16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zeester wat fijn! Jouw weekend kan niet meer stuk :D

Masami wat een mooie echo foto!

Wensdroom wat vervelend van je arm, succes ermee, hopelijk werken de ontstekingsremmers snel!

Maggi ik denk dat ik het eens ben met jossie.. Grote dingen, kast, box, kinderwagen e.d. geen moeite, maar matrasjes enzo zou ik ook liefst fris en nieuw willen..

Hier gelukkig nog niet zoveel last vd hormonen.. Had k wel verwacht aangezien ik soms nogal emo van mezelf ben, maar valt mee haha.. Manlief zegt wel dat ik soms een tikkeltje sneller geïrriteerd ben, maar da's dan ook alles (merk k zelf niet veel van dus betwijfel of het tussen zijn oren zit of dat ik het gewoon niet wil zien ;)).. Ben nog geen hormonster gelukkig :D

2. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Sowieso matrasjes.. Mijn kleine krijgt ook gewoon eem nieuw matras omdat de risico op wiegendood groter is met een gebruikt matras.. Hoorde ik laatst van mn moeder en die had het ook weer ergens vandaan.. Duowagen kopen wij gewoon nieuw en box moeten we ff kijken.. en badje koop ik ook gewoon nieuw omdat ik dat wel zo fris vind

3. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    En de stoel.. 10euro bij ikea hoorde ik laatst.. Heb je wel een hele simpele maar zoonlief zit er minder graag in laatste tijd dus dan ruil ik hem gewoon om dat hij in de simpele gaat en de kleine strx in die ik nu heb en als je een uitgebreide zoekt op bol.com staan vaak leuke die niet zo duur zijn :)

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik heb inderdaad ook geen moeite met grote dingen,wij hebben al een babykamer en kinderwagen gekocht via mp. box en kinderstoel denk ik ook dat we via mp kopen. matrasje nieuw gekocht evenals lakentjes.
    dekentjes, wat kleertjes en badje krijg ik van mijn zusje.

5. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik las dat iemand zei dat jongens vaak rustiger zijn. Nou hier niet hoor. Ik heb een stuiterballetje rondlopen. Maar hij is wel heel knuffelig.

Hormonen: hier ook heel herkenbaar. Ik ben een hormonster op dit moment. Er is vrij veel ontploffingsgevaar in mijn buurt en bij het minste geringste lopen de tranen over mijn wangen. Bijv als ik naar Seriuos request zit te kijken of als ik iets lees wat me raakt.

2e hands: kleren vind ik geen probleem, kamers en wandelwagens ook niet. De hydrofieldoeken van mijn zoon hergebruik ik ook gewoon voor baby nr 2, maar deze babay krijgt ook een nieuw matrasje. Gewoon het idee.

Oooh wat ben ik blij, ik heb gisteren lactulose gekregen van de huisarts en het lijkt erop dat mijn darmen weer gaan werken. Wat een opluchting is dat!!!
    En ik heb enorm veel last van mijn bekken. Van de huisarts moet ik 3 januari aan de gyn vragen wat hij me aanraadt. Pffff.... dat duurt nog best lang.

Ik zeg: fijn weekend: vandaag een familiedag met de familie van mijn man, gezellig maar ook vermoeiend, dus tot later!!!

6. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    @ Mamasi, dat is dan wel spannend. Gelukkig dat de echo meer zekerheid kon bieden. Nu weer 'onbezorgd' genieten.

Hier gaat t alweer beter :)
    't werd me gisteren gewoon even te veel.
    Ik lig in een vechtscheiding :( met mijn werk en kreeg vanuit de juridische kant slecht nieuws, in huis gaat weer van alles (nieuwbouw) kapot en we hebben al zoveel tegenslagen gehad, kreeg weer migraine aanvallen en misselijkheid en zuur.... Bloeddruk te hoog, dus volgende week weer naar VK.
    Ontzettende obstipatie (kon al 2 wkn niet naar de wc) en dan schrijft ha medicijnen voor, wil de apotheker ze niet meegeven omdat het niet veilig zou zijn en HA natuurlijk gesloten....

't Was gewoon even teveel. Zag door de bomen het bos niet meer...

Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen. Aankomende week gaan we dan toch de families inlichten :) Ik ben benieuwd hoe ze reageren en of ze het verwachten.

Mijn buikje moet nog even klein blijven, want ik heb vorig jaar al mijn ultieme kerstoutfit gescoord (wist toen nog niet dat we er met z'n 2-en in moeten, hihihi). Ben dus ook wel benieuwd of ze het meteen zien als we komen, dan hoeven we niks meer te zeggen :)

Vooralsnog is er nog niet veel te zien, alleen als je het weet. Ben benieuwd...

Jullie nog 'speciale' plannen met de kerst?

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Fijn dat het wat beter gaat Kh82. Soms zit alles even tegen hè... Leuk dat je familie gaat inlichten. En fijn dat je het hartje hebt gehoord!
    Masami: mooie echo! En leuk een jongen:)
    Zeester: WAUW! Wat ontzettend fijn voor jullie een mooi frommeltje met kloppend hartje! Gefeliciteerd!

Rest: even niet onthouden... Gister naar super concert geweest en heb wel bijgelezen. Maar was even te veel, wel heel leuk hoor, al het geklets hier:D Nu beetje brakjes... Concert was zo gaaf gister, heb een heerlijke avond gehad! Met een maltbiertje:)

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    kh dat klinkt inderdaad niet als een positieve dag gister.. e kan me goed voorstellen dat het allemaal even teveel werd.
    benieuwd hoe je familie reageert.

bij ons was het al heel snel in de familie vanwege het traject eiceldonatie en overgang aar draagmoeder en nu dus draagmoeder zwanger. heb nog geen neven en nichten gezien/gesproken maar die zie ik met nieuw jaar.bij de nieuwjaarswandeling en stampottenbuffet wat we ieder jaar hebben

verder met kerst niet zo veel plannen mijn man heeft vrij t/m 1 januari en wil de tijd gebruiken om te klussen. gaan alleen 1e kerstdag op pad brunch bij mijn ouders en dan middag/vond dineren met schoonfamilie. en met nieuw jaar dan eind van de middag de wandeling en het stampottenbuffet erna.

9. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Klinkt als een leuke/ontspannen kerst Wensdroom:) Leuk met nieuwjaar stamppottenbuffet: lekker!

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Malaika wat fijn dat de medicijnen werken!

kh82 dikke knuffel voor jou, wat een rotdag zeg.. Wel erg vreemd van de apotheek dat ze de medicijnen niet meegeven, lijkt me dat de HA ook wel weet wat veilig is? Nu lekker richten op leuke dingen, zoals het vertellen aan je familie :D

Hier lekker naar de familie met Kerst.. Hebben nog 1 dag vrij dus gaan dan lekker met z'n 2tjes.. Naja.. 3tjes :D naar de sauna, inclusief een lekker kerstdiner.. Zo'n zin in :D Ben lekker 1,5 week vrij ook, dus even lekker ontspannen voor zover dat lukt tussen de feestdagen door.. Moet ook nog genoeg in huis gebeuren dus ;)

Fijn weekend allemaal en als ik hier niet meer ben: fijne feestdagen! :D

11. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    morgen heb ook weer bij gelezen
    kwa 2de hands spul de grote dingen maakt me ook niet zoveel uit ( box kamertje ) kinderwagen hebben we al nieuw gekocht en matrasje wil ik ook nieuw
    wat ik ook zowiezo nieuw wil is de onderkleding voor de baby dus rompertjes alles wat direct met de huid in aanmerking komt
    hier sinds woensdag antibiotica maar merk er nog steeds weinig van nog steeds verkouden en benauwd maandag toch maar dokter bellen als ik dan nog last van heb
    hier zitten we in spanning te wachten op de puppies van onze hond die is namelijk zwanger
    waren gister bij dierenarts geweest en die zei al dat ieder moment kan beginnen omdat ze al volop melk heeft
    hier is heilig avond bij m n pa 1ste kerstdag bij ons en 2de kerstdag bij m n schoonouders ben altijd blij als die dagen voorbij zijn altijd die verplichtingen
    wij hebben al gezegd dat als de kids groot zijn en de deur uit zijn hun alles heel vrijblijvend hebben dus niet de verplichting zoals wij er mee zijn opgegroeid
    @ zeester geweldig mooie echo met een mooi hartje
    @ wensdroom shit van je vast zittende spier hoop dat het vlug beter gaat
    @ masami jippie ook een zoon ik moet zeggen ik heb 2 meiden en 2 jongens al ik ben met alles blij als het maar gezond is maar ik vind ook dat jongens rustiger en makkelijker zijn tegenover mijn dames want dat zijn echt hexen die best veel ruzie maken met elkaar

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    @maggi dat is dus voor mij ook de grens, heb gisteren lekker nieuwe hydrofiel luiers en washandjes gekocht bij de hema.
    En die winterslaap is hier ook wel een goed idee :)

@wensdroom lastig hoor zo'n arm, beterschap.
    Heb zelf al 20 jaar chronische peesontsteking in mijn rechterschouder.

@Kleinmonster haha flexwiebelig leuk woord :D

@ingeltje, zou wat zijn he :D allebeide hetzelfde en toch anders.
    Ik heb mijn echo's hier op het forum na laten kijken en hun zeggen allemaal een meisje haha in tegenstelling tot de echoscopiste. Ik zie het wel op de 20 weken echo, al denk ik wel nu dat de echoscopiste gelijk heeft, zag zelf ook de nub omhoog staan.

@jossie, lekker zeg 100 euro is echt niet duur.
    Wij hebben ook geluk hierin, vandaag een baby kamer gescoord van marktplaats lichte kleur met melkglas. (ipv een dressoir) kon de verleiding van een echte babykamer niet weerstaan. 150 euro vond ik ook niet duur, hij word om half 5 opgehaald :)

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    @Mama, ik weet het hier 8 jaar verschil tussen de dames, maar soms denk ik wel eens dat ze allebei even oud zijn pfff heksen idd met vlagen haha

@kerst, dit jaar met zijn 2en, de kids zijn er niet.
    Geen verplichtingen of afspraken gemaakt, dus of bankhangen uit eten of what ever :D heerlijk gewoon niks.

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    masami wat rot zeg chronische peesontsteking.. het zit in de spier en hopelijk gaat het snel over.. loop er nu toch al lang genoeg mee rond (vind ik)
    leuk dat je toch een babykamer hebt kunnen kopen en inderdaad niet duur.

iemand had het erover dat hij/zij de rompertjes nieuw wilde hebben.. op zich sap ik dat en als ik ze niet van mijn zusje had gekregen had ik ook nieuwe gekocht.. maar gezien ze van mijn zusje af komen vind ik het geen probleem van een vreemd zou ik denk ik niet zo snel rompertje overnemen

15. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ha meiden,

Masami, leuk zeg als het jongen is naast je 2 meiden! Ook al is een meisje natuurlijk ook hartstikke welkom haha!

Kh, wat jammer zeg dat alles even tegen zit en je je zo rot voelt. Kan het me goed voorstellen en dan ook nog die fijne hormonen die niet meehelpen natuurlijk... In ieder geval leuk dat jullie het nu gaan delen met jullie familie! Veel plezier met vertellen!

Malaika, fijn dat je medicijnen nu gaan helpen!

Wensdroom, vervelend van je ontsteking! Hopelijk gaat het gauw beter.

En Jossie, gelukkig dat je je weer wat beter voelt!
    Ik ben gelukkig nog steeds niet echt een heks, maar soms wel dat ik wat meer een punt maak van dingen. En ik schiet om alles vol en moet (bijna) huilen.

En zeester, gezellig gegourmet? Hoe waren de reacties??

Grumpy, ben nu wel benieuwd naar wat voor concert je bent geweest ;) In ieder geval super dat je zo genoten hebt!

2e Hands... Tja, ik ben het met de meesten eens, spullen zoals bedje, commode, kast en box zou ik ook wel 2e hands durven kopen, maar verder zou ik toch het liefst alles nieuw willen. Zelfs bij een kinderwagen vind ik dat een frisser idee. Maar misschien ben ik geen maatstaaf, heb lichtelijk smetvrees met dat soort dingen;) Maar wij hebben ook het geluk dat we een groot bedrag van mijn schoonouders hebben gekregen. In ieder geval voor een kinderwagen en waarvan we denk ik ook nog wel (gedeeltelijk) de kinderkamer kunnen kopen. Dat scheelt natuurlijk al heel veel en zijn we ook erg blij mee :)

Verder gaat het hier best goed, alleen veel hoofdpijn de laatste dagen. En mijn buik heeft een groeispurt gehad de afgelopen dagen! Ik voelde het ook wel steeds aan de pijntjes, rekken etc. En zelfs mijn navel ziet er anders uit, ik schrok er van vanochtend haha! Mijn jurkjes zijn ook binnengekomen en zelfs het positiejurkje zit al heel mooi :) Ben ik gelukkig met Kerst toch toonbaar al blijf ik het een spannend idee vinden dat iedereen mijn 'buik' goed gaat zien haha!

Fijn weekend allemaal!

16. Maggi

Maggi Niet meer actief

Masami en Jossie leuk zeg de kamertjes :) Gaan jullie de kamers dan ook gelijk in richten of laten jullie de spullen nog een tijdje gedemonteerd staan?
    Wij gaan zelf in januari/februari de spullen voor het kamertje halen en aangezien we niet hoeven te verven denk ik dat vriend de spullen van gelijk in elkaar mag (MOET! mogen is er de laatste tijd niet meer bij :p) zetten!

Wat raar joh KH van de apotheek.. Moet zeggen dat ik ook altijd gedonder heb hoor met ze. Ik loop in het bij de gynaecoloog juist omdat ik bepaalde medicijnen gebruik. Zij vinden het onnodig om medicatie te veranderen omdat onderzoeken uitgewezen hebben dat het geen schade aanricht. En toch telkens wanneer ik bij de apotheek de medicijnen kom ophalen krijg ik een preek. Mevrouw u bent zwanger blabla! En elke keer moet ik zeggen klopt, ik ben ervoor onder begeleiding van het erasmus. En dan kijken ze me aan van jaja.. Volgens mij blaat je maar wat. Erg vermoeiend! Heb ook gezegd laatst dat ze aub in het systeem vermelden dat de boodschap nu wel duidelijk is, dat ik het volgende keer niet weer hoef aan te horen. Voel me dan zo een slechte moeder. Zijn reactie was; dan vraag je de medicatie toch voor een half jaar vooruit, dan hoef je het zolang je zwanger bent niet meer te horen. Haha...:S

Het tweedehand kopen wel of niet is inderdaad erg persoonlijk, maar juist daarom vind ik het leuk om te horen hoe iedereen daar tegenaan kijkt! Sommig textiel vind ik geen probleem. Zo heb ik bijv, een heel mooi echt maxi cosi slaapzakje overgenomen via marktplaats, die normaal peperduur is. Ziet er heel mooi uit en heb 'm 2 keer lekker gewassen. Voor het kindje komt gaat alles sowieso nog een keer de was in. Bij mij is het vooral inderdaad wat echt direct op het lichaam komt zoals hydrofielen, rompertjes, sokjes etc. De rest vind ik met wassen niet zo een probleem. Een matras zou ik nooit overnemen ten eerste omdat het niet veilig is maar ten tweede omdat die niet even lekker helemaal in de was te stoppen is. Vind het toch wel heel fijn als overal lekker ons eigen geurtje aan zit. Dus geen vreemde wasmiddelen of huisgeuren :)

Vanavond kerstviering met vriendinnen bij mij dus nu even druk in de weer met de tafel, opruimen, stofzuigen en alles zo ver mogelijk klaarzetten. Wordt vast erg gezellig maar ben zo moe en ook weer wat misselijk?! dat ik het even nog niet helemaal voor me zie. Maargoed, trekt wel weer bij. Vanavond lekker aan het gourmet en cadeautjes. Hebben lootjes getrokken en heb badcape, aankleedkussen en nog wat dingetjes voor mezelf gevraagd. Dus vanavond hopelijk weer een wat uitgebreidere babyuitzet :)

Iedereen een fijn dagje!

17. Maggi

Maggi Niet meer actief

Linie wat leuk dat de jurkjes al goed passen!! Nou die mag je met trots dragen hoor. Het is even een gek idee maar lijkt me enorm gaaf om die buik gewoon te kunnen tonen na jaren van wegstoppen :D Is je navel uitgeplopt (zeg maar..)? Ik zou zeggen: Linie! Buikfotoooo!

18. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Ben ik de enige die nog geen positiekleren draagt?
    Heb al wel een beginnend buikje en mensen beginnen het steeds beter te zien maar mn gewone kleren zitten ook nog prima.. En een truitje zat eerst niet lekker bij mn borsten maar nu die ook groter worden zit dat truitje nu wel beter :p

19. Maggi

Maggi Niet meer actief

Nee hoor ik ook nog geen positiekleren :) Na de dure feestdagen ga ik een paar setjes zoeken. Tot die tijd.. Leggings, stretchrokjes tuniekjes en lange shirts :)

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier alleen 2 positiebroeken.. De rest pas ik nog prima in, maar voor m'n werk moet ik spijkerbroeken hebben en die paste ik echt niet meer.. Maar mijn buik is ook al behoorlijk ondertussen :D Volgens mij houdt de kleine van veel ruimte :p

Deel Deze Pagina