16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    thanks linie daar heb ik wat aan. voor ons is iets met een verstelbaar handgreep wel handig. Manlief is erg lang, en ik ben best klein. Vervelend dat je steeds hoofdpijn hebt.. Helpen paracetamols?

@kleinmonster, goed dat jullie in therapie gaan. Hopen dat het helpt.

@maggi, maten weet ik zo niet, maar de oppervlakte is 10m2. Kamer is ook vrij lang en smal.. Zal dus een beetje passen en meten worden. Ik denk niet dat we echt een thema doen, maar heb wel een superleuke mobiel gehaakt van een tak met vogeltjes.. mijn moeder zei al dat het leuk is er iets van een boom achter te plakken of schilderen, dus misschien dat we zoiets doen.

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @maggi het kamertje dat wij voor de baby gaan inrichten
    is ong 4.50 x 2.50. en ik wil er zelf een wandtekening/schildering op de muur maken. idee is om dat te maken van Winnie the pooh.

3. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Marjolein, bij de meeste wagens kun je het wel verstellen hoor. Maar allemaal op andere manieren. Ik zou in de winkel demonstraties vragen van de wagens die je het meeste aanspreken, hebben wij ook gedaan.
    Paracetamol helpt wel iets, maar helaas niet lang. En vind het niet prettig om er echt 6 per dag te nemen nu met de zwangerschap... Heb nu zo'n migraine stick op m'n voorhoofd gesmeerd, verkoeld wel lekker!

Maggi, hier ook een klein kamertje hoor, 3,5 x 3 geloof ik. We hebben nog wel een grotere kamer beschikbaar, maar we vinden dit een lekker knus babykamertje:) Mocht er dan nog een wondertje komen, dan kan ons eerste wonder verhuizen naar de grotere kamer hihi..

4. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linie, wat vervelend dat je steeds zo'n hoofdpijn hebt. Hopelijk helpt de migraine stick!

Wij houden de babykamer heel rustig. Houden de muren waarschijnlijk wit, of 1 muur zacht roze of zacht blauw. Verder hebben we witte meubels en willen we de boel opfleuren met accessoires. Geloof dat de babykamer 4x3 is.

5. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolein, leuk een jongen! Pfff ik word nu ook wel nieuwsgierig. Heb een mail gestuurd om een afspraak te maken voor geslachtsbepaling, maar ze zijn 7 januari pas weer open. Hopelijk kunnen we dan snel terecht, want wil het nu ook wel weten.
    Ik denk een meisje, maar vind het allebei heel erg leuk :)!

6. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Hoi dames,

Marjolein, gefeliciteerd met je zoon! Zal wel even wennen zijn maar komt vast snel goed! Je kan nu in iedergeval heerlijk beginnen met shoppen.
    Wij hebben trouwens de Joolz day gekocht, we vonden het gewoon een fijne wagen om dezelfde redenen als Linie. Mijn man is daarnaast ook best lang (1.93) maar ik niet (1.67) en dit was een wagen die voor ons allebei goed voelde. Wij hebben de spijkerstof versie gekozen (helaas niet die dure versie met sterren want die vond ik echt te duur maar was er wel helemaal verliefd op :) )

Linie; balen dat je nog steeds ziek bent. Hopelijk knap je snel op en kan je weer leuke dingen gaan doen!

Kleinmonster; goed toch om in therapie te gaan! Vind het knap van jullie en hoop dat jullie er samen uit komen! Mooi kamertje trouwens.

Wensdroom; spannend maandag de echo! Maar eerst veel plezier met de verjaardag van je man!

Kamertje; weet de afmetingen eigenlijk niet. Misschien binnenkort maar eens gaan meten. Weet ook nog niet hoe we de inrichting gaan doen, denk warm en knus in aardetinten met kleine blauwe of roze accenten.
    Ben wel vorig weekend helemaal verliefd geworden op meubels voor de babykamer(zie foto) Vond het alleen echt te duur MAAR op marktplaats dezelfde gevonden en daar gaan we volgend weekend kijken. Ben helemaal blij!

Weet niet meer wie het vroeg maar ik ben ook nog echt VERSCHRIKKELIJK MOE! Heb idd het idee er nog midden om te zitten en de hoop dat het overgaat wordt steeds kleiner... Maar bij meerdere vriendinnen ging het weg bij 18 weken dus ik hou moed!

Verder hier nog steeds ziek; erge hoofdpijn, keelpijn en misselijk. Dus weer heel de dag op de bank en in bed doorgebracht. Hoop dat het snel overgaat want ik ga maandag met een vriendin naar de sauna en ben dinsdag jarig.

Ik heb trouwens 14-1 controle vk en 4-2 20wkn echo. Wil iemand dit op de lijst aanpassen? Lukt niet op mijn mobiel.

Fijn weekend allemaal!

Bijgevoegde bestanden:

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ons kamertje moet nog aan gekleed met gordijnen, winnie de poohlamp en muurbekleding.

8. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Voor de eerste maanden hebben we de kleine in een wiegje op onze slaapkamer.

9. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hellooo deze middag,

Ik ben weer even op de pc dus kan weer wat uitgebreider (lees: lang!) reageren. Wat is het hier toch gezellig he? Ik weet dat ik niet zoveel meeklets, maar volg alles op mijn mobiel mee!

@ Marjolein: Wat leuk een jongetje! Ach, het klinkt clichƩ maar het geslacht maakt echt niet uit, zolang alles er maar op en aan zit. Manlief hier moest ook eventjes wennen, had ook gedacht dat het een jongetje was. Maar inmiddels is hij er zo aan gewend dat er een meid onderweg is en dat het roze wordt ipv blauw haha.

@ Kinderwagen: Wij gaan voor de Stokke Crusi, wel een dure wagen (1300,-). Maar hij is zo fijn en degelijk afgewerkt. Wij wonen vlakbij het centrum en wandelen graag (en vaak). Dit wordt ons eerste kindje en heb een beetje als motto dat goedkoop vaak duurkoop is (alsin eerst een goedkope kopen en later toch spijt krijgen en alsnog de dure kopen). Mocht #2 snel op #1 volgen, dan kan in de Crusi een extra zitje geplaatst worden en hoeven we dus geen nieuwe kinderwagen te kopen.

@ Maggi: Fijn dat je je al wat iets beter gaat voelen. Ik kan ook slapen als een dier in winterslaap. Maar ik heb nu ook 2 weken vrij (maandag mag ik weer) en merk dat ik dat als goed excuus gebruik om lekker te blijven liggen. Gelukkig is manlief een stuk actiever haha en trekt hij mij meestal wel mee uit bed. Marktplaats is heerlijk. Ik heb er al diverse dingen via gekocht, zodat we de totale kosten toch een beetje kunnen drukken.

@ Masami: Mijn beste vriendin heeft ook de Mura 3 en is er erg tevreden over. Ons babykamertje is 2.80x5.00m, maar hier zit al een inbouwkleding kast bij (nouja nog niet, maar dat is de bedoeling aangezien we heel ons huis nog aan het verbouwen zijn haha). Tzt zal ik een fotootje plaatsen!

@ Wensdroom: Wordt een druk weekendje voor jou zo te lezen, maar wel fijn dat het dan ook zo maandag is. Fijn dat jullie de beeb weer eventjes kunnen zien! Kan me voorstellen dat het zo ook wat 'unreal' voelt. Ik blijf het super bijzonder vinden!

@Kh82: Ohh fijn dat jij je eigen ook weer wat beter gaat voelen. En wat goed dat je 11 weken mee hebt gedaan met MvM.

@ Kleinmonster: Zoals al eerder werd gezegd, jezelf vooral niet schamen voor de therapie. Zie het als een investering van je toekomst. Ik hoop zo dat jullie er samen goed uit gaan komen. De kinderkamer ziet er in ieder geval super sjiek uit! Komen deze meubeltjes van de Babydump? Jullie familiewieg is in ieder geval super bijzonder! Wij zochten eigenlijk ook iets in de stijl van jullie meubeltjes, maar ivm de beperkte keuze zijn we nu toch over gestapt naar wit haha. Met de kinderwagen hebben jullie in ieder geval een flinke boel bespaard!

@ Linie: Vervelend die hoofdpijn, bah!! Ik moet toegeven dat ik echt nooit hoofdpijn heb normaal gesproken, maar sinds de zwangerschap word ik ook vaker wakker met een zwaar hoofd. Een paracetamol helpt goed, en ik gebruik het niet langdurig dus dan kan het geen kwaad. Maar ik snap goed dat jij niet dagelijks 6 stuks wil gebruiken. Hopelijk werkt die stick en zorg er zeker voor dat je genoeg drinkt! Ben je toevallig stukken minder koffie gaan gebruiken? Hoofdpijn kan ook komen doordat je ineens minder cafeine binnen krijgt als je normaal een flinke koffiedrinker bent. De Joolz kinderwagen is volgens mij ook een fijne aanschaf! Mijn nicht heeft die in gebruik en is er super tevreden over! Welke kleur hebben jullie uitgezocht?

@ Peetje: Hopelijk kunnen jullie gauw terecht! Ik ben zo blij dat ik het weet, had ook echt niet kunnen wachten tot de bevalling. Ik ben zo van de praktische dingen. En al die wit en grijze pakjes zijn super schattig, maar i love color :D

@ Jojo: Super mooi kamertje! Love it! Fijn dat je hem nu tweedehands hebt kunnen vinden, bespaart toch een hoop kosten en vaak is iedereen er zo zuinig op dat het uberhaupt weinig heeft geleden. Heel veel beterschap, misschien dat de sauna je wat verlichting geeft! En waarschijnlijk ben je door je ziek zijn ook wat zwakker en sneller moe. Hopelijk is het allemaal gauw voorbij!

@ Shoppen: Ik ben de laatste dagen flink aan het shoppen geslagen, je moet toch iets in je vakantie haha! Nu maar hopen dat we bij de 20 weken nog steeds een meisje zien, anders heb ik wel een klein probleempje haha. Maar daar zullen we vast een oplossing voor vinden dan.

- Kinderkamer gaat waarschijnlijk van de Babypark komen (Malmƶ) http://www.kidsmill.nl/media/upload/image/malmo-white-brush-banner.jpg We hebben alleen de commode en het bedje nodig. Wat ik erg fijn vind is dat er 2 lades onder het bedje zitten, waardoor het bedje een stuk hoger is als degene zonder lades en dat is voor ons rugtechnisch beter!

- Beddegoed: Ik heb ervoor gekozen om te gaan werken met een Vellux duodeken met dekbedovertrekjes. Ik heb nu 2 hele schattige gekocht van Lief! http://www.trendyhanddoeken.nl/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/i/ribbons1_2.png en http://www.hipbeddengoed.nl/media/catalog/product/cache/2/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/i/lief_dekbedovertrek_roze.jpg. In het wiegje gaan we wel een lakentje/dekentje gebruiken de eerste weken.

- Aankleding kamertje: We gaan 2 muren lichtgrijs maken en de andere 2 muren en plafonds met 2 schuine kanten blijven wit. De vloer is eiken grijs gerookt. Dus met de witte meubeltjes steekt het mooi af en mogen we best wat kleur gebruiken. De kleurtjes van Lief! die in het dekbedje zitten gaan we dus doorvoeren in de accessoires, zoals de waskussenovertrekken, spuugdoekjes, kruikenzak, het kussentje in de schommelstoel en wat dingetjes aan de muur. Ik heb mijn oog laten vallen op deze kubusjes voor aan de muur te hangen, uiteraard veel te duur. Dus die gaan we nu zelf maken! http://www.presentsathome.nl/media/catalog/category/lief_schilderij_fotokubus_1.jpg

- Wipstoeltje: Via Marktplaats heb ik de Nuna Leaf gekocht http://www.ma-and-ma.com/WebRoot/Store2/Shops/63058421/4FD7/5C62/60B9/7EFC/A303/C0A8/29BA/223A/nuna_leaf1-450x300.jpg Kost nieuw 135,- en heb ik nu voor 65,- kunnen ophalen. Tel uit je winst!

- Badje: Ook via Marktplaats kan ik morgen een grijs Bebe Jou badje + standaard ophalen. Maar liefst voor 10 euro, nieuwprijs 55,-. Ik ga straks liever met de kleine onder de douche of in bad, dus ben bang dat ik het badje weinig ga gebruiken en vond het daarom zonde om er zoveel voor uit te geven. Via Marktplaats heb ik nog een badzitje gekocht en zo'n badmatrasje waar baby's op drijven als je ze in het grote bad hebt.

- Voedingskussen: Heb ik heel schappelijk kunnen kopen van degene waar ik ook het badje ga ophalen. Het is een kussen van Comfy Big, die nieuw ook ongeveer 50,- kost en nu voor 15,- mag meenemen (in zeer goede staat uiteraard).

- Muziekmobiel: Ook via Marktplaats een Tiny Love Symphony gekocht voor een leuk prijsje! Ik had gelezen dat deze erg populair zijn bij de baby's. http://www.babyearth.com/images/images_big/10-3423-01.jpg

- Luiertas: Omdat manlief een papadag gaat krijgen straks, vind ik dat ik het niet kan maken om hem op pad te gaan sturen met een super blije Hip/Oilily achtige tas. Dus heb nu een tas gekocht van Tribal Baby waarmee hij goed overstraat kan en ook matcht bij de kinderwagen http://www.baby-slofje.nl/handler/imagehandler.aspx?filename=jp94-tribal-baby-verzorgingstas-original-leatherlook-messenger-zwart-zilver.jpg&type=medium

- Kleertjes: Heb ik zelf een stel gekocht en nog veel meer gekregen. Wel veel kleine maatjes, dus ik hoop dat ze er wel in gaat passen. Anders kan ik alweer een hoop wegdoen, dat zou jammer zijn. Moet alleen nog wat rompertjes en sokjes in kleine maatjes kopen en dan kan ik eigenlijk al goed vooruit de eerste weken.

Genoeg over mij. Het wordt al bijna ego! Maar is zo leuk om te zien wat er allemaal al gekocht is voor onze kleintjes! Fijn weekend iedereen!

X

10. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik zwaai even snel om iedereen een heel fijn weekend toe te wensen!
    Heb wel gelezen, maar niet onthouden...
    Alleen dat Marjolein een zoon krijgt terwijl haar voorgevoel een dochter was;) Gefeliciteerd!
    Hier dus geen babykamer, we hebben maar 1 slaapkamer helaas... Soms merk ik dat ik dit toch wel jammer vind, geen kamer inrichten enzo. (Hormonen, hormonen...) Dus daar kan ik niet over meekletsen;) Maar goed er zijn veel ergere dingen om je druk over te maken! Ben ook nog behoorlijk moe, pfffff! En kokhals weer... Gister zelfs boven de wc gehangen... Brrrrr!

Fijn weekend!

Mooie kamertjes voorbij zien komen:) Leuk om te zien!

11. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    @ Marjolein, gefeliciteerd met jullie zoontje!

@ Linie, vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Weet uit ervaring dat dat niet fijn is. Ik had buiten de zwangerschap om, zo'n dagen migraine. Bij mij is dit nu echter heeeeeeeel veel minder geworden. Raar he, die hormonen? Sterkte.

Wat gaaf om al die meubels voor de kamer al te zien. Zo ver zijn wij nog niet.
    Ook al veel andere aankopen voorbij zien komen, erg leuk!

@ Snoeppie, wow wat heb jij al een waslijst, goed zeg!
    Ik vind die Nuna leaf er ontzettend leuk uit zien, maar gebruik je zoiets wel?
    Wanneer maak je van zo'n wipstoeltje gebruik? Kan je hierop ook zo'n speeltje zetten?

@ Kinderwagen
    Wij hadden een paar eisen:
    - klein inklapbaar onderstel
    - hoge bak en in hoogte verstelbare stang.
    - De grip van de stang. De buzz had een ovale stang, dat vond ik niet prettig bij het vasthouden. De Maxicosi heeft een ronde duwstang en dat voelde voor mij beter)
    - luchtbanden (achter 2 en voor 1 of 2 naast elkaar)

Verder gelet op:
    - hoe 'snel/ makkelijk' in te klappen
    - stevigheid wagen
    - pre dat de bakken zowel met gezicht vooruit, als met gezicht naar ons toe geplaatst kan worden.

Bovenal vonden we dit bij de proefrondes al met al het meeste prettig!

@ Badje, waarschijnlijk kopen wij zo'n badje wat wij bovenop ons eigen bad kunnen zetten. Klinkt handig. Vullen met de handdouche en stop eruit trekken als we klaar zijn en water valt in 't bad. Geen gesleep met volle badjes. Klinkt praktisch, hoop dat het in de praktijk ook erg prettig is...
    Als iemand er ervaring mee heeft, ik hoor dat graag!

12. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb m'n zinnen gezet op de bloom babylounger. Maar zijn een beetje duur :)!

13. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kh82, Klinkt idd heel handig een badje wat je in je eigen bad kan zetten. Waar heb je die gevonden? Lijkt me ook wel wat :)!

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    leuke kamertjes al voorbij zien komen en wat hebben sommige al veel aangeschaft.. heb we lal t een en ander maar er moet nog genoeg.
    hebben gekocht al: kinderwagen Easy walker 3 wieler via MP
    kamermeubeltjes via MP. verder 2 dekentjes en een lakentje voor in de kinderwagen. een waskussen en matrasje met matrasbeschermer voor in het ledikant. wat rompertjes.2 badcapejes , hydrofiel luiers en washandjes. en zo'n bakje met 4 bakjes die je op elkaar kunt stapelen om melkpoeder in te bewaren. en een difrax fles.

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    maxi cosi , badje en kruiken met zakken enz.. krijgen we van mijn zusje die dat al /nog heeft. en heb ook van haar al slaapzakje en rompertjes en paar pakjes die voor beide kunnen gekregen.

16. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nog niets gekocht. Moeten toch maar eens aan de slag, julle hebben al zoveel!

17. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Jullie hebben al meer als mij.. Ik zit namelijk in bewindvoering en ze zijn er voor aan het sparen maar ik ga volgende week met vl bij babydump kijken.. heb daar een duowagen gezien en wil ff weten hoe hij rijd.. heb stiekem nog wat geld bij mn zus liggen en daar wil ik die wagen dan van kopen :)
    En voor de rest wil ik kijken voor een nieuw matrasje want zl krijgt binnen nu en 3maanden een groot bed dus dit bedje word nu voor de kleine :)
    Dus momenteel heb ik : een bedje nog zonder matras en een maxi cosi geleent van mn zus en mocht het een jongen worden stapels met kleren :D haha :)

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik vind het knap als het je gelukt is om nog niks te kopen .. ik vind het allemaal zo leuk dat ik als ik iets zie waarvan ik zeker weet het nodig te hebben ik het niet kan laten om dat te kopen. kan niet wachten tot ik weet wat het wordt om nog meer gerichter spullen te gaan aanschaffen.. beetje koopziek;) nee dat ook niet.. maar af en toe al iets kopen vind ik wel erg leuk.. en t is allemaal zo schattig en leuk ook om te doen/uitzoeken.

19. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Met hoeveel weken moet je trouwens de babykamer af hebben?
    30 toch?

20. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    http://babyspeelgoed.net/images/producten/groot/fc01e7b3ac97aee5bf2620c4775a368a.jpg

Zoiets bedoel ik. Klinkt el handig, niet dat gesleep met een vol badje.
    Maar ik heb wel mijn twijfel of het wel comfortabel staat. Ik kan natuurlijk niet met mijn voeten onder het bad waardoor ik (denk ik) wat schuin gebukt sta. Maar misschien heb ik dat mis?

Dames, wanneer gebruik je zo'n wipstoeltje?
    In de box speelt je kindje, in bed slaapt 't. Wanneer is zo'n stoeltje handig?
    Ik ben namelijk geneigd om alles te kopen ('t is ook zo leuk), maar ik moet wel alle een plek geven en betalen. Vandaar dat ik mij afvraag of dit een must is :)

Deel Deze Pagina