16 juni - 30 juni 2013 MAMA's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MumL, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Ha meiden,

Tja ik hoor hier ook :D
    Ik ben wat voorzichtig, omdat ik vaag teste vanaf mijn nod. Dan weer goed positief, dan weer vaag. Vanaf dinsdag 9 okt voor het eerst 'zwanger 1-2' toen om de dag gaan testen en die werden gelukkig steeds duidelijker. Nu had ik gisteren 'zwanger 2-3' dus ik durf me nu ook bij jullie te melden.

Ik ben zeester, ben net 30 geworden en moeder van twee prachtige zoons van 3 en 5 jaar. Dit wordt ons derde kindje en we zijn er dolgelukkig mee. Ik wil als alles goed gaat, gaan bevallen in het ziekenhuis en ik wil graag flesvoeding gaan geven. Ik denk op 17 juni uitgerekend te zijn.
    Ik mag me op 31 okt melden bij de vlos voor de intake. Echo afspraak wordt dan gemaakt. Spannend hoor!
    A.s vrijdag 19 okt komt moeders voor moeders.
    Wil iemand mij op de lijst zetten?

Ik zal meelezen en proberen zoveel mogelijk te reageren, maar het is aanpoten hier met twee drukke mannen :)

Nu weer verder strijken....ennuh natuurlijk van harte gefeliciteerd allemaal!

Liefs

2. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ snoepie, wij werken ook allebei 4 dagen. We hebben een gastouder aan huis voor onze 3 kids, dat bevalt fantastisch en was goedkoper dan kinderopvang voor 2!

@zeester: gefeliciteerd! Fijn dat het nu duidelijk is, welkom!

3. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    @ Snoeppie: Voor mijn eerste werkten we allebei 40 uur. Nu werk ik 24 uur en manlief nog steeds 40. Omdat hij de baan met het meeste uitzicht heeft was (en is) dat voor ons de logische keuze. Al overweeg ik nu om helemaal te stoppen, omdat zijn 40 uur er eigenlijk 60 zijn en mijn baan toch retesuf is.. ;)

@zeester: gefeliciteerd!

4. Maggi

Maggi Niet meer actief

Zeester, gefeliciteerd!!!

Heb net gebeld naar de predict studie dat mijn vriend en ik geïnteresseerd zijn om mee te doen, heb de voicemail ingesproken en ze zouden me dan zo spoedig mogelijk terugbellen. Spannend!

Met werken eigenlijk nog beetje onduidelijk, ik ben door de crisis 2 maanden geleden mijn baan verloren, maar eventueel kunnen ze me over een maand weer opnieuw aannemen onder minder voordelige voorwaarden. Had het normaal niet gedaan, maar nu wil ik nog even geld binnenhalen, hebben het straks had genoeg nodig. Ik denk naderhand toch naar de kinderopvang, of ik vind geen werk de eerste tijd, dan is dat ook geen ramp!

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

6. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi dames,
    Ook ik ben zeer blij mij hier te mogen melden.
    Ik ben 27 jaar en dit is onze eerste zwangerschap.
    Ik ben maandag 15 okt positief getest (vrij duidelijk: toen ik het dopje op de test wilde doen zag ik al dat ik zwanger was)
    Daatna een cb test gekocht en daar kwam met opluchting zwanger 2-3 in te staan.
    Na contact met de huisarts (tja moet je toch ff melden he) zeiden ze dat ik rond 17 juni ons wondertje mag verwachten.
    Ik heb 5 november mijn eerste intake bij VK en dan wordt ook meteen de eerste echo gemaakt.....spannend.

Bij deze wil ik iedereen natuurlijk van harte feliciteren.
    En ik hoop dat we veel positieve verhalen met elkaar mogen delen, want ik gun het iedereen van harte dat alles goed gaat.

Groetjes

7. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    #147 Veetje83, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt: 17 okt 2012
    Juni 2013 Mama's Bevallingslijst

6 juni
    Caat33(34) - 4e kindje - BV - Thuis

14 juni
    HappyZwanger86 - 1e kindje - ? - ?

16 juni
    Linie - 1e kindje - BV - Zkh
    Veetje83(28) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM
    Marjolein1984(28) - 1e kindje - BV - Zkh - MvM

17 juni
    Maggi(30) - 1e kindje -
    Pooh85 (27) - 1e kindje -
    Zeester (30) - 3e kindje - FV - Zkh

18 juni
    KaatjesBaby(34) - 4e kindje - BV - Zkh

19 juni
    Snoeppie(26) - 1e kindje - ? - Zkh
    Koesterhoop(25)- 1e kindje - BV - Zkh

20 juni
    Babbs(33) - 2e kindje - FV - Zkh (gyn)

21 juni
    Leo85(27) - ?e kindje -
    Inkiewinkie(??) - 2e kindje -

22 juni
    Peetje2012 - 1e kindje - ? - ?

23 juni
    Ingeltje(31) - 3e kindje - BV - Zkh - MvM
    Marbit(??) - ?e kindje -

24 juni
    Sylcor - 2e kindje - ? - Zkh (gyn)
    Kleinmonster(25) - 1e kindje - BV - Thuis

25 juni

26 juni

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

(?) Meisje (?) Jongen (?) Verrassing

Afspraken

Oktober:
    17 Ingeltje MvM
    18 Veetje83 MvM
    19 Marjolein1984 MvM
    29 Snoeppie VK, Linie 1e echo
    30 Caat33 intake vk
    31 Snoeppie 1e echo, Marjolein1984 1e echo (gyn), zeester intake VK

November:
    1 Veetje83 1e echo VK
    2 Peetje2012 1e echo, Linie VK
    5 Sylcol 1e echo, Babbs 1e echo, Maggi 1e afspraak gyn, Kleinmonster 1e afspraak, Pooh85 1e afspraak VK + echo
    6 KaatjesBaby VK en 1e echo
    9 HappyZwanger86 VK
    16 Ingeltje Intake VK + 1e echo
    20 Veetje83 Eerste controleafspraak

22 Kleinmonster Eerste Echo

December:

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding Zkh = Ziekenhuisbevalling MvM= Moeders voor Moeders

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (staat in Ingeltjes onderschrift) en haal de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft

8. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16

6 juni

14 juni

16 juni

17 juni
    Maggi(30) - 1e kindje -
    Zeester (30) - 3e kindje - FV - Zkh - MvM

18 juni

19 juni

20 juni

21 juni
    Leo85(27) - ?e kindje -
    Inkiewinkie(??) - 2e kindje -

22 juni

23 juni
    Marbit(??) - ?e kindje -

24 juni

25 juni

26 juni

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

Afspraken

Oktober:
    17 Ingeltje MvM
    18 Veetje83 MvM
    19 Marjolein1984 MvM, Zeester MvM
    30 Caat33 intake vk

November:
    1 Veetje83 1e echo VK
    5 Sylcol 1e echo, Babbs 1e echo, Maggi 1e afspraak gyn, Kleinmonster 1e afspraak, Pooh85 1e afspraak VK + echo
    9 HappyZwanger86 VK

December:

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding Zkh = Ziekenhuisbevalling MvM= Moeders voor Moeders

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (staat in Ingeltjes onderschrift) en haal de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft

9. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hoi meiden!

Ook ik wacht nog even tot de eerste echo met het kopen van een 9 maanden dagboek, ben nog te onzeker vanwege mijn vorige miskraam.
    En ik heb nog niet echt een buikje, maar vooral 's avonds wat opgezet. Ik voel wel steeds een zwaar, drukkend gevoel in mijn buik, dus er gebeurt vanalles.

@ Maggi: Wat gaaf die predict studie waar jullie aan mee mogen doen! Ik had er laatst toevallig iets over gelezen. Leuk hoor, ben benieuwd!
    En ook ik ben helaas net mijn baan kwijt door bezuinigingen. Dat is nu het enige minpuntje van zwanger zijn, een baan vinden zo zal lastig worden... Maar anders hebben we meer tijd om te genieten;) En ik vermaak me momenteel gelukkig goed door vrijwilligerswerk te doen.

Ander vraagje meiden, wanneer gaan jullie het familie en vrienden vertellen, of misschien hebben jullie dat al gedaan?
    Wij willen eigenlijk eerst de echo afwachten en als alles goed is het daarna aan de ouders, zussen en beste vrienden vertellen. Dat zal dan rond week 8/9 zijn. De rest komt denk ik na 12 weken.

Groetjes!

10. Maggi

Maggi Niet meer actief

Klopt zo zie ik het ook, als we geen werk kunnen vinden valt er toch weinig aan te doen, en kunnen we goed genieten en rusten. Geluk bij een ongeluk.

Ik heb het mijn 3 beste vriendinnen vrij direct verteld, we zijn een hecht clubje en heb veel steun aan ze, wonen ook allemaal in de buurt. Verder hebben we het de ouders na een paar dagen verteld. De rest komt later. Ook al gaat het mis, dan hebben we toch een paar mensen waar we bij terecht kunnen!

11. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland

6 juni

14 juni

16 juni

17 juni
    Maggi(30) - 1e kindje -
    Zeester (30) - 3e kindje - FV - Zkh - MvM

18 juni

19 juni

20 juni

21 juni
    Leo85(27) - ?e kindje -
    Inkiewinkie(33) - 2e kindje -BV-Zkh (geplande ks)

22 juni

23 juni
    Marbit(??) - ?e kindje -

24 juni

25 juni

26 juni

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

Afspraken

Oktober:
    17 Ingeltje MvM
    18 Veetje83 MvM
    19 Marjolein1984 MvM, Zeester MvM
    30 Caat33 intake vk

November:
    1 Veetje83 1e echo VK
    9 HappyZwanger86 VK

December:

12. Maggi

Maggi Niet meer actief

Poe zeg... net een hele paniekaanval dat ik er zeker van was dat het allemaal niet goed gaat daarbinnen. Mijn borsten waren ook iets minder gevoelig en ik was er zeker van dat het niet goed zat. Twee uur op de bank gelegen en uiteindelijk rustig geworden en ik slaap gevallen. Ik moet écht even rustig gaan doen. Dit is ook niet goed!

Toen ik vanochtend in de Hema stond werd ik teruggebeld over het predict onderzoek. De vrouw die mij belde zou mij voor morgen op de bellijst zetten om afspraken in te plannen. Vroeg mij af waarom dit niet gelijk kon maar wellicht doen ze dat op vaste dagen. Hoop dus dat ik begin volgende week al voor de eerste keer langs kan komen, want ik begin gewoon een beetje gek te doen van de onzekerheid en angst!

13. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hoi Maggi,

Jeetje wat rot joh! Maar ik snap wel wat je bedoelt, ik ben ook zo onzeker! Te veel gefocust op alles wat ik voel en niet voel. Bij mij komt het vooral door mijn eerdere miskraam. Ik kan ook echt niet wachten tot de echo, maar dat duurt nog even :(
    Hoop dat jullie gauw terecht kunnen zodat je wat meer zekerheid hebt en durft gaan genieten!!

14. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het blijft ook rete spannend! Over precies 2 weken hebben wij onze eerste echo. Ik voel me nog steeds goed, eigenlijk weinig klachten. Nouja ik merk wel dat de eerste hormonen zijn werk doen haha. Ik ben een beetje bitchie en zeikerig :$ Tegen manlief kan ik nog wel lief doen, maar mensen die beetje zeuren kan ik momenteel niet zo goed dulden haha.

Wij hebben het eigenlijk nog niemand verteld. Zijn bang voor wat negatieve reacties omdat we nog midden in de verbouwing van ons huis zitten. Als we wachten tot 12 weken zijn we ook weer 7 weken verder met ons huis haha.

X

15. Maggi

Maggi Niet meer actief

Linie, bedankt voor je reactie! fijn dat we niet alleen staan met onze angsten en onzekerheden! Mijn vriend kan zich er zo weinig bij voorstellen, die gaat er automatisch vanuit dat het allemaal wel goed gaat.

En Snoeppie, dat jullie nog bezig zijn met de verbouwing is toch geen reden voor een negatieve reactie? De baby is er toch echt pas over 9 maanden :) Maar gewoon lekker vertellen wanneer jullie je er goed bij voelen! Als de verbouwing voor jullie geen probleem is, waarom voor een buitenstaander dan wel?

16. Maggi

Maggi Niet meer actief

En ja, de stemmingen herken ik wel! Ben normaal altijd vrolijk maar nog voor ik wist dat ik zwanger was, begon ik me een partij lelijk te doen tegen beste vriendin! Niks wat ze zei wat goed en alles vond ik irritant en dat moest ik dan gelijk uiten ook. Zo erg dat ze vroeg "wat is jouw probleem de laatste week??". Een paar dagen later wisten we het antwoord ;)

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haha malle meiden, die stomme hormonen toch ook ;) maar goed, we zullen maar een beetje lief tegen onze hormoontjes doen, want we hebben ze toch wel nodig de komende tijd ;)

Wat rot dat jullie zitten te stressen. Wie weet helpt het om op zo'n moment tegen jezelf te zeggen: "Wat kan ik er NU aan veranderen?" Niks.... je kunt niks doen om een miskraam tegen te gaan, ook niks om er 1 op te wekken. Je lichaam moet dit klusje klaren en of je nou de hele tijd gaat zitten panieken of stressen.. daar word je alleen maar ongelukkig van, het helpt je niet. Probeer te vertrouwen in je lijf (al is dat vreselijk moeilijk als je al een miskraam hebt meegemaakt) en blijf positief. Dit kindje gaat PLAKKEN!! Echt, ik weet het zeker!!

Zet hem op meiden :)

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier is vandaag Moeders voor Moeders geweest. Volgende week mag ik gaan beginnen, zit nog erg in het begin nu. Maar het streepje was heel duidelijk, dus dat was een geruststelling. Mijn tests zijn op nu en ik ga ook geen nieuwe meer doen.
    Nu nog 'even' wachten op de echo... en dan wordt het allemaal heel erg echt!

Ik begin al heeeeel erg moe te worden. Je lijf is niet zomaar iets aan het doen.. het is flink aan het bouwen en ik raak er erg moe van.
    Kindjes werkten vandaag ook niet helemaal mee :( dus ook mijn hormonstertjes moesten zich af en toe even inhouden (maar er floepte er wel eens 1 bij langs)

Nu 6 dagen werken, zie er heel erg tegenop. Vooral omda ik al erg moe ben nu. Even flink doorbijten. Verder ook even wat gezeik op mijn werk, wat ik er nu niet bij kan hebben. Hopelijk gauw achter de rug, want ik hou niet van onenigheid....

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Als iemand hier nog overweegt om mee te doen aan Moeders voor Moeders, als ik iemand opgeef, verdien ik er een leuke tas mee hihihi dus dan geef maar een gil!

20. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ow hou op schei uit, zo moe! Was echt vergeten hoe bekaf je hier van wordt.. Moet nog allemaal dingen doen voor mijn werk vanavond en lig zowat te slapen op mijn laptop..

@ingeltje: je hebt helemaal gelijk over dat stressen. Het heeft totaal geen zin en je hebt geen controle over wat er gaat gebeuren. Ik begon ook al vanmiddag (te veel mk verhalen gelezen op ZP), dus dankjewel dat je me weer even met beide beentjes op de grond zet :)

ik twijfel nog over MvM.. zie het niet zo zitten dat iedereen die potten weer ziet staan. Ik wil het Grote Nieuws nog even voor mezelf houden.

En iedereen bedankt voor de dagboektips! :D Ik ga vast eentje vinden die bij me past..

Deel Deze Pagina