Het meisje dat niet wilde sterven

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Theebeeb, Aug 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Net uitzending gemist gezien;
    De vijfde dag. Met als onderwerp; het meisje dat niet wilde sterven.

Ik ben zwaar onder de indruk, en echt sprakeloos.

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

Aug 21, 2011
    743
    0
    16
    Ik heb hem gisteren gezien en inderdaad: sprakeloos. Ook dat beeld wat ze lieten zien van hoe ver ze is gekomen. Zo zien we maar weer eens heel goed dat de medische wereld er ontzettend naast kan zitten.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja heel indrukwekkend!

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Volgende week woensdag komt deel 2

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    bijzonder shocking verhaal dit.
    Heb al gezocht of ik deel 2 al kon vinden maar nog geen succes.
    Ik ga zeker kijken woensdag!

6. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    welk net??Dam kan ik misschien terug kijken.

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Ik heb stukjes gezien. Vond het ook erg confronterend, mijn schoonvader ligt al 3,5 jaar in coma/minimaal bewustzijn. Wij hebben al vaak op het punt gestaan van stoppen met behandelen. En net als bij het meisje ging hij ook zelf ademhalen nadat de beademing was gestopt... Dat mijn schoonvader nog leeft is een wonder, maar wat dat meisje weer kan is onvoorstelbaar!

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Net terug gezien,erg indrukwekkend zeg.....

9. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben hem nu aan het kijken nav dit topic. Ik las van te voren dat iets van 600 mensen (in Denemarken) hun donorcodicil hadden ingetrokken na het zien van deze docu.
    Tot zover snap ik daar helemaal niks van, het lijkt erop dat de artsen echt alles hebben geprobeerd, maar het opgaven en dat ze de behandeling hoe dan ook ging stoppen. Of ze nou organen ging doneren of niet, maar afhankelijk van de beslissing van de familie maakte het dan wel uit op welke manier ze gingen stoppen.

Ik vind dan ook dat er absoluut geen sprake is van 'stoppen met de behandeling zodat we organen hebben'.
    Het is wel echt een wonder natuurlijk, misschien in combinatie met wat medische inschattingsfouten.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ga kijken of ik het kan terugzien.

11. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een stuk verder gezien, wat een stomme artsen zeg. Eerst zeggen,'er is absoluut geen hoop meer, geen kans op een wonder'.
    En later zeggen ze 'vanuit medisch oogpunt kun je het verklaren en het is geen wonder, ook al lijkt dat voor de ouders wel zo'. Als je het medisch kunt verklaren dan, had je dus ook nooit kunnen zeggen dat er geen hoop meer was.

Bovendien is/was ze nu ook ineens een 'grijs' gebied, terwijl het eerder toch echt heel zwart/wit was.

Overigens denk ik wel dat juist de keus voor orgaandonatie haar leven heeft gered, hierdoor heeft ze wat meer tijd gekregen, anders was de beademing direct gestopt en had ze het helemaal niet overleefd.

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Heeft iemand de link op uitzending gemist? Om de een of andere reden zie ik hem er niet tussen staan en via google kom ik op de eo site, en daar mag ik hem niet kijken omdat ik niet in Nederland zit :-/

13. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0

De Vijfde Dag: wo 7 aug 2013, 21:10 - Uitzending Gemist

14. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Klinkt interessant! Als ik tijd over heb ook eens kijken!

15. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
  16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh wow! Mooi verhaal... Jammer dat het uit twee delen bestaat en dat ik nu op deel 2 moet wachten. Dat had ik eerder moeten weten, dan had ik nog even gewacht met kijken, want nu ben ik ongeduldig!

17. Ik heb het ook gezien, heel indrukwekkend

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Wat bij mij vooral is blijven hangen, is dat die revalidatiearts zegt: Er komen hier mensen binnen die alleen maar met hun ogen kunnen knipperen en na bijv. een jaar zegt de helft toch heel gelukkig te zijn, dus wie ben ik om te beoordelen voor een ander wat kwaliteit van leven is.
    Indrukwekkend.

19. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0
    o waarom niet?

20. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0

eerste deel staat er maar tot de 14de he.

Share This Page