16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linie, ik poets sinds ik zwanger ben met parodontax. Dit werkt goed tegen ontstoken tandvlees. Had er in t begin ook last van, maar sinds ik daar mee poets niet meer. Hopelijk helpt het!

Vandaag nog 1 dagje weken tot 22 uur en dan weekend. We gaan met onze slaapkamer aan de slag. Is sinds de oplevering van t huis 5 jaar geleden nog steeds saai. Wil natuurlijk wel in een mooie kamer bevallen, dus gaan een muur zilver maken, nieuw bed, tv aan de muur :)!

Fijne dag allemaal!!

2. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan ook goed naar zulke programma's kijken. Zie ook (nog) niet tegen de bevalling op. Baby moet er toch uit ;)!

Niet meer met zulke zware bakken tillen hoor. Is niet goed voor jou en de baby. Ik deed het eerst ook altijd, maar later emmertje voor emmertje :)!

3. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie de 'bevalling' gezien van de proefkonijnen op BNN? Haha was echt hilarisch. Kunnen wij vrouwen veel beter. Kleinzerige mannen haha. Het leek net echt op een bevalling.

4. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Bij mn zoontje keek ik heel erg tegen de bevalling op.. En nu heb ik zoiets van ik heb het 1x meegemaakt dus deze keer overleef ik het ook wel..
    Hoop alleen niet dat ze mijn dossier nalezen.. Daar hadden ze na de bevalling erin gezet dat ik moeilijk te coachen ben;):)

9maandenbeurs.. Koop nu je kaartje met korting bij prenatal en maak kans op 5000euro spaargeld op de geboorterekening voor je kleintje :) las ik net op facebook!

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Heb ik gezien ja weliswaar terug gekeken maar was wel hilarisch ja.. vooral Valerio was erg kleinzerig..
    en idd ik denk zeker dat vrouwen het beter kunnen..( alhoewel ik het zelf nooit kan zeggen omdat ik nooit een bevalling mee zal maken van mijzelf..)

6. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben benieuwd naar de "bevalling" van Valerio.... Ga m straks terug kijken.

Ik heb helaas al kaartjes voor de negenmaandenbeurs gekocht dus ga ik de actie van Prenatal niet meer doen haha.
    1 kaartje is genoeg!

7. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ja haha, heb het ook gezien!! Heb ook erg gelachen! En Valerio met z'n lachgas hihi... Dat moeten wij zeker veel beter kunnen!!

En bedankt voor je tip, ga ik halen!

8. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hi meiden *zwaait nog altijd vanaf roze wolk* :D
    Kaatje succes vandaag! Zet 'm op!

Linie ik gebruik elmex mond en tand spoeling zonder alcohol en gebruik regelmatig tandenstokers. Dat helpt bij mij goed. Vervelend is dat bloedende tandvlees he? Ik heb het gevoel dat mijn tanden veel gevoeliger zijn, dus volgens mij heb ik last van terugtrekkend tandvlees :(

Maggi ik heb wel een foto, maar weet niet of je het goed ziet. Kindje ligt in 'luierstand' maar je ziet helemaal geen lijfje of benen, alleen een koffieboon haha ;)
    Zal kijken of ik 'm van de week kan posten.

Weet niet meer wie het vroeg maar ik gebruik ook Purol voor m'n lippen en mondhoeken. Dat of cacao boter

Straks naar mijn opa en oma om de dvd van de pretecho te laten zien van hun achterkleinkind. Ben benieuwd wat ze er van vinden. Mijn oma moet echt elke keer als ik haar aan de lijn heb huilen LOL arm mensje. Ze is zo trots! Ik blijf lekker bij ze eten en dan vanavond yoga. Kan nog maar een maandje meedoen en dan helaas niet meer :(
    Kreeg gister gelukkig bericht van die 'Bewust zwanger, beter bevallen' cursus. Ik mag in Maart beginnen.

Tiempje ik kijk ook naar 'One born every minute'. Af en toe raak ik wel geemotioneerd, maar mijn eigen bevalling lijkt inderdaad nog vrij ver weg haha ;)

Dennis en Valerio heb ik ook gezien en erg gelachen. Wel dacht ik van hmm ze voelen nu wel alleen maar buikweeen, maar sommige vrouwen hebben ook rug- of beenweeen, dus die hadden ze ook ff moeten voelen vind ik! ;)

Oh en vandaag worden mijn MvM kratten voor het laatst opgehaald! Joepie! Ik mag weer normaal plassen!
    Hebben jullie je kado allemaal al gekregen? Sturen ze dat met de post?

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    leuk dat je de dvd aan je opa en oma gaat laten zien.. leuk dat je oma zo trots is.. is het hun eerste achterkleinkind? gezellig ook dat je er blijft eten.. weet van toen mijn oma nog leefde en er achterkleinkinderen kwamen ze ook altijd zo trots was..

10. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ooh jammer dat ik het niet gezien heb klinkt leuk.

gisterenavond denk ik de kleine weer gevoeld te hebben. Vandaag al de hele dag bandenpijn, misschien dat de groeispurt nu gaat beginnen.

gisteren een leuk boek gekocht (denk ik) Dagboek van een etterbak. hahaha

volgende week ga ik weer beginnen bij de oudjes. ze weten nog niet dat ik zwanger ben en wil iets leuks bedenken, dacht eerst aan cakjes met muisjes maar gaat dat wel goed met die gebitjes?
    op woensdag hebben we ook braintraing dus misschien daar iets mee doen? iemand nog leuke ideeen?

11. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!

Ik heb vanmorgen weer controle gehad bij de VK, en alles was weer goed :). Baarmoeder zit nu tot aan mijn navel en kwam overeen met de termijn van 19 weken. Ook hartje was goed te horen en klopte stevig op hoog tempo :).

@Tanden, ik ben afgelopen donderdag ook naar de tandarts geweest op controle. Ik poets nu met Sensodyne Total Care en volgens de tandarts zag mijn tandvlees er goed uit, het bloed ook niet, terwijl ik daar vroeger juist vaak last van had!

@kaartjes 9maandenbeurs, bedankt voor de tip zwangernr2! Ik zal ook eens bij Prenatal langsgaan voor zo'n kaartje :D.

@Roodje, veel plezier bij je opa en oma, lijkt me bijzonder om de DVD te laten zien! Mijn man heeft nog 1 oma, de laatst van ons samen. We hopen dat ze het ook mag meemaken om weer overgrootoma te worden. Ze heeft al een achterkleinkind van mijn schoonzusje, die wordt in juni alweer 4!

Morgen heb ik de 20 weken echo gepland staan, super veel zin in en we hopen ook dat we het geslacht kunnen zien :D.

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Veetje fijn dat alles goed was bij de verloskundige en succes en ook veel plezier morgen bij de 20 weken echo. en hopelijk kun je dan zien wat jullie krijgen

13. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Veetje, fijn dat de controle bij de vk goed was!
    Ik zal voor je duimen dat je morgen het geslacht ziet!
    Vast veel plezier en succes!!

14. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Wensdroom het is idd hun eerste achterkleinkind en mijn oma begon al over een familie foto met 4 generaties vrouwen die ze wil laten maken nu blijkt dat onze beeb een meisje is! :D
    Van mijn opa en oma van vader's kant is het geloof ik al het 7de of 8ste achterkleinkind, maar evengoed speciaal, omdat dit het eerste kleinkind word van hun oudste zoon.

Veetje wat fijn dat alles goed was en wat spannend morgen, die 20 weken echo! Hoe laat moet je?

LOL@ Kleinmonster weet idd niet of dat goed gaat met die kunstgebitjes hahaha
    Je kunt ook een klein druppeltje blauwe vloeistof aan slagroom toevoegen wanneer je die opklopt en cake of appeltaart met blauwe slagroom serveren?!

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    leuk RooDje zo'n 4 generaties.. mijn oma heeft dat bij t eerste achterkleinkind ook gedaan.. een 4 generatie foto :)
    en ik denk ook al is het je zoveelste achterkleinkind elke keer blijft het weer een wonderen speciaal

mijn moeder vind het wel lastig dat ze de draagmoeder niet kent.. en dat ze niet alles van een zwangerschap mee kan maken bij mij zoals wel bij mijn zusje kon.. wel vind ze het ontzettend leuk hoor! en is blij dat wij op deze mooie manier toch ons kindje mogen krijgen ze staan er ook echt helemaal achter.. binnenkort gaat ze draagmoeder ook ontmoeten ze wilde zo graag de bijzondere persoon die dit doet ontmoeten. en de draagmoeder vind dat ook wel leuk om mijn familie te leren kennen. Ik snap wel dat mijn moeder het lastig vind maar voor ons is het al heel gewoon geworden dat we er al echt aan gewend zijn. het contact is ook echt goed met de draagmoeder dus dat is ook echt super fijn!

Gister belde ze me en vertelde dat ze ons meisje dit keer echt goed gevoeld had, en dat ze hoopte dat ik het binnenkort ook eens aan de buitenkant kon voelen..

16. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Wensdroom ik kan me goed voorstellen dat het voor je moeder ook moeilijk is ja. Leuk dat ze binnenkort de draagmoeder gaat ontmoeten. Is toch degene die haar kleinkind draagt! Straks als die kleine van jullie er is dan kan oma haar lekker knuffelen en verwennen ;)
    Kan me ook voorstellen dat jij niet kunt wachten tot je de schopjes ook van buiten kunt voelen. Is toch soort van het eerste contact met je kleine spruit! :D Heel speciaal!

17. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    @Roodje, hoe bijzonder!! Zo'n foto met 4 generaties.. Helaas zijn mijn opa's en oma's allemaal vroeg overleden, de laatste overleed toen ik 4 was, dus weinig herrinneringen aan.

Mijn twintigweken echo heb ik pas morgenavond om 20.30.. Dus nog even geduld..

18. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Hoi dames,

Al heeelll lang niets meer van me laten horen. Erg druk gehad hier met werken ed en daarnaast gewoon geen puf meer om andere dingen(zoals gezellig hier meekletsen) te doen. Zag vooral op tegen alles terug lezen, dus heb nu bedacht dit gewoon beetje bij beetje te doen en wel weer even een teken van leven te geven.

Roodje; een meisje dus. Leuk zeg zo'n roze wolk :) en wat een lieve reactie van je oma! Wel heel bijzonder idd 4 generaties, mooi fotomomentje!

Wensdroom; wat leuk dat jullie draagmoeder kennis gaat maken met de familie, fijn dat ze dit wil. Voor je moeder gaat het daardoor misschien ook wat meer leven. En moet heerlijk zijn als jij straks de schopjes van jullie kindje bij haar kunt voelen!

Veetje; succes morgen met je 20-weken echo. Hopen dat jullie een mooi compleetje mensje zien!

Kleinmonster: hmm lastig idd om iets te vinden om te trakteren, zie ookal al die muisjes in de rondte vliegen/vallen door de evt trillende handen.. :p
    Ik heb het verteld aan mensen door chocolaatjes met muisjes erop, kun je via internet bestellen en misschien ook wel bij de Jamin oid?

Bloedend/geirriteerd tandvlees: altijd wel wat last van, met tandenstokers en goed poetsen blijft het redelijk onder controle.
    Zelf meer last van bloedneuzen en bloed bij snuiten enz, meer die hier ook last van hebben? Is denk ik niets tegen te doen he?

Bandenpijn; sommige dagen erg last van, andere gelukkig weer een stuk minder.

Afgelopen maandag controle bij VK gehad, baarmoeder ligt nu 2 vingers onder de navel en hartje klopte goed! Mijn bloeddruk(109/62) en HB(6.8) blijven alleen steeds verder dalen dus zou de reden kunnen zijn waarom ik me niet helemaal fit en nog erg moe voel..

Nou ga snel verder met werken(moet nog even tot 19.00uur) en laat nu wat sneller weer van me horen!

19. Maggi

Maggi Niet meer actief

Jojo leuk weer van je te horen :) Fijn dat alles bij de controle alles goed was. En dat ze je bloeddruk maar goed blijven controleren!

Wensdroom super zeg dat de draagmoeder kennis met je familie gaat maken! Zo wordt het allemaal wat echter voor hen ook. Nog een paar weekjes en dan zul jij jullie kindje kunnen voelen bewegen. Wat een geweldig moment zal dat zijn.

Kleinmonster, is het zelf ontwerpen van gebakjes bij de hema niet iets? Bijv die tompouces van 9 euro voor 12? En dan een plaatje blauw met ooievaar erop ofzoiets? Iets minder lastig met die gebitjes lijkt me, haha! Of daar een taart laten onderwerpen met een afbeelding erop en die eerst laten zien (grooooote tekst erop :)) en dan ieder een stukje :)

Hier een lekker rustig dagje. Vanochtend al vroeg opgestaan om door de sneeuw boodschappen te gaan doen. Zag er enorm tegenop met mijn uitglij en sneeuwballen angst ;P Maar ben gegaan op een tijdstip dat de kinderen met ballen in ieder geval op school zaten haha! En nu voor heel wat daagjes vooruit gehaald en dan hopelijk over een paar dagen is de sneeuwprut weg.
    Gelijk geprobeerd de zwangerbox op te halen maar ik heb geen printer dus probeerde het met alleen de email op mijn telefoon. Bedacht me dat ze die barcode toch ook konden intypen en ik was toch in de buurt. Maar helaas ze wilden toch persé dat ticket zien. Een vriendin print het voor me uit en over een paar daagjes dan maar even ophalen!

Vanavond lekker een zalmpje met rijst en boontjes, zie er nu al naar uit! En wat staat er op jullie menu?

Kaatje hoe ging je toets?

20. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Veetje, wat spannend morgen! Alvast veel succes en plezier!

En inderdaad Kaatje, ging je toets een beetje goed?

Jojo, fijn dat de controle goed was! Alleen balen van je HB en lage bloeddruk. Bij mij hetzelfde verhaal. Ik haal bij De Tuinen iedere maand Floradix, soort siroop, hiermee neem je ijzer beter op uit je voeding. Had de verloskundige aangeraden en het helpt wel aardig geloof ik!

En Maggi, jammer zeg dat je de box van de Etos niet mee kreeg!
    En lekker je diner van vanavond!

Ik heb ga heel Hollands koken hihi, een gehaktbal met broccoli en gebakken aardappeltjes.
    Pfff, is een lui dagje geworden ;) Mijn hartkloppingen zijn deze week weer enorm toegenomen, lijkt wel of ik er aardig uitgeput van raak... niet fijn. Maar ja, ik ga nu toch maar een poging wagen om de badkamer schoon te maken!

Deel Deze Pagina