Nou idd, als je geen 16 appels wil schillen, moet je ook geen 16 kinderen willen. Is juist zo belangrijk dat ze goed eten. Maar was ik de enige die de kindjes er best bleek en vaal uit vond zien? Sommige leken me niet erg gezond. (Ja, bij die oudere was t foundation, haha)
Hmm nee die indruk kreeg ik niet.... Wel da ze aan hun lot werden overgelaten....hoe ze buitenspeelden .... Jeetje....niemand die oplet. En dat zwemmen uk werd gek!
Ja, dat op vakantie gaan, geprakt in een busje, heel veel geld voor betalen (alleen die paspoorten al...) En dan is die moeder lekker aan t zwemmen met dat kindje van 5 maanden en die vader let op de rest. Nou lekkere vakantie, pff.
Ik vond het echt bizar. Ik begrijp heus dat je kinderen wil, maar op een gegeven moment moet het toch wel genoeg zijn? Die vrouw zei ook; Als het kinderen krijgen niet meer wil, dan is dat goed, dan houden we het bij wat we hebben (iets in die vorm) En mijn eerste reactie was; Nee, daar ga jij je niet bij neerleggen, ik vermoed dat ze verslaafd is aan zwanger zijn, wat natuurlijk niet heel vreemd is. Dat gebeurd wel vaker. Maar echt neerleggen bij het feit dat je geen kinderen meer kan krijgen, als je zó graag zwanger bent, lijkt me moeilijk...
Ik vond de chaos eigenlijk heel erg meevallen, ja tuurlijk is het chaotisch met 15 (16) kinderen, maar veel minder dan ik had gedacht. Vond dat ze het allemaal ook vrij goed voor elkaar hadden, super groot huis, toch elk jaar op vakantie en die bedragen.....1200 pond voor de paspoorten, 5000 pond voor de vakantie, een huis met 10 slaapkamers. Jezus, hoeveel verdient die man wel niet? Als kind lijkt het me trouwens wel heel erg leuk om zoveel broertjes en zusjes te hebben. Maar ik zou zelf nooooooooit zoveel kinderen willen hebben (1/2/3 vind ik prima ). Individuele aandacht van pap en mam krijg je inderdaad niet zoveel (dat KAN gewoon niet), maar daar staat wel heel veel aandacht tegenover van oudere en jongere broertjes en zusjes. En zoals die oudste dochter bijna tegelijk met haar moeder een baby kreeg, dat is toch hartstikke leuk? Voor de baby's, maar ook voor de jonge moeder.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het lijkt mij namelijk helemaal niet leuk en helemaal niet normaal. Mijn moeder en ik hadden het er nog over gisteravond dat we daar echt niet aan moesten denken. Mijn moeder is nu lekker oma en heeft al grote kinderen, lekker houden zo.
Buiten het feit dat ik zoveel kinderen een ongezonde situatie vind, en ik begrijp dat zwanger zijn een mooi iets is, maar ik zou er niet aan moeten denken om 20 jaar lang achtereen zwanger te zijn. Je lichaam moet toch ook eens kunnen ontzwangeren? Maar nee, het ene kind is er nog niet uit, en het andere kind zit er alweer in. Bizar.
Ik vind dat deze mensen het wel prima voor elkaar hebben, ze hebben een bakkerij aan huis. Dus lijkt mij dat de ouders genoeg verdienen, anders kun jij het niet allemaal veroorloven. Kwa individueel aandacht geven aan de kinderen, dat is logisch met zovelen. Maar of dat de kinderen dit als een groot trauma zien, nee dat denk ik niet. Ik heb nu 4 kids, maar sorry hoor, ik kan ze ook niet allemaal tegelijk individueel aandacht geven. Denk dat de meeste gezinnen met meer kinderen dit niet kunnen. En ik denk dat ze ook niet werkelijk alles laten zien in deze serie denk ik. Neem aan dat mama en papa heus wel eens wat apart met dochter of zoon doet. Dat sommige voor een groot gezin niet willen kiezen, dat is ieder zijn eigen mening idd. Maar kraak hierdoor dit gezin niet af, want ik vind wel dat ze het prima doen. En de chaos viel best wel mee voor zo'n groot gezin. Wat verwacht je dan? Dat ze allemaal op hun stoel geplakt zitten?
ik zou er inderdaad niet voor kiezen, maar ik vind niet dat ik de mensen afkraak. Ik heb gezegd het zijn prima mensen, ze doen t best leuk zo. Maar daartegenover staat dat ik vind dat de kinderen aandacht te kort komen en dat vind ik wel een belangrijk puntje!
Ja, die bedragen inderdaad! Echt wij hebben het niet slecht en mogen niet klagen maar ik vind een vakantie toch altijd een aanslag op je financieen.
Ja die vakantie en dan even 1000 voor de paspoorten....gewoon effe zo tussendoor. Als een bakker zoveel geld verdient dan ga ik dat ook doen
Blijkbaar wel dat ze genoeg verdienen met de bakkerij, anders konden ze dit echt niet veroorloven. En ze eten goedkope maaltijden, elke dag aardappelen, goedkoop vlees en groente. Rijden geen dure auto, hebben geen schulden etc. Ze gaan dus heel bewust goed met hun geld om.
Uh ja dus? Wat denk jij nou zelf? Als ze geen geld hadden, kunnen ze echt niet elk jaar op vakantie. Dus weet niet wat jij nu met je bericht wil vertellen?
Rustig maar zeg Wat ik wil zeggen? Dat ik niet begrijp waar ze het van doen. Waarom voel je je zo aangevallen eigenlijk?
Wie zegt dat ik mij aangevallen voel? Denk dat ik dat eerder van jou kan zeggen? Jij bent degene die het maar niet blijft begrijpen toch? Ik leg alleen uit, dat ze het blijkbaar wel kunnen veroorloven, anders konden ze dit echt niet betalen. Dus snap eerlijk gezegd niet waar jij je nou zo druk om maakt, waar ze het nu van doen. De vader heeft gister heel goed uitgelegd wat ze precies uitgeven per maand aan boodschappen, en dat ze geen dure auto reden, geen schulden hebben etc. Als ze zomaar roekeloos hun geld uit zouden geven, hadden ze tot in hun nek toe in de schulden gezeten met zoveel kids. En dat is hierbij niet het geval. Dat probeer ik dus uit te leggen.