16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heb je al gekeken of je een vergoeding krijgt van je zorgverzekering? Hier toch mooi 100 euro! Dat scheelt veel.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oja gisteravond even buikfoto gemaakt.

Maar eerst even een magische spreuk:

Jullie zien niet de rommel in de slaapkamer *simsalabim*

Zo. Dan nu de foto:
    Bekijk bijlage 297233

3. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahahahaha Simsalabim, ik zag niks....

Wat een buik al!
    Nu lijkt mijn buikje niks meer haha...
    Ik ben wel erg benieuwd hoe jouw buik er tegen het einde uitziet!

4. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ingeltje, moet jij eigenlijk niet naar de februari mama's? ;)

5. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ja, zo zou ik het dan ook willen doen denk ik, net doen alsof wij het ook niet weten. Ik kan alleen niet zo goed liegen :D Maar wat Ingeltje zegt kan ook haha, maar ben zo bang dat ik me toch te duidelijk zou verspreken. Lastig, lastig haha! Luxeprobleem :)

Pooh, ik woon in Breda. Veel aanbod hier van yoga, zwanger&fit etc.
    Yoga lijkt me ook erg leuk, maar ik ga nu kijken bij een zwanger&fit cursus, omdat het voor mij belangrijk is mijn spiercorset sterk te houden vanwege mijn rug. Dit is toevallig bij een fysiopraktijk. Als het niet vergoed wordt vanuit je zorgverzekering als zwangerschapscursus, kunnen ze het ook declareren als fysiobehandeling. Ze zei dat ze dan 4 behandelingen declareert voor 10 lessen. Dus misschien is zo'n cursus bij een fysiotherapie praktijk iets voor je?

6. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wow Ingeltje!!! Wat een buik zeg! Weet je echt zeker dat er niet een 2e beeb verstopt lag met de echo's?? ;) Dan hoor je morgen misschien 2 hartjes hihi!
    Mijn buik stelt ook niets meer voor nu haha!

7. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tips qua zwangerschapscursussen.
    Helaas krijg ik miks vergoed bij de zorgverzekeraar... (CZ plus verzekering)
    En fysio zou een optie geweest zijn als ik niet al over mijn behandelingen heen kom door mijn nekletsel dat ik heb opgelopen na een auto-ongeluk dus helaas zal dat voor mij ook niet lukken.

Ik woon niet zo ver van Eindhoven af en ik heb besloten dat ik maar in Eindhoven ga beginnen met zwangerschaps zwemmen.
    Daar betaal ik gewoon per keer dat ik kom de entree voor het zwembad en als ik een stadspas aanvraag krijg ik korting. (ipv €5.80 per keer €3.80 per keer) En ik hoef dus niet te betalen als ik niet kom!
    Is op maandag ochtend hier en komt wel goed uit want ben op maandag altijd vrij.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik speel vals hoor... zit gewoon een kussen onder ;)

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ssssssssssssssssssssssssssssssstttt dat was toch ons geheimpje?!

Haha maar het is ook niet helemaal eerlijk hè, ik heb al de 3e hier hè!(oja jij hebt er ook al 3 ... nouja voor de dames die zwanger zijn van de 1e: niet op mij letten :p )

Maar ik vraag me soms inderdaad nog wel eens af... zouden het er geen 2 zijn? Haha maar ze heeft echt heel goed gekeken hoor! Er zat er echt duidelijk maar 1

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo wat een pagina's weer zeg!

Hihi mooie buik hoor Ingeltje!

Wensdroom gefeliciteerd met jullie dochter! En dat alles er goed uit zag natuurlijk!

Jossie gefeliciteerd met je neefje :D

@cursus: Heb ons net opgegeven voor de Samen Bevallen cursus, starten in maart :D Nu al zin in! Krijg 75% vergoed van de verzekering, dus dan valt de prijs mee :) Vinden het leuk om alles samen te beleven, dus vandaar ook deze, is 9 avonden, en allemaal met partner..

@ de lijst: Onze 20-weken echo is ook een GUO, en ik wil proberen BV te gaan geven (stond er ook nog niet bij) en wij bevallen in het Geboortecentrum :)

11. Maggi

Maggi Niet meer actief

Hee goeeeeiemorgen!!

Wat een hoop pagina's weer gekletst sinds gisteravond?! Goed bezig :)

Masami wat fijn dat alles helemaal goed is! Zeiden we het niet ;) En ja dat klinkt heel logisch, dat je het minder voelt als je vruchtwater is aangevuld! Fijn, genieten nu!

En Wensdroom gefeliciteerd met jullie meid! Wat leuk zeg! Fijn ook dat alles er tot nu toe heel goed uit zag, dat is alvast een heel goede geruststelling voor de 20 weken echo. Blijf maar lekker op je roze wolk :)

Jossie gefeliciteerd met je neefje!

Ingeltje! Ongelofelijk... Die rommel viel echt nieteens op hoor, je dikke buik zat ervoor! Prachtig :)

Hoe gaat het trouwens met jullie slapen? Las dat je vanaf 16 weken beter niet op je rug kunt liggen. Hoe gaan jullie hiermee om? Gewoon op de rug liggen of wel bewust mee bezig? Ik ben een echte zijslaper maar merk dat ik de laatste tijd toch geregeld wakker wordt op mijn rug.. Heb er echt geen controle over, of ik moet mezelf helemaal inbouwen met kussens enz. Hoe doen jullie dit?

Verder nog lekker aan het genieten op mijn blauwe wolk :)
    Leuk dat er weer wat geslachtsbepalingen gepland staan! Ben heel benieuwd naar de bevindingen en of de voorgevoelens klopte!

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Het is steeds moeilijker om bij te houden met mijn geheugen, maar hier een poging:

Jossie gefeliciteerd met je neefje! Hoop dat alles goed gaat met je zus.

Masami fijn dat alles in orde is. Het blijft spannend. Zelf heb ik nog helemaal niks gevoeld, maar kan me voorstellen dat je een klein beetje zorgen gaat maken als de beweging minder lijkt te worden. Gelukkig niks met de beeb!

Wensdroom wat leuk een meid! Grappig dat het voorgevoel van je man klopt. Lekker van je roze wolk genieten! Ik denk ook dat ik een meid krijg, maar VL hoopt toch nog een beetje op een jongen merk ik. Volgende week maandagavond zullen wij het ook weten!

Wow Ingeltje wat een toeter al! Lijkt idd haast alsof je al een stuk verder bent dan de rest van ons! Kijken of ik vanavond ook nog een buikfotootje kan plaatsen.

Grumpy goed dat je je hebt ziekgemeld. Lekker aan jezelf en je kindje denken. Is belangrijker nu!

Maggi ik lig ook meestal op mn zij (half zij/half buik) met een been opgetrokken, maar af en toe word ik ook wakker op m'n rug. Ik probeer er ook op te letten, maar soms gebeurt het gewoon! Slaap je met een voedingskussen?

13. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    hoi allemaal,

Even kort berichtje van mij. helaas nog steeds ziek, blijf zo'n hoofdpijn houden en hoest daarnaast de longen uit mijn lijf. Zo toch maar proberen iets te doen want is mijn verjaardag en verwacht toch wel wat visite vanavond.. Morgen weer werken, weet echt nog niet hoe ik dat moet volhouden.

Iedereen met goede echo's en geslachtsbepalingen; gefeliciteerd! Heerlijk om in blauw of roze te kunnen gaan shoppen! Wij moeten nog 4 weekjes wachten.

Mooie buik al zeg Ingeltje. Wel fijn dat de groei nu iets langzamer gaat anders kan je straks niet meer op of neer.

Grumpy; beterschap en niet schuldig voelen maar uitzieken!

Rest ben ik alweer vergeten maar fijne dag allemaal!

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hé jojo wat rot nog steeds ziek en dat terwijl je jarig bent.. heel vervelend.. betreft werk denk aan jezelf en je kleintje en als het niet lukt meld je dan ziek dan voel je je misschien schuldig maar als het beter is voor jou en de kleine. Ik hoop dat het een beetje te doen is vandaag en je dan toch met visite van je verjaardag kan genieten..
    ik duim voor je dat het een beetje lukt vandaag

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Bevallingslijst Mama's 16-30 Juni 2013

12 juni
    ♥ Veetje83(29) - 1e kindje - BV - ZKH - MvM

16 juni
    ♥ Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM
    ♥ Snoeppie(26) - 1e kindje - BV - Zkh
    ♥ Strijkertje(28) - 2e kindje (★) - ? - Zkh
    ♥ Tiempje - 1e kindje - FV - ZKH

17 juni
    ♥ KaatjesBaby(34) - 4e kindje (JMM) - BV - Zkh - MvM
    ♥ Maggi(30) - 1e kindje -
    ♥ Peetje2012 - 1e kindje - FV of BV - Thuis
    ♥ MaichaMaaike (24) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM

18 juni
    ♥ Linie (30)- 1e kindje (★) - BV - Zkh - MvM

19 juni
    ♥ Wensdroom(31) - 1e kindje via draagmoeder - FV - Thuis - MvM

20 juni
    ♥ Ingeltje(31) - 3e kindje (JJ) - BV - Zkh - MvM
    ♥ Masami - 3e kindje (MM) - BV -Zkh (gyn)- MvM

21 juni
    ♥ Inkiewinkie(33) - 2e kindje -BV-Zkh (geplande ks)
    ♥ Leo85(27) - 1e kindje - BV - Geboortecentrum - MvM
    ♥ Zwangernr2 (23) - 2e kindje - BV-Zkh

22 juni
    ♥ Jojo12 - 1e kindje - ? - Zkh - MvM
    ♥ Liza28(28) - 1e kindje - ? - ?
    ♥ Juliave (28)- 1e kindje - FV - ZKH - MVM

23 juni
    ♥ Kleinmonster(25) - 1e kindje - BV - Thuis

24 juni
    ♥ Fas30(29) - 1e kindje - ? - ? -
    ♥ Mama15 - 5e kindje - FV - Thuis -
    ♥ Mangoo - 3e kindje - ? - ? -

25 juni
    ♥ Bl0empje(21) - 1e kindje - BV - Thuis - MvM
    ♥ Kimmey(25) - 1e kindje - BV - ?
    ♥ Madchen30 - 3e kindje (JM)(★★★★★) - BV - Zkh (KS)
    ♥ Malaika(37) - 2e kindje (★) - BV - ZKH
    ♥ Pooh85 (27) - 1e kindje -

26 juni
    ♥ Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - Zkh

27 juni
    ♥ Grumpy(32) - 1e kindje (★) - ? - ?-MvM
    ♥ Jossie81(31) - 1e kindje (★★)- BV - ZKH

29 juni
    ♥ RooDje(31) - 1e kindje (★) - ? - ZKH - Moeders voor Moeders

30 juni
    ♥ Kh82 (30) - 1e kindje (★) - BV - ? - MVM
    ♥ Elfrieda (39) - 3e kindje (J)(★) - BV - ZKH

1 augustus (illegaal erelid :D )
    ♥ Zeester - 3e kindje (JJ) (★)- FV - ZKH

(5) Meisjes (4) Jongen (3) Verrassing

Afspraken

Januari:
    9 Ingeltje VK, Pooh85 pretecho, Elfrieda Gyn controle, Peetje geslachtsbepaling
    10 Wensdroom controle VK, Peetje2012 VK, Zwangernr2 controle VK, Strijkertje controle gyn
    11 Linie controle VK, Leo85 controle VK, Zeester intake VK, Marjolein controle, Kleinmonster geslachtsbepaling
    14 Masami controle VK, Kleinmonster controle VK
    16 Veetje83 controle VK
    17 Koesterhoop pretecho, Veetje83 20w echo, Malaika echo+metingen
    21 Bl0empje Controle VK
    22 Snoeppie 20w echo (GUO)
    28 Linie 20 wk echo, Maggi 20 wk echo, Tiempje 20w echo, Strijkertje 20w echo
    29 Peetje2012 20w echo
    30 MaichaMaaike 20w echo
    31 Masami 20w echo (GUO), Grumpy VK, Marjolein 20w echo (GUO), Bl0empje 20wkn echo, Malaika controle gyn, Elfrieda met 19 wkn de 20w echo (GUO)

Februari:
    4 Pooh85 20w echo, zwangernr2 20w echo
    6 Kleinmonster 20w echo, Jossie81 20w echo
    7 Leo85 20w echo (GUO), Malaika 20w echo
    11 Pooh85 Controle VK
    13 Koesterhoop 20w echo
    14 Malaika metingen

Maart:
    12 Koesterhoop pretecho

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling MvM= Moeders voor Moeders
    ♥ = goeie echo gehad! ★ = kindje verloren

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★
    sterretje van Zeester (6 wk)
    sterretje van Carientje78 (6 wk)
    sterretje van Vlinder1309 (8 wk)

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (zoek in dit onderwerp op 'lijst'), klik op quote en haal in de tekst dan de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft!

16. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Jojo, van harte gefeliciteerd!! Hopelijk heb je toch een fijne dag ondanks dat je nog steeds ziek bent, vervelend zeg! En ziek is ziek hè, voor als het morgen nog niet gaat...

Maggi, ik slaap ook meestal op mijn zij, maar wordt vaak op mijn rug wakker. Ik heb gelezen dat je het vanzelf vervelend gaat vinden naarmate je buik groeit en dat je lichaam je er zelf wel voor waarschuwt. Ik zou me er dus niet te druk om maken. Zelf moet ik vaak, ook overdag, echt even op mijn rug liggen om mijn rug rust te geven ivm pijn. Ik zie er een beetje tegenop dat dit straks misschien niet meer kan :(... Maar we zullen het gaan beleven ;)

Hier eindelijk weer eens wat productiviteit in huis en ben al boodschappen gaan doen en met mijn auto naar de wasstraat geweest, dus die blinkt ook weer. Nu even lunchpauze :)

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Dank je wel voor jullie lieve reacties, voel me al minder schuldig;) Heb vanmiddag even een afspraak bij de huisarts, aangezien ik ook nog het gevoel heb dat het van m'n holtes afkomt. Heb hier in het verleden veel problemen mee gehad, zelfs een kijkoperatie in m'n kaakholte gehad.
    Jojo: wat naar dat je ziek bent en dan wel op je verjaardag:( Jij ook rustig aan! En gefeliciteerd!
    Linie: lastig hè door alle geslachtsbepalingen om het niet te weten hè... Man zou het liever ook willen weten, toch blijf ik bij mij standpunt (zeg ik nu:p) Vind het ook wel moeilijker merk ik. Maar als je het wilt weten, dan kan je toch gaan voor de optie door het niet aan anderen te vertellen?
    Rest: even zwaai! Heb net nog even een paar uurtjes geslapen

18. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Linie: hoe is het met jou hoofdpijn en slapen?

19. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Grumpy, goed dat je het even na laat kijken bij de huisarts!
    Hoofdpijn is nogal wisselend bij mij, gisteren was het weer wat erger, nu weer wat beter. Maar gelukkig niet meer zo enorm erg als afgelopen week!
    Slapen blijft ellendig :( Nog steeds vaak en lang wakker tussendoor. En bij jou?
    Knap dat jij in ieder geval bij je standpunt blijft haha! Klopt hoor, zo zouden we het dan waarschijnlijk ook doen, maar kan zo moeilijk liegen en ben bang dat ik me verspreek ;)

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Vond die tip van Ingeltje wel goed: ene keer hij andere keer zij zeggen. Deed me ook bijna twijfelen;) Aan de ene kant over een paar weken weet iedereen hier, die het wil weten, wat het geslacht is, dus dan zal het voor mij makkelijker worden, denk ik:) Doen wat goed voelt trouwens! Je kan toch altijd terugkomen van je standpunt.
    Slapen hier wisselend ellendig, maar vaak maar 5 uur per nacht, in combinatie met werk, vind ik het best pittig. En ik kan absoluut niet tegen slaaptekort (word nog leuk in juni...)
    Fijn dat je hoofdpijn iets minder is!

Deel Deze Pagina