16 maand en straf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annekulpe, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Kinderen, maar ook volwassenen zijn op zoek naar grenzen. Als er grenzen zijn, functioneren mensen beter.
    Zelf werk in met mensen met een hersenbeschadiging (nah) dan ben je weer bezig met de basisprincipes en wat heel goed werkt is idd positieve aandacht te geven en zeggen wat je wél wilt zien ipv je te focussen op het negatieve.

Overigens heb ik zelf nog geen situatie met mijn zoontje meegemaakt dat ik dacht daar ga ik hem nu voor straffen. Dus met nee en idd iets anders aanbieden gaat het bij ons goed.

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    fioontje, snapte ik hoor, ik haakte alleen nog even in ;)

sneu is dat als kinderen geen grenzen leren. ze hebben later dan ook veel meer moeite om vriendjes te krijgen en te hoúden. kinderen willen dat niet met ze spelen.

sven heeft vandaag ook nog een ferme 'nee' te horen gekregen. leuk joh, aan de borst liggen, kaken op elkaar te doen en dan je hoofd weg draaien! ;) doet hij wel vaker voor de grap. dat zijn dingen waarbij ik dan toch roep wat er als eerste in me op komt haha en dat was een duidelijke 'nee' ;)

keek me even verschrikt aan en ging toen lief verder drinken terwijl hij 'aai' bij mama deed :) snappen doet ie 't dus best een beetje haha (aaien trouwens ook, hij kan de katten en nu ook mama en papa heel lief aaien, zó schattig hihi)

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars stond vanmorgen lekker op mijn tenen te kneteren, dus ik riep auw auw auw en toen kreeg ik een kusje.... dat is heeeel zeldzaam, als je lars vraagt om een kus houd hij zijn wang voor zodat je hem er een kan geven :-? :-D

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat kunnen ze toch ook schattig zijn he?! :)

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Over dat bijten, mijn man heeft vroeger zn oma eens in de bil gebeten (die heeft ook van die lekkere dikke billen) Toen heeft ze hem terug gebeten! :confused: Dat deed AAUUUU (Hij weet het nog heel goed.) en hij heeft het noooooit meer gedaan, ik had er nog wel eens een handje van om dat bij meer mensen te doen.
    Hij was toen een jaartje of 5 hoor.

Als Nathan dat doet met die leeftijd, bijt ik hem ook terug :evil:

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hahahaha :)

7. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    We zijn laatst begonnen om Lucas iig uit de situatie te halen waarmee hij bezig is wat dan niet mag. Even in een ander deel van de huiskamer zetten...
    Denk dat we inmiddels ook wel er aan toe zijn om een straf hoekje te creeëren. Een stoeltje in de gang zodat hij geen oogcontact kan maken en dan gaat hij daar maar zitten voor een minuutje of 2. En dan wel terug zetten als hij er binnen 2 minuten af gaat.
    Schijnt vaak goed te helpen...

Deel Deze Pagina