niet kruipen of recht trekken op 11 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liesbet77, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

mijn dochter is net 11 maanden geworden. Het is een rustig, tevreden kind maar het valt me op dat ze eigebnlijk niet zoveel "doet":
    ze kan goed rollen en grijpt naar alles wat er in haar buurt komt, maar echt moeite om iets te pakken buiten haar bereik doet ze niet. kruipen zit er nog helemaal niet in (of tijgeren) en recht trekken doet ze ook niet . Misschien is het wel omdat ze zo tevreden is, zelfs als we haar speelgoed weg leggen dan houdt ze zich bvb bezig met aan haar tenen te prutsen...

verder lacht ze wel als je bvb in je handen klapt, tegen haar praat, zwaait ... maar ze doet dus ook nog niets na terwihjl ze dat volgens het boekje van het consultatiebureau wel al zou moeten kunnen.
    moet ik me zorgen maken?

2. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Zorgen maken? In mijn ogen nergens voor nodig. Je geeft zelf aan dat ze een rustig en tevreden karakter heeft. Waarom zou ze zich dan druk maken om een speeltje als haar tenen ook leuk zijn?!
    Volgens het enige juiste boekje is ieder kind anders en heeft ieder kind z'n eigen tempo en ritme. Het komt vanzelf!

Ik heb zelf overigens nooit gekropen en ook niet getijgerd, ging met een jaar ineens staan en liep een week later los. Zo snel kan het gaan.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ieder kind ontwikkelt zich op zijn of haar eigen tempo, je zal zien dat ze straks ineens veel dingen wel kan, dan komt het tegelijk of ze slaat wat dingen over ;)
    Ik zou me er niet druk om maken en vooral niet kijken naar want een kindje van 11 maanden wel kan want er is toch geen pijl op te trekken, ze doen wat ze zelf willen :p

4. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ik zou me geen zorgen maken hoor. Ze is helder en alert en de rest komt vanzelf wel.

Nils is nu bijna 11 maanden en kán rollen maar weigert dat pertinent. Hij heeft een hekel aan op z'n buik liggen en tijgeren of kruipen doet hij niet. Hij zit als een prinsje, maar gaat niet zélf zitten. Staan kan hij goed, maar hij gaat niet zélf staan. Hij is wel heel helder, kletst veel (geen begrijpelijke woorden hoor) en hij doet het gewoon allemaal op z'n eigen tempo. Ik begrijp dat jouw kleintje ook lekker actief is, alleen niet met de dingen die vele kindjes al wel doen. Nou, komt vanzelf goed! Ineens hebben ze 't door en doen ze vanalles.

Komt vast goed!!

Xx

Deel Deze Pagina