16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb een betere dag vandaag dus ga wat dingen doen, boodschappen, stofzuigen, was opvouwen en wie weet zelfs koken.

net een solicitatie brief geschreven, laat ze altijd door mn moeder lezen dus nu nog even wachten op haar reactie.

ohh en niet te vergeten kijken of ik hier in de omgeving een zwangerschapsbroek kan vinden voor een leuk prijsje. Bij mij begin je het ook al een beetje te zien en vooral s'avonds en alleen maar jogging broeken dragen is ook zo wat.

2. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Jeej. Ik heb ook een mooi hartje
    Kindje ong 1,5 cm blijf nog even op 8 weken staan over twee weken weer echo
    Ben wel een risico zwangere.

Heb een probleem met opname vit b12 schijnbaar en waarschijnlijk bloedarmoede daardoor.

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Wat een goed nieuws berichten ladies! Leuk!

@leo haha moet mezelf er wel echt toe zetten hoor.. Maar om te voorkomen dat ik direct kilo's aankom en om fit en in conditie te blijven wil ik proberen zo lang mogelijk te blijven sporten.. Sport nu 3 keer in de week ongeveer..

Zo richting de vk voor de intake, ben benieuwd wat ze te vertellen hebben ;)

4. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wat fijn Masami en Madchen!! Lekker genieten van het mooie nieuws!!

5. Maggi

Maggi Niet meer actief

Hee!!

Bloempje super! En jammer dat je wat terug gezet bent maar ach, wat doet dat ertoe als je je bedenkt dat alles goed is! Geweldig :)

Masami fijn ook een goede echo :) En waarschijnlijk ook nog eens vooruit gezet? Ben benieuwd naar de echo vanmiddag, hoe ze dan uitkomen! In ieder geval hartstikke fijn, lekker van genieten!!

Linie pf wat schrikken joh! Gelukkig was er niks aan de hand, en was het gewoon iets wat even verschoven of uitgerekt moest worden :) Zou fijn zijn als we even in ons eigen lichaam konden kijken.

Jossie geweldig dat jullie van die lieve mensen om je heen hebben. Dat doet heel veel he.

Jojo echt al zo een buik joh? Is het echt een bol buikje al? Ja dan is dat lastig te verbergen :D Weet je zeker dat er geen twee inzetten? ;)

Ik beweeg ook nauwelijks hoor, kan me er echt niet toe zetten. Toevallig gisteren een heel stuk gefietst om die adapters op te halen, echt een uur op de fiets. Maar dat was meer omdat ik me op de afstand verkeken had, was erna helemaal uitgeput. Kom dan echt helemaal buiten adem de trap op.

Kleinmonster ook aan het solliciteren dus? Hoe doe jij dat stel je wordt uigenodigd? Vertel je het van je zwangerschap? Dat vind ik nu lastig en dat demotiveert mij ook om uberhaupt brieven te schrijven. Ik ga er vanuit dat ze me toch niet aannemen of wegsturen in mijn proeftijd als ze weten dat ik zwanger ben.

6. Maggi

Maggi Niet meer actief

En Madchen zie jouw bericht nu pas! Een hartje en precies op 8 weken zoals je dacht :) Genieten!!

7. Maggi

Maggi Niet meer actief

Is er trouwens niets iets te doen tegen die vitamine B opname? Misschien iets van injecties oid?

8. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat er weer mooie echo's waren :)!

Voel me de laatste dagen niet misselijk meer. Hopelijk blijft het zo! Moet vandaag tot 22 uur werken. Zie er wel tegenop, want lig steeds al om 21 uur in bed. Doe maar wat rustiger aan :)!

Fijne dag allemaal!!

9. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    @Jossie jeetje meis hoop dat je over 10 daagjes beter nieuws hebt ! Sterkte !!

@Bloempje wat jammer dat je bent terug gezet maar wel fijn dat alles goed was

@Masami Fijn dat alles goed is. Suc6 straks

@Linie ik heb daar soms ook last van.

Hier net terug van de intake. Veel folders mee gekregen en had een nette bloeddruk van 100/60. Ook een groeigids mee gekregen met allemaal informatie erin.
    Mijn volgende afspraak is 2 Januari om 16.30. Morgen pret echo om 20.15 omdat ik niet kan wachten tot 11 weken. Verder moet ik bellen van de week om een afspraak te maken voor de eerste officiële echo (ligt eraan of we de combinatietest willen doen).
    Ze heeft ook even aan mijn buik gevoeld en ze voelde de baarmoeder nog niet maar dat scheen heel normaal te zijn voor 8 weken. (Mijn laatste menstruatie stelde niet veel voor dus vandaar dat ze wou voelen)

hier lekker vrij vandaag dus ga maar lekker opruimen zover als gaat ;)

10. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Madchen, Maggi zei het eigenlijk al, maar ik heb dat jaren geleden ook wel eens gehad en ik kreeg toen inderdaad B12 injecties. Heel fijn in je bilspier haha! Maar waarschijnlijk heeft de arts het hier ook wel met je over gehad?

11. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Heb nu eerst tabletten, maar ik vraag me af of dat gaat werken
    Ze blijven nu ING elke drie/vier bloed controleren, dus das wel fijn

12. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    Trouwens er werd mij ook gevraagd of ik wou stoppen met de viscapsules in te nemen want die zijn schijnbaar helemaal niet zo goed voor je omdat dat niet hetzelfde bevat als vis zelf. Ik kon beter wat vaker vissticks eten dan. (ik lust bijna geen vis vandaar dat ik er mee begonnen was)

zo ga nu eerst maar eens een lekker boterham eten met een zacht gebakken ei (dacht dat het ook niet mocht )

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Da's gemakkelijk, zit gewoon een tweeling in :cool:

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jeeej wat goed Madchen!! Deze blijft hangen hoor!! LEkker bij mama :)

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb in mijn vorige zwangerschappen ook zwanger gesolliciteerd. Heb het niet meteen in het gesprek gezegd, maar wel meteen in het gesprek erna. TIjdens het tekenen van het contract ben ik eerlijk geweest. Dan kunnen ze altijd nog nee zeggen, vond dat wel zo eerlijk.
    IK heb het 3 keer gedaan (in 1 zwangerschap ging na een maand mijn nieuwe werkgever failliet) en alledrie de keren hebben ze mijn eerlijkheid enorm gewaardeerd.

16. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    @Maggi&Ingeltje; ik hoop eerlijk gezegd toch niet dat het een tweeling is hoor ;) eerst maar rustig wennen met 1 baby lijkt me al zwaar genoeg.
    Als ik het vanavond aandurf zal ik een foto maken en hier plaatsen, kunnen we even speculeren over een 1 of meerling haha. Snap het zelf ook echt niet, ben wel iets te zwaar en heb geen super buikspieren maar ik ben nu pas max 1/2kg aangekomen dus daar kan het ook niet van zijn. Waarschijnlijk dus gewoon mijn darmen :(

@Madchen & Mamasi; wat fijn dat jullie goede echo's hadden!
    Madchen, hopelijk gaan de vit B12 pillen een beetje helpen zodat je, je weer helemaal goed voelt.

@Peetje; Succes met werken! Kan me voorstellen dat tot 22.00uur erg zwaar is. Extra uren/dagen vallen mij op het moment ook erg zwaar.

@Kimmey; ik dacht ook dat een zachtgekookt/gebakken ei niet mocht, mag dit van je VK?? Zou ideaal zijn, ben er gek op!

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    BLeugh ik ben misselijk en moet zo werken. ZOu nog eten koken voor man en kinders, maar hij gooit er maar een pizza in ofzo :(
    BAh en ik moet tot 22:30... meestal gaat het wel weer als je eenmaal aan de slag bent. HOpelijk vandaag ook...

TOt later!

18. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    #1158 Kimmey, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt: 13 nov 2012
    @Jojo12 Ja ik heb het gevraagd en ze zei dat het gewoon mocht. Ze zij ook tegen mij dat er tegenwoordig wel vaker van dat soort dingen worden gezegd terwijl het wel mag. Dus als je weet dat het ei vers is mag het gerust zei ze.

19. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Sterkte Ingeltje, hopelijk neemt het zo wat af en kun je er lekker tegen aan! En manlief en de kinders vinden pizza vast ook niet echt vervelend ;)

20. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Zo hier net de intake gehad! Bloed geprikt, bloeddruk gemeten, gewogen en een berg vragen en informatie gehad ;)
    Allemaal genoeg dingen om over na te gaan denken en keuzes in te maken haha.. Ik heb de 29ste mijn echo met 10 weken voor de termijn.. Ze zeiden net dat als ik bij 12 weken niet kies voor de combinatietest dat ik dan toch om nog een echo mag vragen omdat die zo mooi is voor het plakboek! Super lief dus..

Wat doen jullie met de combinatietest? Wij denken niet dat we daar voor kiezen..

Deel Deze Pagina