16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    ik heb al een naam voor zowel een jongen als voor een meisje :), ik kan echt niet zeggen ik krijg een meisje of een jongen, maar ik zou het stiekem toch wel fijn vinden mocht een een meisje zijn maar een jonge zou ook van harte welkom zijn!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik zou een meisje nu wel leuk vinden, maar ach, drie jongens is ook geweldig! Al wel wat namen in mijn hoofd, maar wacht nog even tot 20w echo

3. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Jeej duizendste bericht op pagina 100 ;)

Ik heb nog niet echt een voorgevoel over wat het wordt, maar misschien lichtelijk voor een jongen...? Maar misschien ook omdat ik altijd heb gedacht en gehoopt 2 jongetjes te krijgen. Maar inmiddels zou een meisje ook heel leuk zijn hoor :) Ik denk ook al wel stiekem na over namen, maar we hebben het er nog niet echt over samen. Bij onze vorige zwangerschap deden we dat al meer, maar toen kreeg ik een miskraam, dus nu durven we het nog niet goed over dat soort dingen te hebben.

Heb net de uitslag van het bloedprikken gekregen en inderdaad best een fikse bloedarmoede. De hartkloppingen, suizen en duizelingen lijken ook steeds erger te worden, maar dat klopt dus samen met de lage bloeddruk en de hormonen. Dus nu maar eens een boodschappenlijstje maken met veel ijzer en zout producten.

Vervelend Ingeltje dat je moest overgeven! Hopelijk neemt het niet toe. Ik ben best vaak misselijk, maar gelukkig niet tot overgeven toe.

Groetjes!

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    fijn om te weten waar de duizelingen en hartkloppingen vandaan komen, minder fijn natuurlijk dat je er echt last van hebt.. krijg je er niks voor?
    rustig aan dan maar want bloedarmoede daar kan je je lelijk rot door voelen.. hopelijk gaat zout en ijzer helpen.

verder een vraagje voor allemaal, waar komen jullie allemaal vandaan? zij er toekomstige mama's hier op de lijst die uit omg Nijmegen/Arnhem, Lingewaard komen?

5. Maggi

Maggi Niet meer actief

Hee lieve allemaal!

Jeetje, heb 24 uur geen internet gehad, alleen op mijn telefoon. Dus heb telkens wel gelezen maar antwoorden duurt dan zo lang.. Daarnet toch maar voor een heel fortuin UPC gebeld (leuk dat je gratis kan bellen vanaf een vast nummer terwijl je geen bereik hebt...) en de oplossing bleek simpel. 24 uur frustratie voor niks ;) dus als telkens de modem opnieuw opstarten niet helpt, de COAX kabel eruit halen, dat werkt altijd schijnt ;)

Nieuwe mama's, welkom en gefeliciteerd!

Kleinmonster, wat fijn dat je schoonouders zelf met excuses zijn gekomen! Al zou bij mij een eerste reactie altijd blijven hangen, maargoed ze hebben het nu wel goed proberen te maken zelfs met leuke cadeautjes, en dat is ook heel wat waard. Iedereen reageert verschillend op zulk groot nieuws zullen we maar zeggen!

Linie, veel plezier met het vertellen! Wat leuk zeg, ben benieuwd naar de reacties. Ik heb het heel droog gewoon aan de telefoon verteld al weken terug, eigenlijk jammer maar ik moest het gewoon kwijt :)
    Trouwens gisteren toch niks meer gekocht, alleen gekeken.. Durf het inderdaad ook niet zo goed. Stel het telkens weer uit. Eerst zou ik na de eerste echo wat kopen, toen na de tweede... En dat heb ik allebei niet gedaan. Nu na woensdag (de derde echo). En daar probeer ik mezelf ook wel echt aan te houden.

Tsja namen en geslacht.. Ik ga telkens uit van een jongetje, en misschien ook een lichte voorkeur daarvoor? Ben meer van de jongensachtige spullen, ben ook niet erg gek op roze.
    Maargoed, een meisje zou écht even leuk zijn. Het is een eigen persoontje, jongen of meisje. Voor hetzelfde geld wordt het een heel meisjesachtige jongen of een jongensachtig meisje. Of een meisje-meisje, wat ik zelf helemaal niet ben! Maar dat het zo een eigen karaktertje wordt dat is helemaal geweldig, hoe dan ook :)

Namen pff dat wordt nog lastig! Vriend heeft aparte voorkeuren.. Dat het soms gewoon een grap lijkt. Zo komen er namen voorbij als Nico en Klaas. Dat is toch te gek?? Zegt hij dan.. Tsja ik ben helemaal voor een duidelijke ongekunstelde naam. Maar Nico.. Goed, we hebben nog 7 maanden!

6. Maggi

Maggi Niet meer actief

En Linie, fijn dat je nu weet waar de hartkloppingen vandaan komen. Veel chipjes eten, dat is ook niet zo erg :) Hopelijk voel je je gauw beter!

7. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Hoi Dames,

Hier wel een gevoel wat voor geslacht het beebje heeft.. Ik denk een jongen.. maar manlief denkt een meisje.. hahaha.. Dus geen idee ;).

We willen het graag weten, waarschijnlijk wachten we wel tot de 20 weken echo.. Dus nog 11 weken geduld :p.

@kleinmonster, fijn dat je schoonouders zijn bijgedraaid! Wij gaan het ze komende zondag vertellen, maar verwacht dat ze het erg leuk gaan vinden!! Mijn schoonzusje weet het al, en die vond het erg leuk!

@Linie, hoop dat je met wat extra ijzer (veel vlees!!) en zout je weer een stuk beter gaat voelen!!

@Wensdroom, ik woon vlakbij Den Bosch, in een dorpje.. Niet ver van Nijmegen af ;).

8. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Dank je wel Wensdroom, ja ik krijg wel staalpillen, maar met mate ivm de zwangerschap. Moet het vooral eerst proberen met veel gezond eten waar veel ijzer in zit. En geen Nijmegen en omgeving, maar Breda...

Maggi, wat grappig dan hebben we een beetje hetzelfde met de jongens-meisjes haha! Balen met je internet, ik miste je hier al;)!
    En lachen zeg van je vriend met zijn namen, mijn vriend komt ook wel met zulke namen op de proppen soms, maar ik hoop dat 'ie niet heel serieus is haha! Maar we liggen ook niet echt op één lijn, dat heb ik al wel gemerkt ;) Hoe gaat het trouwens met het hoesten?

Meiden, ik wil nog even een dilemma voorleggen. Volgende week willen wij eigenlijk ook gaan vertellen aan mijn schoonzus en zwager dat we zwanger zijn (als de echo eind volgende week ook goed is dan :D). Maar zij zijn al 3 jaar bezig met hun kinderwens en hebben net IUI afgesloten en gaan nu verder met IVF. Gelukkig heb ik laatst wel verteld dat ik ook gestopt was met de pil en dat ik een miskraam had gehad. Ze zijn er dus een beetje op voorbereid dat het zou kunnen. Maar we zien er erg tegenop om het ze te vertellen en gunnen het hen ook zo. Nu heb ik wel eens gelezen dat het soms fijn is als je het eerst via een kaart verteld zodat ze niet overdonderd worden en het bezoekje uiteindelijk niet fijn is. Aan de andere kant vind ik dit ook weer zo onpersoonlijk, maar we kunnen niet zo goed inschatten hoe ze op ons nieuws gaan reageren. Wat zouden jullie doen? Wel gewoon tijdens een bezoekje vertellen of ze toch voorbereiden via een kaartje zodat ze zelf de tijd hebben om dit te verwerken? Eigenlijk staat er volgende week zondag een date gepland met hen. Hoop dat jullie misschien nog adviezen hebben... Alvast bedankt!

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik woon ergens in de driehoek nijmegen den bosch eindhoven

10. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @ Inkiewinkie
    Leuk creabea! Ik wil ook zelf spulletjes voor de baby gaan naaien, dus ben al stofjes aan het verzamelen enz. Ik hou me graag aanbevolen voor leuke patroontjes! ;)

@ Ingeltje
    Ik ben sinds een paar dagen ook flink aan het spugen. De misselijkheid is de hele dag door maar vooral na het avondeten best hevig. Ik heb die seabands, maar die helpen voor geen meter.
    Wat doe jij er tegen?
    Ik heb constant trek, maar nergens zin in en alles stinkt! :(

@ Kleinmonster
    Wat fijn dat je schoonouders hun excuses hebben aangeboden. Kan me voorstellen dat het een opluchting voor jullie is.

Ik kom trouwens uit Almere.
    MvM informatrice is vanochtend langs geweest. Mooie test en ben blij dat ik mijn bijdrage mag leveren. Ik weet zelf hoe belangrijk het is. Super dat jullie ook meedoen meiden!

11. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @ Linie
    Als iemand die zelf in de medische molen heeft gezeten zou ik het zelf juist erg onpersoonlijk vinden als iemand die vrij dichtbij ons staat een kaart zou sturen.
    De afgelopen jaren zijn mijn vriendinnen ook zwanger geraakt terwijl het bij ons niet lukte en we met behandelingen bezig waren en ik vond het zelf toch prettig dat ze het ons persoonlijk vertelden tijdens een bezoekje.
    Ze zullen blij voor jullie zijn. Het zal even steken, maar ik denk dat ze het jullie gunnen.

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik moet het met RooDje eens zijn, heb zelf ook een poos mmm gezeten voordat we uiteindelijk gestopt zijn daarmee en er achter kwamen dat het niet goed was voor mijn gezondheid om zelf zwanger te worden. nu zij we dan zwanger d.m.v. een draagmoeder waar ik erg blij me ben. maar heb het altijd erg gewaardeerd dat bekende en famile me persoonlijk het vertelde ja doet even pijn, maar je kunt dan wel oprecht blij voor die personen zijn.

13. Maggi

Maggi Niet meer actief

Linie, het hoesten is gelukkig al een heel stuk minder! Komt met vlagen even terug maar is al heel wat minder vervelend gelukkig. Lief dat je ernaar vraagt!
    Haha jullie liggen al net zo niet op één lijn. Maar ach, er moet een naam tussen zitten die voor allemaal geweldig is! Want gewoon acceptabel daar doe ik niet aan. Het moet de mooiste naam zijn voor ons allebei!

Poe lastig, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik het aan iemand zou vertellen in die situatie. En kaartje is wellicht inderdaad wat onpersoonlijk. In ieder geval zou ik er geen hele "happening" van maken naar hen toe maar het in deze situatie ietsje kleiner maken dan het is, ook al sta je van binnen natuurlijk te juichen. Dus bijv ipv zeggen "we hebben groot nieuw!" de woorden wat aanpassen naar "we hebben nog nieuws" oid.. Het zit 'm in de manier van het vertellen face-to-face denk ik. Maar lastig! Maar na even slikken zullen juist zij begrijpen hoe geweldig dit voor jullie is.

14. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    @linie
    had bij vorige zwangerschap hetzelfde probleem. Zwager en vrouw in de mmm en ik binnen 2 maanden zwanger.. We hebben het aan alle zwagers/schoonzussen tegelijk verteld, dus ook aan hen. Ze wilden er nooit over praten namelijk en als het 1op1 was geweest zouden we het er bijna wel over móeten hebben gehad. Nu konden ze zich een beetje terugtrekken en reageren op een moment dat het voor hun goed voelde.

Uiteindelijk hangt het af van hoe zij er in zitten.. Heel open of juist niet? Hoopvol of niet? En wat je ook doet, steken doet het toch...

Overigens hebben ze nu ook een kindje (IUI) dus dit keer vieren ze het keihard mee :)

@roodje, super dat je mvm-test zo goed was en dat je ook mee doet

Ik ben een Gooische vrouw trouwens :D :D (maar niet zo'n kakmuts hoor)

15. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook persoonlijk willen horen, wij zijn ook zwanger geraakt via de mmm. Ik zou het niet waarderen dat ik het via een kaartje zou horen, maar dat is voor mij persoonlijk.

@mezelf ik ben zo ontzettend moe, en heb de hele dag door krampen in de bm.

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    O ik woon trouwens in friesland

17. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Bedankt meiden! Ik ben overtuigd :) Het persoonlijk zeggen had ook zeker onze voorkeur, maar ging twijfelen doordat iemand over de andere manier vertelde en dat juist fijn vond en ik het daarna ook op internet las.

Tja, het is gewoon heel lastig. Jullie manier is ook wel wat voor te zeggen Inkiewinkie, alleen heeft mijn vriend maar één zus, dus dat gaat niet anders. En mijn familie woont niet in de buurt, dus we moeten het wel apart vertellen. Ze zijn er pas sinds een paar maanden heel open over naar ons toe en gelukkig wel hoopvol.
    Ik had al bedacht dat ik een klavertje vier plantje wil kopen en dat wij ze dat dan geven omdat wij hen dit grote geluk ook gunnen.
    En we gaan het ook zeker niet groots brengen bij hen zoals we wel leuke dingen hebbenen bedacht voor onze ouders en bij goede vrienden.

Nu nog maar hopen dat volgende week vrijdag alles nog goed is met de echo!!

Heel erg bedankt voor jullie meningen!! :)

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb het de hele dag door eigenlijk wel... ik eet wel veel, maar idd niet alles smaakt... ik heb nu gemberpillen maar die werken niet echt.

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    aaah dat is een heel lief idee!! *tranen in de ogen* (stomme hormonen)

20. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hihi, ik nu ook van jouw berichtje :)
    Dank je! En jij sterkte met de misselijkheid!

Deel Deze Pagina