16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 3 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door doowspenniej, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Hmm lastig, kan je helaas niet verder helpen. Staat er in de bijsluiter of op internet niets over?

2. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
  3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Bloempje ik heb vorige week met hetzelfde gezeten en kaatjesbaby gaf toen een link naar de site van het lareb. Amoxicilline is een veilig antibioticum in de laatste fase van de zwangerschap! Het betreffende ab van linie was nitrofurantoine (furabid) en die mag niet de laatste paar weken. Als het goed is staat die link een aantal pagina's terug, je kan even zoeken!

Succes

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Dit staat in het farmaceutische kompas:

Amoxicilline passeert de placenta. Teratogenese: Zowel bij de mens als bij dieren, geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Advies: Kan voor zover bekend, zonder gevaar, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt.

5. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Aaahh super!
    Oeps...... Sorry dat ben ik helemaal vergeten dat het vorige week ook gevraagd is.....!!
    Is er hier trouwens iemand die GBS-positief is? (groep B streptokokken)
    Daar gaan ze nu ook weer op kweken bij mij. Maar mijn vk gaf aan dat je dan verplicht in het zkh moet bevallen. Echter de uitslag van mijn kweek is pas bekend over 5 werkdagen..... Lekker dan: wat als ik over bijvoorbeeld 3 dagen beval??? Had mijn vk-praktijk al even gebeld, ook voor die AB-kuur. Maar die zijn gesloten nu, en vind het eigenlijk niet echt dringend genoeg om de dienstdoende vk daarvoor te bellen. Misschien is het wel helemaal niet aan de orde..... Ach die twijfels ook altijd he!!!! ;)
    Ik zeg; tijd voor 'n middagdutje!!!

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik denk dat mocht je nu acuut in de weeën schieten je het bij de vk aan moet geven dat je urine op kweek staat ivm GBS. Dan zullen zij wel weten wat te doen. Ik kan me voorstellen dat ze je dan uit zekerheid zullen behandelen als GBS positief en dat je dan inderdaad in het zkh moet bevallen en tijdens de bevalling aan de antibiotica moet via het infuus. Maar daar gaan we nu maar niet van uit!

*spreekt beeb van bloempje streng toe: minimaal nog 5 dagen bij je mama blijven!!*

7. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Klopt Bloempje, die ab die jij nu hebt gekregen mag wel hoor!
    Vervelend dat je weer een ontsteking hebt!

Zwemmen klinkt goed met dit weer, veel plezier dames!

Hoe was de ctg Malaika?

Strijkertje, hopelijk zijn jullie inmiddels lekker thuis met zn drietjes? Geniet ervan, fijn dat het goed gaat!

Grumpy, fijn dat de spullen er zijn. Wordt heel echt zo hè?!

Jojo, balen van je pijn. Heel herkenbaar ook dat je je zorgen maakt of je zo de bevalling wel aan kunt, heb ik dan ook steeds. Rustig aan doen dus en mocht het toch zo zijn dan beschikken we over oerkrachten hoor;)

Hier vannacht onrustig geweest. Werd wakker van buikpijn en kreeg toen ook een paar keer een gekke golvende pijn door mijn rug en buik. Gelukkig zwakte het na een tijdje weer af! Nog even uitstel dus hihi..
    Vanochtend weer goed gekeurd bij VK. De kleine blijkt nog gedraaid, ruggetje ligt nu aan de andere kant. Verder alvast afspraken doorgepland, ook voor evt strippen over 2 weken mocht het dan nog nodig zijn..
    Vl is ook vrij, dus we hebben vanochtend lekker een terrasje gepakt, vind ik zo genieten nu dat ik dat allemaal weer mag!! Vanavond gaan we lekker barbecueen en nu maar even weer een koud voetenbadje nemen.
    Fijne dag dames!

8. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou meiden, Na een rot nacht ben ik weer op zp haha.

Bloempje: AB klinkt dus veilig. nou maar hopen dat de kleine nog 5 dagen wacht!

Zwemmers: Inderdaad, lekker gaan zwemmen als je je goed voelt!

Hier vannacht de welbekende oefenweeën gehad... pfff niet echt pijn maar wel vervelend.
    Buik is hier nog meer hard dan soepel maar ons meisje voel ik gelukkig ook weer meer bewegen.
    Schoonmoeder net tijdens honden uitlaten wel gelachen toen ik weer een oefenwee kreeg.

Verder vanmorgen gelukkig gewoon boodschappen met vl kunnen halen en vanavond hier lekker in de tuin een bbq met goede vrienden.
    Ik hoop alleen dat ik dan niet peetje achterna ga haha (bedenk me net dat zij ook in de tuin zat met vrienden toen haar water brak)

Hier f lunchen en dan met mijn voeten terug in het koude voetenbad.

Meiden, geniet van het mooie weer en doe alsjeblieft niet te veel vandaag, veel te warm voor!

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij gyn geweest, 1cm ontsluiting en ze voelde t hoofdje met inwendig onderzoek, dus volledig ingedaald
    Er gebeurd dus wel iets, maar hoeft nog niet meteen iets te betekenen

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Spannend fb!

Ik dacht trouwens dat 1 a 2 cm ontsluiting standaard is bij een tweede kindje?

Het is weer lekker warm he... zo maar even een teiltje koud water maken. Heb trouwens al de hele dag een gespannen buik. Heb het idee dat de kleine z.n kont continue naar buiten duwt. Erg benauwend haha!

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Sorry meiden, ik probeer jullie te volgen en lees wel mee maar schrijf weinig terug.. het is best druk zo met Elize en er blijft weinig tijd over, vooral om dat in de ochtend de kraam er is en daarna ik even ga liggen om het vol te kunnen houden.dan nog visite enz.. Dus ik lees wel mee maar reageren lukt me even niet.. ik hoop dat het bij iedereen nog een beetje uit te houden is en wens jullie succes met de laatste loodjes.
    Hier gaat het goed, Elize slaapt tussen de nachtvoedingen netjes dor dus dat is fijn. verder doet ze het ook erg goed. In de tummy tub vind ze heerlijk. en we zijn ook al even met haar naar buiten geweest.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Lieve net-bevallen-mama's, neem lekker je tijd! Een nieuw leven betekent ook een heel nieuw leven ;)

Over een paar weekjes gaan we naar het mama topic en langzaam komt er tijd en rust om daar met elkaar over de baby's te praten! Komt allemaal goed, geniet van elkaar!!

13. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16

+1 (Ik bedoel +10.000!!!!!!! ;) )

14. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Neem idd alle tijd mama's. Logisch dat je niet veel tijd hebt voor ZP;) De nog niet bevallen dames hebben nog alle tijd voordat hun nieuwe leven gaat beginnen...

Bloempje: fijn dat de amoxi gewoon mag! Hopelijk niet dat andere!

Linie: lekker dat je op het terrasje kon gaat zitten met je man! Heerlijk! En bbqse! En komt idd dichtbij met die klossen...

Pooh: ook veel plezier met de bbq!

Pinkster en Doowspenniej: lekker gezwommen/gepoedeld???

Beertje: hoe is het nu met je buik?

Jojo: koest gehouden vandaag?

Ingeltje: nog gefeli met je trouwdag!!!

Pindakoek: leuk dat je een babyshower hebt gehad:)

Hier lekker in ons tuintje, kijk nog lekker naar tennis! (Roland Garros). ML en poeslief doen een dutje;););)

Morgen sporten en in de middag bbq-en bij m'n broer, gezellig!
    Zondag lekker niks! ML gaat nog even naar z'n zus, die ligt nog steeds in het zkh, nu weer een bacterie...

15. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    roodje gefeliciteerd met jullie meisje :D rot dat je op een andere afdeling ligt en hopelijk knappen jullie beiden snel op! beterschap!

ik ga morgen weer goed bijlezen :) ben sinds vanmiddag weer thuis met mijn mooie kleine meid :) vanaf morgen heb ik mijn zoontje ook weer thuis! en buiten dit goeie nieuws is mijn bv op gang gekomen :) en ik kan jullie vertellen.dat de bewindvoerder het huis heeft goedgekeurt en ben samen met maar aan het zorgen dat de papieren op tijd bij de woningstichting zijn.. dan is het wachten op de sleutels en kunnen we gaan klussen :) als alles opschiet kan ik er eind juli/ begin augustus in

16. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Zwanger2, jij gaat lekkerrr!!! Helemaal blij voor jullie!!!

En natuurlijk snappen wij dat de nieuwe mama's het druk hebben! Geen ge-sorry en geniet van jullie nieuwe kleine mensjes!

Vervelend Grumpy, van de zus van je man.. Sterkte!

Wensdroom, wat fijn dat Elize het zo goed doet!!

Zijn er meer meiden met hooikoorts? Loop de hele dag te niezen en dat is niet zo leuk voor m'n buik.. Andere jaren gebruikte ik medicatie die nu niet mag en wil ook liever niets gebruiken. Ach ja, nog een paar weekjes!

17. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16

Jaaaa... Hier ook. Sinds gister ineens weer ontzettend veel last.... :( Jeukende ogen, loopneus dus van het snuiten helemaal kapot en schraal, niezen.... Grrrr inderdaad irritant! Kan er hier nu ook niets voor nemen, normaal ook medicatie. Zucht!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hooikoorts: Hier ook erge hooikoorts hoor :( pff
    Sinds 2 weken steeds erger.

Zwanger2: super dat je thuis bent en goed van t huis zeg!! :)

19. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Lekker zonnetje en bbq vandaag, nu kapot en niks meer....

20. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een kort berichtje na een slopende dag van boodschappen, 3 kids, 150 km reizen en 5 km wandelen...
    Fijn dat de GBS vragen beantwoord zijn (of was er nog onduidelijkheid?)
    Wensdroom en Zwangernr2: lekker genieten van zoveel geluk! Gekletst wordt hier nog lang...
    Malaika, heb er ws overheen Gelezen, maar hoe was het ctg?
    Pinda, wanneer volgen jouw uitslagen?
    @bewegingen: bij ongerustheid altijd even vk bellen. Op mijn kaart ca 10 bewegingen per dag als richtlijn. Ze doet bij mij ook bijna niets omdat (joh) maar avond, nacht en vroege ochtend wel.
    Nachtbrakers, hopelijk weer een betere voor de boeg.
    Olifantenpootjes: hierna wordt het minder warm, dat scheelt weer...
    Ik slaap met mijn ogen open, dus ik ga naar bed...
    Welterusten allemaal!

Deel Deze Pagina