16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Liesjuh, wat een knapperdje al dat ventje van jullie! En fijn dat alles goed was!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Whahaha Maggi! Heb wel met je te doen hoor!

Liesjuh: fijn alles zo goed voor elkaar in de buik! Je pakje komt vandaag tussen half 4 en half 9 zag ik op track en trace!

Hier beetje moe. Manlief is al een week hartstikke ziek dus ik heb hier in huis aardig wat alleen moeten doen (zeg maar alles). Hij is ook echt wel zielig hoor; oorontsteking, keelontsteking, bijholteonstekig. Hij heeft een vreselijk loopoor. Veel pijn gehad, gelukkig lijkt het vandaag een beetje te stabiliseren.
    Ik was blij dat ik helemaal niks had qua verschijnselen, maar sinds vandaag begint mijn keel zo'n beetje te kriebelen... zo'n voorbode van keelpijn...ik hoop het niet, kan het er niet bij hebben nu! Jongste is ook jarig volgende week, dus zaterdag feest.

Vanavond lekker naar yoga toe. Even ontspannen en dan op tijd naar bed!

xxx

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmmmm Kip Tandoori! Die hadden wij gisteren. Vanavond ovenfrites, boontjes en appelmoes. Vleesje moet ik nog even uit de vriezer halen/

Vervelend dat de boel zo dicht zit Linie.. hopelijk morgen wel resultaat! Soms komt het ook nog wel eens wat later op gang, hopelijk vanavond nog! (geef ze ook aan bewoners op mijn werk)

4. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Oh blij dat te horen, op de bijsluiter stond dat het binnen 20 minuten effect zou moeten hebben;)

Vervelend dat je man zo ziek is! Hopelijk blijft het jou bespaart. Succes thuis en eet smakelijk!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja normaal gesproken is het effect er ook vrij vlot hoor. Maar toch soms een paar uur later wil het nog wel eens komen.

6. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Misschien dat de tandoori nog iets op gang brengt:D

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @ingeltje: ja heb het er met hem over gehad en hij vind juist dat hij wel betrokken is...misschien verwacht ik gewoon teveel.
    @linie: vervelend! Snel weer beter worden! Wij eten lekker makkelijk brood vanavond met chinese tomatensoep.

Hoor morgen pas de uitslag van de urine, is nu op.kweek gezet.
    Bij de vk was alles prima over twee weken terugkomen. Kleine lag al volledig ingedaald in het bekken en ik kan er vlg de vk vanuit gaan dat het kind rond de 8 pond gaat worden of zwaarder. Ook qua lengte zal ze vrij lang zijn! Ben benieuwd!

Geslaagd voor gordijnen, helemaal happy :) wel zijn mn handen en voeten flink opgezwollen pfff jullie ook zo'n last daarvan??

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier een paar foto'tjes.
    Niet heel erg duidelijk, maar heb je een beetje een idee

Behang en wiegje van lief!
    Ledikant staat er nog niet

9. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    ff alles terug gelezen en niet veel onthouden sorry..

zag een zoontje met een groot verband om zn hoofd.. hoe gaat het nu met ?

maggi: wat een verhaal:D geweldig! hahaha hoe was het bij de kapper?

linie: jeee schrikken weer.. raar dat de microlax niet werkte.. hopelijk morgen nog meer geluk

kiptandoori moet ik niet aan denken.. mijn hele eetlust is verdwenen.. heb vandaag een broodje op en een half bordje macaroni.. kan dit ook met de zwangerschap te maken hebben?

10. Maggi

Maggi Niet meer actief

Dankje Liesjuh voor het veranderen van mijn status op de lijst!! En ahh, wat een mooi mannetje! Fijn dat alles helemaal goed was, en gek idee he, de volgende keer zie je hem niet op echo maar in het echt!

Linie pff wat een schrik weer even :( Wat naar zeg die obstipatie.. Hopelijk komt hier wat verandering in, in ieder geval heb je er alles aan gedaan dus je zou zeggen dat er dan wel iets moet gaan werken :(

Ingeltje is niet te hopen dat je ook ziek wordt! Kun je nu inderdaad niet gebruiken. Was het fijn bij de yoga?

Leuk kamertje FB, wat fleurig!

Zwangernr2 ja kan aan de zwangerschap liggen, je maag heeft minder ruimte. Maar misschien zou je nu door het indalen juist wel weer meer ruimte moeten hebben. Al weet ik niet of je meisje al is ingedaald?
    Maar in jouw geval denk ik ook meer aan stress? Dat je daar gewoon geen eetlust van hebt? Wel kleine beetjes blijven eten hoor en goed drinken!

Haha en jullie maar lachen he ;P Gelukkig is het bij de kapper wel goed gegaan, heb me keurig gedragen en geen verkeerde pincodes ingetoetst of dat ik mijn pinpas niet meer herkende/kon vinden ;)
    Mijn haar is wel korter geworden dan gepland (zo gaat dat altijd met mij.. ik geef ze redelijk de vrije had met wel een grens voor lengte, maar ze gaan er altijd overheen...), maar het is wel lekker fris zo en ook wel fijn voor tijdens de bevalling. Geen haar in mijn gezicht enzo. En een staartje kan ook niet meer ;P Ach dat groeit snel zat :)

Nu lekker aan het bijkomen, vroeg naar bedje en zo komt langzaam volgende week dichterbij.. spannennnnnd!

11. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Allereerst 1000x sorry dat ik jullie zo verwaarloost heb! Ik heb de meeste berichten wel trouw meegelezen maar reageren via mijn mobiel is echt zo rot! Ik wil dan op iedereen persoonlijk reageren, maar dat is echt geen doen. De perfectionist in mij heeft ervoor gezorgt dat ik vrijwel niet heb gereageerd, maar is gewoon niet netjes! Hopelijk excuses aanvaard... ;)

Ik zal een update geven over hoe het hier gaat. Wij zitten nog altijd druk in de verbouwing van ons huis. Het gaat helaas ook niet optijd klaar zijn voor ons meisje komt. Daarom gaan wij binnenkort tijdelijk bij mijn vader wonen, zodat we niet met een baby in de rommel zitten. Qua zwangerschap verloopt alles prima. Ik zit nu in mijn 2e verlofweekje en dat is wel even wennen als je normaal fulltime werkt. Maar de rust heb ik wel echt nodig, heb veel harde buiken (al denk ik ook dat dat door mijn figuur komt, er is nou eenmaal niet meer zoveel ruimte over in mijn buik). Bij de VK is alles prima, geen last van vocht, bloeddruk blijft netjes en gewicht stijgt iedere week nog steeds (pfoe weeg nu bijna net zoveel als manlief, raar!). Morgen krijg ik nog een extra groeiecho omdat de VK twijfelt of ons dametje nog wel gegroeid is de laatste weken. Erg benieuwd, maar ook fijn dat we nog een keertje mogen koekeloeren. Verder helemaal klaar voor de bevalling (alhoewel, ik moet mijn ziekenhuistas nog pakken en de adressenlijst compleet maken). Morgen eerst eens naar de kapper en dan daarmee aan de gang. Goed, genoeg over mij!!

- Gefeliciteerd aan Kimmey, Madchen en Kleinmonster! Hopelijk zijn jullie kindjes snel bij jullie thuis! Ze hebben alle 3 leuke namen gekregen!
    - Zwangernr2: wat heb jij weer een hoop voor je kiezen gekregen zeg. Ik had zo gehoopt dat dit leed je bespaard bleef. Goed dat je nu afstand hebt genomen en rust voor jou en Lukas hebt gecreeerd. Het zal niet meevallen voor je! Heel veel sterkte, en niet aan jezelf twijfelen. Je bent een super mama!
    - Linie: Jippie, de 37 weken zijn in the pocket. Wie had dat nou verwacht. Groot gelijk dat je het gevierd hebt met taart, super knap dat je het zo goed hebt volgehouden. Wat betreft je obstipatie, zorg dat je ook voldoende blijft drinken. Anders werken de extra vezels averechts en zorgen die juist voor verstopping.
    - FB: wat een super lief kamertje. Het wiegje vind ik helemaal geweldig, daar heb ik ook nog over staan twijfelen.
    - Pindakoek: Ik kan me je teleurstelling voorstellen, zou ik ook zijn. Misschien verwacht je er inderdaad teveel van, maar wellicht verandert hij volledig na de geboorte en is bij hem dan de knop pas om. Hopelijk komt er verder niks uit de kweek, of iets wat snel verholpen is!
    - Ingeltje: Hopelijk steekt je man je niet aan, dat kun je er echt niet bij gebruiken. Je man heeft het wel echt flink te pakken zeg, germ!
    - Wensdroom, heb je vandaag een betere dag gehad? Lijkt me een heel vervelend gevoel.
    - Jojo wat hebben jullie een super gave hond. Ik heb al van kleins af aan een zwak voor dit ras, eigenlijk sinds de films Beethoven haha. Helaas zie ik dit ras heel weinig in mijn omgeving! Pff en die reacties of je een tweeling verwacht, mensen moeten ook altijd iets te zeuren hebben he. Te klein, te groot, tis nooit goed. Lekker negeren en laten we nog even met zijn allen (-3) genieten van onze buiken.
    - Maggi: ik herken het helemaal hoor, dingen tijdelijk kwijt zijn, te laat komen etc. Maar je hebt dan ook al een spannend begin van de week achter de rug. Dat gaat ook niet in je koude kleren zitten. Ik ben benieuwd wanneer jouw ventje zich komt melden. Je zal in ieder geval met een fris kapsel in je kraambed liggen! Je geboortekaartje vind ik trouwens erg mooi (heb ik gezien op het andere forum).
    - Liesjuh, wat een knapperd zit er in je buik! Ik ben benieuwd of ze inderdaad gelijkt heeft dat de baby zich pas met 40w gaat melden.
    - Jossie, nog 1 dagje werken! Groot gelijk dat je lekker illegaal op het forum zat. Ik heb de laatste week ook heerlijk op mijn gemak kunnen aanrommelen op het werk. Toch fijn als je met een goed gevoel de deur daar kan sluiten voor je verlof. Wat een brutaliteit trouwens dat ze je gewoon zeggen dat je een dikke kop hebt en in de breedte draagt. Pff.. Hopelijk kun je dat goed negeren. We weten waar we het voor doen, zie het maar als een soort jaloezie!
    - Jeszss: Vervelend dat het slapen niet goed gaat. Lukt het om 's middags een dutje te doen? Dat benauwd gevoel herken ik momenteel heel erg. Mijn longen liggen nog wat in de verdrukking, van het weekend op een feestje geweest waar werd gerookt, 2 nachten piepende ademhaling gehad. Zo vermoeiend. Helpt het bij jou wel als je het hoofdeinde wat hoger zet? Van harde buiken heb ik ook veel last, eigenlijk is mijn buik wel continue hard (al sinds 26w). Baby beweegt ook heel veel en wild. Heb jij dat ook? Want dat kan ook reden zijn van de harde buiken.
    - Pinkster wat een knap mannetje heb je al thuis zeg! Wel sneu dat hij zijn hoofd zo gestoten heeft. Doe je wel voorzichtig met op de fiets springen?

Naar de rest zwaai ik eventjes! Ik ga zo heerlijk mijn bedje opzoeken. Vandaag geshopt en gelunched met een vriendinnetje en ben toch bekaf!

Veel lieve groetjes! X

Als iemand mijn afspraken in de lijst wel verwerken, graag!
    - 30/5: extra groeiecho
    - 3/6: controle verloskundige
    - ik ben inmiddels met verlof
    - baby ligt wel ingedaald maar nog niet vast in de bekken

12. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    Hier vandaag opgenomen in ziekenhuis naar het schijnt zwangerschaps vergiftiging verdere controle en afwachten het kan snel gaan verrelde de dokter

13. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Wat spannend koesterhoop! Denk je dat ze je kindje snel gaan halen nu? Ik duim!

Snoeppie, fijn om weer van je te lezen! Herken het van het reageren via de telefoon, hier ook altijd omdat mijn lief de laptop altijd heeft.. Ach ja, zo kan het ook.

Maggi, whaha, heel scherp! Idd kimmey ipv kimmey.. Komt door die telefoon haha, dan onthou ik het zoals ik het wil onthouden :)
    Fijn dat je naar de kapper bent gegaan, ga ik volgende week doen. Heerlijk! Als je haar maar goed zit :)

Pinkster, wat sneu voor je zoontje!

Zwanger2, pas je op jezelf? Stress is niet goed.. Wel goed dat je hem ff links laat liggen. Energie kan je nu beter gebruiken! Het blijft wel heel verdrietig voor jullie, knuf!

Had ik nou ergens gelezen dat het programma 'ik heb het nog nooit gedaan' nep is? Shocking! Vond t al te bizar!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat is even schrikken, succes!
    Je bent in goede handen...

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Spannend koesterhoop! Hopelijk gaat alles goed met jullie!

16. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Heyy
    ja dank jullie wel,hij doet het goed,gelukkig geen hoofdpijn,hij slaap tot nu toe goed,sneedje was best diep maar niet zorgwekkend gelukkig!!!
    Mijn voeten doen me steeds ongelooflijk zeer,en nu toch heel dik..pppffff vanaf zondag mag ie van mij ook komen hoor hahhaha

Koesterhoop OMG :eek: spannend!!Suc6 meid,laat gauw van je horen hoor!!!!

Linie 37 weken???Jij ??? Nog ff ben je verder dan 40 wie had veracht he...beter :)

Jojo prachtig hond ... groot ding wel :)

Wat een leuk,mooie kamertje zeg!!! Volgens mij van fb..denk ik :S maar heel erg mooi!!!
    meiden die niet kunnen slapen ik doe met jullie mee...vrselijk pffff

Nu even weer vergeten...

17. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Hallo meiden, hier een heftige week achter de rug. Onze kleine is vrijdag enkele uren na de bevalling overgebracht van Harderwijk naar Zwolle en ik zou volgen om half 9 smorgens, om half10 werdt mij verteld dat er geen plek was en ik in Harderwijk moest blijven. Gelukkig na veel gedoe ben ik vrijdag avond nog overgebracht. Zoals het allemaal gelopen is wens ik niemand toe. Ik ben uiteindelijk zaterdag weer verhuisd naar een andere afdeling. Geen controle gehad van hechtingen, nog een keer moeten vechten voor een kolf want de verpleegster die ik had vond het niet nodig enzz.
    Onze kleine had een klaplong, onrijpe longen, longontsteking en een beetje bloed bij z'n hersenvocht. Inmiddels gaat het sinds vandaag beter en zien we een beetje licht aan het eind van de tunnel. Hij is 2940 gram en ongeveer 50 cm. Op de afdeling is het dan ook de grootste poepzak :) maar ook het ziekste kindje tot nu toe. Verder is het een echte vechter met veel kracht, hij zit onder de morfine en slaapmiddel omdat hij elke keer tegen z'n beademing aan het vechten was. Jammer genoeg hebben we tot nu toe niet mogen buidelen maar als het zo doorgaat zou dat van het weekend wel eens kunnen gaa gebeuren!!! Zo even in het heel kort hoe het met ons gaat.

18. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koesterhoop, he bah wat rot zeg! Dat is schrikken. Heel veel succes en sterkte.

Kleinmonster, jullie hebben er een heftige week opzitten zeg! Wat sneu dat jullie mannetje zo ziek is. Hopelijk gaat t snel beter met hem en mag hij snel naar huis! Lijkt me vreselijk om je mannetje zo te zien! Heel veel sterkte!! XX

Voor de rest, sorry lees iedere keer mee, maar op de een of andere manier lukt het met vandaag en gisteren niet om te reageren. Ga het nu weer beter doen!
    Vandaag urine weggebracht, was niet helemaal schoon, hoor morgen de uitslag!

Slaap lekker allemaal'

19. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Getverderrie kleinmonster! Wat ontzettend heftig en verdrietig! Hele hele dikke knuffel voor jou en Wessel!

Koesterhoop, dat is niet zo mooi... Sterkte meid!

*zwaait even naar de rest na een marathonvergadering in Utrecht*
    Nu veel harde buiken (o ja?!), dus heb nog niet verder terug gelezen. Doe ik morgen...
    Slaap lekker allemaal!

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hé koesterhoop wat vervelend, sterkte en succes, gelukkig houden ze de kleine en jou goed in de gaten.

kleinmonster wat heftig, en wat vreselijk gevel moet dat zijn, wat verdrietig hele dikke knuffel voor jou en Wessel en dat hij snel mag opknappen en bij zijn mama mag buidelen.

hier gaat het nog niet geweldig, gister leek iets beter maar vandaag weer een halve kilo erbij. heb contact gehad met zh en nu een pastablet ingenomen als dat niet helpt vanmiddag voor controle naar de 1e hart hulp. pff zit nu te wachten tot ik de drang voel dat ik moet plassen omdat ik zo hoop dat het helpt. nog steeds ook voel ik me niet echt lekker en heb last van het hartritme dat niet goed lijkt.
    dat kan door het vocht komen en hopelijk stabiliseert dat als het vocht afneemt , ff afwachten dus.. maar ik maak me ook er druk om omdat ik me fit ( zover mogelijk) wil voelen voor las straks de kleine komt , en met me druk maken maak ik de rest misschien ook weer erger.. pff hoe kan ik rustig blijven terwijl ik zo baal hiervan..

Deel Deze Pagina