Ja ik vond die man ook een beetje apart. En maar grappen over meer kinderen, volgens mij vond die vrouw het niets, die keek echt van haal hem alsjeblieft weg haha. Ja hij vond zn kinderen te snel groot worden... ja dat worden ze allemaal... kan je wel eeuwig kindjes bij blijven maken. En dat geschreeuw hele tijd, je zou maar met hem in het museum lopen, sjonge jonge zeg.
Ik heb echt zitten kijken met heel veel verbazing. Vooral bij de familie Freer. Die moeder die elke avond 4 uur per dag strijkt... De kinderen vallen van ellende in slaap om haar heen en vallen dan ook nog zo van de bank af....En zij strijkt gewoon door!!!!
Ja erg he!! En ze hadden dus al behoorlijk wat kids en de man was heel de week weg...,jeetje heftig hoor!
Ja, maar die kinderen, kom op. Geen vast bedtijd, niet in je eigen bed slapen.Dat was ook echt complete chaos! Wat erg zeg.Ik had mijn man voor het eerst zover dat hij meekeek Was gelijk een goede aflevering
Hahahahahaha. Ja die bedtijden dat was gewoon erg! Vindt het bijna mishandeling weet je dat... Hoe kan een kind functioneren als je pas om 12 uur s'nachts naar bed gaat?
ik viel ook zowat van de bank af... Hoe kun je nou zoveel kinderen willen hebben en er gewoon niet voor willen zorgen. opvoeden houdt meer in dan voeden alleen! en die man zei ook:" wij geloven niet teveel in regels, dan beperk je die kinderen. " Pfff zou die hier eens moeten kijken. De kinderen mogen hier de hele boel op zijn kop zetten om te spelen en te ontdekken, maar moeten daarna zelf opruimen en om half 8 op schooldagen en nu in de vakantie max half 9 liggen ze in bed. Ze slapen misschien niet, maar ze blijven er wel in. ik vond het een bizar gezin. En die man met al die dochters, wat sneu! Wij plagen mijn vader ook wel eens met zijn harem, 3 dochters en een klein dochter. Wat was hij blij dat hij een kleinzoon kreeg, beetje versterking hihi. Maar hij is wel trots op zijn meiden! Dat zag ik bij deze vader ook wel. Sloot zich af en toe af om niet gillend gek te worden, maar wel trots.
Ja, ik vind het dus ook een soort van mishandeling. Door ze juist geen regels op te leggen haal je ook niet het beste uit je kinderen. Want als ze zo moe zijn kunnen ze zich op school ook niet concentreren. Sowieso zou ik niet vrolijk worden van 4 uur per dag strijken Maar wij kiezen ook voor 2 kinderen en niet voor zo veel! Ook vind ik, dat als je voor veel kinderen kiest het niet ophoud bij eten geven. Het lijkt wel alsof ze het opgegeven hebben.
Ja idd mijn vriend zei gister ook al....dat ze zo laat naar bed gaan is omdat ze de kids niet aankunnen... Tja als je zoveel kids wilt moet je daa wel voor kunnen zorgen toch?
Wie strijkt nou met zo'n groot gezin? Alsof je niks anders kunt verzinnen om te doen? Kinderen op tijd naar bed brengen bijv? ( ik ben gestopt met strijken toen we tijd tekort kwamen met 3 kinderen. Dat vind ik het onzinnigste onderdeel van het huishouden en die tijd had ik hard nodig)
Whahahaha, ik strijk al niet eens voor mezelf, niet voor VL en ben dat al helemaal niet van plan om voor mijn kinderen te gaan doen! Ik heb gisteren voor het eerst een aflevering gezien en sloeg stijl achterover wat betreft de bedtijden. Of het gebrek daar aan, moet ik eigenlijk zeggen. Mijn mond zakte open toen er werd gezegd: "We laten ze gewoon op de bank in slaap vallen, want dat kost minder energie om ze in hun eigen bed terug te leggen wanneer ze slapen" WHAT THE HECK?! Bij ons thuis was het vroeger na de eerste twee keer 'lief vragen' vanzelf: hup naar bed, en opschieten, anders POF ik je zo hard dat je vanzelf vliegt. Nou geloof me, wanneer je dat een aantal keer consequent toepast; dan gaan ze wel!
Precies, het is consequent zijn en dan gaan ze wel. Maar volgens mij hebben de ouders daar nog nooit van gehoord. En hebben ze er geen zin en energie voor. Strijken: ik strijk echt amper iets! Ik vind het zonde van de tijd!Volgens mij leggen ze de prioriteiten helemaal verkeerd.
ik ben zelf iemand die heel erg van de regels en de 3rrr en is, dus die kinderen die zo laat naar bed gaan en zomaar overal in slaap vallen is totaal niet mijn ding. Maar mishandeling, nee dat vind ik het zeker niet...
Ik zou het eerder onder de noemer van verwaarlozing scharen, als je er toch per definitie een label op wilt plakken. Je leert je kinderen geen grenzen of bepaalde normen wat betreft bedtijd. Hierbij ontneem je ze de regelmaat en het opvolgen van 'regels-consequenties'. Ze zijn niet permanent beschadigd of iets dergelijks (iets wat bij mishandeling wel gebeurd) maar je ontneemt ze wel bepaalde eigenschappen waar ze later in het leven profijt van zullen hebben. Dit kun je namelijk ook doortrekken op een breder aspect van hun leven wat betreft consequent gedrag; acties/reacties en voorwaarden. Probeer dat tieners/pubers of zelfs volwassenen maar eens aan te leren op oudere leeftijd... Dat is lastig! Bovendien vind ik dat je kinderen tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Na een bepaalde tijd hebben ze gewoon hun rust nodig. Ook al vinden ze van niet. En anders hebben de ouders hun rust wel nodig Weg ermee, opgezout naar boven! En ik wil je potverdikkiedorie niet meer horen, hup naar bed.