16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Wat fijn dat alle echo's zo goed zijn!!
    Toen ik gisteren naar bed ging dacht ik even kijken of iedereen een goede echo heeft; toch maar niet gedaan want ik dacht als het bij iemand tegenvalt dan kan ik er vast niet door slapen...
    Maar gelukkig alleen maar goede bericht!!

Hier ook misselijk! Niet continue en niet overgeven. Maar soms wel echt hevig en dat het me overvalt, begint de laatste dagen ook wel steeds erger te worden. Dus ik zal ook eens bij de Tuinen gaan kijken voor de gembercapsules!

Ik ben ook bij CZ verzekerd; jongerenpakket. Vond wel dat het gezinspakket waarbij het eigen bijdrage enz vergoed wordt wel echt veel duurder is. Ik dacht moet toch even rekenen wat dan straks voordeliger is; jongerenpakket en zelf eigen bijdrage enz betalen of het gezinspakket. Weten jullie of bij iedere verzekering je baby straks meeverzekerd kan worden of is dit alleen in het gezinspakket?

Nou snel weer even verder werken. Voor iedereen met een vrije dag; geniet ervan en lekker niets doen!

2. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Alle baby's zijn meeverzekerd in het pakket van de papa of mama. Maakt niet uit welk pakket je hebt. Ik raad de mensen altijd aan om de baby in te schrijven bij de "best" verzekerde. Maar meestal is dat tijdens een zwangerschap de mama!

3. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    hier vandaag 2x boven wc gehangen :( is echt niet leuk maar we nemen het er bij!!

4. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Hé bah, inderdaad niet leuk; BETERSCHAP!!

5. Maggi

Maggi Niet meer actief

Jippie Pooh ook goed nieuws!! Logisch zeg dat je het bent gaan vieren :) Wat fijn zeg, alleen maar goed nieuws.

Hier gaat het redelijk vandaag, bij het opstaan wel iets misselijk maar ik slaap inmiddels wat beter. Word al wat minder wakker tussendoor gelukkig maar, die gebroken nachten komen over 7 maanden wel ;) Laat me nu nog maar eventjes van mijn rust genieten!
    Over een week de termijn echo, ben benieuwd hoe lang het kindje dan is! Daar hebben ze gisteren niet naar gekeken, was echt even vlug vlug. Hoop dat ie lekker gegroeid is. Zou dan ongeveer 3.5 cm moeten zijn. Stelt al heel wat meer voor dan een paar weken geleden! Ongelofelijk hoe snel dat allemaal groeit.

Koesterhoop, doe rustig aan. Anders ook aan de gemberthee of capsules, dan houd je tenminste iets binnen en dat is ook wel belangrijk he :)

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O nee ik bedoelde niet dat JIJ je dat moet realiseren haha, dat snap ik dat jij je daar al heell bewust van bent :p
    NEe, bedoelde meer in het algemeen... dat 'je(men dus)' je dat pas realiseert als het zover is ..

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Supernieuws Pooh!! BLij dat alles ook bij jou goed is! We gaan voor een lijst vol met hartjes (zal hem straks even bijwerken)

8. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16

Hahaha oke dan. Maakt ook niets uit hoor.
    Klopt wel wat je zegt. Veel mensen denken dat een zwangerschap alleen maar leuk, mooi en geweldig is. Natuurlijk is 90% ook alleen maar dat hoor, ik vind het heerlijk om zwanger te zijn en dit geheim in me te dragen!! Maar soms.... Heel soms, denk ik.... Poehhh!!!! ;)

Liefs

9. Maggi

Maggi Niet meer actief

Kaatjesbaby hoe was de echo??
    En kleinmonster; ben je uiteindelijk nog gegaan voor de echo of is het niet doorgegaan?

10. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Pooh, jij ook van harte meid! Geniet er maar lekker van :)

Kleinmonster en Bloempje, balen dat jullie er zo ziek van zijn zeg!
    Beterschap! Het is dus inderdaad niet altijd genieten...

Kaatjesbaby succes bij de echo, we duimen weer!! En kleinmonster, ook voor jou of is het toch verzet?

Hier gaat het wel redelijk. Ik heb een genant probleempje ;) Ik dacht een blaasontsteking te hebben, maar vanochtend bij de huisarts bleek dat niet zo te zijn, maar het is vaginale droogheid in combinatie met de druk op mijn blaas wat het zo'n naar gevoel geeft... Komt van de hormonen en soms kan het de hele zwangerschap blijven, pfff.. herkent toevallig iemand dit? Ik heb nu een zalfje gekregen, hopelijk helpt het wat.
    Maar ik ging eigenlijk naar de huisarts voor die hartkloppingen. Mijn bloeddruk blijkt veel te laag en de huisarts vermoedt ook bloedarmoede, dus morgen bloedprikken. Van die combinatie samen met de hormonen kan ik dus die extreme hartkloppingen hebben.
    Verder gaat het wel aardig hoor ;) haha! De misselijkheid met vlagen en wat buikpijntjes. Maar alles voor het goede doel :)

Liefs

11. Maggi

Maggi Niet meer actief

Linie wat vervelend zeg.. pff! Ja die droogheid daar sta je niet bij stil, is niet het eerste waar je aan denkt! Hopelijk doet het zalfje wat voor je!
    Ah de lage bloeddruk zou icm hormonen etc. dus makkelijk de hartkloppingen kunnen veroorzaken. Wel fijn dat je dat weet, hopelijk is dat vrij onschuldig. Het schijnt ook dat in het begin van de zwangerschap je bloeddruk een heel stuk omlaag gaat, en na week 12 weer langzaam hoger wordt. Wellicht wordt het dan iets beter?

12. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @linie wat vervelend zeg! Hier gelukkig (nog) geen last van!
    @pooh wat fijn je goede echo! Geeft toch een fijn gevoel hè?

Hier ook nieuws, mijn termijnecho stond eigenlijk op 3 december, heb even gebeld want 1 december hebben we een familie etentje staan met familie van de andere kant van het land.. Wilden dan graag onze zwangerschap aankondigen maar durf dat niet voor de volgende echo.. Stel je voor dat we het iedereen vertellen en het 2 dagen later helemaal mis is.. begrijp dat het dan alsnog mis kan gaan maar voel me dan toch wat zekerder...VK begreep het gelukkig helemaal en deed totaal niet moeilijk! Echo nu op 29 november! Net voor het etentje, super fijn!!!

13. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    @bloempje; bedankt voor de info!!

@linie; heb zelf ook steeds beetje blaasontstekingachtig gevoel, maar dan net alsof het niet doorzet. Dus misschien wel hetzelfde als bij jou... Goed dat je naar de huisarts bent gegaan voor de hartkloppingen! Nu hopen dat ze ook iets voor je kunnen doen!

Vanavond komen mijn ouders en broer&zus met aanhang, en dan gaan we vertellen dat we zwanger zijn! We hebben voor iedereen een klein badeendje met een briefje eraan; bewaar dit eendje goed zodat we vanaf 24-06-2012 samen ermee in bad kunnen spelen!
    Donderdag doen we dit dan ook met mijn schoonfamilie. Ben best wel een beetje benieuwd naar de reacties! We waren eerst van plan om nog even te wachten met het vertellen maar het kwam nu wel heel mooi uit(iedereen bij elkaar om ons trouwalbum te bekijken wat binnen is). En als het misgaat vertel ik het toch ook voor hun steun dus kan ik het net zo goed nu al vertellen, maar toch spannend!

Ben heel benieuwd naar de echo's van kaatjesbaby en kleinmonster!!

14. Maggi

Maggi Niet meer actief

Spannend Jojo! Wat leuk bedacht!
    Nou succes vanavond en geniet ervan :) Ben ook erg benieuwd naar hun reacties!

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @ jojo super leuk idee denk alleen wel dat je 24-06-2013 bedoeld en niet 2012!
    @ linie vervelend dat gevoel van blaasontsteking, goed dat je naar de dokter bent geweest voor de hartkloppingen, hopelijk komt er iets uit de bloeduitslagen waar mee ze wat voor je kunnen doen.

16. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wat leuk Jojo!! Spannend hoe iedereen reageert :) Dat kom je ons vast morgen wel even vertellen??
    Ik begreep dat je ook hypoallergene vaseline mag smeren mocht je last houden en denken dat het hetzelfde is!

En fijn Liza dat je de termijn echo nu wat eerder krijgt zodat jullie het nieuws kunnen delen met je familie!

Maggi, volgens de huisarts kan in het 2e trimester juist je bloeddruk nog lager worden. Daarom vond hij het niet positief dat die van mij nu al zo laag was... ik mag nu lekker zoute dingen eten ;) Nu snap ik waarom ik steeds zoveel trek heb in soep, soep, soep en chips!!

Liefs

17. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    @wensdroom; idd 2013 :) Staat gelukkig wel goed op de briefjes..

Natuurlijk kom ik morgen vertellen wat de reacties waren!

@Linie; mooi, kan ik dat altijd gebruiken. Had er zelf echt nooit aan gedacht.
    En chips/snoep/dropjes eten is niet echt een vervelend opdracht. haha

@Ingeltje; lekker aan het genieten van je vrije dag?

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    jojo gelukkig dat het wel goed op de kaartjes staat, nogmaals leuk idee en hopelijk leuke reacties! vele plezier en succes vanavond!

19. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    de echo is vanavonden pas en heb besloten toch te gaan. hier vandaag geen last van misselijkheid gehad dus wat dingen in huis gedaan. slaapkamer is weer heerlijk schoon en fris, huis stof gezogen beetje geschilderd.

de vk zegt dat ik nu 6.6 ben en 25 juni uitgerekend. alleen lees ik hier van meiden die 7.1 zijn en ook de 25 zijn uitgerekend? mm

20. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    wij gaan het trouwens morgen aan schoonouders, broertje en vriendin vertellen. ben wel een beetje zenuwachtig weet niet hoe ze gaan reageren

Deel Deze Pagina