16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

Maggi Niet meer actief

Wensdroom, wat fijn dat je nu al weet dat alles goed is! En mooi dat de echo over twee weekjes nog blijft staan, dan kun je ook live van jullie kleintje genieten :) Mooie foto trouwens!

Bloempje, succes strakjes!

Ik mag overmorgen alweer naar de gynaecoloog en gelukkig maar want ik begin me alweer aardig wat zorgen te maken.. Dat hoofd staat maar niet stil zeg. Nu weer omdat ik toevallig geen krampjes meer voel ik mijn baarmoeder. Eerst had ik het nog weleens als ik me bijv omdraaide in bed, nu voel ik er niet zoveel meer in. Of zijn er meerdere die eigenlijk niks meer meekrijgen van de baarmoeder?
    Zorgen zorgen zorgen.. Was het maar gauw overmorgen!

Jossie hoe was de middag? Heb je nog wel iets van de film meegekregen of zat je te erg in je hoofd? Wel fijn dat jullie samen waren! En idd, ik heb het ook veel vaker gehoord, dat een paar weken later er ineens wel een vruchtje te zien was! Dus tot die tijd geven we de hoop niet op en duim ik keihard voor je!

2. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Maggi, jij ook 9 weken :)!! Ja, ik herken het hoor, voel ook weinig aan mijn buik. Alleen dat ie 's avonds mega opgezwollen en zwaar is ;) De misselijkheid is ook alweer 2 dagen helemaal weg, dus ook ik ga dan weer malen...
    Fijn dat je woensdag al weer mag! Ik vrijdag gelukkig, maar wel helemaal aan het einde van de dag pfff...

En Bloempje inderdaad succes en veel plezier (daar gaan we vanuit!) met je echo!!

3. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ja 9 weken inderdaad!! Lijkt gelijk zoveel verder dan 8 weken en 6 dagen :) Gelukkig herken jij het van weinig aan je buik voelen. Ik ga er dan maar vanuit dat het goed is, neem aan dat de ergste pijnen in de baarmoeder nog moeten komen als ie écht gaat rekken straks.
    Misselijkheid komt en gaat hier ook, gisteren wel weer een extreme bui gehad en vandaag niet echt. Maar mijn borsten liegen er niet om, dus daar hou ik me ook maar aan vast (en vriend ook hahaha!) Jij mag vrijdag ook alweer, dan zul je zien dat alles goed is! Wat een ramp zijn we ook he, 1 dag na de echo beginnen we weer gewoon opnieuw met zorgen maken!

Vandaag mijn eerste soort van aankoop gedaan.. Had me al wat verdiept in kinderwagens. Wij gaan voor de draagdoek omdat we hoog wonen. Nu leek het me voor af en toe toch wel fijn om een wagen te hebben, alleen voor een maxi cosi erop (voor even snel een boodschapje of langere wandeling naar auto) dus ik had een type gevonden die heel compact zonder ligbak alleen met buggy en daar kun je de maxi cosi opklikken. Deze worden dus niet meer gemaakt dus moet het via markt plaats aanschaffen. De adapters voor de maxi cosi zitten niet bij de wagens die op marktplaats worden aangeboden maar deze werden wel los aangeboden vlakbij mij in de buurt.. Deze heb ik dus vandaag maar vast opgehaald (ach, die 8 euro...) zodat ik straks op mijn zo'n wagen kan uitzoeken van marktplaats (want deze worden volop aangeboden). Zou er zo weinig aan hebben als ik eerst de wagen ging kopen en dan kon ik niet aan de adapters komen. Dus het MOEST wel! Wel eng hoor... maargoed, voor die 8 euro :) Heb ze maar ver weggestopt in de kast :)

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahahaha gekke Maggi :p

Zelf heb ik via de ING rentepunten een Easywalker kinderwagen aangeschaft en ben er nog heel tevreden over, 2 kinderen later. Nummer 3 gaat er dus ook gewoon in maar ook in de draagdoek. Heerlijk dichtbij mama!

Hier is het ook aftellen geblazen. Nog 4 nachtjes slapen en dan mogen wij ook eindelijk spieken! Ik heb er volste vertrouwen in... maar natuurlijk hou ik altijd ergens in mijn achterhoofd dat dingen anders kunnen lopen. Maar ga er niet teveel aan denken!

Verder MISSELIJK, HONGERIG (hoe tegenstrijdig) en MOE. Ga dus nu ook naar bed, nog even Greys kijken natuurlijk!

5. Maggi

Maggi Niet meer actief

Haha Ingeltje, jij bent overal zo geweldig relaxed onder he! Hoe doe je dat toch? Kunnen wij hier nog wat van leren ;) Lekker na Grey onder de wol! En dan is het alweer nog maar 3 nachtjes slapen!! Welterusten :)

Bloempje al terug?

6. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bl0empje, al nieuws?!

@klachten, hier ook wisselend. Net als ik denk te weinig klachten te hebben, ben ik weer een dag supermisselijk. Geruststellend hè? Fijn dat jullie deze eek weer kogen spieken! Wij mogen volgende week dinsdag weer. Ingeltje, je bent stoer! Zo kalm, goed van je!

Hier gaan we lekker met de Bugaboo door voor de vierde! Heerlijke wagen, erg tevreden. Mooie gelegenheid om weer eens alle koekkruimels weg te poetsen...

7. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    de dagen gaan super traag wil graag die 12weken echo wil het hartje horen :)

8. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Snap helemaal wat je zegt... Wat duurt het dan lang hè?
    We hebben 30 nov de echo voor de combinatietest. Ik probeer alleen nog maar in weken te denken, hopelijk schiet het dan op.

Sterkte @koesterhoop!

9. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Bloempje, hoe was het? Hoop dat alles goed was!
    Hier gaat die redelijk, gisteren ontdekt dat we heel veel lieve mensen om ons heen hebben, dat was fijn. Vandaag ga ik gewoon werken, 10dgn janken heeft ook geen zin..toch nog maar hoop houden!
    Fijne dag allemaal

10. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Jossie ik hoop dat je gewoon wat minder ver mocht zijn als dat je dacht.

Ik ben stikzenuwachtig, moet zo naar de arts voor een echo. Hoop dat er een hartje te zien is.

Ben hier nietzoveel met kletsen, maar ik lees wel mee.

11. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Hallo dames!

Sorry voor mijn late reactie!!
    Gisteravnd naar mijn moeder geweest en toen ik thuis kwam heel moe dus meteen naar bed gegaan.

Alles was goed; alweer een mooi kloppend hartje en het vruchtje was al zo hard gegroeid ten opzichte van 2 weken geleden! Je zag al kleine uitstulpingjes van de armpjes en beentjes, zo schattig!

Wel helaas nu een weekje korter dan gedacht. Vandaag 8 wkn 1 dag. Ipv 9 weken. Maargoed, dat mag de pret absoluut niet drukken!

Fijne dag allemaal.

12. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    ja is niet zo leuk als het blijkt dat je niet zo ver bent als je d8 maar ja laten we hopen dat we er geraken :)

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Vandaag counseling over de combinatietest en vanmiddag de 2e echo.
    Ik ben zeer benieuwd en toch ook zenuwachtig.

14. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    #1134 Linie, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt: 13 nov 2012
    Lieve madchen, veel succes straks met je echo! We duimen voor je op een mooi kloppend hartje!!

En Bloempje wat fijn!! Jammer dat je een weekje terug gezet bent, tja kan ons allemaal nog gebeuren, als het maar goed is :)

En Jossie, wat fijn dat jullie zulke lieve mensen om je heen hebben. Dat doet jullie natuurlijk goed! Knap dat je gaat werken, maar afleiding zal inderdaad wel fijn zijn.

Masami, ook succes dan vandaag!!

Maggi, ik moet terugnemen wat ik gisteren heb gezegd. Aardig in de stress gezeten gisteravond en vannacht. Plots heftige menstruatiepijn!! Steeds naar de toilet om te gaan kijken of ik geen bloed verloor, maar nee dat gelukkig niet. Was er echt een beetje bang voor. Maar het is nu gelukkig over en de misselijkheid is ervoor in de plaats gekomen, dus dat is dan weer positief toch?! Pff zou blij zijn als het vrijdagmiddag is..
    En goed bezig trouwens met je voorbereidingen voor een kinderwagen! Goed hoor, ik heb wat dat betreft echt nog geen idee... Maar dat komt na de 12 weken vast goed, ik durf me nu nog niet in dat soort dingen te verdiepen. Maar jij hebt het ook goed verstopt dus haha ;)

Fijne dag allemaal en werkze.

15. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    @linie, schrikken is dat he als je ineens zo'n zware menstruatiepijn voelt. Had ik laatst ook, nou brrr wat angstig word je dan. Gelukkig bij jou ook geen bloed.

16. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hey dames! Ben ook weer even bijgelezen..

@jossie wat vreselijk! Heel erg veel sterkte!
    @bloempje wat een mooi nieuws weer, jammer van de week terug maar je komt er vanzelf ;)

Hier weinig nieuws te melden, vandaag een vrije dag want heb om 12.45 de intake bij de vk.. Ben erg benieuwd wat ze allemaal te vertellen heeft ;) verder zojuist weer even hardgelopen.. De afgelopen weken kreeg ik de 5 km niet meer voor elkaar en vandaag is het me weer gelukt! In 31 minuten gelopen ;) wel blij mee, benieuwd hoe het de volgende keer weer gaat haha!

17. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Hallo dames,

Even heerlijk alles bijgelezen :)

Madchen30 & Mamasi; succes vandaag met jullie echo's!!

Jossie: wat een naar bericht!! Lijkt me echt een super spannende tijd voor jullie. Kan me voorstellen dat je niet meer durft te hopen maar ik heb het wel eens eerder gehoord en toen kwam het helemaal goed. Ik duim komende 10dagen met jullie mee! Succes!

Wensdroom & Bloempje: wat fijn dat jullie een goede echo hadden. Geniet ervan!

Liza: veel plezier/succes straks bij de intake

Kleinmonster & Koesterhoop; wat vervelend dat jullie steeds zo misselijk en ziek zijn. Hoop dat het snel een beetje beter gaat.

Zelf ik heb donderdagmiddag eindelijk de intake bij de VK, en dan de datum van de echo afspreken! Weet ik tenminste ook naar welke datum ik toe kan gaan leven.
    Klachten wisselen hier echt heel sterk per dag, vandaag vooral veel buikpijn, probeer me maar gewoon op mijn werk te concentreren en me er niet te druk om te maken.

Hier nog geen kinderwagen gekocht, wil eerst even een mooie echo zien voordat ik 'echte' dingen durf te gaan kopen. Alwel van familie en een collega lieve babypakjes ed gekregen. Zo schattig :)

Fijne dag allemaal!

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo ik ben ook weer even bij, gefeliciteerd met de mooie echo's..

Liza wat knap, ik heb de sportschool al weken niet meer gezien haha, ben zo moe.. Vannacht ook 'maar' 11 uur geslapen :p

Hier gelukkig ook lekker rustig.. Ene keer voel ik wel wat, andere keer niet, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het goed zit. En de echo was ook prima vorige week, dus ik maak me eigenlijk helemaal niet druk :D Zal wel blij zijn als hopelijk over een paar weken de vermoeidheid wat minder is.. Maar dat is ook zo ongeveer het enige waar ik last van heb, en bij vlagen misselijk.. Maar zolang ik niet hoef over te geven vind ik dat ook prima..

Ik ben zo benieuwd wanneer je het echt gaat zien aan de buitenkant, dat is echt een soort van mijlpaal voor mij haha.. Als ik voor de spiegel sta zonder kleding dan begint het een klein beetje, maar lijkt me zo leuk als andere mensen het ook kunnen zien :D Nog even geduld :p

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nou vanochtend bij de counseling een onverwachte echo :D alles was goed en op deze echo was de kleine 9 weken, maar ze zei al vanmiddag bij de gyn zien ze het duidelijker en kan de termijn precies worden bepaald. Gelukkig is spruitje goed aan het groeien, zij/hij was 2/5 cm.
    Nu zo mijn jongste van school ophalen voor het middageten, Als ze weer naar school is op naar het zh voor de geplande echo.

20. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    @Leo85, wat heerlijk dat je zo weinig klachten hebt! Bij mij ook vermoeidheid, zal idd heerlijk zijn als dat minder wordt.
    Hier wel een enorme buik die iedereen kan zien, is ook wel lastig hoor als je het nog niet aan iedereen wil vertellen!! Moet echt zoeken naar de juiste kleding om het te verbergen en draag al de zwangerschapsbroeken van mijn zus.. Donderdag bij de intake maar eens aan de VK vragen hoe ik ooit aan zo'n enorme buik kan komen bij mijn eerste zwangerschap ;)

Deel Deze Pagina