hihi je vindt dus dat ik een groot gezin heb..? Ik vind het wel mee vallen hoor... Maar ik vind 5 echt genoeg. En dan 16... 'k zou gek worden!
5 is lekker rustig toch vergeleken deze chaos? Ik zat gisteren met mijn vriend even te kijken naar het programma en kwamen (wederom) tot de conclusie dat 5 echt genoeg is. Ik zou gek worden met zoveel kinderen. En nog niet eens van de kinderen zelf maar alleen al van al dat wasgoed e.d.
Gister ook gekeken.....het zij leuke mensen maar hetgeen wat wij ook dachten was.....daar krijgt toch niemand een op een aandacht? Dat kan toch niet goed zijn? En wat ik altijd jammer vindt is dat de kids het slachtoffer zijn omdat ze mee moeten helpen en idd weinig of geen aandacht krijgen.
Je zou toch moeten opgroeien in zo'n gezin.Ik zou er als kindzijnde niet gelukkig van worden.Altijd herrie,altijd vechten om aandacht,altijd je kamer moeten delen en nooit eens tijd en ruimte voor jezelf. Wat een chaos en wat is nu helemaal hun statement om zoveel kinderen te willen krijgen?? De kinderen zagen er verder goed verzorgd uit maar ik denk wel ze het één en ander tekort komen van wat je niet op de camera te zien krijgt. Onze zoon heeft een vriendje en zijn vader komt uit een gezin met 14 kinderen.Die vader is de jongste en die heeft dus helemaal geen leuke jeugd gehad door altijd drukte en je als kindzijnde gewoon een nummer te voelen.Hij heeft er nu zelf 'maar"2 en dat was voor hem de max haha. Het is gewoon een verslaving om er zoveel te willen krijgen. Een uitvlucht van het een of ander. Ik kan er met mijn verstand niet bij. Ik vind 3 kinderen al veel en kost me al meer dan genoeg energie maar die krijgen ieder geval allemaal hun eigen individuele aandacht en dat is me heel veel waard.
Mijn schoonmoeder heeft 14 kinderen gekregen wel in de jaren 50/60. Twee zijn kort na de geboorten overleden. Lat keek gisteren avond ook mee en kan er met zijn pet niet bij. Hij is nummer 12 van de 14! En hij zegt je bent met z.n groot gezin altijd bezig en zo dra je loopt ben je op je zelf aan gewezen. Hij komt wel uit een andere cultuur dan dat wij het kennen hij moest al jong zelf zijn eten zoeken en dergelijke. Zijn vader overleed toen lat 8 jaar was. Schoonmoeder heeft de kinderen dus grote deels alleen ook nog moeten opvoeden. Hij kan wel heel goed tegen drukte. Ze leefde met zijn alle in 2 kamers. Zijn oudste zussen hebben veel moeten mee helpen en zijn oudste zus kan niet eens lezen en schrijven die moest thuis blijven om mee te helpen met de kinderen. Dus of het echt zo leuk is.! Denk het niet.
Een vriendin van mij heeft een tante met ook zoveel kinderen. Toen haar 14e geboren was, waren ál haar kinderen nog minderjarig.
Mijn schoonouders hebben 9 kinderen trouwens, waarvan 3 zijn overleden. Dus ze zijn nu nog met z'n zessen (en zijn nu allemaal getrouwd en hebben kinderen). Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, zoveel is het ook weer niet.
Ik heb gisteren voor het eerst gekeken, vol verbazing. Of de kinderen wel of niet gelukkig zijn kan ik niet beoordelen, maar ik vraag me af of het goed is dat het continu druk is in huis en of er wel voldoende aandacht is voor ieder kind (denk het persoonlijk niet). Ik vond het wel een leuk gezin eigenlijk, maar moet er zelf absoluut niet aan denken! De ouders zeiden verslaafd te zijn aan het krijgen van kinderen en dat ze er voorlopig niet mee gingen stoppen. Ook de kinderen hebben gezegd dat mommie waarschijnlijk nooit gaat stoppen met baby's krijgen! En dat terwijl de bevalling van nummer 16 al gevaarlijk was vanwege bloedingen! Waar ben je dan mee bezig?! Ze nemen gewoon het risico dat de moeder bij een volgende zwangerschap en bevalling complicaties krijgt en daardoor misschien zelfs komt te overlijden! En waar is het gezin dan?! 16, 17, 18 of zelfs meer kinderen zonder moeder! Dat vond ik echt schokkend.
Nati idd dat vond ik dus ook......is een teken dat het eens genoeg os geweest voor haar lichaam...maar ze zijn dan zo egoïstisch dat ze dat negeren hoor
Wat je gisteren zag in t programma, is mijn oma ook overkomen. De oudste 2 kregen al kinderen, en ze kreeg zelf nog n kind erbij. Ze dacht dat ze in de overgang was, oepsie..... Ik heb dus nu nichten en een oom die net zo oud zijn. Ik had deze trouwens al eens gezien, jammer, dacht echt dat t een nieuwe was. Weet iemand wanneer die NL versie weer komt met de Baumgards? Zou toch weer een vervolg komen?
Nou, ik vond het ook schokkend om te zien. Leuke mensen vond ik het wel eerlijk gezegd. Maar ik vind het echt een uit de hand gelopen hobby van ze. De kinderen krijgen niet de aandacht die ze nodig hebben. Zoals met het slapen gaan. Wat een drama, ik zou daar niet vrolijk van worden. En zoals ik al dacht voeden de grote de kleine op. Ik vind dat niet gezond. Al die drukte en herrie... Echt heel erg. En toen die opa en oma kwamen was het helemaal erg, want die zaten er bij van wat doe ik hier.
Die arme opa en oma idd hahahaha....jeetje. En dat op vakantie gaan?! Even 1000 extra betalen? Dat kunnen wij al niet ... Ik snap niet hoe ze aan zoveel geld komen met zoveel kinderen?
Lov23: nou inderdaad daar heb ik me ook zeer over verbaasd! En de kids krijgen elke dag een fruit shot mee naar school dus zoveel hoeven ze niet te bezuinigen anders hadden ze allemaal wel een beker gehad enzo.
Nee, die chips was mijn verbazing inderdaad, maarja ga jij maar eens 16 appels staan schillen 's ochtends vroeg haha nee dat zou niet mijn keuze zijn.
ik bedoelde dat chips niet mijn keuze was, haha ik lees het terug en ik denk huh, zo bedoelde ik het niet. Maar ze kiezen er inderdaad zelf voor.