16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maggi: zet 'm op meid! Misschien kun je straks nog ff dutje doen in het ziekenhuis. Nog een beetje rust pakken daar waar het kan meid.

Pooh: dikke knuffel! Anders laat de was voor wat het is en maak er een jou-dagje van. Muziekje aan, tijdschrift erbij...

Ik ga ff gauw kijken of de schilder aan de gang is. Die komt vandaag de laatste muren spuiten. Deze ochtend 1 laag en volgens mij vanavond nog een laag. Dan zijn alle muren klaar, op 2 na. Die doet onze andere schilder gewoon rollen want doe worden lavendel-kleur en is teveel afplak gedoe haha.

X

2. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ha meiden,

Strijkertje, Wensdroom en Zwangernr2, wat een mooie foto's van jullie knapperds!

Alle meiden die het zwaar hebben een dikke knuffel!

Grumpy, kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Hopelijk valt het allemaal mee. Succes!

Jojo, niet vergeten om ook buiten van de zon te genieten hè?!

Kaatje, goed zo even wat rustiger aan!

Jossie, lekker even zwemmen. Geniet ervan!

Hier ook de prijs van mijn flow dag gisteren. Ook wat rustiger aan dus. Heb ook echt op de gekste plekken spierpijn, bijv in mijn zij?? Kon wel janken met omdraaien en opstaan uit bed.. mijn lijf is het echt niet meer gewend;)
    En opgezwollen voeten pff, moet steeds koude voetenbadjes nemen.
    Nou ja het hoort erbij hè..

Dames, rustig aan en geniet van de zon!

3. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Ik ben niet meer gaan slapen zal toch niet lukken,dus ben begonnen met traktaties voor school als de kleine er is het word ongeveer zo...het moet nog een kaartje komen met zijn maan en geboorte datum :)
    Is dit leuk???
    Bekijk bijlage 329512

4. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heel leuke traktatie Pinkster! Misschien kan je vanmiddag nog ff gaan liggen? Enne slapen hoeft ook niet per se... liggen is ook rusten!

Grumpy: Hier was ik ook altijd wel zenuwachtig voor alle echo's. Ze zijn er inderdaad niet voor niks. Alleen heb ik nu de laatste al gehad vorige week. De volgende keer dat ik ons meisje zie is het in real-life. Ook wel een gek maar leuk idee:D

Kaatjesbaby: Inderdaad, jij ook een keertje op de plaats, Rust! Jij bent ook zo'n bezig bijtje....

Jossie: Veel plezier bij het zwangerschapszwemmen... Lekker ff "gewichtloos" dobberen!

5. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hi Meiden,

Ben weer terug van de echo en kleintje loopt wel achter met het buikje. Net niet de ondergrens, beentjes een klein beetje achter, hoofd onbetrouwbaar ivm ligging kindje (ingedaald). Is niet verontrustend hoor. Maar echoscopiste (was in het echocentrum) gaat overleggen met de vk. En die neemt dan contact met mij op. Wrs gaat de groei in de gaten gehouden worden door het zkh. Dat het een kleintje word, dat maakt niet uit. Er worden nu eenmaal kleinere en grotere kindjes geboren. Het is wel belangrijk dat onze kleine via zijn/haar curve groeit, dus dat er wel progressie in zit. In het zkh kunnen ze ook de navelstreng doormeten (kon deze echoscopiste niet, was ook niet het doel van de echo).
    Maar vind het niet zo leuk, heb helemaal geen zin in het zkh...

6. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Pooh: blijft bijzonder he wat hormonen toch allemaal met je kunnen doen. Wel lekker rustig aan doen hoor vandaag, neem maar even lekker een dagje voor jezelf!

Jossie: heerlijk zeg even zwemmen! Heb je ervan genoten of was het erg vol in het water met al die zwangere buiken :D

Pinkster: erg leuke traktatie hoor! Ziet er heel vrolijk uit. En zoals Pooh al zei; slapen hoeft niet perse maar even lekker liggen/rusten is ook belangrijk.

Linie: voor jou dus een verplicht dagje rust! Ook wel eens goed, kun je lekker van het goede weer genieten. Hopelijk wil je lichaam dan morgen weer wat beter meewerken. Zal straks wel raar zijn als we weer 'normaal' kunnen bewegen.

Snoeppie; wat fijn dat de muren bijna klaar zijn, wel even een foto'tje als alles af is!

Op aanraden vd verloskundige hebben we trouwens een bevalbad gehuurd. Dit omdat ik graag thuis wil bevallen maar niet goed weet hoe ik ooit alles ga volhouden qua houdingen met mijn bekken. Bad is dus vooral om de ontsluitingsweeën in op te vangen en niet om perse in te bevallen (maar misschien ook wel).
    Afgelopen weekend even geoefend met opzetten en vol&leeglopen enz. Ook direct even in gelegen en wat was dat heerlijk!! Eindelijk even ontspannen dobberen zonder pijn in mijn bekken, echt zo genoten :)
    Zijn er dames die ervaringen hebben met een bevalbad tijdens de bevalling; van zichzelf of anderen? Ben erg benieuwd wat ik er uiteindelijk van ga vinden.

7. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Balen zeg dat het tegenviel!! Maar ook wel goed toch dat ze alles goed in de gaten houden, weet je tenminste zeker dat alles goed blijft gaan met jullie kleine uk! Maar kan me ook goed voorstellen dat je geen zin hebt in controles in het ziekenhuis, knuffel!

8. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Grumpy, dat is inderdaad wel jammer, maar natuurlijk ook wel weer goed dat ze de kleine goed in de gaten houden. En gelukkig niets verontrustends!
    Nu maar even genieten van het mooie weer meid, het zit vast wel goed!

9. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Nee, geen ervaringen over gehoord Jojo. Het zal idd wel fijn zijn om weeen in op te vangen! Zelf vind ik het vooral een raar idee dat je daar helemaal naakt in ligt met anderen erbij hihi, maar dat ligt aan mij hoor;)
    Zelf ben ik ook wel een beetje bang of mijn rug het aan kan, vk zei tegen mij dat een.skippy/gymbal en een baarkruk wel fijn zouden kunnen zijn dan. Hebben ze gelukkig gewoon standaard in het geboortecentrum.
    Maar gelijk heb je dat je het bad lekker uit test:)

10. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Balen Grumpy dat het tegen viel...bij me schoonzus zei ze ook dat te klein was,qua hoofd en buik ,ze moest in het ziekenhuis bevallen,maar de kleine meid was gezond als wat..nu ander half en je word af en toe gek van der,met alle energie...
    Jojo mijn vriendin heeft ook voor bad gekozen,maar ze uiteindelijk eruit gegaan omdat niet comfortabel was,en de weeën werden niet minder op,ze verder naar bed gegaanmaar ik weet het niet verder hoe of wat...
    Hey linie ja ik had ook bij Rick het raar idee om in me nakkie te gaan liggen,ik moest in me nakkie in het ziekenhuis,maar je heb zoveel pijn dat je op dat momeNt niet kan schelen als ie maar er uit is hahhahahah
    Ga zo zl ophalen,gaan we gezellig met ze 2en luchen op het terras en me snoepjes voor de traktatie zijn op en moet nog 9 zakjes hebben,dus ff halen..fijne zonnig dag meiden :)
    Xxx

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Pinkster leuke traktaties!

Knuffel voor alle emo-dames.. Hier gelukkig geen last vd hormonen.. Ben ik blijkbaar niet zo gevoelig voor.. Had ik wel anders verwacht, ben normaal wel een emo haha.. Maar goed, genoeg andere kwaaltjes ;)

Jojo mij lijkt het ook fijn, gelukkig hebben ze in het geboortecentrum ook een bad :D baarkruk is ook een fijne houding, die heb ik bij de Samen Bevallen cursus geprobeerd..

Grumpy wat balen, tenminste, kan me voorstellen dat je niet naar het ZH wil.. Maar gelukkig verder alles goed met jullie kleine.. En alleen maar goed dat ze het goed in de gaten willen houden natuurlijk..

Hier net wakker, heerlijk geslapen :) Alleen slaap altijd pas zo laat, op z'n vroegst 1 uur, op z'n laatst half 4.. Vannacht was t half 3.. Ach ja, hoef toch niks overdag :D Zo lekker ontbijten en de zon in.. Die strijk ligt er vanavond/morgen ook nog wel :D

Hier nog de avond- en ochtendfoto van mijn enkels.. :p Nu het warmer is is het 's avonds eigenlijk nog erger dan je hier ziet.. Nog ff volhouden hihi

Fijne dag allemaal!

12. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Leo: ziet er pijnlijk uit zeg! Wordt voor jou dus heel de middag met je voeten in emmer met koud water!
    Fijn dat ze in het geboortecentrum zoveel opties hebben. Kun je lekker kiezen watje fijn vind op dat moment.

Linie: dat naakt lijkt mij ook een raar idee waardoor ik niet echt kan ontspannen dus heb mijn bikini gewoon klaar liggen:) maar denk eigenlijk dat het me op dat moment allemaal veel minder uit zaak maken. Verloskundige stelde ook nog voor om het persen op handen en knieën te doen ivm mijn bekken. Ook een bijzonder standje met veel zicht op alles ;)

13. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Haha slim van je bikini! Maar inderdaad op het moment zelf zal het ons wel niets meer kunnen schelen:D Klinkt inderdaad ook als een charmant standje haha op handen en knieën, maar wel prettig voor je lijf!

En ai Leo, dat ziet er zeker niet fijn uit! Sterkte! Hier alleen gezwollen voeten en ook in een verkoelend voetenbadje.

14. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leo: Dat ziet er inderdaad pijnlijk uit! Lekker omhoog houden en koude voetenbaden nemen!

Handen,knieen: Hier heeft de vk ook aangegeven dat dit "standje" een optie is... Ach we zien wel hoe we ons voelen tijdens de weeën en wat we dan prettig vinden toch?

15. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Nou ik heb er alweer een hele dag opzitten!
    Nu ff aan de lunch en straks ook met mn pootjes in een emmer want die van mij lijken sprekend op die van Leo! Vanochtend was het zelfs zo erg dat ik op de slippers van VL naar de stad ben gegaan! Heb bruistabletten van Kneipp gehaald. Hopelijk helpen ze een beetje. Ik heb gisteren de tip met de bleekselderij geprobeerd, maar dat heeft bij mij niet geholpen helaas.

Grumpy het komt vast goed! Ik zelf was net aan 4 pond bij de geboorte en mijn moeder was 3kg aangekomen terwijl ik nog 2 wkn te laat was. Met mij is het ook goedgekomen! Maar snap dat je het spannend vindt. ..

Ben benieuwd hoe het met Maggi is!

16. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Zwanger2 Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Irisa
    geniet er van en knap snel op he !

Maggi zet hem op vandaag !! :)

jeetje die enkels :O , gelukkig zelf nooit gehad

Hier enorme baaldag, ben al bijna de hele ochtend aant huilen,
    hoezo super emo ineens..
    mjah goed wordt het eens kotsbeu dat manlief zoveel werkt
    vandaag zou hij thuis zijn dus leef al de hele week , weekenden werkt ie ook.
    na deze dag dat hij vrij zou zijn.
    maar moet ie dus weer aan de bak vandaag,

zit je dan met mooi weer alsnog weer alleen thuis :'(

17. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ahhhh *knuffel*

18. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Doowspenniej: Dikke knuf! Er zijn er vandaag meer met een emo dag, die van mij is toch nog niet helemaal weg heb ik gemerkt.
    We slepen elkaar er hier gewoon doorheen!

19. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik wel een beetje gek van wordt is iedereen die me berichtjes stuurt "geniet van het zonnetje". Ik ben echt als de dood voor een zwangerschapsmasker, de rest van mijn lijf heeft zo weinig zon gehad dat ik bang ben om te verbranden. Onze tuin is een verbouwtuin dus ook niet heel rlxt nu. En om nou in mijn eentje hier in een park te gaan liggen/zitten, klinkt ook niet zo comfy haha. Dus ik zit gewoon binnen met benen omhoog en de laatste adressen te verzamelen haha, muziekje op de achtergrond, pc in de buurt en wachten totdat het 18u is en manlief weer thuis is.

Knuffel voor alle emotionele meiden, het is ook niet niks allemaal! Maar alles komt goed!

X

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja misschien moet ik ook maar eens een koud voetenbad proberen.. Wat tot nu toe het beste helpt is gewoon veel omhoog ermee.. Dus zit lekker in de tuin met 2 tuinstoelen :D maar ga zeker een koud badje proberen vanmiddag!

Op zich doet het geen pijn gelukkig.. Gisteravond wel ff maar toen had ik ook weer teveel gedaan, ff half uurtje omhoog gehad en toen was het al een stuk minder.. Dus moet gewoon meer omhoog ermee..

Ahh doowspenniej dikke knuff, kan me voorstellen dat het niet leuk is als je erop rekent dat je man eindelijk een dagje vrij is en dan toch weer moet werken!

Deel Deze Pagina