16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

Maggi Niet meer actief

Dankjewel Zeester! Ik duim zooo hard dat jullie binnenkort weer goed nieuws hebben, het is je zo gegund!

Linie wat een mooie echo :) Leuk ook zo met de hartslag erop, ziet er heel regelmatig uit zo! Prachtig! Heb je ook dat je de hele tijd weer naar de echo moet kijken? Kan mijn ogen er eigenlijk niet vanaf houden. Zo fijn om het op een plaatje te hebben. Maakt dat ik het iets meer kan geloven!

Bloempje, wat naar dat je zo misselijk bent zeg! Bij mij heeft gember thee goed geholpen. Een stukje gember een paar minuten laten trekken in heet water en drinken maar! Het is niet heel erg lekker, maar het werkte bij mij enorm goed. Verder zeggen ze inderdaad cola, en probeer wel telkens kleine beetjes te blijven eten. Misschien een lekker stukje fruit of een licht soepje? Geroosterd boterhammetje? Nou, hopelijk mindert het gauw wat!

Hier alweer de dagen aan het tellen tot maandag. Toch begint direct de angst alweer op te spelen, en dat is gewoon onrealistisch want ik heb gisteren nog gezien dat alles goed was. Gelukkig nog maar vier nachtjes slapen!

Zijn er nog meiden die vandaag de echo krijgen? Zal zelf even het lijstje erop naslaan!

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Succes met de misselijkheid dames, hier gelukkig (nog) geen last van!

Heb ook nog lekker 2 uur kunnen slapen, dus kom de dag wel weer door :) Ga zaterdagavond lekker met mijn man uit eten, ik ben zo aan het aftellen.. We wilden nog vieren dat we eindelijk in verwachting zijn en ik ben zo moe de hele dag dat ik nogal depri ben (zullen de hormoontjes wel zijn :)) dus ben wel toe aan een verzetje hihi.. Eerst vandaag en morgen nog ff werken en zaterdag de hele dag nascholing, lekker druk dus weer :p

zeester je bent inderdaad een lieve schat, en ik denk dat we allemaal voor je duimen dat het snel goed gaat bij jullie! Wat mooi om te zien hoe je ermee om gaat en fijn dat we je wat vertrouwen kunnen bieden voor de toekomst!

3. Maggi

Maggi Niet meer actief

Veetje succes vandaag!

4. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wat heerlijk toch om te lezen dat iedereen bekend is met klachten en onzekerheden. Voelt altijd zo fijn om te weten dat je niet de enige bent die zich zo voelt ;)

Ook hier last van enorme vermoeidheid maar nog even een half dagje werken en dan weekend, wordt vanmiddag eerst eens even op de bank lekker bijslapen denk ik!
    Verder vooral buikklachten, pijnlijke borsten en misselijk. Hier gelukkig geen last van aambeien. Succes voor de dames die dat wel hebben.

Bloempje, ik heb ook gehoord dat gember heel goed werkt. Hou hier zelf helemaal niet van en wordt al misselijk bij het idee dus ik denk dat bij mij de misselijkeheid nog wel heel veel erger moet worden voordat ik het ga uitproberen. Maar voor jou misschien wel een goed idee? Succes in ieder geval, ik hoop dat je snel een beetje opknapt!

Leo85, dat bijna depri zijn van vermoeidheid ken ik wel hoor. Heb daar soms ook wel een beetje last van, zo erg dat mijn man vraagt of ik het wel leuk vind om zwanger te zijn ;) En dat vind ik het echt wel!! Volgens mij komt het gewoon door de enorme onzekerheid en angst voor dat het nog mis kan gaan in combinatie met erge vermoeidheid.
    Had je een goede test bij MvM.

Wanneer gaan jullie aan mensen in je omgeving vertellen dat je zwanger bent? Ik heb het tot nu toe alleen aan 1 collega verklapt(waar ik dus nu heerlijk mee kan praten). Aan de ene kant zou ik wel willen wachten tot na een goede echo maar dit duurt nog zeker 5 weken. Denk dat dit vooral komt door bijgeloof ofzo, alsof ik bang bent dat het misgaat juist omdat ik het aan mensen vertel dat ik zwanger ben. Aan de andere kant zou ik het toch ook aan mensen vertellen als ik een miskraam krijg dus dan kan ik het net zo goed nu al vertellen...
    Ik zit dus een beetje in dubio. Maar ik denk dat we het komende week aan onze familie vertellen(ouders, broers/zus enz) en dan over 2 of 3 weken aan vrienden, collega's en andere familie. Wanneer precies zal ook een beetje afhangen van hoe ik me voel; dit is nu soms zo beroerd dat ik ook eigenlijk liever heb dat mensen het al weten zodat ze waarschijnlijk ook wat meer begrip hebben.
    Hebben jullie het al verteld of gaan jullie het nog doen? Ik ben heel benieuwd!

Zeester; veel sterkte nog steeds bij het verwerken en ik hoop voor jullie dat het heel snel weer gaat lukken en dat dit wel gewoon een plakbaby wordt!

Succes voor iedereen die moet werken vandaag, en voor de rest; fijne dag!

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja Jojo, mijn test vd MvM was echt knal, dus dat zit wel goed.. Ik probeer wel positief te zijn, heb verder niks, niet misselijk enzo.. Ik had het ook wel btje verwacht, heb een verleden met chronische vermoeidheid en heb een slaapstoornis, dus tja :) Ach, we komen de weekjes wel door, moet gewoon af en toe wat leuks doen en volgende week de echo, dan zien we waar we het allemaal voor doen :D

6. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jojo, wij zijn zwanger geworden doormiddel van iui, dus een aantal familieleden en collega's wisten ervan af. Deze mensen hebben we het al verteld.

Heb 4 vroege diensten achter de rug. Ben echt kapot. Ga zo nog een poosje slapen.

Ik neem 's morgens voordat ik opsta een soort fruitmoes. Haha. Lijkt op een fruithapje. Koop deze bij de Hema. Dan nog een sultana en ik kan er weer even tegen. Anders val ik flauw onder de douche.
    Net een paar broodjes met krabsalade op, daar had ik zo'n zin in :)!
    Eet normaal weinig vlees, alleen kip. Maar heb nu al hamburgers en knakworsten op haha.

Morgen de echo :)! Ben zo benieuwd!!

Fijne dag allemaal!

7. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Super lief al jullie reacties...!!!
    Helaas geen cola in huis, dat was ook het eerst wat ik vroeg aan mijn vriend vanochtend om 06:00 uur. Ik dacht; COLA!!
    Maar merk wel dat ik de laatste 2 dagen heel veel behoefte heb aan frisdrank met prik, dus ik moet het doen met sinas en 7-up.
    Is gember gewoon te koop bij de supermarkt.....? Ik heb het ook nog nooit gekocht. En helpt het dan ook als je al misselijk bent? Want ik word echt smorgens wakker van de misselijkheid....
    Deze misselijkheid betekend trouwens ook dat ik even niet aan MvM kan meedoen..... Ik kan die geur uit die fles écht niet verdragen nu. Helaas is mijn vriend de hele dag in Amsterdam voor z'n werk, dus dan maar een dagje niet, jammer!

Wij hebben het trouwens alleen verteld aan onze ouders. Daarnaast weet mijn beste vriendin het ook. Voor de rest weten we precies wanneer we het tegen wie gaan vertellen;
    Na de echo op 12 november tegen onze broers/zussen en oma's.
    Begin decemer tegen de rest van de familie tijdens de sinterklaassurprise. En diezelfde week hebben we verjaardag van een vriendin en dan willen we het tegen de vrienden vertellen, dan ben ik bijna 13 weken. Daarna mag het de wijde wereld in... ;)

Liefss

8. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    @damesmetdemooieechos: wat heerlijk zeg! Al die goede berichten. Had even dagje niet gelezen en om dan al die geweldige mooie kindertjes op de foto's te zien.. Word er helemaal blij van! Gefeliciteerd allemaal!

@zeester: wat lief dat je bij ons blijft! Breek maar in wanneer je wilt hoor! :)

@jojo: bij ons weten een hoop mensen al dat ik zwanger ben. Het veoelt gewoon goed om het ze te vertellen.. Pas als ik over 2 (mopperdemopper) weken mijn echo heb gehad ga ik het echt aan iedereen vertellen.

Gisteren de aannemer op bezoek gehad. We moeten namelijk drastisch gaan verbouwen om plaats te maken voor ons nieuwe kleintje. Verhuizen gaat niet; er staan al 19 huizen te koop in de straat... Pfff moet waarschijnlijk 2 maanden mij huis uit. Bleh!

Voor de misselijkheid: gember thee en munt thee kalmeren de maag. Maar niet te heet drinken.. Eerst een beetje laten afkoelen en kleine slokjes nemen. Je kunt allebei kopen bij een natuurwinkel.

9. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Dag Dames!

Ik heb mijn eerste echo vandaag er ook opzitten! En gelukkig is het goed nieuws :D.
    Een klein frummeltje van 1,27 cm met een kloppend hartje :). Volgens de Vk ben ik 1 dag verder, namelijk 7 weken en 5 dagen :).
    Dankzij mijn volle blaas een mooie echo foto!

@vertellen, wij gaan het komende zaterdag bij het vieren van mijn verjaardag aan mijn ouders en familie vertellen :D.
    Daarna ook nog aan schoonouders, die zien we een week later.. En natuurlijk aan onze beste vrienden..
    Bij mijn werk vertel ik het later, als ik zo rond de 12 weken ben :).

Bijgevoegde bestanden:

10. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wat fijn Veetje! Gefeliciteerd!
    Hier vandaag ook MvM geweest en een mooie test:) Dus kan weer starten!
    Hier weten familie en groepje vriendinnen het ook. Was een heel weekend weg vorige week en een heel weekend smoesjes verzinnen waarom ik geen wijntje drink wilde ik niet. En ze weten allemaal van de miskraam in mei. Gister met een andere vriendin uiteten geweest en aan de thee en Spa blauw, ze vroeg niets, dus lekker m'n mond gehouden, hihi:) En twee collega's weten het, ben niet op m'n best op m'n werk... Dus daar houden ze dan wat rekening mee, heel fijn!

11. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    prachtig die foto's!!!!

12. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Veetje wat fijn! Ook zo'n mooie echo! Geniet ervan!

Maggi, ja ik bekijk de foto's ook een paar keer per dag haha! Ben blij dat ik niet de enige ben die na zo'n mooie echo alweer onzeker is.

Ik ben ook blij dat we morgen naar de verloskundige gaan, fijn om dit te kunnen bespreken. Vind het ook heel heftig om nu bijna 5 weken te moeten wachten op de 12 weken echo. Zat stiekem al te zoeken of ik niet een ergens op eigen kosten een pretecho tussendoor kan laten maken... Maar vriendlief vindt dat ik niet moet overdrijven ;)
    De misselijkheid is hier nog steeds niet terug, vandaar de onzekerheid. De rest is er nog wel.

Hier weet alleen één goede vriendin het. Volgende week gaan we het vertellen aan mijn ouders en daarna aan de schoonouders. Wij hadden het ook erg leuk gevonden om met de sinterklaassurprises iets leuks te doen, maar schoonzus en zwager zijn al heel lang met IUI en IVF bezig, dus het ligt natuurlijk erg gevoelig en dat doen we dan ook maar niet. We zien er ook wel een beetje tegenop om het hen te vertellen, maar we vertellen het hen wel voor de 12 weken. De rest wel daarna. Ik heb dat ook met dat bijgeloof Jojo, dat ik bang ben dat het juist fout gaat als we het iedereen al vertellen, gek hè.. Voor de mensen die wat verder van ons af staan willen we dan een mooi gedichtje maken voor in de kerstkaart, lijkt me ook wel grappig om het zo te vertellen. Ik denk alleen wel dat ik de kerstkaarten dan dit jaar op tijd verstuur ;)

Misselijke meiden, veel sterkte!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jippie Veetje! Goed nieuws!!

MIsselijkheid, je hebt ook gembercapsules (natuurwinkel/drogist/online) en er zijn Seabands, een soort armbandjes die je om moet houden, Werkt ook wel bij mensen.

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @ jojo12 je vroeg of onze vriendin/draagmoeder al eerder zwanger is geweest of dat dit voor haar ook de 1e x was/is.
    ze heeft zelf een dochtertje van 4 jaar en haar partner een zoontje van 3 jaar. ze is dus al eens zwanger geweest en ze heeft dus ook zelf kinderen.

wanneer heb jij de echo? op 20 november heeft de draagmoeder haar 1e afspraak bij de verloskundige en de week erop op 27 november de echo en dan gaan wij uiteraard mee.

15. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Wat een mooie echo foto's !!

@Linie ik ken het ..wij hebben er wel voor gekozen om een pret echo te laten maken omdat wij ook niet zo lang kunnen wachten en het is me de 36 euro wel waard..

vandaag licht misselijk na het eten, moet om het uur naar de wc erg irritant op het werk... en steken in mijn borst van de pijn

16. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    heb ook nog tegen niemand gezegt buiten mijn mama en zussen en broers mijn schoonouders weten het nog ni daarmee wil ik wachten tot na maandag onze afspraak dan mag iedereen het weten! als het dan misgaat ja dan is het zo!

17. Maggi

Maggi Niet meer actief

Nee Linie je bent daarin zeker niet de enige! Ik ben echt een ramp... Gisteren zoiets prachtigs gezien en dan geniet ik daar maar een paar uur van. Vandaag bij het opstaan al weer direct in twijfel, allerlei verhalen op internet lezend die ik nu echt niet moet gaan opzoeken :( Dat maakt me dan zo bang!
    Ik ben blij dat ik maandag alweer kan kijken, want inderdaad, 5 weken zou me veel te lang zijn. Ik kan me dan ook heel erg goed voorstellen dat je een pretecho tussendoor wil laten maken. Natuurlijk is het voor je vriend anders, die vertrouwt gewoon op jouw lichaam, die voelt niet wat jij voelt. Dat is hier hetzelfde, vriend zegt allemaal maar kalm dat het echt wel goed zit. Dan zeg ik hoe weet jij dat nou? pff, kan echt moe van mezelf worden ;) Zou de verloskundige morgen niet eventjes kunnen kijken bij je? Gewoon even ter geruststelling? Of heeft deze geen echo apparatuur?
    Leuk idee trouwens om het in een kerstkaartjes te schrijven aan mensen die wat verder weg staan! Misschien steel ik dat ideetje wel van je ;) en dan lekker vroeg de kaarten op de bus :)

Hier weer misselijk, misselijk, misselijk! Het begint de laatste dagen in de namiddag met als toppunt etenstijd, heel handig. Gelukkig heb ik vanmiddag al behoorlijk wat op (mac..) en zo nog maar even 2 kopjes groentensoep met wat brood en fruit na.

Kimmey die pretecho die je gaat laten maken, is dat dan ook gelijk 3d? Of eigenlijk een "gewone" echo? Dat 3d bij mij was wel supergaaf hoor! Wij konden al zoveel zien, beginnende armpjes beentjes, hersentjes. Schiet er weer van vol zo mooi :)

Beginnen jullie trouwens ook al meer vet/vocht vast te houden? Ik had een buikje maar dat is nu gewoon geen buikje meer te noemen. Dat is gewoon een enorme buik haha! Maar echt van vet, ook wel iets opgezet maar ook meer vet direct! Probeer het maar te verstoppen onder veeeele lagen. Nog even volhouden! Normaal zijn de weken zo voorbij, nu sluipt het :)

18. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    @maggi nee als het goed is een gewone echo kon niet kiezen voor 3d doen ze daar pas later. ziet er idd er gaaf uit :D

wij hebben het de zelfde dag nog verteld toen we een positieve test hadden aan de ouders (en mijn broertjes die zijn jonger dan dat ik ben) en onze beste vrienden... met hun zou ik het ook willen delen als het niet goed gaat. Verder weet 1 collega (afdelingschef) het zodat het makkelijker te begrijpen is met vaak naar de wc enz ;)

19. Maggi

Maggi Niet meer actief

Een gewone echo is ook al geweldig :)

Ja wij hebben het ook een groepje beste vrienden verteld, plus ouders en broers/zussen. Zij zijn degenen die het dichtst bij staan en in elk geval ons zullen steunen!

20. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Jullie hadden nog de echo tegoed van ons drolleke (zoals de echoscopiste zei). Ik ben ook nog niet 100% happy hoor. Toch nog voorzichtig met juichen totdat we de 12 weken voorbij zijn en de combinatietest goed is. Hier is familie nog niet op de hoogte. Nog geen plan gemaakt wanneer we dit wel gaan doen. Maar ben bang als ik het de familie vertel, de vrienden ook zo op de hoogte zijn en via Facebook de rest. Wil het zo graag zelf vertellen!

Klachten vallen mee, geen aambeien in ieder geval. Wel kokhalsneigingen bij scheten van manlief, eigen grote boodschap ook, en andere dingen die ECHT stinken. Vermoeidheid s avonds: check! Slechter slapen: check! Vroeg wakker: check. Maar nog allemaal op het niveau dat het te hebben is.

Morgen nog 1 dagje werken en dan weekend.

X

Bijgevoegde bestanden:

• Echo.jpg
      Echo.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,6 KB
      Weergaven:
      2

Deel Deze Pagina