16 kids and counting

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door puzzelstukje, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, nu wordt een kamer delen door 2 kinderen vaak al als 'zielig' gezien (niet om te generaliseren ofzo, maar veel mensen willen toch liever één kind per kamer) waar ze vroeger makkelijk met z'n achten een slaapkamer deelden. Mijn moeder zei dat er in het dorp waar ze is opgeggroeid een gezin was met 21 kinderen; oudste kleindochter was dan tegelijk met oma zwanger...

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik moet er zelf niet aan denken hoor! Haha!
    Vind het wel heel mooi maar lijkt me ook giga druk!!
    Ben zelf moeder van 4 geweldige kindjes, en vind het heerlijk.
    Wilde vroeger altijd 6 kindjes, maar weet niet hoe de toekomst zal lopen voor nu vind ik het goed zo! :D
    MOet wel haalbaar zijn op allerlei vlakken!
    Ook voor de toekomst, studies etc.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Tja, ik snap de behoefte om een groot gezin te hebben best, maar ZESTIEN kinderen?! Tja en bij de Duggars vond ik dat dus ook, werd op een gegeven moment gewoon onverantwoord met Josie (?) die te vroeg werd geboren e.d.. ergens ligt de grens. Maar die handelden volgens mij vanuit het geloof, kinderen blijven krijgen zolang God het ze gunde ofzo :)

4. Islah

Islah Niet meer actief

Maar hun argument was: Michelle had bij haar derde zwangerschap (van tweeling John-David en Jana) net zoals bij de zwangerschap van Josie pre-eclampsie, dus als ze tóen al gestopt waren met kinderen krijgen hadden ze er dus 'maar' 3, en hadden ze de overige kinderen allemaal moeten missen. Terwijl die zwangerschappen ook goed zijn gegaan zonder pre-eclampsie of andere complicaties.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het toch altijd frappant dat juist in Nederland zo schokkend wordt gereageerd over gezinnen met meer als 10 kinderen. We zijn hier juist net 2 generaties verder van de babyboom, waar het vrij gewoon was om 12-15 kinderen te hebben. Hier in Brabant zijn in de meeste dorpjes het halve dorp naaste familie van elkaar ( ooms/ tantes/ neven/ nichten). een vriend van ons ( is nu 34) is ook 15de kind in zijn gezin, en heeft nooit cameraploeg aan zijn deur gehad of zo.

Nederland staat in de rest van Europa juist bekend om haar grote gezinnen.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoe laat vanavond?

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Om half 9, na GTST

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
  9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier waar ik woon zijn het vooral gezinnen met 2 en 3 kinderen. 4 Kinderen zijn al een groot gezin. En ik vind het gewoon heerlijk om naar te kijken. Dus ik ga vanavond klaar zitten om half 9:)

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Tsja maar dat is wel al 50 (!) jaar geleden. En het kwam door de godsdienst. Mijn oma had 16 (!) kinderen en voorbehoedsmiddelen kenden ze in haar gare dorp nog niet. Ben blij dat mensen nu niet meer zo gelovig zijn en voorbehoedsmiddelen hebben. Tegenwoordig heeft iedereen gelukkig niet zoveel kinderen. Vind het ook zielig,ze zullen nooit zoveel aandacht van de ouders krijgen als nodig. Mijn moeder heeft daar altijd moeite mee gehad :(

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dat dacht ik al. Ze kwam me zo bekend voor. Nu weet ik dus waarom.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wowww ik kijk dit nu en OMG:$:$:$ Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel energie van krijg, ik heb zelf 3 kleine kinderen die erg druk zijn en veel met elkaar stoeien, waar ik de hele dag mee bezig ben. Maar als ik dit zie dat valt het best wel mee qua drukte hihi

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Heb het ook altijd met veel interesse gekeken, want dit programma is idd al eens geweest.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Maar hier in NL hoor je het niet he, hele grote gezinnen?
    Of vergis ik me hier in?
    Vroeger wel maar bedoel meer nu in deze tijd.

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik begrijp iets niet ze hadden toch ook een zoon gekregen toen de moeder 14 jaar was waar is die gebleven dan?

16. Ons Kleintje

ik ken er niet zoveel, 1 gezin met 5 kinderen en dat vind ik zelf al vrij veel.
    meeste gezinnen die ik ken hebben er 2, 3 en max 4.

17. Ons Kleintje

die hebben ze ook laten zien toen die opa ze opnoemde. het meisje dat nu een kind heeft is de 2de

18. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    pff wat een gekkehuis daar zou ik echt niet kunnen en willen vind straks als we de 2e hebben het eigenlijk wel voldoende misschien heel misschien nog een derde maar ik denk dat die vrouw meer verslaafd is aan het zwanger zijn dat hoor je wel vaker maar moet wel zeggen dat ze er allemaal wel goed en verzorgd uitzien dat zie je niet zo vaak bij hele grote gezinnen maar liever zij als ik :D

19. Ons Kleintje

eerlijk gezegd vind ik dat ook. Als je ziet hoe deze kinderen gaan slapen in het bed op vakantie. Ze hebben veel last van elkaar en op het filmpje zie je ook geen een van de ouders ingrijpen. Dat vind ik toch wel triest.

ook het bedritueel met de chaos en het po-gooien en de papa die er geen controle over heeft tsja. bijna onmogelijke opgave om dan nog orde te kunnen houden.

20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    En toch vind ik het geen gezonde situatie. De jongste worden door de oudste opgevoed. Ze gillen allemaal om mama maar niemand krijgt echt aandacht. Ik vind het best sneu.

Deel Deze Pagina