16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Welkom kh :) gefeliciteerd met je zwangerschap :) !

münster kan ik niet aanraden voor de kerstmarkt.. Als het aan mij ligt ga ik volgend jaar naar maastricht daar schijnt het ook mooi en leuk te zijn :) en ook minder ver! en heb mn echo laten bekijken door nubexperts.. En word door iedereen een jongen gezegt.. En nu ik zelf ook beter kijk zie ik op de plek van de nub ook een miniuitsteeksel.. Dus ben nu nog nieuwsgieriger dan ooit!

2. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #2482 kh82, 14 dec 2012
    Laatst bewerkt: 14 dec 2012
    Juni 2013 Mama's Bevallingslijst

16 juni
    ♥ Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM
    ♥ Snoeppie(26) - 1e kindje - BV - Zkh
    ♥ Strijkertje(28) - 2e kindje (★) - ? - ?
    ♥ Tiempje - 1e kindje - FV - ZKH
    ♥ Veetje83(29) - 1e kindje - BV - ZKH - MvM

17 juni
    ♥ KaatjesBaby(34) - 4e kindje (JMM) - BV - Zkh - MvM
    ♥ Maggi(30) - 1e kindje -
    ♥ Peetje2012 - 1e kindje - ? - ?

18 juni
    ♥ Linie (30)- 1e kindje (★) - BV - Zkh - MvM

19 juni
    ♥ Wensdroom(31) - 1e kindje via draagmoeder - FV - Thuis - MvM

20 juni
    ♥ Ingeltje(31) - 3e kindje (JJ) - BV - Zkh - MvM
    ♥ Masami - 3e kindje - BV -Zkh (gyn)- MvM

21 juni
    ♥ Inkiewinkie(33) - 2e kindje -BV-Zkh (geplande ks)
    ♥ Leo85(27) - 1e kindje - ? - ? - MvM
    ♥ Zwangernr2 (23) - 2e kindje - BV-Zkh

22 juni
    ♥ Jojo12 - 1e kindje - ? - Zkh - MvM
    ♥ Liza28(28) - 1e kindje - ? - ?

23 juni
    ♥ Juliave (28)- 1e kindje - FV, ZKH, MVM
    ♥ Kleinmonster(25) - 1e kindje - BV - Thuis
    ♥ MamaKoenSjoerd(35) - 3e kindje -

24 juni
    ♥ Fas30(29) - 1e kindje - ? - ? -
    ♥ Mama15 - 5e kindje - FV - Thuis -
    ♥ Mangoo - 3e kindje - ? - ? -

25 juni
    ♥ Bl0empje(21) - 1e kindje - BV - Thuis - MvM
    ♥ Kimmey(25) - 1e kindje - ? - ?
    ♥ Madchen30 - 3e kindje (JM)(★★★★★) - BV - Zkh (KS)
    ♥ Pooh85 (27) - 1e kindje -

26 juni
    ♥ Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - Zkh

27 juni
    ♥ Grumpy(32) - 1e kindje (★) - ? - Zkh-MvM
    ♥ Jossie81(31) - 1e kindje (★★)- BV - ZKH

28 juni
    ♥ Malaika(?) - 2e kindje (★) - BV - ZKH

29 juni
    ♥ RooDje(31) - 1e kindje (★) - ? - Zkh - Moeders voor Moeders

30 juni
    ♥ KH82 (30) - 1e kindje (★) - ? - BC - MVM

5 augustus (illegaal erelid :D )
    Zeester - 3e kindje (JJ) (★)- FV - ZKH

(?) Meisje (?) Jongen (?) Verrassing

Afspraken

December:
    6 KH82 termijnecho
    13 koesterhoop termijnecho, Leo85 controle vk
    14 Linie controle VK
    17 jojo12 controle VK
    19 RooDje combinatietest
    21 Zeester 1e echo
    21 KH82 controle VK + hartje luisteren VK
    24 Bl0empje termijnecho, Tiempje echo
    27 Snoeppie controle VK

Januari:
    3 Grumpy controle VK
    5 Kimmey pretecho en geslachtsbepaling
    7 KaatjesBaby controle VK, Jossie81 controle VK, Pooh85 controle VK Wensdroom pretecho en geslachtsbepaling
    9 Ingeltje controle VK
    22 Snoeppie 20w echo (GUO)

Februari:
    4 Leo85 20w echo

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling BC = Bevallingscentrum MvM= Moeders voor Moeders
    ♥ = goeie echo gehad! ★ = kindje verloren

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★
    sterretje van Zeester (6 wk)
    sterretje van Carientje78 (6 wk)
    sterretje van Vlinder1309 (8 wk)

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (staat in Ingeltjes onderschrift) en haal de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft!

3. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dank jullie wel! Ik ben zo vrij geweest om mijzelf ook op de lijst te gooien ;) Hoewel het afwachten blijft, merk ik wel dat ik er steeds rustiger onder wordt. Misschien hoort dit er voor mij gewoon bij ;)

Ik wens iedereen veel plezier op de kerstmarkten. Ben zelf nog te misselijk en te veel zuur, dus ik blijf vooral lekker thuis aanrommelen en heb dit weekend heel wat berichtjes te lezen :)

4. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom kh! Nee 30 juni was er nog niet :)! Fijn dat je volgende week naar de verloskundige kunt.

5. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Welkom KH! Wat een onzekerheid met die bloedingen. Je hoort het wel vaker, lijkt me wel naar... Gelukkig dat je echo's goed zijn! Hier ook nog niet echt een buikje hoor...
    Jojo: have fun met kerstshoppen!
    Hier 'gewoon aan het werk', echt helemaal geen zin, maar komt wel goed, heb het zooooo koud! En lijkt wel of mn eetlust weer helemaal terug is, behalve de ochtend... Heb mega-honger, oftewel: baby heeft trek:D

Fijne dag iedereen!

6. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Welkom KH!
    Een nieuwe hekkensluiter!
    Ik stond eerst op de 30ste, maar was een dag vooruit gezet bij de laatste echo!
    Volgende week woensdag heb ik de officiele termijn echo en combi test, dus dan zullen we zien hoeveel onze spruit gegroeid is.
    Wat vervelend die bloedingen. Lijkt me heel erg angstig. Ik heb met precies 8 weken 1x helderrood bloedverlies gehad, maar gelukkig stopte dat meteen en was op de echo ook alles goed *afkloppen* Hopelijk gaat het bij jou vanaf nu ook wat voorspoediger!

Kaatje wat naar die buikpijn. Sinds gisteren heb ik af en toe weer een steekje in mijn BM. Ik voel nu ook wat duidelijker mijn BM boven mijn schaambot uitsteken als ik mijn buik voel.

Ik werd vannacht om half 4 wakker van het gesnurk van VL :x
    Heb een uur wakker gelegen en kreeg toen ook nog trek. Heb maar een liga gepakt en ben gelukkig weer in slaap gevallen.

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    grumpy werk ze..
    jojo schop ze..
    kh idd 30 was er nog niet klets lekker mee

weet iemand hoe het met klein monster is?

Dames zijn jullie eigenlijk getrouwd,of hebben jullie bv samenleving contract? gewoon nieuwsgierig naar..
    ik ben getrouwd op 15-07-2011

we zij een voorspelling begonnen: draagmoeder, moeder van draagmoeder, mijn man, en ik.. wat het geslacht wordt en wanneer het kindje exact geboren wordt.. meningen verschillen wel wat..

8. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    RooDje en Grumpy, hier ook mega trek! Weet niet of ik. Nog 3 kwartier kan wachten op de lunch! Moet echt meer gaan bewegen om te compenseren, anders kunnen ze me straks rollen naar de verloskamer!

Wensdroom, wij zijn op 19 juni 2004 getrouwd. Ik denk dan ook dat onze dochter op die dag geboren wordt...

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat is wel heel mooi dan hé kaatje als dat zo zou zijn.. bijzondere datum..
    mijn man denkt dat onze kleine op 15 juni geboren wordt.. ( ook een 15 de maar een maand eerder dan dat we getrouwd zijn) de uitgerekende datum 19 juni is de trouwdatum van mij zusje zelfde datum als jullie alleen is zij getrouwd in 2009.

10. Maggi

Maggi Niet meer actief

Hee allemaal,

Wat is er veel geschreven zeg sinds gisterenavond! Houd he allemaal niet meer bij, haha! Stelletje kletskouzen!!

KH welkom hier! Gezellig dat je je bij ons voegt. Vervelend hoor die bloedingen. Maar je hebt gezien dat alles ondanks dat gewoon goed is, dus laten we heel erg hopen dat het gewoon zo blijft!

Wij zijn niet getrouwd of samenlevingscontract. Denk ook niet dat het trouwen er ooit van komt. Vriend vindt trouwen afschuwelijk, ik vind het iets minder afschuwelijk. Helaas!

Kaatje ik moet hier ook echt veeeel meer gaan bewegen pff... De kilo's vliegen eraan en ik heb ook helemaal geen puf om te bewegen. Ritje naar de supermarkt moet ik me al helemaal toe zetten haha! Gisteren wel mezelf uit huis geschopt en een wandeling in de kou van een uur gemaakt, en dat vond ik zo heerlijk. Wellicht vandaag weer eventjes doen. Lekker om erna met die koude wangen binnen te komen!

Nog een vraagje. Waarop baseren jullie de keuze voor een kinderdagverblijf? Echt op locatie of ook op het pedagogisch beleid? Of nog op iets heel anders? Wij hebben over een aantal weekjes een rondleiding op een antroposofisch kinderdagverblijf. Klinkt misschien erg geitenwollensokkerig, maar het spreekt me zo aan! Lekker het eigen brood bakken met zijn allen, veel in de natuur doen en met natuurlijke materialen spelen. En het klinkt misschien heel fout; maar er komt ook wel een ander slag kinderen (dus eigenlijk ouders..) dan op een gemiddeld kdv hier in de buurt. Heb zelf op een kdv vlakbij hier gewerkt en ik moet zeggen. Als de kinderen begonnen te praten was dat wel gelijk met twee woorden! Geen mama, maar maman**k*r. Als ik de kindertjes op het antroposofisch kdv zie buitenspelen zie ik vooral kleine geitenwollensokjes, ik denk dat ik mijn kind daar dan nog liever tussen zet :)

11. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik ben niet getrouwd. Hier zijn de rollen omgedraaid.
    Ik wil niet trouwen. VL heeft zich er inmiddels bij neergelegd, maar als ik 'm morgen zou vragen dan zou hij wel ja zeggen!
    Ik zeg nooit nooit, maar voor mij hoeft het niet zo.
    We hebben een paar jaar geleden een huis gekocht en toen hebben we wel een samenlevingscontract op laten stellen.
    In maart zijn we 7 jaar samen.
    :)

12. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    @ Allen, dank jullie wel voor het hartelijke welkom

@RooDje, bij mij was het andersom, wij dachten dat 29 juni de datum zou zijn, maar bij de termijnecho werd dat dus 30 juni. Ben nu al benieuwd of het een juni of juli kindje gaat worden ;)

Wat grappig jullie verhalen over (te) veel eten en trek en compenseren met beweging. Als ik het woord eten zie staan dan komt er al een afkeer. Ben benieuwd of dat nog voor de kerstdagen anders gaat worden. Zou wel fijn zijn, maar we zien het wel.

@wensdroom. Mijn vriend en ik hebben samen een huis gekocht, zijn morgen 11 jaar bij elkaar, maar niet getrouwd
    We hadden heel sterk dat dit een meisje was, maar bij de termijnecho kregen we zo'n duidelijk beeld van de echo. Het hoofdje heeft echt al hele duidelijk vormen, en dat zag meer mannelijk uit (duidelijke kaken, kin en voorhoofd). Hoewel dat waarschijnlijk nog niet zoveel zegt, zijn wij nu wel gaan twijfelen.

We gaan het in een later stadium zien. Zolang de kleine maar blijft zitten en groeien zijn wij al blij :)

13. Maggi

Maggi Niet meer actief

Kh dat hadden wij ook met de echo :) Wij kregen een 3d echo met 11 weken en 2 dagen en kregen een close up van het gezichtje. Dit was echt een heel jongensachtig smoeltje, misschien ook omdat het al veel op mijn vriend leek. Zegt natuurlijk niks, een meisje kan ook op haar vader lijken! Nou we zullen er snel genoeg achterkomen :)

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    lastig hoor maggi om een keuze te maken.. wij gaan denk ik voor een oppas/gastouder en ik denk dat ik kijk naar de regelmaat en manier van omgang met kinderen, of het er netjes en veilig uitziet.. flexibiliteit enz..

15. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt wel goed dat antroposofische Maggi!
    Ben zelf ook niet zo zweverig, maar onze maatschappij is al zo snel en kil dat het bijzonder is als je je kind kunt meegeven dat er meer is dan dat alleen en dat je respect moet houden voor elkaar en de natuur!

Kh, die trek komt vanzelf, let maar op :)

Wij dachten op basis van de eerdere echo ook dat het eruit zag als een jongen! Hihi, lijkt gewoon op papa!

EINDELIJK LUNCHEN NU!!!

16. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Hier nog niet getrouwd.. Mn moeder zeurt er wel om maar mijn vriend en ik hebben er nu nog geen behoefte aan.. Eerst maar zorgen dat we een huis krijgen,kunnen gaan samenwonen en alles klaar kunnen gaan maken voor onze kleine.. En miss over paar jaar dat we dan gaan trouwen als vl het wil :) maar volgens mij ben ik hier ook een van de jongste vrouwen haha :p

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wensdroom: hier getrouwd, in sept 2009!
    Maggi: wij gaan voornamelijk nu voor de kosten en heb dus een kdv gevonden die handig is voor ouders in het onderwijs (je kan minder weken afnemen per jaar en ook zelfs minder uren per dag). Bij ons in de buurt zit een meer biologisch en die waren aan de telefoon heel persoonlijk. We gaan volgende week bij 1 kdv langs en in het nieuwe jaar bij 2 kdv's.
    Heerlijk even extra ruimte, er heeft een patient afgezegd:)
    Net mn lunch op, maar nog honger...

18. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Ohnee bloempje is de jongste en daarna kom ik

19. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hi meiden!

Jeetje wat hebben jullie weer gezellig veel gekletst! Sorry dat ik niet overal op reageer, kan het niet allemaal onthouden :p

Kaatje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!! Hopelijk kun je nu lekker genieten van je kleine meid!

Kh, welkom hier! Wat naar en onzeker zeg die bloedingen! Gelukkig ben je steeds gerust gesteld met goede echo's!!

Ingeltje, jeetje wat een buikje heb je al! En je andere foto, wauw!

Jojo, super zeg al die cadeaus voor jullie! Leuk is dat hè?!

En Leo, fijn dat de combinatietest goed was!

En wij zijn ook niet getrouwd, wel een samenlevingscontract. Binnenkort dus naar het stadhuis voor de erkenning! We zijn wel al bijna 11 jaar samen :) Ooit willen we nog wel trouwen waarschijnlijk hoor! Vind het ook altijd leuk als kindjes bruidskindjes kunnen zijn :)

Vanochtend controle bij de verloskundige gehad en het hartje weer gehoord, echt zo fijn!! Het klinkt echt als een locomotiefje hihi, zo grappig! Was wel weer zenuwachtig, stom is dat hè?! Ik zou blij zijn als je de kleine straks zelf kunt voelen zodat 'ie me steeds lekker gerust kan stellen :)
    Alle bloeduitslagen waren ook goed, alleen nog lichtelijk ijzertekort en nog een wat lage bloeddruk. En heb een negatieve bloedgroep waardoor je later nog een extra onderzoek krijgt en eventueel nog een prik krijgt. Nou ja, prima!

Mams is weer vertrokken, was gezellig! Heb inderdaad een goede band met mijn moeder Kaatje, des te jammer dat mijn ouders ver weg wonen... Maar ja, het had natuurlijk ook anders gekund, dus ik klaag niet. We hebben ook lekker voor de baby geshopt, 2 schattige pakjes gekregen.
    De reacties komen verder ook nog steeds binnen, zo leuk! En al super veel felicitatiekaartjes!

Wij hebben weer gezellige dagen voor de boeg, vanavond etentje met vrienden, morgen 2 verjaardagen. Alvast een fijn weekend allemaal!

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Leuk linie dat je t gezellig had met je moeder en mooi om t hartje te hebben gehoord. super toch als je een goed bad met je moeder of ouders hebt. hb ook een prima band met mijn ouders en schoonouders..

dan een vraag voor jullie allen.. vanwege onze bijzondere situatie (draagmoeder) willen we straks iets op het kaartje zetten (een test of versje of zo ) waaruit blijkt dat ons kindje d.m.v. een draagmoeder ter wereld is gekomen.. maar niet al te veel nadruk daar op leggen, maar voor vrienden/familie die nog van niks weten en die we bijna niet zien het wel duidelijk is dat ik niet zelf zwanger ben geweest..

Iemand ideeën? leuke passende tekst of versje? iemand die goed kan dichten of zo..

kindje is van mijn man (biologisch vader) en draagmoeder (biologisch moeder) draagmoeder doet afstand van het kindje en ik wordt dus eigenlijk de moeder zeg maar..

Deel Deze Pagina