hey Ingeltje ik meer het ook echt.. vind het soms best lastig als ik dan hoor dat ze zo misselijk is. en ze gaat volgende week ook nog naar Praag met haar moeder en ik hoop zo dat ze daarvan kan genieten (en niet aldoor zo misselijk is) Ik heb soms echt het gevoel dat ik niks kan doen alleen toekijken hoe zij ons kindje draagt.. ik vind haar zo geweldig!
Peetje jij bent vandaag aan de beurt voor een eerste echo!! Succes Ik hoop voor een heel mooi hartje! En linie hoe was het bij de VK? Hier vandaag weer een luie dag.. Kon mijn bed weer niet uitkomen hoewel ik om 6 uur al wakker was. Gelukkig komt de misselijkheid de laatste dagen pas 's middags dus ik kan gewoon lekker ontbijten en lunchen. Strakjes even op de laptop de herhaling van grenzeloos verliefd kijken en dan maar moed verzamelen om de kamer eens te zuigen.. Ben normaal zo netjes en op orde, daar is nu niks meer van te zien Wie van jullie is trouwens al bezig met spullen voor de baby kopen/ verzamelen? Vriend wilde al wat spullen kopen van het weekend, om de kosten een beetje over de tijd te verdelen. Ik had gave dingen op internet gezien maar toch zei ik neeeee! We gaan nog niks kopen! Pas over een aantal weken. Zo bang dat ik het dan over me afroep dat het mis gaat Keek gisteren in bed nog naar mijn 3d echo, en dan zie ik gewoon echt een heel mensje erin met dat hoofdje en die beentjes. En ik vond het zo enorm schattig en vredig eruit zien dat ik gewoon keihard moest huilen. Voelde dat ik er al zoveel van hou! Ik dacht dat het gewoon mijn avondsentimentaliteit was, maar toen ik er daarnet naar keek stonden de tranen me weer in de ogen. Begin toch wel wat emotioneler te worden
En ik zou eigenlijk ook nog eens 4 sollicitaties per maand moeten sturen.. Maar nu werk zoeken klinkt me te zinloos in de oren en kan me er dus helemaal niet voor motiveren. Zijn er nog andere werkzoekenden hier? Ben mijn baan verloren door bezuinigingen, 3 maanden geleden.
lastig maggi ik ben helaas niet werkzoekend en kan je daarin niet helpen maar kan me voorstellen dat je daar weinig zin in hebt in sollicitaties sturen. en dat het je zinloos lijkt. het is een lastige tijd ook nog eens om een baan te vinden.
Hoi allemaal! Wat leuk Ingeltje dat jullie zo'n hecht clubje zijn geworden en lekker met z'n allen afspreken!! En Wensdroom, ik begrijp goed dat je het liefst de kwaaltjes van jullie draagmoeder zelf zou willen hebben hoor! Echt bijzonder dat ze dit voor jullie doet! En voel je maar niet schuldig, ik denk dat je zelf ook wel het een en ander op je bordje hebt gehad zeg maar... En daarom heeft zij het voor jullie over. Super! Madchen, kan me goed voorstellen hoe spannend het voor je is! Ik ben met één miskraam al een angsthaas... maar houd vertrouwen! Peetje, veel succes met je echo! Weer duimen voor een mooi kloppend hartje! Maggi, je mag m'n kerstkaarten ideetje stelen hoor haha! Het gesprek bij de verloskundige was prettig! Ze heeft me gelukkig een beetje kunnen geruststellen! En ik mag over 2 weken nog een echo, jippie! Daar ben ik echt zo blij om. Dat doen ze blijkbaar wel vaker als iemand heel onzeker is. Mijn hartslag was wel te onregelmatig en aangezien ik steeds die heftige hartkloppingen heb heeft ze me toch doorverwezen naar de huisarts, zo heftig komt het normaal niet voor zo vroeg in de zwangerschap zei ze... Heb nu een afspraak voor dinsdag. Mijn vader heeft hartklachten, dus vandaar dat ze er ook op tijd bij willen zijn mocht er nu toch iets aan de hand zijn. En heb een leuk pakketje met tijdschriften enzo meegekregen! En de misselijkheid is vannacht dubbel en dwars terug gekomen, om mij gerust te stellen denk ik hihi, maar nu mag het wel weer verdwijnen Ben ook echt doodmoe vandaag, pff.. dat wordt dus weer een hele productieve dag. Ik ben helaas ook werkzoekend Maggi, mijn contract was ook niet verlengd door bezuinigingen en daarnaast mijn rugklachten waardoor ik niet meer fulltime kon werken. Ik ben vanwege mijn rug helaas nu gedeeltelijk afgekeurd en heb daarom niet zo'n heftige sollicitatieplicht. Het is zeker ook niet makkelijk om iets passends te vinden in deze tijd, pff.. En nu nog de zwangerschap erbij inderdaad maakt het nog moeilijker. Ik doe nu verschillende soorten vrijwilligerswerk om toch lekker bezig te zijn. Ingeltje veel plezier dit weekend! En voor de andere meiden ook allemaal alvast een fijn weekend! Liefs!
hoi Linie Ik heb inderdaad zelf ook het een en ander aan dingen gehad ja dat klopt wel. ik heb ten eerste een chronische hartziekte en ben daar 2x aan geopereerd. ik ben volledig afgekeurd en zit in de Wajong. daarnaast heb ik een chromosoom afwijking en daardoor (zo goed als)geen eigen eicellen. en hebben we eerst eiceldonatie geprobeerd. waarbij onze draagmoeder de eiceldonor zou zijn. helaas kon ik niet tegen de hormonen en kreeg ik tot 2x toe hartritmestoornissen en heel veel vocht vast houden. en daarnaast wilde ook het baarmoederslijmvlies niet groeien. dus een terugplaatsing zat er ook niet in. toen heeft onze vriendin die de eicellen zou doneren aangeboden onze draagmoeder te zijn. en nu is ze dus zwanger. goed dat je doorgestuurd bent naar de huisarts.. zeker omdat de hartklachten in je familie zitten. ik ken het hartkloppingen en onregelmatig hartritme geen pretje je wordt daar doodmoe van.. en dan ben jij ook nog eens moe door de zwangerschap pff dat geeft uiteraard geen fijn gevoel wel erg fijn dat je dan over 2 weken weer een echo mag.. dat helpt misschien een beetje om een goed gevoel te krijgen en kan ook positief werken voor je hartslag want zeker zal spanning daar ook een deel aan meewerken wat uiteraard zeer logisch is.
Wat super Linie dat je weer een beetje gerustgesteld bent en dat je over 2 weken terecht kan voor een extra echo! Dat is al een mooi vooruitzicht en 2 weekjes zijn goed te overzien Goed dat je naar de dokter gaat voor de hartkloppingen; stel dat het iets is kun je er beter zo snel mogelijk bij zijn, dan is de kans groter dat het tot een "klein" iets blijft (bijv met juist medicatie of leefregels!) Jammer dat je ook geen werk hebt, maar wel lekker bezig met vrijwilligerswerk! Ik zou dat ook graag doen maar omdat ik eigenlijk het liefst gewoon een betaalde baan heb houd ik alles het liefst zoveel mogelijk open, zodat ik als het moet morgen al aan de slag kan. Terwijl vrijwilligerswerk natuurlijk ook hartstikke goed op je cv staat... Vind het ook zo naar dat ik dan na een aantal weken al moet melden dat ik zwanger ben, alsof ik ze voor de gek heb gehouden.. Allemaal lastige dingen maar ik hoop dat het zich vanzelf oplost!
Wensdroom, dat is heftig allemaal zeg! Hopelijk ben je goed begeleid en heb je het een plekje kunnen geven? En volledig afgekeurd, dat is ook pittig. Hopelijk heb je toch een fijne daginvulling en straks kun je je natuurlijk helemaal richten op jullie kleine, wat heerlijk!! Het is je zo gegund!! Ik vind het ook wel spannend wat de zwangerschap met mijn rug gaat doen, het kan alle kanten op. Soms schijnt het zelfs beter te gaan door de hormonen en het stabieler worden van je lichaam, maar ja ook vaak genoeg wordt het wel ellendig. We zullen zien! En Maggi, ik heb bij mijn vrijwilligerswerk gewoon aangegeven dat mijn zoektocht naar een baan wel voorrang heeft, dus dat het zou kunnen dat ik op korte termijn zou moeten stoppen als er zich iets aandient. Daar hebben ze wel begrip voor hoor, ze zijn al blij dat je er uberhaupt bent!! En ik heb ook wel werk gekozen wat goed staat op mijn cv inderdaad! Maar sowieso staat het natuurlijk al goed als je gewoon bezig bent. Toevallig heb ik net weer contact gehad over mijn re-integratie en ik mag een voorstel gaan doen voor een aanvullende studie gezien de arbeidskrapte. Dat zou ook ideaal zijn voor de komende maanden natuurlijk. Dus ik heb weer iets te doen om me in te gaan verdiepen!
Even snel ! Wat super lief dat jullie aan m'n echo denken ! We hebben een mooi kloppend hartje gezien. Zo blij!! Nu snel weer weg, m'n schoonouders zijn er!
ik zit inmiddels bijna 2 jaar in de ziektewet en heb nu tehoren gekregen volledig afgekeurt te zijn, maar moet wel opzoek naar een baan. nou heb ik inmiddels mischien wat gevonden, maar moet nog weten van het uwv of dit kan want is oproepbassis. verder ligt er geen druk op dus heb alle tijd, maar zo als de meeste dame's hier zit ik met de vraag, vertel je gelijk dat je zwanger bent of juist niet? ik doe nu 2 dagen vrijwilligers werk omdat ik gek werdt van het thuis zitten. ik doe dit bij een bejaardentehuis op maandag(stoel gym) en woensdag (braintraing) beide dagen help ik ook met de tafels deken (12 personen, die zelf standig wonen) en eten (lees: hun toetjes opeten ) vanmorgen heb ik inderdaad geprobeert eerst bedchuit en thee, maar dit heeft niet echt geholpen. Zo lang ik maar langzaam van lig naar zit positie ga dan gaat het wel goed. Dus dat ik thuis zit is in deze situatie weer een geluk bij een ongeluk en straks met de kleine ook.
Peetje! Jippie een hartje!! Helemaal fijn, wat een geruststelling weer! Nou veel plezier met je schoonouders, ga je het ze vertellen? Of wisten ze het al ? Geniet van het goede nieuws! En inderdaad, ben ook benieuwd naar de foto! Linie, dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn voor me, aangeven dat ik wel direct moet stoppen als ik een vaste baan heb gevonden. Wel fijn dat je een aanvullende studie mag gaan doen. In welke sector zoek/wil of deed je eigenlijk iets? Met zo een studie heb je wel iets om je komende maanden even op te storten, fijn ter afleiding! Kleinmonster, ja moeilijk he; het is ook zo dat ze het heel snel gaan zien dat je zwanger bent, en het voelt voor mij toch niet goed als ik er niks over zeg en ze geven me een contract die ik nieteens kan "afmaken" (als ik nu aan het werk zou gaan, zou ik krap 7 maanden kunnen werken).. Wel leuk je vrijwilligerswerk met bejaarden, vind ik altijd wel zo'n knusse doelgroep. Al zullen er ook veel brompotten tussen zitten We zeggen maar zo.. Komt tijd komt raad!
Het meiden, wat een leuk clubje dit! Ik sluit me graag bij jullie aan. Ik ben zwanger van ons eerste kindje. We hebben er best lang over gedaan, ik heb pcos. Ben nu 6,5 weken zwanger en volgens mij dus uitgerekend op 23 juni. Volgende week donderdag heb ik mij eerste echo. Zo spannend! Zwangerschapskwaaltjes beginnen te komen. Ben erg moe en sinds een paar dagen ook heel de dag misselijk. Vooral in de avond. Iemand een goede tip?? ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. Leuk om dit proces samen te doorlopen!
peetje wat fijn een kloppend hartje wat een geruststelling. benieuwd naar de echo foto. Juliave welkom. leuk dat je je toevoegt. je bent ongeveer even ver als onze draagmoeder. linie ik ben goed begeleid hoor en heel blij nu met deze zwangerschap van onze draagmoeder. en zo bijzonder. hopelijk gaat het goed met je rug. kleinmonster volledig afgekeurd bah wat vervelend.. lastig ook de regels van het UWV. ik val in de oude regeling en hoeft niet op zoek naar werk. kan het ook niet maar dat is iets anders. leuk je vrijwilligerswerk bij de bejaarden. ik wilde ook graag toch wat doen maar vanwege dat ik niet kan plannen op vaste dagen kom ik ook voor vrijwilligerswerk niet in aanmerking. maar kom me dagen gelukkig goed door. ga 1x in de week naar mijn ouders. doe wat dingen in huis,en probeer 1x per week naar een dagbesteding activiteitencentrum te gaan. dus dat lukt gelukkig wel. en nu met de voorbereiding van de komst van de kleine is er ook nog wat uit te zoeken enz.. vanwege de wat ongewonere manier waarop de baby bij ons komt.
hallo juliave wat leuk dat je er ook bent!! ik heb gemerkt dat als ik een bakje griekse yoghurt heel rustig op eet de misselijkheid minder wordt. ik had ook ergens gelezen warme melk met anijs maar dat werkt bij mij averecht. Kippensoep en kleine beetjes tegelijk eten. maggi: bij mij zag je het eerst alleen savonds maar nu heb ik overdag ook al een bolletjes en ik was net voor ik zwanger werdt nog wat afgevallen (door het gezonde eten) mn buik was bijna zo plat als een dubbeltje. Zie mn topic bij zwangerschap en dan foto's buikjes juni 2013. Trouwens doen jullie ook mee?? vind het leuk om samen door die 9 nouja imiddels voor bij 7 maanden te gaan te te zien hoe iedereen hier veranderd. er zitten een paar brompotten tussen maar als je ze negeert of zegt "dan doe je toch niet mee het hoeft niet" is het al gauw over hebben ze in eens nergens meer pijn haahah maar ik denk maar zo iedereen heeft wel eens een slechte dag
leuk idee klein monster. helaas kan ik met mijn buik geen veranderingen laten zien , maar volg jullie graag.. ik vind het erg leuk om ondanks de aparte situatie waarin ik moeder word mee te schrijven en lezen met jullie. want al is het anders voor mij ook ik vind het allemaal spannend.
ik vind het heel mooi dat je zo betroken bent bij je draagmoeder en dat je hier bent. zo ben je toch ook een beetje zwanger. hier in de omgeving zoeken ze ook veel maatjes is dat niets? dan kan wekelijks maar ook maandelijk. en op verschillende dagen. heb je straks nog extra aanpassingen nodig als de kleine er is?