Jossie, had ik ook bij nr 1, 2 en 3. Bij ons maken ze dan een echo om te kijken of er afwijkende afmetingen zijn van het bekken waardoor je niet natuurlijk zou kunnen bevallen. Mocht dit niet aan de hand zijn, ga je weer terug naar je eigen vk en blijft het bij eenmalig policontrole. Hoop dat het bij jou ook zo is! Knuffel!
jossie nee.. daar kwam het gelijk al op gang.. maar arts zegt dat het komt omdat mijn lichaam een grote klap heeft gehad.. baal er echt van.. want wou graag bv geven maar ze krijgt bij mij haast niks binnen ga straks nog even met iemand over praten denk ik.. want ze beweren allemaal dat het goed komt maar het idee dat ze bij mij niks binnen krijgt vind ik best erg..
Zo spuit 11 komt ook even om de hoek kijken... Maggi lieverd van harte met de geboorte van T.obias! Wat een bink is het al zeg! Hopelijk herstel je spoedig van de ks. Jossie balen dat je nu naar de gyn moet. Snap dat je niet dezelfde wil als met je twee miskramen. Hopelijk daalt ie alsnog in deze week! Malaika spannend ochtendje weer voor jou. Gelukkig niks aan de hand. Zou wel apart zijn als je straks alsnog natuurlijk beval! Hier weer druk bezig met de achter tuin maar is eigenlijk niet te doen met dit weer. Zweet gutst van me af dus nu op me nieuwe tuinset uitpuffen in de schaduw...
Wat bijzonder dat je direct al door moet naar de gyn! Mijne is ook totaal nog niet ingedaald(moet ik veranderen op de lijst) maar mijn VK heeft niets gezegd over door moeten naar het ZH. Maandag maar eens vragen dan. (misschien is juist mijn VK dus wel bijzonder dat ik nog niet door hoef) maar kan me voorstellen dat je niet dezelfde gyn wilde! Kaatje: moest je bij alle 3 door voor controle bij de gyn of alleen bij de 1e? Zwangernr2: wat een super nieuws voor je huis zeg!! Hoop voor je dat alles rond komt en dan kan jij ook eindelijk eens heerlijk van alles gaan genieten? Waarom moest je eigenlijk zolang aan het infuus blijven? Wel fijn dat je er nu vanaf bent. Balen dat de borstvoeding niet op gang komt, geen ervaring mee dus kan je geen tips oid geven. Sterkte! Malaika: pfff gelukkig dus goed nieuws voor nu. Kleine was gewoon even lekker eigenwijs! En wat zou het heerlijk voor je zijn als de bevalling toch gewoon spontaan op gang komt! VK-controle: ml gaat hier bijna nooit mee, alleen bij de belangrijke dingen(1e keer, 1e keer hartje luisteren, echo's en bevalgesprek). Verder hoeft van mij ook echt niet, is meestal toch gewoon even standaard snelle controle waar hij niet veel aan heeft. En doordat hij 45min rijden van ons huis werkt is het vaak ook erg lastig te combineren dus vind het wel prima zo. Ben verder idd benieuwd of de baby's maar blijven komen of dat er nu toch echt een hoop gaat wachten tot de uitgerekende datum of erna. Heb zelf het idee dat ik de 41wkn wel ga halen Lijst: wil iemand mijn code veranderen in NIET ingedaald (wel hoofd de goede kant op) vorige week leek hij bij de vk namelijk wel deels ingedaald maar daar was nu toch echt geen sprake meer van. BEDANKT! Verder had iemand het idee om de bevallen dames vd lijst te halen om het overzichtelijker te maken (en die nu een andere lijst hebben). Is misschien wel een goed idee, als het dan goed is zijn we straks helemaal over op de nieuwe lijst Nou ga nu maar even in de schaduw in de tuin mijn lunch op eten!
Het is wel leuk als herinnering straks om de lijst zo te houden. Uit ervaring weet ik hoe leuk het is om later nog eens terug te kijken De geborenlijst gaat straks natuurlijk alleen mee naar het mamatopic, dus nog een paar weekjes met deze! Ik heb even alle bevallen mama's een ander kleurtje gegeven, is dat duidelijker zo?
Bij mij kwam het pas in de nacht van dag 2 op gang.. zou het nog even een dagje of 1 /2 afwachten! Fijn dat je op de kraam ligt nu!
Hier volgens mij ook nog niet volledig ingedaald, ze ligt in ieder geval nog niet vast in mijn bekken. Heb er mijn VK niks over horen zeggen, behalve dat het ook kan zijn dat ze pas helemaal indaalt tijdens de bevalling. Ik heb net alvast een geboortetaart bestelt. Kunnen we de eerste week de beschuit met muisjes afwisselen met taart. Taart gaat de vriezer in en dan ontdooien we 'm als ik bevallen ben. Wat fijn dat je nu een huisje hebt toegewezen gekregen zwangernr2. Hoebis het nu met je ex? Denk je dat het misschien nog goed gaat komen? Hopelijk gaat de borstvoeding je toch nog lukken, het is geloof ik niet heel gek dat het moeizaam op gang komt na zwangerschapsvergiftiging. En als het niet lukt is dat niet anders. Je hebt al zoveel doorstaan de laatste tijd. Je bent een super mama, met of zonder borstvoeding! Is iemand van jullie nog meer van plan een kraamfeest/ babyborrel te geven? Ik zie echt op tegen dat kraambezoek. Adressenlijst is nu ook compleet en ik kom op 120 geboortekaartjes uit. Fijn zo'n grote familie, vrienden en goede kennissen kring! Iemand nog tips om te vragen als kraamcadeau? Alle noodzakelijke dingen heb ik al gekocht en de vraag wat we graag willen gaat zeker komen. Hoe pakken jullie dat aan? X
Bevallingslijst Mama's 16-30 Juni 2013 Privé voor deze mama's (alleen voor meekletsers) 12 juni ♥ Veetje83(29) - 1e kindje - BV - ZKH - Cvibi - 16 juni ♥ Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - ZKH -Cvibi - ♥ Snoeppie(26) - 1e kindje - BV - ZKH - Cbibi - ♥ Strijkertje(29) - 1e kindje (★ - BV - ZKH - ☺ ♥ Tiempje - 1e kindje - FV - ZKH (geplande keizersnede) - Cbibi - 17 juni ♥ KaatjesBaby(34) - 4e kindje (JMM) - BV - ZKH - Cbbbi - ♥ Maggi(30) - 1e kindje - ☺ ♥ Peetje2012 - 1e kindje - FV of BV- Thuis - ☺ 18 juni ♥ Linie (30)- 1e kindje (★ - BV - ZKH - Cvibi - ♥ PirateMommy - 1e kindje - BV - ZKH met M.I. - 19 juni ♥ Wensdroom(31) - 1e kindje via draagmoeder - FV - ZKH - ☺ 20 juni ♥ Ingeltje(32) - 3e kindje (JJ) - BV - Zkh - Cvibi- ♥ Masami - 3e kindje (MM) - BV - Thuis - Cvibi - ♥ Liesjuh1977(36)- 1e kindje - BV Thuis - Cvibi - ♥ Zwangernr2 (23) - 2e kindje(J) - BV - ZKH -☺ 21 juni ♥ Leo85(27) - 1e kindje - BV - Geboortecentrum -Cvibi - ♥ Pinkster(26) - 2e kindje (J) - BV - Thuis - Cbibi - 22 juni ♥ Jojo12 (27)- 1e kindje - FV - Thuis/ZKH - Cbbbi - 23 juni ♥ Kleinmonster(26) - 1e kindje - BV - Thuis - ☺ ♥ Jeszss (29) - 1e kindje - BV - ZKH - Cvibi - 24 juni ♥ FB1984 (28)- 2e kindjeJ) - FV ZKH 25 juni ♥ Bl0empje(22) - 1e kindje - BV - Thuis -- Cvibi - ♥ Kimmey(25) - 1e kindje - BV - - ZKH -☺ ♥ Madchen30 - 3e kindje (JM)(★★★★★ - BV - ZKH (KS) -☺ ♥ Malaika(37) - 2e kindje (J)(★ - BV - ZKH - Cbibi - ♥ Pooh85 (28) - 1e kindje - FV- ZKH - Cvibi 26 juni ♥ Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - ZKH ♥ Beertje1987 (25)- 1e kindje -BV- ZKH - Cvibi - 27 juni ♥ Grumpy(32) - 1e kindje (★ - BV - Thuis - Cvibi - ♥ Jossie81(31) - 1e kindje (★★- BV - ZKH - Cbbbi - 29 juni ♥ Pindakoek(30) - 1e kindje - BV - ZKH - Cbibi ♥ RooDje(31) - 1e kindje (★ - ? - ZKH Cbibi - 30 juni ♥ Kh82 (30) - 1e kindje (★ - BV - ? - ♥ Doowspenniej (25) - 2e kindje (J) - BV - Thuis - Cbibi - 31 juli (illegaal erelid ) ♥ Zeester (30) - 3e kindje (JJ) (★- FV - ZKH - Cbibi (13) Meisjes (16) Jongens (7) Verrassing/Geheim! Afspraken Juni: 7 Marjolein1984 extra groeiecho 10 Jojo VK, Pinkster VK, Grumpy VK 11 Liesjuh1977 VK 12 Beertje1987 VK Bl0empje VK 13 Masami gyn groeiecho 14 Leo85 VK, Doowspenniej VK 17 Jojo VK 18 Zeester VK 19 Zeester start verlof! 24 Jojo VK Juli: 3 Zeester groei-/liggingsecho BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling ♥ = goeie echo gehad! ★ = kindje verloren... = verlof begonnen! ☺ = bevallen! Cbbbi = Caput (hoofdje) bewegelijk boven bekken ingang: hoofdje is nog niet ingedaald. Cbibi = Caput bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald. Cvibi = Caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald. CIF = Caput in Fundo : het hoofdje ligt boven = stuitligging ★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★ sterretje van Zeester (6 wk) Om de lijst overzichtelijk te houden, schonen we de lijst af en toe op. Na circa 1½ maand afwezigheid (of 1 dag posten en niet meer terugkomen) ga je weer van de lijst. Er weer op? Geef maar een gil! Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (zoek in dit onderwerp op 'lijst'), klik op quote en haal in de tekst dan de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft!
Jeeeeeeeeeeeeeej Maggi!! Van harte met je lieve zoon! Ik had al zo'n vermoeden dat je een KS ging krijgen..gezien het grote mannetje en je eerste bevalling... opeens kreeg ik dat gevoel vannacht. Sterkte met de pijn en hopelijk knap je gauw op!
Zo is het ook duidelijk hoor Ingeltje, en inderdaad misschien wel leuk om achteraf nog terug te kijken Hier gaat ML wel mee naar alle controles indien mogelijk.. Proberen zoveel mogelijk om zijn werk heen te plannen.. Hij heeft tot nu toe 2x gemist, waaronder vandaag.. Vandaag kwam omdat we de afspraak naar later op de ochtend hadden verzet zodat de echo herhaald kon worden.. Maar goed, als hij nu een x mist vind ik ook niet zo erg, moet nu zo vaak.. Hier behoorlijk wat harde buiken vandaag, maar de beeb is ook lekker aan het schuiven van de 1 naar de andere kant haha.. Dat alleen zorgt soms al voor een harde buik, is niet altijd even prettig dat gerek en gestrek in zo'n kleine ruimte
Zwangernr2: Wat goed dat je nu bij 2 huizen op 1 staat! Het gezegde na regen komt zonneschijn klopt dus bij jou! En terrecht ook want wat heb jij dit verdiend zeg! Snoeppie: Qua wensen voor kraambezoek zeg ik als ik het niet weet, geef maar een bon van prenatal ofzo.. die komen altijd van pas. Jossie: Balen dat het indalen nog niet helemaal gelukt is! Dikke knuf!! Malaika: Wat een opluchting dat nu weer alles goed is! Hopen dat het zo blijft en inderdaad, wie weet komt de bevalling nu wel zelf op gang! Ingeltje: Dat met die kleurtjes voor de bevallen dames ziet er wel leuk en overzichtelijk uit! Wel leuk om op de lijst te zien hoeveel meiden van ons al bevallen zijn en hoeveel er nog moeten.
Pfff wat is ze heet...heb net een dutje gedaan maar was zeik nat wakker geworden ( van zweet . ) Ml ging alleen mee als het kon,vaak zat afspraken op de avond gedaan,maar hij is met eerste keer mee geweest,20 week echo bevalgesprek en de laatste 36e week echo...dus alle controles niet Ik doe geen kraamfeest of borrel,kost klap met geld ,maar hoeft ook niet iedereen een voor een te komen hoor,een paar vrienden in een keer en alle familie op een andere keer,buren enzovoort Geen idee voor kado ik laat mensen zelf weten,vind al leuk dat ze wat meenemen Zo zl ophalen ....
Pfff ik ben al de hele dag mijn enkels kwijt..... Lekker die vochtpootjes Omhooghouden helpt zolang ik ze omhoog houd maar na toiletbezoek oid is er niks meer van te merken dat ik ze omhoog gehad heb. Ga zo ook maar een teiltje vullen met koud water.
Wauw even niet gekeken en er zijn alweer een aantal lieve baby'tjes geboren. Allemaal gefeliciteerd!!!!! Het is hier echt genieten. Wat een heerlijk mannetje. Zal m'n bevallingsverhaal nog even vertellen. Zaterdagavond waren we gezellig bij vrienden eten. Hadden heerlijk spareribs met veel knoflooksaus (oeps)! We zaten nog te grappen dat de baby ieder moment kon komen, maar we zaten buiten, dus als m'n vliezen zouden breken dat dat dan niet erg was. Heb ook nog lekker aan de rosé bier 0% gezeten en flink van de spareribs gegeten. Op een gegeven moment ging ik naar de wc en dacht even, zou ik vruchtwater verliezen? Maar het was zo weinig dat ik dacht dat ik misschien wel een beetje incontinent werd ! Dus weer lekker naar buiten. Het was rond 22.30 uur, toen ik ineens in een mega grote plas zat, haha. Ik zei, oh oh ik geloof dat m'n vliezen gebroken zijn! Nou dat was zeker het geval. We moesten er allemaal hard om lachen, wat het voor mij iets minder gênant maakte ! Wij naar huis en onderweg de verloskundige gebeld. Ze zei neem een douche en ga dan nog even slapen. Ik was erg moe, dus dat was ook mijn idee. Had ook nog gen weeën. Eenmaal thuis, snel naar bed en direct kwamen de weeën. Ze kwamen meteen om de 3 minuten. Na een uur weeën gehad te hebben, heeft m'n man de verloskundige weer gebeld. Ze kwam om 01.00 uur. Ze keek en ik had pas 1 cm ontsluiting ! Ondertussen kwamen de spareribs er weer uit natuurlijk , zonde haha. Om 4.30 uur zou de verloskundige weer terugkomen. Kreeg vrijwel direct nadat ze weg was weeën om de minuut, halve minuut en zelfs direct na elkaar. Wist me geen raad. Om 2 uur verloskundige weer gebeld en ze kwam weer. Had toen pas 2 cm ontsluiting ! Pfff, toen zei ik, dan wil ik naar t ziekenhuis. Nou, daar gingen we ! Ging van huis weg met 2 cm ontsluiting en kwam 10 minuten later in t ziekenhuis aan met 8!! Cm. M'n man is blijkbaar hard over alle hobbels gereden haha. Kreeg toen natuurlijk geen ruggeprik meer, maar morfine. Had vreselijke rugweeen, dus m'n man moest maar masseren. Heerlijk zeg om zo stoned te zijn haha ! Om 5.45 mocht ik gaan persen en om 6.12 uur is Pim geboren ! Al met al een heftige, maar hele snelle bevalling. Ik moet zeggen dat ik snel weer ben opgeknapt. Alleen zitten gaat nog wat lastig ! We mochten om 8 uur alweer naar huis, had toen al lekker gedoucht e.d., maar ik kreeg nog een ontbijt en daar zat gerookte zalm bij, haha. Hebben daar nog even op gewacht en zijn toen naar huis gegaan. Waren m 9.30 uur weer lekker thuis. Nou, het is een heel verhaal geworden. Ga nu m'n kleine man een schone luier geven. Vanaf nu ga ik weer beter meelezen en reageren ! Fijne dag meiden!!
Wow Peetje, snelle bevalling! En in 10 min van 2cm naar 8cm is ook erg rap! Wel heel leuk om je verhaal te lezen. Voel je ook absoluut niet schuldig dat je wat minder hier geweest bent hoor. Jij, Pim en je man staan nu vooraan! Laat je maar lekker verwennen en geniet van je zoontje!
zwanger2 niet te snel opgeven, ik hbe bij alle 3 pas met dag 6/7 echt melk gekregen wat je kan proberen is homeopatisch riculus comm (v/d wonderboom) dat helpt melk op gang komen of fenegriek capsules. bij F. ook dag 6/7 pas melk al tijd tijd extra gekolfd en bijgevoed (wat ik eigenlijk niet wilde) op dag drie kwam er een beetje, op 4 1 mlen op 5 30 ml per keer. gaat jou ook vast lukken. hier gaat het nu goed en "lek ik tijdens een voeding gewoon 20/30 cc.... lang leve de opvangschaal.
Lees net over borstvoeding. Ik geef flesvoeding en ineens kreeg ik vandaag de ingeving om borstvoeding te gaan geven, maar dan alleen 's morgens en 's avonds. Net met de verloskundige over gehad en zij vindt het een goed idee. Of t gaat lukken weet ik niet, maar voel iig totaal een druk om t te geven, dus wie wee lukt t daarom juist wel. Zwangernr2, succes met de borstvoeding. Ik kan je er helaas geen tips over geven, maar hoor idd dat t soms pas na een aantal dagen op gang komt. Volgens de verloskundige komt t bij mij ook nu pas op gang! Succes!! Las ook nog iets over kraamfeest. Wij hebben voor 190 menen kaartjes weggedaan. Pff, veel verplichte kaartjes. En geven 29 en 30 juni een kraamfeest. Doen t maar een paar uurtjes en hebben dan alles in een (nee 2) keer gehad!