16 maand en straf?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by annekulpe, Jul 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hebben jullie al een ''straf'' plekje voor jullie kindjes?
    zo, ja wat? en helpt het?

ik ben begonnen met de trap, maar hij loopt er dan weer lachend vanaf...
    of is hij er dan nog iets te jong voor?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben alles op 1 verdieping
    ik zet haar voor der slaapkamer deur als ze weer naar me toe komt zet ik haar terug

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja hoor in de kinderstoel op de gang. 1 minuut. En dat is alleen als ze slaat. ( voor de rest hoeft ze geen straf)

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien even geheel off-topic hoor, maar ben je niet bang dat ze dan de slaapkamer(deur) als een negatief iets gaat zien? Dadelijk wil ze d'r slaapkamer helemaal niet meer in? Of is dat te ver gezocht...? :)

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn zette ik altijd in een vaste hoek maar sinds 2 dagen begint hij me dus uit te lachen dus nu is de gang kindveilig gemaakt en gaat hij daar in en dat vind hij echt niet leuk.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hah tot nu toe heeft ze der nog geen last van
    en haar deur zit precies naast de deur van de woonkamer

en we gaan toch verhuizen naar een eengezinswoning dan gaat ze op de trap

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik zette ze vanaf 2/2,5 jaar gewoon in hun slaapkamer neer op de grond, ga er maar uitrazen.
    De gang werkte hier niet, strafstoeltje ook niet, nu inmiddels wel op de slaapkamer.

Maar 16 maand zou ik idd gewoon in de gang proberen, als hij/zij maar even uit je zicht is, hoeft niet lang, gewoon eventjes.

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ìk geloof niet in straffen op zo'n jonge leeftijd, dat gebeurt hier dus ook absoluut niet.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het werkt hiet absoluut wel! Ook al is ze nog jong. Ze weet dondersgoed dat ze het dan niet nog een keer moet doen.

10. Narcissen

Narcissen Bekend lid

Nov 20, 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Wat bij ons heel goed werkt is juist heel positief zijn als ze iets WEL goed doet! Dus geen straf. Ja, verkeerd gedrag negeren en nee zeggen. Vooral dat positief zijn doet wonderen en afleiden werkt ook als ze iets dat wat niet mag.
    Succes

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als lars ergens aanzit waar hij niet aanmag, haal ik hem wel weg, zet hem in zijn speelhoek en vertel ondertussen dat het niet mag. als hij na 3 waarschuwingen nog niet luistert zet ik hem in de kinderstoel of hij gaat naar bed... bij lars slapen meestal zijn oren het eerst, en is stout doen een teken van vermoeidheid..... :-?

12. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Ja hier precies zo!

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook geen strafplek, daar vind ik Joris veel te jong voor. Als hij echt iets doet wat echt niet kan spreek ik hem daarop aan wat vaak al heel goed werkt!

Ik denk ook niet dat Joris het echt zou snappen in de zin van straf! Ze zeggen ook niet voor niets dat je pas kan beginnen met een strafplek en straffen als ze 2 / 2,5 jaar zijn!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik ben er nu mee begoonne dat als alicia niet luisterd of vervelend doet ze naar bed moet en denk dat dat zo gaat blijven. nu is het nog niet echt als straf maar weet gewoon dat als ze vervelend gaat doen en me negeerd dat ze moe is. Ze weet wel wat nee betekend want als ik Nee zeg haald ze haar handje eraf, kijkt ze me met ongeloof aan en probeerd het nog is. Dan roep ik weer NEE en zegt ze zelf ok nee en knikt ze nee haha en dan moet ik zo lachen dat ze me niet meer serieus neemt. nou ja ik ga der niet echt straffen want een kint moet wat stiekem kunne doen en fouten maken om er van te leren toch. Als ze echt verveelend wordt gaat ze gewoon naar bed. Verder beloon ik haar als ze lekker rustig aan het spelen is doro er bij te gaan zitten en samen te spelen wat ze helemaal fantastisch vind. je moet er even tijd voor maken maar die smile op dat snoetje :) *smelt* . als ze mopperd negeer ik haar en dna kan ze echt kwaad worden maar toch pas als ze weer lief en rustig is krijgt ze mijn aandacht en dus positieve aandacht. Nee ze ik ook alleen als ze weer is een telefoon van tafel trekt. Ik heb dat 1 keer genegeerd waardoor ik een nieuwe telefoon heb moeten kopen omdat ze die andere had gesloopt haha.

je bent ouder op je eigen manier en de een geeft straf en de ander niet. doe wat jijd enkt dat het beste is en dan komt het wel goed.

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja, ik gebruik nu al een hele tijd een hoek en het werkt hier prima, als kyano iets doet wat niet mag of niet luisterd dan gaat hij daar 2 min zitten, als hij er dan weer uit mag dan geeft hij me altijd een kusje :) ... zo sweet...

Maar hier werkt het dus,

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik gebruik de gang als time out plaats als Erik een erge driftbui heeft.
    En dat werkt heeel goed!. Als ie uitgeraast is dan mag ie weer bij ons komen.

17. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Hier ook de gang als time out. En dan alleen om de situatie te doorbreken en niet daadwerkelijk als "straf".
    Het kan net even helpen om even op andere gedachten te worden gezet

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Als ze iets doet wat niet mag, dan werkt negeren het beste.

Maar slaan vind ik dan weer te erg om te negeren.

19. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn is best wel een groot boefje om dat maar zo te zeggen haha...
    hij vind alles zo leuk, en ik heb nee geprobeerd voor een lange tijd.. maar helpt echt niet, negeren heb ik ook geprobeerd maar lukt ook niet echt..
    en ik snap wel, dat ze van hun fouten moeten leren zeg maar, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen waar ze echt niet aan mogen zitten ( zoals apparatuur enz.. die je dus niet even kan verplaatsen)
    misschen moet ik dan idd de deur van de gang maar even dicht doen als ik hem op de trap heb gezet...

20. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Kamiel is 1,5 jaar. Hij mag niet op de bank als hij alleen is, dus waarschuw ik hem. Daarna heb ik hem in zijn stoel gezet. 1 minuut. Vervolgens ging hij weer op de bank.
    Nu heb ik hem afgeleid met speelgoed en het op de bank klimmen genegeerd. Werkte SUPER! Kost wel even wat meer tijd, maar ja, het resultaat is er.

Is het niet te vroeg met 1,5 jaar straf geven? Ik twijfelde er een beetje aan. Weet niet zo goed of hij het wel begrijpt.

Share This Page