16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

Maggi Niet meer actief

Mooie foto snoeppie :) Het nog niet kunnen juichen is zo jammer he :( Ik wou dat ik gewoon kon genieten van het moment! Maar wanneer ik nu op internet kijk voor wat babyspullen (keek vanmiddag voor een wipstoeltje) merk ik dat ik heel snel alweer de negatieve kant op ga en snel de vensters sluit.. Bang dat ik me helemaal ga verheugen en spulletjes kopen voor iets dat er niet gaat komen. Zo jammer!!
    Zou je familie het niet voor zich kunnen houden als je ze dat vraagt? Dat het niet via hen bij de rest van de wereld terecht komt? En anders inderdaad nog maar even wachten, al duurt wachten lang.. pff!

2. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat mijn buik me niet gaat verraden de komende weken haha. 3 december heb ik de volgende echo. Liefst vertel ik het iedereen tegelijkertijd. Familie is ook een groot deel van onze vrienden. Wij zijn nog druk aan het verbouwen, alles wat we nu al kopen moet in de opslag omdat we het nu nog ff niet kwijt kunnen.. Nog een paar weekjes geduld, dan ga ik schreeuwen haha

X

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    #683 Ingeltje, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt: 1 nov 2012
    Misschien helpt dit alvast voor de dames die al een echo hebben gehad:

Kans op succesvolle zwangerschap
    hartactie zichtbaar in de 6e week: 87% kans op een succesvolle zwangerschap
    hartactie zichtbaar in de 7e week: 97% kans op een succesvolle zwangerschap
    hartactie zichtbaar in de 10e week: 99,4% kans op een succesvolle zwangerschap
    Bron: NVOG

En voor de rest, de kans op een vroege miskraam (<13 weken) is ongeveer 1 op 10. Dat betekent dus dat je 9 op de 10 kans hebt op een gezond kindje!! Hou daar aan vast ;)
    Hoe jonger je bent, hoe kleiner de kans.

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wat een mooie foto's weer *zwijmel*.. Ik wil ook :D

Hier weet eigenlijk bijna iedereen het, omdat wij via ICSI zwanger zijn geraakt. Naaste familie en goede vrienden hebben wij het voor het ICSI-avontuur verteld dat we daarmee bezig gingen, omdat we daar graag wat steun bij wilden. Op mijn werk wisten ze dat ook al vanwege vrij voor afspraken enzo, en moest na de terugplaatsing mijn rooster al wat om laten gooien omdat ik met röntgen werk.. Omdat iedereen wel ongeveer wist wanneer het eraan kwam hebben we het ook gelijk verteld toen we positief hadden getest :)

Eigenlijk weet alleen de rest van de familie het niet en de wat minder goede kennissen (facebook-vrienden enzo :p) Maar zodra we een goede echo hebben gehad volgende week, is het wat mij betreft geen geheim meer.. Ik hou niet zo vast aan die 12-weken grens wat mij betreft.. Ik ben nogal van het positief denken, en mocht er toch iets mis gaan, dan heb je ook de steun nodig van de mensen in je omgeving..

Nou dames, fijne avond nog, ik duik zo weer lekker mijn bedje in, mijn batterijtje is leeg!

5. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk.. Dat horen we graag!! Misschien moeten we toch maar wat meer vertrouwen hebben haha.

X

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Juni 2013 Mama's Bevallingslijst

6 juni
    Caat33(34) - 4e kindje - BV - Thuis

14 juni
    HappyZwanger86 - 1e kindje - ? - ?

16 juni
    &#9829; Linie - 1e kindje - BV - Zkh - MvM
    &#9829; Veetje83(28) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM
    &#9829; Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM

17 juni
    &#9829; Maggi(30) - 1e kindje -
    Pooh85 (27) - 1e kindje -
    Vlinder1309(22) - 1e kindje -

18 juni
    KaatjesBaby(34) - 4e kindje - BV - Zkh - MvM
    &#9829; Bl0empje(21) - 1e kindje - BV - Thuis - MvM

19 juni
    &#9829; Snoeppie(26) - 1e kindje - ? - Zkh
    Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - Zkh

20 juni
    Babbs(33) - 2e kindje - FV - Zkh (gyn) - MvM

21 juni
    Leo85(27) - 1e kindje - ? - ? - MvM
    Inkiewinkie(33) - 2e kindje -BV-Zkh (geplande ks)

22 juni
    Peetje2012 - 1e kindje - ? - ?
    Masami - 3e kindje - BV -Zkh - MvM
    Fas30(29) - 1e kindje - ? - ? -

23 juni
    Ingeltje(31) - 3e kindje - BV - Zkh - MvM
    Marbit - ?e kindje -
    MamaKoenenSjoerd(35) - 3e kindje -
    Kimmey(25) - 1e kindje - ? - ?

24 juni
    Sylcor - 2e kindje - ? - Zkh (gyn)
    Jojo12 - 1e kindje - ? - Zkh - MvM
    Wensdroom - 1e kindje - FV - ?
    Mangoo - 3e kindje - ? - ? -

25 juni
    Madchen30 - 1e kindje - BV - Zkh (KS)
    Kleinmonster(25) - 1e kindje - BV - Thuis
    Beccie88(24) - 1e kindje - ? - ? - MvM

26 juni
    Liza28(28) - 1e kindje - ? - ?
    Grumpy(32) - 1e kindje - ? - ?

27 juni

28 juni
    Jossie81(31) - 1e kindje - ? - ?

29 juni

30 juni

(?) Meisje (?) Jongen (?) Verrassing

Afspraken

November:
    1 Veetje83 1e echo VK
    2 Peetje2012 1e echo, Linie VK
    5 Sylcol 1e echo, Babbs 1e echo, Maggi 1e afspraak gyn, Kleinmonster 1e afspraak, koesterhoop 2e echo, Pooh85 1e afspraak VK + echo, Liza28 1e echo, Fas30 1e echo
    6 KaatjesBaby VK en 1e echo, Kleinmonster 1e Echo
    7 MamaKoenenSjoerd 1e echo, Vlinder1309 1e echo
    9 HappyZwanger86 VK
    13 Liza28 intake VK, Leo85 1e echo

12 Bl0empje 1e echo, Jossie81 1e echo
    13 Kimmey intake, Mangoo 1e echo
    14 Inkiewinkie Intake VK + 1e echo, Kimmey 1e echo, Beccie88 1e afspraak gyn
    15 Jojo12 Intake VK
    16 Ingeltje Intake VK + 1e echo
    19 Bl0empje intake VK

20 Veetje83 Eerste controleafspraak

December:

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding Zkh = Ziekenhuisbevalling MvM= Moeders voor Moeders &#9829; = goeie echo gehad!

* * * Sterrenhemel * * *
    sterretje van Zeester (6 wk)
    sterretje van Carientje78 (6 wk)

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (staat in Ingeltjes onderschrift) en haal de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Morgen is het vrijdag, voor mij dan nog maar 2 weekjes wachten op de echo. Ik heb er wel zin in, al ben ik er in mijn hoofd ook weer niet heel veel mee bezig.
    Dit weekend ga ik met mijn 2 jongens een weekendje weg. Toen ik zwanger was van de 1e ben ik hier gaan meeschrijven met de september 2008 mama's. WE zijn een superhecht clubje en nu gaan we met 9 mama's, 9 kleuters, 1 peuter en 4 baby's naar een geschakelde bungalow. Echt supergaaf!

8. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ingeltje wat klinkt dat gezellig!! Leuk zeg met al die kleintjes, en dat via een forum. Leuk hoe dat kan lopen, en dan zo hecht worden. Ik wens jullie alvast heel veel plezier!! Geniet er maar lekker van en na het weekend is het alweer minder dan 2 weekjes en dan mag je voor de echo. Goed trouwens dat je er niet zo ontzettend mee bezig bent, je lijkt er wat relaxter onder. Daar kan ik nog van leren :)
    Heel fijn weekend en voor nu, welterusten!!

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Goedemorgen dames :)

Ingeltje wat leuk dat je daar zo'n hecht clubje aan over hebt gehouden, wel lekker druk met al die kids :D

Oh ik denk dat ik er toch aan ga geloven.. Misselijkheid :( Gister hele dag al weeig gevoel en 's avonds na het tanden poetsen ineens zo erg flauw, voor de zekerheid maar een emmer naast m'n bed gezet.. En m'n ontbijt valt nu ook niet erg lekker.. Ik hoop dat het hierbij blijft, maar heb er een hard hoofd in :( Hopelijk valt het straks mee op het werk..

Alvast een fijn weekend allemaal!

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oei Leo... dat is niet fijn... hier voel ik het nu ook elke dag een klein beetje, maar nog niet heeeel heftig gelukkig.

11. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Succes LEo,

Ik ben ook vaak weeig, neit echt supermisselijk, maar zo beetje misselijk.
    toch vind ik het nu erg spannend.
    positief was dat er een vruchtje in de vruchtzak zat, maar geen hartaktie nog en nouja het hoeft ook nog niet met 6.0, maar toch
    na zveel miskramen vind ik dat wel erg eng eigenlijk.

geen bloed geeft moed, maar niet bij alle miskramen heb ik bloed verloren.

a.s. maandag moet ik naar een ziekenhuis ver weg voor een speciale test die kijkt of ik misschien een soort stollingsziekte heb zodat daarvoor behandeld worden kan.

al met al toch wel spannend.

verder is mijn buik al zo dik dat ik niks meer pas en positiekleding aanmoet.
    pff en ik wilde nog niks zeggen op het werk.
    moet in dec een verlenging van mijn contract krijgen...

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    lees dat vele van jullie zo misselijk zijn, lastig.. zeker als je het nog niet overal wil vertellen en je dus wel misselijk bent en je niet zo lekker voelt. Onze draagmoeder is nu ook behoorlijk misselijk.
    ik vind het geweldig dat ze zwanger is en ik via deze manier moeder mag worden, maar o wat zou ik graag de misselijkheid van haar overnemen. ik vind dat toch wel erg lastig te beseffen dat ze al deze kwaaltjes heeft en dat allemaal doet om ons een kindje te schenken..

13. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    De misselijkheid bij mij is goed aanwezig vanaf dat de wekker van Vl. Gaat heb ik bijna een uur nodig voor ik op kan staan. Dan is de meeste misselijkheid gezakt en durf ik op te staan zonder het idee te hebben dat ik moet rennen

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    lastig hé kleinmonster. en als je eerst wat eet voordat je het bed uit komt? dat je vriend je bv een beschuitje brengt of een kopje thee of zo..

15. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Hier helaas ook nog volop misselijk, dus ook nog ziek thuis van het werk. Eten voordat ik opsta helpt helaas niet, want ik word rond 5/5:30 al misselijk wakker. Alles wat ik eet komt er ook weer uit. Zelfs drinken hou ik niet binnen. Niet echt fijn zo... Maarja.

16. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier met vlagen misselijk maar is gelukkig nog goed weg te eten al kan ik niet alles meer eten of ruiken.

Ik vroeg me af waar iedereen zo'n beetje vandaan komt.
    Ik zelf woon in ZO Brabant, en jullie?

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Aaaah dat ontroert me!! Wat ontzettend lief van je!

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Superspannend inderdaad Madchen.... lijkt me extra spannend zo dat wachten voor je :(

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ZO/NO Brabant :p

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik kan ook niet meer in mijn gewone broek. Van de week moest ik steeds met de knoop los zitten, omdat het zo knelde. Dus positiekleding ook maar van zolder gehaald.

Deel Deze Pagina