rustig even van alles klaar maken.
    Zo'n raar idee dat je van te voren weet wanneer het gaat beginnen (of onze druif moet vannacht spontaan nog zin hebben om te komen, hahaha), maar ohhhh zo fijn dat ik onder de vk mag beginnen.

Ik moet morgen om 8.00 bellen om te vragen hoelaat ze tijd heeft om de vliezen te breken en dan gaan we die kant op om waarschijnlijk met kleintje het geboortecentrum/ ziekenhuis te verlaten....

*kriebels*

Sorry mama's ik ga nu snel de laatste dingen doen, heb niet al jullie verhalen van vandaag meer gelezen, sorry...
    Dikke knuffel van mij aan iedereen die het nodig heeft.
    Fijn dat we elkaar zo kunnen steunen en van tips voorzien...

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat spannend! ! Goed bij je standpunt gehouden hoor

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    KH wat een dag zeg.. spannend maar je hebt gezegd wat je vond en je daarbij gehouden en mag morgen iig starten in het geboorte centrum. ik wens je veel succes en hoop dat alles goed gaat en je daar ook kan bevallen en niet naar het ziekenhuis zelf hoeft.

Deel Deze Pagina