Nou ja zeg, hoe bijzonder! Ik zat (en hopelijk snel zit) ook in de oranje goep. Zulke leuke meiden! Dank je wel voor je woorden. Ik voel me ook sterk. Ik heb gisteren mijn ei gevonden en kijk echt hoopvol vooruit. Ik vind het gewoon erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Liefs
Zo, na een heel druk werkweekend eindelijk bijgelezen haha. Zeester: Ik hoop dat je ons over 2 weekjes kunt verblijden met goed nieuws! Ik smeer Zwitsal mama voor buik en smeer ik ook door op mijn borsten. Je hebt wel aparte creme voor borsten maar ik vind 6 euro nog wat erg veel per tube en ik ben van mening dat als het op je buik kan, kan je het ook op je borsten smeren. Ik hoop op een meisje (stiekem) maar een jongetje is ook erg welkom. Het heeft allebei zo z'n charmes! Al droom ik wel eens dat ik een jongen krijg maar de namen ed kloppen dan ook niet haha. Zelf heb ik ook een dilemma: Mijn vader is 9,5 jaar geleden gestorven en ik had echt een super band met hem. Nu heeft mijn moeder al een aantal jaren een vriend maar de band tessen mij en mijn moeder is wel goed maar das alles. De vriend van haar heeft in het begin van die relatie nogal voor opschudding in de familie gezorgd maar na teveel nieuwe kansen en gesprekken gaat het nu redelijk als we lekaar niet teveel zien. Natuurlijk wil ik wel gewoon dat mijn moeder oma wordt maar het doet me ontzettend veel pijn om haar vriend opa te gaan noemen. Ookal weet ik dat een kind dat vanzelf gaat zeggen na een tijd, want ja het kind weet niet beter. Gewoon opa is geen optie voor mij, maar nu twijfel ik tussen opa en dan zijn naam of helemaal geen opa. Sorry voor het hele verhaal maar ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken. Ik zit hier namelijk echt mee....
Hey Pooh, hier ook een stief-oma. Zoals je zegt, de kinderen snappen het verschil niet. Ze heten bij ons dan ook allemaal toch opa of oma en dan hun voornaam. Ze weten wel hoe het zit, maar echt begrijpen kunnen ze het nog niet (5, 3 en 1). We zien ze weinig, contact echt alleen voor de kleinkinderen, dat willen we hen niet onthouden. Vragen beantwoorden we zo eerlijk mogelijk. Jossie, jij ook succes morgen bij de echo! Hopelijk kun me gerustgesteld worden. Ik smeer niet en heb nog geen striae na de eerste 3. Ook een beetje erfelijk geluk denk ik. Zelf in ik niet zo goed tegen die geparfumeerde lucht van de Zwitsal, ook al is die na de bevalling heerlijk! Gekke hormonen! Zeester, heel veel succes met dit ei! *duim duim*
Pooh, ik neem aan dat je de vriend van je moeder ook geen papa noemt ofzo? Dan lijkt opa me ook niet op zijn plaats. Gewoon de voornaam is voor een kind ook goed. Die heeft toch geen idee wat opa en oma zijn. Persoonlijk vind ik het een titel die je toch ook een beetje moet verdienen. De tante van ml is meer een oma voor P. dan mijn schoonmoeder.. Smeren: vorige keer me helemaal rot gesmeerd met de weleda zwangerschapsolie, maar heb toch een zebra-printje op mijn buik en borsten. Ik ga het morgen toch weer halen, maar dan vanwege de jeuk overal. Volgens mijn oude zwangerschapsyoga-goeroe hielp t best om na het douchen flink met een handdoek over je buik te wrijven, zodat het een beetje rood word zeg maar. Ze zei dat dat de doorbloeding hielp en dat dat dan weer striae voorkomt. Jammer dat ik al mijn zebra patroontje had tegen de tijd dat ik op yoga ging.. Heb gister kwijlend in een grote prenatal gestaan.. Heerlijk om weer te dromen. Ergens bijna jammer dat ik bijna alles nog heb.. Toch weer een paar dingen gespot die ik nu echt wil hebben. Nog even wachten, eerst de verbouwing. Maar ik ga dit keer echt helemaal los op de negenmaandenbeurs
Wat toevallig dat je ook in Veenendaal woont ! Leuk! Dan woon je zeker in dragonder-oost, als je in oranje zit ?
Daarom zei ik al dat het misschien op niets gebaseerd is.. maar viel me op in combinatie met de droom. Zowiso moet ik die dromen van mij niet serieus nemen.. Ben vanacht toch weer bezig geweest met de klapper. Mijn stiefvader die hovenier is, had bij de kinderopvang alvast boekjes geschreven van de kinderen Ik smeer af en toe een vsm zalf op mijn buik.. Die heb ik ooit in een pakketje van vsm gekregen.. Als dit op is ga ik over op een goedkoper merk. Smeer nog niet dagelijks, gewoon af en toe. Wanneer het echt begint te groeien ga ik wel meer smeren. @ poeh, moeilijk hoor... Zelf heb ik ook geen vader meer, moeder is al wel heel wat jaar geleden hertrouwd, en ik noem hem geen papa, maar het is wel een vaderfiguur voor me. Zou er dus ook geen moeite mee hebben dat hij 'opa' is voor mijn kinderen. Dat ligt bij jou dus anders.. Misschien een synoniem voor opa, of als hij een specifiek kenmerk heeft, Meneer..... Mijn oma is erg klein, en wordt door sommige kleinkinderen kleine oma genoemd. Iets in die trant. Ik hoop dat je eruit kan komen. @peetje, ik woon niet in dragonder-oost, helaas. pfoee, mooie huizen hoor. Ik woon nog in de engelenburg.. We willen wel eens verhuizen, maar dat zit er de komende maanden nog niet in. Welke wijk woon jij?
meiden, hier vandaag mijn eerste echo gehad.. Helaas was er niets te zien. Ja, wel een vruchtzak die paste bij 6 wkn (niet bij 8 wkn), een dooierzakje maar geen hartje of iets dat op een kindje lijkt. We krijgen de 22e weer een echo en weten dus niets. Hij kan niet garanderen dat het goed of juist niet goed zit. En daar zitten we dus weer in onzekerheid. Mag de hoop niet opgeven maar doe dit stiekem wel en jank me helemaal leeg hier. Niet eerlijk, de 3e keer op rij.. Gelukkig is mijn lief thuis en we gaan vanmiddag gewoon naar de bios voor afleiding en vanavond komt mijn moeder langs. Veel mensen al op de hoogte gebracht want veel mensen wisten het al. Dat is fijn maar ook weer niet.. we zullen moeten afwachten. Ik ga even iets minder hier zijn als het me lukt X
oww wat rot jossie... Ik hoop toch nog op een wonder... en dat de 22 toch nog een kindje te zien is.. enorme knuffel van deze kant..
Jossie wat naar voor je. Kan me voorstellen dat het een enorme klap is en dat je er verdrietig over bent. Het is niet erg om je tranen de vrije loop te laten. Jij bepaalt wie je wel en niet wilt zien nu. Als je niet op bezoek zit te wachten moet je dat gewoon melden. Mensen moeten dat respecteren. Praat er over met je lief. Spreek je angst en hoop uit. Ik wens jullie veel sterkte en liefde toe de komende tijd *knuffel*
Jossie wat een naar bericht zeg Ik hoop echt nog op een wonder voor jullie! Misschien een late innesteling en dat het vruchtje wat kleiner is? Dikke dikke knuffel en ik denk aan je! X
Jeetje Jossie wat een rot bericht!!!!! En wat een onzekerheid inderdaad...... Ik wens je heel veel sterkte met "afwachten" totdat het eindelijk de 22e is. We duimen allemaal voor heel goed nieuws!!! Pffff maakt het wel super spannend om te gaan voor mij vanavond.. Mijn afspraak is pas om 18:30. Ben wel aan het werk dus heb in die zin wat " afleiding". Ik zal straks kijken of ik wat hierop zet als het goed is, vind het zo sneu om dan met goed bericht te komen terwijl er hier al zoveel mama's teleurgesteld zijn......
Jossie; wat naar! Ooh wat duren 10 dagen dan nog lang. Ik duim heel hard met je mee. Hopelijk groeit er toch een mooi wondertje in je. Fijn dat jullie vandaag samen zijn! Sterkte meid! Bloempje; kan me heel goed voorstellen dat dat raar voor je voelt, maar ik ga ervanuit dat iedereen graag wil weten hoe jouw echo is. Goed of slecht maakt eigenlijk geen verschil. We gunnen iedereen een superbeeb met knipperlichtje, maar we weten ook dat dit de harde realiteit is en geluk en pech dicht bij elkaar ligt. Succes vanmiddag! Smeren; ik heb van mezelf een hele droge huid, voorsl in de herfst en winter. Dus bodylotion is mijn tweede huid en sinds dat we voor een kindje zijn gegaan (maar 1 mnd uiteindelijk) ben ik aan het smeren met de beauty oil van de Kruidvat. Deze ruikt naar de Fireballs van vroeger. Vorige week heb ik de mama olie van de kruidvat mergenomen om te proberen, die was nog een stuk goedkoper! Kijk wel welke het fijnste is. Manlief smeert netjes iedere avond voor het slapengaan mijn buik in, ook goed voor zijn binding met mijn buik en de baby. Opa/oma: als ik mijn 'stiefmoeder' (ik haat dat woord intens, zit zo'n negatief gevoel achter) niet zou mogen of niet als oma figuur zou zien, dan zou ik haar geen oma noemen. Dat moet je inderdaad verdienen die titel! Zal jouw 'stiefvader' zichzelf wel opa gaan noemen, want misschien voelt hij zichzelf daar ook heel rot bij! Hij zal ook wel weten dat de band tussen jullie niet goed is! Vertellen; nog steeds niet gedaan! 4 december de volgende echo en dan gaan we het iedereen vertellen, incl. de (schoon)ouders. De verbouwing schiet lekker op, we hopen op minder commentaar omtrent ons huis als we over 3 weken weer een stuk verder zijn met ons huis. Klachten; vermoeidheid blijft, laatste dagen heb ik overmatig gekokhalst. Zo irritant! Bij iedere toiletgang, prullenbak of etensluchtje keert mijn maag binnenste buiten. Gelukkig niet hoeven braken. Fijne dag allemaal!!! X
Ahh joseie, bah wat naar! Ik hoop heel erg voor je dat het toch goed is maar zo niet, wil ik je heel veel sterkte wensen. X
Oh Jossie, wat een rot bericht! En wat naar nu zo lang in onzekerheid te moeten zitten! Hopelijk krijgen jullie volgende week alsnog goed nieuws. Veel sterkte meid, heb veel steun aan elkaar! Knuffel!
Ach lieve Jossie, wat een ontzettend naar bericht! Zo oneerlijk! Natuurlijk ga ik enorm voor je duimen op een wondertje de 22e. Kan me voorstellen dat je zelf niet meer durft te hopen, maar wij hopen het hier natuurlijk allemaal voor je. Heel veel sterkte de komende dagen. *knuffel*
jossie wat een naar bericht.. pff hopelijk toch een goede echo volgende week wat zijn 10 dagen dan lang.. fijn dat je samen bent vandaag! ik zit ook een beetje in spanning.. onze draagmoeder verloor wat oud bloed. ( maar bij haar dochter had ze dat de vorige zwangerschap ook) ze heeft gebeld met verloskundige en straks een echo om even gauw te kijken.. helaas te kort dag voor ons om mee te gaan. hopelijk weet ik meer over 2 uurtjes..
Wat spannend wensdroom, hopelijk is alles goed!! Heb jij straks ook gewoon recht op een soort van zwangerschapsverlof eigenlijk? Ik vind het nog steeds super bijzonder, wat een fijne mensen zijn er toch!