16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zal zo een foto plaatsen van het ledikant grumpy en ja woon in friesland :)

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    @grumpy het ledikant. De bodem is in hoogte verstelbaar.

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    @zwangernr2 de kinderwagen. Het handvat/duwstang is in hoogte verstelbaar, de voorwielen kunnen er vanaf om het klein op te vouwen.

4. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden, wat is er weer gezellig veel gekletst vanav gister ochtend!

Zag al hele mooie spulletjes voorbij komen! Zal hieronder ook een foto van onze kinderwagen en kamertje proberen te plaatsen.

Marjolein! Wat leuk: een zoon!! Gefeliciteerd!

De rest een beetje vergeten sorry.....

Maandag hebben we controle bij de vk en ben best zenuwachtig weer haha. Woensdag eindelijk de pretecho en dan hopen we te kunnen zien of we een jongetje of meisje verwachten.
    Ik heb zelf nog geen voorgevoel maar mijn omgeving denkt daar anders over. Al lopen de voorspellingen wel gelijk op haha.

Hier dan de foto's van ons kamertje en de kinderwagen:

Bijgevoegde bestanden:

5. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan maar 2 foto's per keer uploaden dus volgt hier het kamertje:

Bijgevoegde bestanden:

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ook mooi hoor pooh, zo leuk al die kamertjes :)

7. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Hoi aanstaande moeders,

Pooh mooi kamertje deze hebben wij ook uitgezocht, we hebben dezelfde smaak:), we hebben alleen geen kast want we hebben een vaste kast in de babykamer.

Ik ben morgen 17 weken en alles gaat hier goed, ik word onder controle gehouden door het ziekenhuis want ik heb wat overgewicht dus wordt het sowieso een medische bevalling. Mijn eerst volgende afspraak staat gepland op 10 januari en de 20 weken echo 28 januari. Wij willen niet weten wat het wordt, ik kan namelijk mijn mond niet houden en vind het eigenlijk ook wel leuk. Manlief is al druk bezig met de babykamer en heeft al aardig nesteldrang, het hoeft straks alleen nog worden behangen. De meesten vrienden en familie denken dat het een jongen word. Echt spannend een 1e kindje!!

Voel jullie al beweging in je buik?
    En ik eet minder wat eigenlijk wel goed is(Natuurlijk wel genoeg voor het kind) want ik moet zo min mogelijk aankomen, de buik komt wel beter door maar ik ben nog maar een halve kilo aangekomen.

Prettig weekend allemaal!

Groetjes Priscilla

8. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha Priscilla, wat grappig dat we dezelfde smaak hebben!
    Vond het inderdaad wel een mooi kamertje en past eigenlijk ook overal bij vinden wij.
    Na woensdag weten we hopenlijk in welke kleur we het aan kunnen kleden. Zo krijgen we dan toch hele verschillende kamertjes Priscilla omdat jij het als een verassing wil houden haha.

9. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Bevallingslijst Mama's 16-30 Juni 2013

12 juni
    ♥ Veetje83(29) - 1e kindje - BV - ZKH - MvM

16 juni
    ♥ Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM
    ♥ Snoeppie(26) - 1e kindje - BV - Zkh
    ♥ Strijkertje(28) - 1e kindje (★) - BV - Zkh
    ♥ Tiempje - 1e kindje - FV - ZKH

17 juni
    ♥ KaatjesBaby(34) - 4e kindje (JMM) - BV - Zkh - MvM
    ♥ Maggi(30) - 1e kindje -
    ♥ Peetje2012 - 1e kindje - FV of BV - Thuis
    ♥ MaichaMaaike (24) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM

18 juni
    ♥ Linie (30)- 1e kindje (★) - BV - Zkh - MvM

19 juni
    ♥ Wensdroom(31) - 1e kindje via draagmoeder - FV - Thuis - MvM

20 juni
    ♥ Ingeltje(31) - 3e kindje (JJ) - BV - Zkh - MvM
    ♥ Masami - 3e kindje (MM) - BV -Zkh (gyn)- MvM

21 juni
    ♥ Inkiewinkie(33) - 2e kindje -BV-Zkh (geplande ks)
    ♥ Leo85(27) - 1e kindje - ? - ? - MvM
    ♥ Zwangernr2 (23) - 2e kindje - BV-Zkh

22 juni
    ♥ Jojo12 - 1e kindje - ? - Zkh - MvM
    ♥ Liza28(28) - 1e kindje - ? - ?
    ♥ Juliave (28)- 1e kindje - FV, ZKH, MVM

23 juni
    ♥ Kleinmonster(25) - 1e kindje - BV - Thuis

24 juni
    ♥ Fas30(29) - 1e kindje - ? - ? -
    ♥ Mama15 - 5e kindje - FV - Thuis -
    ♥ Mangoo - 3e kindje - ? - ? -

25 juni
    ♥ Bl0empje(21) - 1e kindje - BV - Thuis - MvM
    ♥ Kimmey(25) - 1e kindje - ? - ?
    ♥ Madchen30 - 3e kindje (JM)(★★★★★) - BV - Zkh (KS)
    ♥ Pooh85 (27) - 1e kindje -

26 juni
    ♥ Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - Zkh

27 juni
    ♥ Grumpy(32) - 1e kindje (★) - ? - Zkh-MvM
    ♥ Jossie81(31) - 1e kindje (★★)- BV - ZKH

28 juni
    ♥ Malaika(?) - 2e kindje (★) - BV - ZKH

29 juni
    ♥ RooDje(31) - 1e kindje (★) - ? - ZKH - Moeders voor Moeders

30 juni
    ♥ Kh82 (30) - 1e kindje (★) - BV - ? - MVM

1 augustus (illegaal erelid :D )
    ♥ Zeester - 3e kindje (JJ) (★)- FV - ZKH

(3) Meisjes (2) Jongen (2) Verrassing

Afspraken

December:
    31 Zeester 2e echo

Januari:
    5 Kimmey pretecho en geslachtsbepaling
    7 KaatjesBaby VK, Jossie81 controle VK, Pooh85 VK Wensdroom pretecho en geslachtsbepaling
    9 Ingeltje VK, Pooh85 pretecho
    10 Wensdroom controle VK, Peetje2012 VK, Zwangernr2 controle VK 10 Strijkertje controle ziekenhuis
    11 Linie controle VK, Leo85 controle VK, Zeester intake VK, marjolein controle
    14 Masami controle VK
    16 Veetje83 controle VK
    17 Koesterhoop pretecho, Veetje83 20w echo
    21 Bl0empje Controle VK

22 Snoeppie 20w echo (GUO)
    28 Linie 20 wk echo, Maggi 20 wk echo, Tiempje 20w echo Strijkertje 20 wk echo
    29 Peetje2012 20w echo
    30 MaichaMaaike 20w echo
    31 Masami 20w echo (GUO), Grumpy VK, marjolein 20w echo (GUO), Bl0empje 20wkn echo

Februari:
    4 Leo85 20w echo, Pooh85 20w echo, zwangernr2 20w echo
    13 Koesterhoop 20w echo

Maart:
    12 Koesterhoop pretecho

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling MvM= Moeders voor Moeders
    ♥ = goeie echo gehad! ★ = kindje verloren

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★
    sterretje van Zeester (6 wk)
    sterretje van Carientje78 (6 wk)
    sterretje van Vlinder1309 (8 wk)

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (zoek in dit onderwerp op 'lijst'), klik op quote en haal in de tekst dan de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft! [/QUOTE]

10. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Had je een pb gestuurt masami :) had je ook gevraagt hoe de wagen eruit ziet maar zie nu de foto's en vind hem echt heel erg gaaf :D bedankt alvast! :)

11. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat knap van je Priscilla dat je nog maar zo weinig bent aangekomen!
    Hier al 6 kilo :$ Vooral door het blijven eten bij de misselijkheid in het begin. Nu matigen en sporten, moet er toch weer af... En was voor de conceptie al 3 kilo te zwaar :(

Prachtige kamertjes inderdaad! Onze is nu nog "bezet" door nr. 3.

Maandag ook hier controle bij vk. Blijft idd spannend.
    Wensdroom, alweer een dag dichterbij de geslachtsbepaling! Spannend!

Met bloedgroepen [letter] negatief moet je inderdaad oppassen ivm rhesusantagonisme. Veel over te vinden op internet op betrouwbare sites, overleg ook met gyn/vk. Ze horen dit na de eerste bloeduitslagen goed te bespreken!

Geheugen: gelukkig vergeet je weer wat je allemaal vergeten bent! Dat maakt het minder erg! Het blijft helaas in meer of mindere mate...

12. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    De buik met 16+4

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,8 KB
      Weergaven:
      19
  13. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat me doet denken aan een tip: schaf een goede luieremmer aan! Dat scheelt ontzettend veel vieze geurtjes! Wij hebben de diaper champ, omdat daar gewone zakken in passen (zie op de achtergrond). Ideaal!

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Zwangernr2 ik heb je pb terug gestuurd :)

Om even mee te praten over de vergeetachtigheid :) ik heb er met de 2e erg veel last van gehad en dat is gelukkig helemaal goed gekomen na de tijd. Nu weer last, maar ik neem nu capsules van Davitamon Compleet mama plus. Hier zit alles in wat je nodig hebt vitamine d en visolie plus de rest :).

Vergeetachtigheid

Veel zwangere vrouwen krijgen nu last van vergeetachtigheid. Ook verwerken vrouwen vanaf 13 weken zwangerschap, informatie langzamer. Een reden hiervoor kan zijn dat zwangere vrouwen slechter slapen. Maar ook omega 3 vetzuren spelen hierin een rol. De hoeveelheid vetzuren die nodig zijn voor de ontwikkeling van de hersentjes en het zenuwstelsel van de baby doet de hoeveelheid vetzuren in het bloed van de zwangere vrouw dalen. Daarom wordt ook aangeraden om visoliecapsules tijdens de zwangerschap te slikken. Niet alleen je baby krijgt zo voldoende vetzuren binnen, maar jij zelf ook. Dit kan je tijdens, maar ook na de zwangerschap goed gebruiken. Hersenen van zwangere vrouwen krimpen namelijk met 8%. (vandaar ook concentratiestoornissen, vergeetachtigheid tijdens en na de zwangerschap). Deze 8% krijgen ze weliswaar weer terug, maar dit kan even duren.

Zwangerschap vanaf 3 maanden | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

15. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Kaatje mooie buik hoor en die diaper champ welk soort zakken bedoel je. Want had zo'n luier emmer gezien bij de hema, maar daar passen volgens mij alleen de navulling van de hema op.

16. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Masami, dat zijn gewone gft/kleine huisvuilzakken die je bij de supermarkt kan halen. Dat scheelt veel in vergelijking met de emmers die alleen met bepaalde cassettes werken.

Diaperchamp - Home

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo ik ben weer bij, lees wel mee maar niet altijd tijd om te reageren :D

Mooie kamertjes zag ik voorbij komen, wij gaan zo naar de babydump om er eentje uit te zoeken.. En gelijk even kijken voor kinderwagen e.d. (maar die gaan we dan wel v marktplaats halen.. Kamertje wordt gesponsord door schoonouders :)) Had de folder aangevraagd en daar zaten hele lieve kleine sokjes bij *smelt* leuk zo'n verrassing in de envelop hihi!

Hier verder geen problemen, ben nu ongeveer 4 kilo aangekomen. Buik groeit goed ghihi.. Krijg wel met werken wat last van mijn onderrug, maar moet nog ff knopje omzetten en er wat beter op letten hoe ik zit en buk enzo, dan gaat het beter.. Volgende week maar eens aan de VK vragen of ze nog tips hebben verder..

Wensdroom veel plezier maandag bij de echo, duurt lang he dat wachten!

Hier O+ bloedgroep, dus geen problemen met rhesusfactor gelukkig :)

Oh ja, mijn afspraak voor de 20-weken echo is trouwens 7 februari ipv 4 februari, kan iemand dat aanpassen in de lijst? (Ik ben ook btje vergeetachtig soms :D)

Fijn weekend allemaal!

18. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #3418 kh82, 5 jan 2013
    Laatst bewerkt: 5 jan 2013
    We hebben de wagen! Helemaal happy. Ik krijg juist van iedereen te horen dat ik beter geen luieremmer kan nemen. Hoe duur sommige emmer ook zijn, het schijnt dat ze toch nare geurtjes afgeven?

We maken zo een tussenstop om even wat te drinken. Dat is bij Ikea Amersfoort. Is het nog de moeite waard om daar te kijken naar babyspullen? Tips?

19. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Sjeeminee weer veel geschreven! Kijken of mijn geheugen nog een beetje werkt! ;)

Marjolijn wat leuk een zoon! Had je reden om te denken dat het een meisje zou zijn, of was het gewoon een voorgevoel? Wij hebben de 14de een pretecho met geslachtsbepaling en ik kan niet wachten!

Kaatje mooi buikje! Wat betreft luieremmer zaten wij ook aan de diaperchamp te denken. Ik wilde in eerste instantie trouwens gewoon een pedaalemmer, maar vriendlief zegt dat ie over z'n nek gaat van die luchtjes dus hij wilt graag toch een luieremmer.
    Bedankt voor je lieve berichtje over de sterretjes mama's :)

Kleinmonster was blij te horen dat jullie er samen aan willen werken, maar bij het lezen van je bericht over dat smsje gaat mijn bloed weer koken! :x

Hier bloedgroep A positief. Nooit geweten welke bloedgroep ik had tot de vlos het de laatste keer vertelde

Ik zag prachtige kamertjes en wagens voorbij komen en las dat Masami een groot hart heeft :) Superlief van je!

Hier dus op 2 januari het kamertje leeggehaald. Was lichamelijk en emotioneel best zwaar, maar ben nu heel blij dat het gedaan is.
    Vandaag een kastje in elkaar zitten en wat de rest van het kamertje betreft ben ik met smart op zoek naar een retro (jaren 70) commode. Voor de rest kopen wij een simpel ledikant van Ikea en heb ik van mijn bonuspapa een grote ijzeren locker gekregen die als kledingkast dienst gaat doen. Alles nogal low budget. Ik ben in Juni mijn baan kwijt geraakt en we moeten dus een beetje op de centjes letten.
    De kinderwagen is hier al binnen. Dat was wel een rib uit ons lijf, maar die hebben we van onze spaarcentjes gekocht. We wisten bij onze vorige zwangerschap al dat we deze wilden kopen. Het is een Mima Kobi in zilver. De meningen zijn hier nogal over verdeeld omdat ie er super modern uitziet. Daar moet je van houden. Wij zijn er verliefd op. We laten hem in April/Mei bezorgen.

Geloof dat ik Maggi nog iets had zien zeggen over de gratis babyboxen. Ik heb gisteren de Felicitas zwanger box bij de etos en de babydump box opgehaald. Vind ze beide wel de moeite waard, hoewel er in die van de Etos wel veel papierwerk (tijdschriften, die ik al had. Kortingsbonnen, die niet meer geldig waren!) zat. Die van de babydump was kleiner en lichter, maar vond ik wel leuker qua inhoud!
    Heb me ook nog aangemeld voor de tas van het kruidvat en de blije doos, maar weet niet wanneer je die mag ophalen.

Geloof dat ik weer redelijk bij ben! :D

20. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,
    Ff een vraagje over de zwangerschaps boxen....
    Die van de etos.. Wanneer mag je die ophalen?
    Ik heb me er namelijk ook voor aangemeld maar nog geen bericht gehad dat ik m mag ophalen.

Ik las net dat sommige van jullie m al hebben dus vandaar...

Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina