16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ah Peetje, ja dat is wel heel lief!! Niks kiezen voor de gemakkelijkste weg, gewoon het beste van het beste!!

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    bedankt peetje het gaat vandaag wel al een stukje bete gelukkig.

3. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    net bij vk geweest ze kan geen aanwijzing vinden van bloeding in baarmoeder of placenta
    zij vermoed ook door hoesten en niesen maar zodra ik helder rood bloedverlies zou krijgen moet ik meteen bellen
    kindje was heel druk en hartje wad ook helemaal goed
    ook heeft ze gekeken naar het geslacht maar over 2 wkn is het met zekerheid te zeggen
    2 januari mogen we weer gaan spieken

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mama15 met 9wk5 dag had de draagmoeder helderrood bloedverlies dat met 2 uurtjes weer stopte.. ook echo gehad maar geen aanwijzing voor gevonden.. vk zei dat de baarmoedermond door de zwangerschap meer doorbloed is en er soms dan een vaatje kan springen.. zal dit keer door t niezen en hoesten ook bij jou gebeurt zijn. fijn dat het verder allemaal goed was met de kleine..

5. Maggi

Maggi Niet meer actief

Mama15 gelukkig dat alles gewoon goed is! Zelfs een druk bewegend kindje :) Had ze wel al een vermoeden over het geslacht of was het niet goed zichtbaar?

6. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Fijn dat alles goed is mama15!

borstvoeding: mijn vriend vind flesvoeding net zo makkelijk naar bv is wel zo goedkoper en ik ga hier gewoon kolven dat vl er s'nachts ook gewoon uit mag haha :)

7. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    er was al idd zichtbaar wat het geslacht was
    ze zegt dat het voor 90 procent zeker is en ze niet verwacht dat het nog het andere geslacht gaat worden maar ze wilt dat we toch even die 2 wkn afwachten dan is het zeker

8. Maggi

Maggi Niet meer actief

Oke dat is al aardig zeker dan! En en en? Ben toch wel heel benieuwd wat zij dacht dan :)

9. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Ik zeg een meisje mama15 :)

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Box: must have ;) Heerlijk om even je handen vrij te hebben. Vooral ook als je even gauw naar de deur moet of de telefoon gaat etc. Kindjes hebben er hier ook veel in geslapen overdag. Ook 's avonds wilde ik ze vaak nog niet boven leggen, miste ik ze te veel ;) dus dan sliepen ze lekker in een bedje gemaakt van een voedingskussen met een dekentje erover als een soort matrasje.
    Ook als ze straks echt mobiel zijn, is het fijn om ze af en toe even weg te kunnen zetten zodat je niet de hele dag NEE NEE NEE aan het roepen bent :p

Box ging hier wel met 1 jaar eruit ofzo. Maar wil hem zeker nog niet missen. Heb hem nu uitgeleend aan vriendin, dus over een maandje of 4/5 moet die wel terug.

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Bij mijn ouders werd de box voor het dochtertje van mijn zusje tot voor kort nog gebruikt.. ze is in september 2 geworden en denk dat hij er nu sinds 1,5 mnd niet meer staat..

Gister wat dingetjes besteld op babydump.. nu al binnen dat is nog eens service.

12. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ja in die gevallen is een box natuurlijk heel erg handig! We gaan het in eerste instantie zonder proberen. Als we het heel erg missen vooral als het kindje wat mobieler wordt, kunnen we er na een paar maanden nog eentje bestellen. Op zich is er wel plek voor in de woonkamer, maar zolang het heerlijk op de grond kan spelen (en het is zomer als ze komen!) proberen we het zo. Keuzes keuzes :)

13. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zooo kletskousjes! Het valt niet mee om bij te blijven zeg!

Mama15, wat fijn dat alles goed is! Gefeliciteerd!
    Is er een geslacht bekend?! Of houden jullie het voor jezelf?

Box idd must have. Weliswaar onding in de kamer (a la kerstboom), maar heerlijk veilig plekje voor de baby. Ook lekker: met hangmat erin! En snoozen maar! Ook als er grotere kinderen rondrennen wordt de baby niet verpletterd en later is het een veilige "gevangenis".

Zeester, nog heel heel eventjes maar en dan is het baby-en-mama dansdag voor jullie! We denken aan je!

14. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    FF EGO:
    Vandaag combinatietest gehad. Was geweldig om al zo'n compleet kindje te zien! We hebben al vingertjes en teentjes geteld. :)
    Ook hoorden we voor het eerst het hartje (ik janken natuurlijk!)
    In eerste instantie lag het kindje te slapen en vroeg ze of ik wilde hoesten en lopen en springen, toen werd het beweeglijker, maar heel eigenwijs steeds niet in een goede positie om te meten! Uiteindelijk hebben we ongeveer een half uur tot 3 kwartier gekeken!
    De nekplooi was goed (1.3) en qua termijn liep ik precies op schema.
    Ik dacht stiekem te kunnen zien dat het een meisje is, maar dat zullen we 14 Januari met zekerheid weten, want dan heb ik een pretecho met geslachtsbepaling.
    Wil iemand de volgende info voor mij toevoegen op de lijst?

28-12-12 VK 2de afspraak
    14-01-13 Pretecho/Geslachtsbepaling
    12-02-13 20 weken echo

Vast bedankt!

Leo- kan je die jurk niet online bestellen? *nieuwsgierig*
    Tiempje- Hele gave stoel! Ikea heeft best hele leuke dingen!
    Mama15- wat schrikken zeg! Wel fijn dat alles goed was!

15. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    ik wil zeker vertellen aan jullie wat het word alleen ons eigen kringetje mag niks weten
    ze zeggen voor nu met 90 procent een boy

16. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Mama15; wat fijn om te lezen dat alles goed is! Schrok wel toen ik begon met de berichten lezen vanaf vanmorgen maar gelukkig loos alarm. Hoop dat je verder ook snel opknapt!

Zowiezo een hoop zieken hier zeg! Beterschap een iedereen.

Hier gelukkig niet ziek maar wel helemaal moe!! Ben zo blij dat ik na vandaag even een weekje vakantie heb, ben echt helemaal op.

Box; gaan wij zeker aanschaffen; ruimte genoeg in woonkamer maar vooral omdat wij een hond hebben (Sint Bernard) en een hond en baby samen op de vloer is geen veilige combi. Dan zou ik zeker nooit meer de kamer uitdurven om bv even naar het toilet te gaan, vind ik nu denk ik al spannend in het begin..

Voeding: na lang twijfelen gaan wij voor flesvoeding. Ik heb om een onbekende reden echt een afkeer tegen borstvoeding. Vind dit zelf super lastig omdat ik denk dat dit wel beter voor de baby is en mooi voor de binding. Voelde me in het begin zo erg een slechte moeder hierdoor dat ik zelfs twijfelde of ik wel zwanger moest worden zolang ik er nog zo over dacht. Hoopte dat dit gevoel tijdens de zwangerschap zou verdwijnen maar helaas. Omdat dit een hoop stress en tranen bij mij opleverde heeft ML besloten dat we gewoon de knoop moeten doorhakken en voor FV moeten gaan. Vind hij zelf ook helemaal niet erg omdat hij dan ook voedingen kan geven en meer een band met onze baby kan opbouwen.

Roodje: gefeliciteerd met je goede echo/combitest. Heerlijk dat jullie zo lang naar de beeb hebben kunnen kijken zeg! Echt genieten. Hartje horen is mooi he! :)

Hier trouwens nog steeds misselijk, vooral 's ochtends. Hebben jullie hier ook nog steeds last van? Pijnlijke borsten ed zijn gelukkig alwel aan het verminderen. Volgens de verloskundige moeten alle kwaaltje over een week of 2 minder worden, daar kijk ik dus al naar uit!

Wat hebben sommige van jullie al veel gekocht! Heerlijk zeg, ik kan ook niet wachten... denk dat wij onze eerst aankopen in de kerstvakantie gaan doen :)

Nou weer snel naar mijn volgende patient! Fijne dag allemaal.

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Jojo ik snap goed dat je het lastig vind maar t maakt je zeker geen slechte moeder hoor als je flesvoeding gaat geven.. dan zou ik ook een slechte moeder zijn en dat denk ik echt niet.. het liefst wil je een band opbouwen maar dat lukt zeker weten ook zonder borstvoeding.. als het kindje maar voelt dat het welkom is en dat weet ik wel zeker dat het dat bij jullie is.. en het voordeel ( vind ik) is dat als je moe bent man lief ook een keer de voeding over kan nemen. of als je eens met bv vriendinnen ergens naartoe wil of wat dan ook

18. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Leo en Roodje, mooie echo's!
    en mama15, gelukkig dat er niets ergs was! Pfoei, rood is gewoon niet leuk om te zien!
    Hoe is het trouwens met die ene die ook steeds bloedverlies had? Sorry, echt namen kwijt.. Ik kijk ook altijd op mn foon en lees dan eigenlijk maar de helft. nu ff illegaal op de pc op mijn werk. Als ik thuis ben heeft mijn vriend de laptop altijd want hij heeft een kleine game verslaving.. aaaarggghhhh (zo, die frustratie is er ook weer uit ;) hebben wat pittige discussies gehad en gaan vanavond naar de bios als het even mee zit.

Maggi, jij hebt echt al veel gekocht, goed bezig! Ik ga dit in het nieuwe jaar eens op een rijtje zetten. Wij hebben een hoge eettafel dus willen een hoge kinderstoel. Ook willen we een box. En een speelkleed en nog veeeeel meer :)
    Gisteren weer voor het eerst gesport, durfde geen fatburning maar heb Zumba gedaan, goed te doen hoor! Krijg ik straks een dansend beebje die ook van trompet muziek houdt (of het niet meer aan kan horen haha).

Beterschap Wensdroom en alle andere die ik vergeet. Zwaaizwaai!

19. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat leuk!!! Gefeliciteerd!

20. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    #2740 KaatjesBaby, 19 dec 2012
    Laatst bewerkt: 19 dec 2012
    RooDje, gefeliciteerd met de mooie metingen!

Deel Deze Pagina